lagunan viat

lagu 02

lagunaa moititaan aika reippaasti.ite ostin toissa vuonna 02 lagunan aj.92000km nyt aj.140000km.yks puola vaihettu 290eu.muuta ei sitte ku öljyn vaihot.takaluukun avaus reistaili aluksi mutta korjaantu itestään.edellinen auto mazda 626 vm98.oli siinäkin vikoja ja kalliit osat.vänkärin penkin airbagin tunnistin 800eu.vetoakseli 500eu.jakopään kiristin hajos 160000km vaikka vaihettu 100000km huolto-ohjelman mukaan.joten en pidä lagunaa mitenkään erikoisen huonona hankintana

113

39407

Vastaukset

  • Jos kokoajan öljyjä vaihtelee eikä autoa muuten hoida niin eihän siitä vikaa voi löytäkkään, kyllähän se Laguna eteenpäin liikkuu vaikka taka-akselin helat on lopussa, alapallonivelet väljät, raidetangonpäät väljät ja takajarrulevyt ruosteessa ja käsijarrumekanismit rikki. Siinä nyt tuli nämä yleisimmät Lagunan viat mitä saa 40000 kilometrin välein vaihtaa.

    • joo.onhan se näinkin mutta eikö kaikki autot kulu.ethän sinäkään renkaita osta tuhannen kilometrin jälkeen vaikka ne on kuluneet.ei oo semmosta kulumista ollu että aiheuttas mitään toimenpiteitä.elä usko merkkiliikkeitten sanaan.nehän rahastaa.itellä ainakin meni katsastuksesta läpi ilman mitään remppaa


    • omallani ajettu 109tkm, eikä mitään noista ole vielä vaihdettu/korjattu. Kolme puolaa meni, vaihdoin itse loput, kustannukset 270€.

      Taitaa olla syy väärissä käyttötavoissa....


    • Valojen pesurin moottori hajosi pesun jälkeen kovassa pakkasessa, vaikka auto oli kuivumassa tunteja parkkihallissa (n30tkm). 60 tkm huollossa vaihdettiin taka-akselin helat, alapallonivelet ja raidetangon päät - onneksi nämä vielä takuuseen. Jarrujakin piti herkistellä. Utelin vikojen uusitumisesta. Uusien pallonivelien sanottiin olevan hieman erilaisia kuin entiset ja taka-akselin helojen materiaalikin olisi saattanut muuttua. Jos nyt oikein muistan. Ei kyllä mitenkään vakuutettu etteivät viat uusiutuisi. Ovien lukoissa joskus jäätymisongelmaa kovilla pakkasilla (eli ovia ei saa kiinni). Ainakaan ei kannata pestä jos on pakkasta tiedossa.


    • millon takaakselin puslat on väljät, alkaako koliseen?


    • tietää? kirjoitti:

      millon takaakselin puslat on väljät, alkaako koliseen?

      ...


    • tietää? kirjoitti:

      millon takaakselin puslat on väljät, alkaako koliseen?

      Se "hakee" kokoajan eli tuntuu ettei auto menisi yhtään suoraan, koska pyörien suuntaus on viturallaan välyksien takia ja sit toi kolina on selvä merkki.
      Alla olevasta linkistä lisää tietoa ko. ongelmasta ja lääkkeitä sen hoitoon ja siellä muitakin totuuksia merkkiin liittyen.
      http://www.rtf.fi/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?55033

      Ja lisätään nyt vielä yksi mallivika pitkään listaan, kojetaulun valot sekoaa kun istuinlämmittimen rele menee oikosulkuun silloi pitää poistaa ko. lämmittimen sulake viipymättä tai muuten varmistaa ettei ketään laita lämmitintä päälle, ellei halua vaihtaa kaikkia lamppuja mitä kojelaudassa on.


    • jos 40t välein vaihdat niin turhaa työtä teet!
      kestää 120000 ilman mitään mutinoita.
      kokemusta on kolmesta lagunasta joista jokaisella ajettu yli tai karvan alle 200t, 1 borasta ja 3 nissanista..1 323 mazdasta mitsubishista ja parista muustakin autosta..
      huonoin noista kaikista oli vw bora.
      kyllä seuraavakin auto taitaa olla laguna..
      ps. kaikki autot on aina huollettu merkkihuollossa. huoltokirjan mukaisella rytmillä.


    • Moi! Ostin 2005 vuosimallin lagunan ja mittarissa oli silloin 48000km,nyt mittarissa 130 000km ja nyt vasta vaihdettiin ensimmäiset raidetangonpäät ja alapallonivelet.Auto pelennut tosi hyvin,jarruissa eikä sähköissä ole ollut mitään vikaa. Mulla oli aiemmin 2002 vm mondeo ja se oli täysi susi.Älkää ihan uskoko kaikkea mitä täällä kirjoitetaan.Minulla laguna on pelannut tosi hyvin,eikä ole varaosiin mennyt paljoa rahaa.


  • Miten voi puola vaihtoineen maksaa 290 eur, kun mulla maksoi 77 eur merkkiliikkeessä.

    • montas puolaa vaihot ? joka pytylle nääs oma!


    • voi pojat kun maksatte paljon puolista itse muutaman kerran vaihtanu maksanut 27 e puola. paljo sekin mutta 290 ja 77 e viela enemmän.-.


  • Itse ostin vuonna 2007 farmari LAGUNAN v. 2003. Ajanut olen 70 - 130 tkm:ää.

    Ilmennyt monia pikkuvikoja
    mm.
    -Ensin ovien tiivisteet eivät pysyneet paikoillaan

    -Sitten meni ilmastointi vänkärin puolelta (joku sähkömoottori/läppä-ohjaus system. vika ei tullut lämpöä) KALLIS MERKKI HUOLTO PERK::::

    -Ilmastoinnin näytön valot sammuneet ei näe pimeällä säätää

    -Takana turvavyön lukitukset ei toimi.

    -Ilmansuodatinta ei itse pääse vaihtamaan kun on niin hyvin sullottu koteleoon, ei muuta kuin aina liikkeeseen vaihtamaan

    -Iskarit meni saman tien

    -Puolat rikki

    -Auto lukitsee toisinaan itsensä lukkoon.

    -Vesipumpun laakerivika

    -Kaikki ulommaiset pallonivelet sekä ylä että ala (väljät kuluneet) jokaisen pyörän kohdalta.

    -Kauhia tärryytys moottoritie ajossa (niikun olis vanha kottero)

    -Etuvalot palaa jatkuvasti

    -Kohta seuraa lisää.......

    • "Ilmansuodatinta ei itse pääse vaihtamaan kun on niin hyvin sullottu koteleoon, ei muuta kuin aina liikkeeseen vaihtamaan".

      No voi hyvää päivää. Varsinainen tee-se-itse -mies, kun ei saa edes ilmansuodatintakaan vaihdettua. Täytyyhän se silloin muualle vaihdettavaksi viedäkin, jos ei kerran ite osaa.


    • Niin tarkotin että miten sen sais auki kun ei ole saumoja , ruuveja tai muita kiinnikkeitä/niksuttimia. Täytyy varmaan hajottaa se muovikotelo. Muissa autoissa esim. megane, passat, fiat joista kokemuksia niin aina on ollut selvä tapa esim. ruuvit auki jne....


    • Renööö kirjoitti:

      Niin tarkotin että miten sen sais auki kun ei ole saumoja , ruuveja tai muita kiinnikkeitä/niksuttimia. Täytyy varmaan hajottaa se muovikotelo. Muissa autoissa esim. megane, passat, fiat joista kokemuksia niin aina on ollut selvä tapa esim. ruuvit auki jne....

      taidat tuijottaa väärää pönttöä, ilmanputsari on heti ruiskun jälkeen ja aukeaa kahdella torx ruuvilla!!!!!Hokso Hokso!!!!!!!


    • hoh hoijaa kirjoitti:

      taidat tuijottaa väärää pönttöä, ilmanputsari on heti ruiskun jälkeen ja aukeaa kahdella torx ruuvilla!!!!!Hokso Hokso!!!!!!!

      aijaa no kiitoksia neuvosta täytyy katsoa pitääkö paikkansa...epäilen kyllä kun ei siellä oo sellasta pönttöä tullu vastaan.


    • renööö kirjoitti:

      aijaa no kiitoksia neuvosta täytyy katsoa pitääkö paikkansa...epäilen kyllä kun ei siellä oo sellasta pönttöä tullu vastaan.

      ohhoh.
      jos on bensa koneesta kysymys, niin ensin tulee resonaattori, joka on se umpinainen kotelo. Tämän jälkeen tulee vasta ilmanputsari, joka on kiinni kotelossa, joka on läppäkotelossa kiinni. Tosiaan kaksi torks ruuvia auko taitetaan taakse ja volá, putari on käsissä.
      Ja mitä tuli tuolla noihin aikaisempiin vikoihin. Jos osaa, niin osa on itsekkin korjattavissa, jooloin ei tarvitse ostaa kalliita uusia osia. Tosin myönän että laguna on suhteellisen vikaherkkä( itse onneksi päässyy tekemättä juuro mitään, koputtaa puuta)
      Ja kyllä ne penkinlämmittimien katkaisijat ovat sen mittariston aiheuttaman diskovalojen syy. Diodi menee katkaisijan sisältä rikki, jolloin virta pääsee vääräänsuuntaan. Kun auton sammuttaa niin mittaristo vilkkuu hetken.


    • lagunaII kirjoitti:

      ohhoh.
      jos on bensa koneesta kysymys, niin ensin tulee resonaattori, joka on se umpinainen kotelo. Tämän jälkeen tulee vasta ilmanputsari, joka on kiinni kotelossa, joka on läppäkotelossa kiinni. Tosiaan kaksi torks ruuvia auko taitetaan taakse ja volá, putari on käsissä.
      Ja mitä tuli tuolla noihin aikaisempiin vikoihin. Jos osaa, niin osa on itsekkin korjattavissa, jooloin ei tarvitse ostaa kalliita uusia osia. Tosin myönän että laguna on suhteellisen vikaherkkä( itse onneksi päässyy tekemättä juuro mitään, koputtaa puuta)
      Ja kyllä ne penkinlämmittimien katkaisijat ovat sen mittariston aiheuttaman diskovalojen syy. Diodi menee katkaisijan sisältä rikki, jolloin virta pääsee vääräänsuuntaan. Kun auton sammuttaa niin mittaristo vilkkuu hetken.

      Täältähän tulee hyödyllistä tietoa, onko se laatikko taitettavissa pienellä voimalla taakse käsivoimin ulos tai menoREIKIEN kohdalta, siis käsi aukkoihin tarraten/vääntäen? Nimittäin kun pitelin käsissä niin oli niin heppasen olosta muovia että ei väkivaltaa uskalla käyttää*


    • rnööö kirjoitti:

      Täältähän tulee hyödyllistä tietoa, onko se laatikko taitettavissa pienellä voimalla taakse käsivoimin ulos tai menoREIKIEN kohdalta, siis käsi aukkoihin tarraten/vääntäen? Nimittäin kun pitelin käsissä niin oli niin heppasen olosta muovia että ei väkivaltaa uskalla käyttää*

      Joo niin näyttäs olevan kirjojen mukaan pienempikoneisissa (1,6l) olevan erinlainen kotelo kuin isommissa koneissa. Isommissa tuommoinen perinteinen paikallaan pysyvä helpostiavattava.
      Mutta tuo pienemmissä oleva muovisella irtoremmillä kiinnitettävä kotelo on kyllä mysteerinen.


    • wdvhu kirjoitti:

      Joo niin näyttäs olevan kirjojen mukaan pienempikoneisissa (1,6l) olevan erinlainen kotelo kuin isommissa koneissa. Isommissa tuommoinen perinteinen paikallaan pysyvä helpostiavattava.
      Mutta tuo pienemmissä oleva muovisella irtoremmillä kiinnitettävä kotelo on kyllä mysteerinen.

      Tarkistin itsekkin:
      Bensiini koneet: Muovinen irtoremmillä oleva kotelo on edelleenkin se resonaattori, EI ILMANPUTSARI. Ilmanputsari tulee resonaattorin jälkeen. Ilmasuodatinpanos on ilmansuodatin kotelon reunassa kiinni. Sutari näkyy jopa reijästä, kun ottaa sen resonaattorin pois. Suodatin lähtee kun kotelon ylä puolelta ottaa kaksi torx ruuvia irti ja kampeaa koteloa itseensä päin( ylä laidata auton vasemmalle puolelle) ja nostaa tämönjälkeen ylös. Ei tarvita voimaa.
      Diesel: eiole tarvinnnut vaihtaa mutta kirjojen mukaan auton vasemmalla puolella, sulakerasian takana rintapellin edessä, kotelo jossa ruuveja, jonka jälkeen lähtee hattu pois.


    • lagunaII kirjoitti:

      Tarkistin itsekkin:
      Bensiini koneet: Muovinen irtoremmillä oleva kotelo on edelleenkin se resonaattori, EI ILMANPUTSARI. Ilmanputsari tulee resonaattorin jälkeen. Ilmasuodatinpanos on ilmansuodatin kotelon reunassa kiinni. Sutari näkyy jopa reijästä, kun ottaa sen resonaattorin pois. Suodatin lähtee kun kotelon ylä puolelta ottaa kaksi torx ruuvia irti ja kampeaa koteloa itseensä päin( ylä laidata auton vasemmalle puolelle) ja nostaa tämönjälkeen ylös. Ei tarvita voimaa.
      Diesel: eiole tarvinnnut vaihtaa mutta kirjojen mukaan auton vasemmalla puolella, sulakerasian takana rintapellin edessä, kotelo jossa ruuveja, jonka jälkeen lähtee hattu pois.

      No perk..... nyt löyty siinähän se on kuin hevonen, miten ihminen voi olla niin SOKEA, kahdella torksilla, hyvä kiitoksia, nuo muut ONGELMAT ovat tosiaan pieniä ja hoidettu jo,
      mutta kiusallisen paljon kaikkea pientä ja mitä ne kertovat LAADUSTA noin yleensä
      hyviäkin puolia löytyy
      mutta en uskalla niitä ääneen sanoa kun nekin sitten pettää ja hajoaa.


    • renööööö kirjoitti:

      No perk..... nyt löyty siinähän se on kuin hevonen, miten ihminen voi olla niin SOKEA, kahdella torksilla, hyvä kiitoksia, nuo muut ONGELMAT ovat tosiaan pieniä ja hoidettu jo,
      mutta kiusallisen paljon kaikkea pientä ja mitä ne kertovat LAADUSTA noin yleensä
      hyviäkin puolia löytyy
      mutta en uskalla niitä ääneen sanoa kun nekin sitten pettää ja hajoaa.

      hyvä että löytyi, totta puhut


    • etenkin
      -Auto lukitsee toisinaan itsensä lukkoon. Kuuluu asiaa turva syistä, jos sattuu väärää nappia painamaan.

      Volvo viel pahempi jos jättää avaimen sisälle niin auto lukitsee itsensä tietyn ajan kuluttua.

      Kannattaa sinunkin viedä vain merkki huoltoon jos tuo on tiedon määrä.


    • Voi teitä kun ootte noin vähän ajaneet,minun Lagunalla on ajettu 400000km ja vielä kulkee ei vikoja.


    • matsui kirjoitti:

      Voi teitä kun ootte noin vähän ajaneet,minun Lagunalla on ajettu 400000km ja vielä kulkee ei vikoja.

      415000km vm99 1.8 RXE 16V.


  • Ai jutellaan täälläki Lagunan vioista, mullaki olis muutama.1.pakosarja 2. etupyörälaakeri 3.keskuslukko paskana 4.takaluukun lukko paskana 5.kytkinvaijerin säädin paskana 6.etuiskarin laakeri vikoja 7.koelaudan merkki valot vilkuttaa kuin diskossa olis (rele ongelma) Entä hyvät puolet samasta merkistä....EIHÄN NIITÄ OLE!

    • OHO!!!

      Nuohan kuulostaa jo pahoilta

      Minkä ikäinen auto kyseessä ja kuin tiheää tuollaisia vikoja ilmenee?


    • Nyt taitaa olla keksittyjä vikoja :D 6.etuiskarin laakeri vikoja :D:D:D:D


    • 122122 kirjoitti:

      Nyt taitaa olla keksittyjä vikoja :D 6.etuiskarin laakeri vikoja :D:D:D:D

      heh:) siellä on taas yks joka ei tiedä rellun iskarista mitään. Rellussahan iskari kääntyy kun käännät rattia! Kyllä Rellussa vm-00 ei tarvi vikoja keksiä, net tulee kaupan päälle.


    • renööö kirjoitti:

      OHO!!!

      Nuohan kuulostaa jo pahoilta

      Minkä ikäinen auto kyseessä ja kuin tiheää tuollaisia vikoja ilmenee?

      Tää Laguna on vm -00. Eka vuosi meni hyvin, mut nyt onkin sit urakalla ongelmia. Pakosarjaa on saanu etsiä, turhaan. Uudelle paukasivat hinnaksi 720e joten kaikki Lagunan pakosarjat on purkaamoilta loppu, kuten myös takaluukun lukko-osat.


    • Aito Sämpy kirjoitti:

      Tää Laguna on vm -00. Eka vuosi meni hyvin, mut nyt onkin sit urakalla ongelmia. Pakosarjaa on saanu etsiä, turhaan. Uudelle paukasivat hinnaksi 720e joten kaikki Lagunan pakosarjat on purkaamoilta loppu, kuten myös takaluukun lukko-osat.

      jos joku tietää Laguna Break 1.6 16v pakosarjaa käytettyä niin kiinnostaa.


    • Aito Sämpy kirjoitti:

      jos joku tietää Laguna Break 1.6 16v pakosarjaa käytettyä niin kiinnostaa.

      http://www.renault-spares.co.uk/renault-laguna-16-16v-exhaust-manifold-new-388-p.asp
      Renault Laguna 1.6 16v Exhaust Manifold (NEW)

      Our Price: €160.04
      Renault Laguna 1.6 16v Exhaust Manifold (NEW)
      Click to enlarge
      BRAND NEW EXHAUST MANIFOLD
      Fits Renault Laguna 1.6 16v
      1998 - 2005 models
      New & Improved Design
      6 months warranty
      Vanha voi kyllä olla tiukassa.


    • Laguna 1,6 16V kirjoitti:

      http://www.renault-spares.co.uk/renault-laguna-16-16v-exhaust-manifold-new-388-p.asp
      Renault Laguna 1.6 16v Exhaust Manifold (NEW)

      Our Price: €160.04
      Renault Laguna 1.6 16v Exhaust Manifold (NEW)
      Click to enlarge
      BRAND NEW EXHAUST MANIFOLD
      Fits Renault Laguna 1.6 16v
      1998 - 2005 models
      New & Improved Design
      6 months warranty
      Vanha voi kyllä olla tiukassa.

      Toi on enemmän kuin 100 jänistä kiitos paljon sivu vinkistä! Tsekkaan saman tien.


    • Laguna 1,6 16V kirjoitti:

      http://www.renault-spares.co.uk/renault-laguna-16-16v-exhaust-manifold-new-388-p.asp
      Renault Laguna 1.6 16v Exhaust Manifold (NEW)

      Our Price: €160.04
      Renault Laguna 1.6 16v Exhaust Manifold (NEW)
      Click to enlarge
      BRAND NEW EXHAUST MANIFOLD
      Fits Renault Laguna 1.6 16v
      1998 - 2005 models
      New & Improved Design
      6 months warranty
      Vanha voi kyllä olla tiukassa.

      Kävin sivustolla. Onko toi luotettava? Tosi halpa olis kylläkin.Yritin tilata mut jostain syystä toi Englanti on jääny heikommalle:) menin ostos koriin, mut miten sit eteenpäin??? terv: 1tollo


    • aito Sämpy kirjoitti:

      heh:) siellä on taas yks joka ei tiedä rellun iskarista mitään. Rellussahan iskari kääntyy kun käännät rattia! Kyllä Rellussa vm-00 ei tarvi vikoja keksiä, net tulee kaupan päälle.

      relluissahan tuo iskarien kääntölääkeri menee jokaisessa,muissa merkeissä kestää, googlaa kääntölaakeri renault


    • mgffff kirjoitti:

      relluissahan tuo iskarien kääntölääkeri menee jokaisessa,muissa merkeissä kestää, googlaa kääntölaakeri renault

      Ei mitään vikaa, molemmat katsastettu ilman huomautuksia. Molemmat vm:04


    • Aito Sämpy kirjoitti:

      Kävin sivustolla. Onko toi luotettava? Tosi halpa olis kylläkin.Yritin tilata mut jostain syystä toi Englanti on jääny heikommalle:) menin ostos koriin, mut miten sit eteenpäin??? terv: 1tollo

      Se tuli muistaakseni viikossa. Mukana oli pellit molemminpuolin. Ei kuulemma ollut asentamisessa mitään ongelmia, mutta vanha oli tiukasti kiinni. Kuriiri toi suoraan kotiovelle. Tosi tyytyväinen olin tuotteeseen ja toimitukseen. Soittelin sinne suoraan myös ja sanoivat että varmasti sopii ja on parannettu malli alkuperäisestä ettei hajoa niin helposti, no vuoden ollut vasta mutta ei ole hajonnut vielä.

      Tosin oli siinä yksi juttu:
      Itse olin myös hyvin epäileväinen ja siksi soitinkin sinne suoraan. No tilasin kuitenkin lopulta, alussa jätin Visanumeron laittamatta ja tulikin viestiä jonkun ajan päästä ettei asiaa voinut viedä loppuun asti -jos yrittäisin uudestaa. Heti sen maksamisen jälkeen oli Hesarissa juttua miten löytyy Englantilaisia auto huijarisivustoja. Olin maksanut Visalla ja aattelin että noniin, kuitenkin runsaan viikon päästä tavara tuli ovesta ylläyksekseni.

      Kun kotimaasta ei löytynyt järkihintaista osaa niin etsin sellaista monelta sivustolta tuo oli vain yksi, saatoin laittaa mun Visan numeronkin erehdyksessä jonnekin huijarisivustolle. Jonkun kuukauden päästä Visasta soitettiin että haluavat vaihtaa kortin minulle koska numero on löytynyt jostain listasta jonne se ei kuulu.
      Meiliin vastailu oli hyvin nihkeätä mikä pisti ihmetyttämään mutta ainakin sain sen osan ihan nopeasti eikä ole vielä hajonnu.

      Mistä se Visa ongelma lopulta johtui en tiedä. Ei tainnut helpottaa päätöksentekoa...
      Joku sivusto oli mistä piti pystyä tarkistamaan oletettu luoettavuus, voin laittaa sen kun löydän.


    • Aito Sämpy kirjoitti:

      Kävin sivustolla. Onko toi luotettava? Tosi halpa olis kylläkin.Yritin tilata mut jostain syystä toi Englanti on jääny heikommalle:) menin ostos koriin, mut miten sit eteenpäin??? terv: 1tollo

      www.ecc.fi ja sieltä howard verkkoapuri. Valitettavasti se ei löydä oikein tietoa tosta firmasta- tosin osoite on niin pitkä että lopusta uk lyhenee k:n verran eli jouduin karsimaan http:// alusta että sain mahtumaan.

      Testasin sen verran että valitsin sen ekan korttimaksuvaihtoehdon ja europe jne lisäsin koriin sen tavaran jne. Jos on uusi asiakas saa salasanan sähköpostiin. Kun menee sinne sivulle missä pitäisi täyttää kortinnumeroita se sivu ainakin muuttuu https sivuksi ja tulee lukon kuva joten ainakin on salattu tiedonsiirto siinä vaiheessa. Puh: 44 (0) 1254 386661 (löytyy myös sivulta). Ainakin pitäisi olla turvallista maksaa Visalla.
      Jos päädyt tuohon niin pidetään peukkuja.


    • aito Sämpy kirjoitti:

      heh:) siellä on taas yks joka ei tiedä rellun iskarista mitään. Rellussahan iskari kääntyy kun käännät rattia! Kyllä Rellussa vm-00 ei tarvi vikoja keksiä, net tulee kaupan päälle.

      No kertokaa ny jo missä siinä iskarissa on se laakeri. Joo ne kääntölaakerit tiedän, mut missä se iskarin laakeri on?


    • Aito Sämpy kirjoitti:

      Tää Laguna on vm -00. Eka vuosi meni hyvin, mut nyt onkin sit urakalla ongelmia. Pakosarjaa on saanu etsiä, turhaan. Uudelle paukasivat hinnaksi 720e joten kaikki Lagunan pakosarjat on purkaamoilta loppu, kuten myös takaluukun lukko-osat.

      "Tää Laguna on vm -00. Eka vuosi meni hyvin, mut nyt onkin sit urakalla ongelmia. Pakosarjaa on saanu etsiä, turhaan. Uudelle paukasivat hinnaksi 720e joten kaikki Lagunan pakosarjat on purkaamoilta loppu, kuten myös takaluukun lukko-osat."

      Kannattaa etsiä purkaamolta pakosarjaa. Sieltä yleensä saa pikku osaan uuden hinnasta.

      Tai sitten http://www.relluosa.fi/ ja sieltä kyselemään.


    • osia kirjoitti:

      "Tää Laguna on vm -00. Eka vuosi meni hyvin, mut nyt onkin sit urakalla ongelmia. Pakosarjaa on saanu etsiä, turhaan. Uudelle paukasivat hinnaksi 720e joten kaikki Lagunan pakosarjat on purkaamoilta loppu, kuten myös takaluukun lukko-osat."

      Kannattaa etsiä purkaamolta pakosarjaa. Sieltä yleensä saa pikku osaan uuden hinnasta.

      Tai sitten http://www.relluosa.fi/ ja sieltä kyselemään.

      Ongelmana lienee se että nuo puretut pakosarjat taitaa kaikki olla joko jo rikki (tyyppivika) tai sitten viety käsistä. Ainakaan itselle ei löytynyt tuota kautta ratkaisua pakosarjaongelmaan.


    • Laguna 1,6 16V kirjoitti:

      Se tuli muistaakseni viikossa. Mukana oli pellit molemminpuolin. Ei kuulemma ollut asentamisessa mitään ongelmia, mutta vanha oli tiukasti kiinni. Kuriiri toi suoraan kotiovelle. Tosi tyytyväinen olin tuotteeseen ja toimitukseen. Soittelin sinne suoraan myös ja sanoivat että varmasti sopii ja on parannettu malli alkuperäisestä ettei hajoa niin helposti, no vuoden ollut vasta mutta ei ole hajonnut vielä.

      Tosin oli siinä yksi juttu:
      Itse olin myös hyvin epäileväinen ja siksi soitinkin sinne suoraan. No tilasin kuitenkin lopulta, alussa jätin Visanumeron laittamatta ja tulikin viestiä jonkun ajan päästä ettei asiaa voinut viedä loppuun asti -jos yrittäisin uudestaa. Heti sen maksamisen jälkeen oli Hesarissa juttua miten löytyy Englantilaisia auto huijarisivustoja. Olin maksanut Visalla ja aattelin että noniin, kuitenkin runsaan viikon päästä tavara tuli ovesta ylläyksekseni.

      Kun kotimaasta ei löytynyt järkihintaista osaa niin etsin sellaista monelta sivustolta tuo oli vain yksi, saatoin laittaa mun Visan numeronkin erehdyksessä jonnekin huijarisivustolle. Jonkun kuukauden päästä Visasta soitettiin että haluavat vaihtaa kortin minulle koska numero on löytynyt jostain listasta jonne se ei kuulu.
      Meiliin vastailu oli hyvin nihkeätä mikä pisti ihmetyttämään mutta ainakin sain sen osan ihan nopeasti eikä ole vielä hajonnu.

      Mistä se Visa ongelma lopulta johtui en tiedä. Ei tainnut helpottaa päätöksentekoa...
      Joku sivusto oli mistä piti pystyä tarkistamaan oletettu luoettavuus, voin laittaa sen kun löydän.

      Tuossa ..co.uk linkin pakosarjassa ei näy olevan esikatalysaattoria mikä ainakin on omassani Laguna 1.6 16v -99 pakosarjassa on. Onkohan tiedossa toimiiko tuo "parannettu versio" silti korvaavana osana eli onko tuo esikatalysaattori "pakollinen"? Periaatteessa mainostavat että sopii 1998-2004 malleihin mutta hieman epäilyttää juuri tuon esikatalysaattorin takia.


    • Etsijä itsekin kirjoitti:

      Tuossa ..co.uk linkin pakosarjassa ei näy olevan esikatalysaattoria mikä ainakin on omassani Laguna 1.6 16v -99 pakosarjassa on. Onkohan tiedossa toimiiko tuo "parannettu versio" silti korvaavana osana eli onko tuo esikatalysaattori "pakollinen"? Periaatteessa mainostavat että sopii 1998-2004 malleihin mutta hieman epäilyttää juuri tuon esikatalysaattorin takia.

      Esikatalysaattorista lueskelin netistä itsekin, mutta kyselin asiaa Biliasta jossa ei tiedetty mitään mistään esikatalysaattorista. Ehkä jotain rihloitusta saattaisi olla muttei mitään katalysaattoria varsinaisesti. Ei ainakaan vaikuttanut minulla mitään sellaisen puuttuminen pakokaasuarvoihin koska meni katsastuksesta kerralla läpi pakokaaujenkin osalta. Itsellä 2001 malli (mutta siis kuitenkin ykköskoppainen Laguna) joka juuri ensikatsastettu ennen kuin OBD mittaukset tuli pakollisiksi, eli minun autossa ei ole myöskään "downstream" lambda-anturia (katalysaattorin jälkeistä) eikä tarvitse olla. Sitä alkuperäistä en itse irrotettuna nähnyt, sen joutui laittamaan palasiksi että lähti irti sen verran kovassa oli pultit.

      Olisko se esikatalysaattorijuttu jotain väärinkäsitystä,ehkä siinä piilee sen pakosarjan heikkous että siinä on jotain katalysaattoriksi tulkittavaa rihloitusta?


    • osaatko edes hoitaa autoa? säännöllinen huolto auto toimii kuin unelma! taitaa olla pääkopassa se vika eikä moottrikopassa...


    • Keskuslukko vika yleiseti on avaimesta ja se helppo todeta jos ei ledi syty,koska avaimessa 2 patteria päälekkäin ja kun avaimen tiputtaa vaikka maahan tai pöydälle ne liikahtaa ja taas keskuslukko ei toimi..;)

      ja kytkinvaijerin säätöön kojasin laittamalla muovipalan johon sahasin kolon vaijerille ja sinne alselin juureen koneessa ja taas toimii kytkin..;)


    • Laguna 1,6 16V kirjoitti:

      Ongelmana lienee se että nuo puretut pakosarjat taitaa kaikki olla joko jo rikki (tyyppivika) tai sitten viety käsistä. Ainakaan itselle ei löytynyt tuota kautta ratkaisua pakosarjaongelmaan.

      1 lagunaan käy meganen vuosimalli 99-03 pakosarja ei tarvitse esikatalysaattoria menee läpi katsastuksesta


  • kato hei rellu on jyrkkä sonni muu muu japsit on ihan äöö stix stix stix !!!!!!

  • ergonomiassa parantamisen varaa (200-2007 mallit) uusissa ei näitä vikoja : ilmastoinnin säätö liian alhaalla (käsijarrun tasolla), automaattilasipyyhkijä-systeemi täys susi
    ei pelaa ollenkaan tai vastaavasti kuivalla kelillä pyyhkii kuin viimeistä päivää turhaan (hitaimmalla tasolla).
    Takapeili tuulilasissa liian alhaalla estää näkyvyyden.

    • onko tietoa onko viat vain yhden malli vuoden merkistä vai joka vuosi samat viat? entäpä mallikohatisesti tarkka malli montako vikaa jos tutkittais näin niin saatais ehkä asiallisempi käsitys lagunan vioista eikä haitarilla 2000-2010 vaan 2000-2001-2002 jne. jne


    • paska renki kirjoitti:

      onko tietoa onko viat vain yhden malli vuoden merkistä vai joka vuosi samat viat? entäpä mallikohatisesti tarkka malli montako vikaa jos tutkittais näin niin saatais ehkä asiallisempi käsitys lagunan vioista eikä haitarilla 2000-2010 vaan 2000-2001-2002 jne. jne

      laguna 98 Dti:

      kesken ajon syttyy mittaristoon valot SERV ja polttoainesuihkutusvikavalo, tehot pois 5-10sek ja taas matka jatkuu.. mikä hätänä/millä saa loppumaan?


    • paska renki kirjoitti:

      onko tietoa onko viat vain yhden malli vuoden merkistä vai joka vuosi samat viat? entäpä mallikohatisesti tarkka malli montako vikaa jos tutkittais näin niin saatais ehkä asiallisempi käsitys lagunan vioista eikä haitarilla 2000-2010 vaan 2000-2001-2002 jne. jne

      tuotahan vois tutkia, mutta kyllä ne (renault itekkin ) myöntää että nivelet rikkoontuu häpeällisen usein, nopeasti pienillä kilometrimäärillä luvattoman useasta lagunasta (vuosimallia 2000-2004) jonka jälkeen yhtiö on puuttunut asiaan. Voisko tähän vaikuttaa lagunan suuri paino vai onko alihankkijat yksinkertaisesti suoltaneet huonoja osia relluihin?
      Muita vikoja esiintyy muillakin automerkeillä yhtä suuri määrä.


    • kusipää isäntä kirjoitti:

      tuotahan vois tutkia, mutta kyllä ne (renault itekkin ) myöntää että nivelet rikkoontuu häpeällisen usein, nopeasti pienillä kilometrimäärillä luvattoman useasta lagunasta (vuosimallia 2000-2004) jonka jälkeen yhtiö on puuttunut asiaan. Voisko tähän vaikuttaa lagunan suuri paino vai onko alihankkijat yksinkertaisesti suoltaneet huonoja osia relluihin?
      Muita vikoja esiintyy muillakin automerkeillä yhtä suuri määrä.

      Minäkin olen vaihdattanut kotterooni jo etupään laakereita sekä ala ja yläpalloniveliä ja kaikenmaailman raidetangon päitä.Takapäästä puslat ja jarrulevyt.Takakontin lukko onneksi lähti itse toimimaan,siellä oli joku ylimääräinen(?) muovikappale ja kun se saatiin pois on toiminut mainiosti.Sitten jollakulla oli ongelmaa tuolla turvavyön kanssa.Mulla oli kanssa mutta sitten huomasin että joku älypää oli tunkenut sinne karkin...
      Olisi oikeasti kivat tietää joudunko uusimaan kaikki nuo remontit taas vuoden kahden päästä? Onko kellään kokemusta?Muuten tykkään kyllä suuresti ajella kun on híljaista kyytiä,mitä ei monella muulla automerkillä ole.Mulla on 2003 2 litran koneella.


    • Kaarisperi kirjoitti:

      Minäkin olen vaihdattanut kotterooni jo etupään laakereita sekä ala ja yläpalloniveliä ja kaikenmaailman raidetangon päitä.Takapäästä puslat ja jarrulevyt.Takakontin lukko onneksi lähti itse toimimaan,siellä oli joku ylimääräinen(?) muovikappale ja kun se saatiin pois on toiminut mainiosti.Sitten jollakulla oli ongelmaa tuolla turvavyön kanssa.Mulla oli kanssa mutta sitten huomasin että joku älypää oli tunkenut sinne karkin...
      Olisi oikeasti kivat tietää joudunko uusimaan kaikki nuo remontit taas vuoden kahden päästä? Onko kellään kokemusta?Muuten tykkään kyllä suuresti ajella kun on híljaista kyytiä,mitä ei monella muulla automerkillä ole.Mulla on 2003 2 litran koneella.

      takapään puslat on vaihdettava n. 140tkm kohdilla..kallis vaihto 600 eur
      takalevyt palat, 300 eur n.140tkm kohdilla
      noi pallonivelet ja raidetangon päät ei paljoo maksa vaihdettuina..mutta n.60t välein menee vaihtoon ainakin kannattaa vaihtaa / tarkistaa
      ilmanputsari kannattaa vaihtaa aina ennen katsastusta!
      ei noi niin pahoja vikoja ole..ihan normikulutusta autossa kuin autossa merkkiin katsomatta mutta rellussa noi on yleensä halvempia korjata kuin muilla merkeillä.
      yksi ilmastointiputki "ruostuu" ajan kanssa puhki..kallis osa n.230 eur työ
      sähköliittimissä voi olla hapettumia vaikka laadukkaita ovatkin
      ajaminen on yhtä nautintoa kun em. osat on kunnossa

      lagunoillani ajettu yht. n.450000 km


    • laguna98Dti kirjoitti:

      laguna 98 Dti:

      kesken ajon syttyy mittaristoon valot SERV ja polttoainesuihkutusvikavalo, tehot pois 5-10sek ja taas matka jatkuu.. mikä hätänä/millä saa loppumaan?

      Ollut omassakin -99 1.9 Dti:ssä, turhia käyntejä Wetterillä, joten rupesin itse tutkiskelemaan vikaa ja ekana putsasin yhden ruiskunsuuttimen liittimen kosteudesta ja kappas, ei ole koirinu sen jälkeen vuosiin!!! Vaihdelaatikon puoleinen suutin on erilainen kuin muut, se on sähköinen????, kun muut on mekaanisia. Kostealla ilmalla kävi välistä "kolmella" pytyllä... Laturinremmin takia on kone kilahtanu jo kahdesti, toka kerralla piti vaihtaa moottorikin, kun tuho oli sitä luokkaa ettei kannattanu korjata... Laturinremmi on samassa tilassa jakopäänremmin kanssa, niitä ei ole eristetty toisistaan, kuten ennen vanhaan. Laturinremmin hajotessa, reikaleet menee jakopäänremmin mukana nokka-akselin ympärille, hyppäyttäen jaon pieleen kesken ajon, käynyt jo kahdesti!!! Laturinremminkiristäjä on se joka ekana antaa periksi ja remmi kuluu nopeasti sen jälkeen...


    • laguna98Dti kirjoitti:

      laguna 98 Dti:

      kesken ajon syttyy mittaristoon valot SERV ja polttoainesuihkutusvikavalo, tehot pois 5-10sek ja taas matka jatkuu.. mikä hätänä/millä saa loppumaan?

      serv valo syttyy ihan vaikka jos on lasinpesu nesteet vähissä se on huolto valo jolloin jotain on vialla ja kannattaa tarkistaa ruiskutus järjestelmä ettei ole tukkoisa ja a/f seos


    • Rellu tutuksi kirjoitti:

      Ollut omassakin -99 1.9 Dti:ssä, turhia käyntejä Wetterillä, joten rupesin itse tutkiskelemaan vikaa ja ekana putsasin yhden ruiskunsuuttimen liittimen kosteudesta ja kappas, ei ole koirinu sen jälkeen vuosiin!!! Vaihdelaatikon puoleinen suutin on erilainen kuin muut, se on sähköinen????, kun muut on mekaanisia. Kostealla ilmalla kävi välistä "kolmella" pytyllä... Laturinremmin takia on kone kilahtanu jo kahdesti, toka kerralla piti vaihtaa moottorikin, kun tuho oli sitä luokkaa ettei kannattanu korjata... Laturinremmi on samassa tilassa jakopäänremmin kanssa, niitä ei ole eristetty toisistaan, kuten ennen vanhaan. Laturinremmin hajotessa, reikaleet menee jakopäänremmin mukana nokka-akselin ympärille, hyppäyttäen jaon pieleen kesken ajon, käynyt jo kahdesti!!! Laturinremminkiristäjä on se joka ekana antaa periksi ja remmi kuluu nopeasti sen jälkeen...

      Onhan noita vikoja
      Ollut 1,9 dTi 2000 loppukilometreillä 390000 kunnes meni lunastukseen. Ostettu 120000 ajettuna entisenä liisarina. Abs anturit vaihdettiin kunnes vika löytyi hapettuneesta liittimestä. Remmi vesipumppu vaihdettiin ajallaan ja venttiilit säädettiin, homma n. 1ke/kerta (90000km). jotain niveliä, kertaalleen kaikki iskarit ja eteen uudet kääntölaakerit. Yksi takajarrusatula meni myös ja tuo takaluukun lukon muovihärpäkkeet. Itsellä hajosi vasta kun kilometrejä oli 350000. Takaluukun pahvi irti, hajonneiden kiinnikkeiden rippeet hittoon, pienet muovin alla muhineet ruostevauriot fixiin ja vanha kahva takaisin kiinni ruuveilla. Hiukan töitä mutta ei maksanut muuta kuin spraymaalit ja aikaa. Mukava ja helppo ajaa, varsinkin iskareiden vaihdon jälkeen. Olisinpa vaihtanut aiemmin!

      1,8 2003 ostettu 201000 ajettuna jolloin jo kytkin otti ylhäällä. Nyt ajettu 260000, vaihdettu taka-akselin puslat ja eteen jotan niveliä tuulilasi. Kytkimelle ei tehty mitään, vaikka vedetty myös raskasta kuormaa. Laatikon öljyt vaihdatutin (imettävä) ja muut nesteet myös vaihdettu. Ollut aiemmin yhden yrityksen käytössä ja huollettu ajallaan.
      Havaittavat ongelmat:
      - talvisin etuovien mekanismit jäätyvät ja ovet eivät sulkeudu ennenkuin auto on lämmennyt sisältä; syksyisin ovipahvit irti ja öljytään vaijerit. Varmaan suunnitteluvika, kun kosteutta pääsee vaijereihin. Ehkä pitäisi uusia kun ovat jo päässeet ruostumaan
      .-ovien sähköikkunat ääntelevät; ennenkuin vaijerit katkeavat, pahvi irti ja kunnon öljyäminen.
      - vaihteensiirto jumitteli, korjattiin merkkiliikkeesä huolellisella öljyämisellä.
      - yksi puola vaihdettu
      - uusi katti hitsattiin 2011, öljyt ym samalla hintaan 320,-
      - ilmastoinnin osat, lauhdutin ym uusittiin 2010, nyt vuotaa jostain. 2011 oli joku liitin vika, joka korjattiin merkkiliikkeessä surplus osalla. Aikoinaan oli Opel Irmcherillä ja alkoi rykiä jo 3kk jälkeen. Himmeli ja ohjainboxi vaihtoon, takuuaikana. Vuosi eteenpäin takuuajan jälkeen en uskalanut viedä sitä enää Länsiautoon vaan Bosch huoltoon Hesassa. Oli sitten läpihapettunut sähköliitin ja piti tinata uusi.

      Erittäin hiljainen ja mukava kulkija. Helppo ajaa ja näillä näkymin pysyy meidän käytössä vielä pitkään. Autollahan ei ole enää pääoma-arvoa mutta käyttöarvo aikamoinen. Ruostuminenhan noissa ei ole ollut ongelma edes ykkösmallin kanssa. Ohuempikin galvanointi toimii kunhan korjaa syntyneet/havaitut naarmut ajoissa.

      Jos jotain voisi yleistää, niin sähköpuolen liitinviat ovat aika yleisiä.
      Varmaan on myös yksilöitä joissa on enemmän ongelmia mutta osansa voi olla myös tekemättömissä huolloissa, ennen katsastusta ei tehdä huoltoa vaan haetaan vikalista ja varmasti myös ajotapa vaikuttaa.


  • olen hankkimassa 2001 vm-laguna onko kannattavaa ajettu 278tkm just leimattu? ja mites noissa toimii noi vakionopeuden säätimet? ja autolla on hintaa vaihdon jälkeen noin 1000e onko kannatavaa vaihtaa? ja onko niissä oikeesti noin paljon vikoja vai onko vuosimalli kohtaisia?ja kuinka paljon syö bensaa 1,6l kone noin? sanokaa ihmeessä mielipide etten tee tyhmiä kauppoja

    • ... aiot auton ostaa sillä perusteella että täällä kyselet nimettömiltä "viisailta" mielipiteitä? Joopa joo, osta pois, kokemuksia sinulla ei vielä näemmä isommin ole, tämän nimenomaisen auton kanssa niitä kertyy pian ja paljon.

      Rehellisesti sanottuna, älä osta!


  • Ostin 90 000 km ajetun Laguna II vm 2002 (farmari 1.6 nahkaratti ja vakionopeudensäädin) vuonna 2006
    ADAC pannenstatistik sano että ko. auto jää tielle karmean monella saksalaisella mutta euroncap törmäystestin tulos oli niin hyvä että ostin silti.
    Joku etupäässä autoa kolisi heti alussa paitsi ei tietenkään koeajolla.
    Seuraavassa Bilian määräaikaishuollossa pyysin tarkastamaan mikä kolisee ja kertomaan. Kirjallisena oikein luki että vaihdelaatikko vaihdettava kustannusarvio 3000 euroa. Olin että HOH auton arvosta melkein kolmasosa en vaihdata hajotkoon tielle. 2010 eli tänävuonna se sitten etupään kolina sitten hajosi, kuului viimeinen kilahdus ja auton moottori pyöri tyhjää kaikilla vaihteilla. Tampereen keskustaan mukulakivikadun päähän rautatieaseman eteen t-paitakelillä. Vakuutusyhtiöön soitti hinaaja vei auton pois ja pari askelta juna-asemalle johon jopa tuli juna aika pian ja eikun Helsinkiin. Huoltomies soitti mikäs auto tänne on tuotu seuraavana aamuna kun kuvailin että Bilian arvioima vaihdelaatikko on varmaan hajonnut alkoi äijä kuulostaa painajaisessa olevan pelokkaalta, ilmeisesti homma oli niin pelottava että viikkoon ei kuulunut mitään sitte tuli iloinen puhelu että vetoakseli on rikki ja se vaihdetaan hintaa 700 euroa. Jos Bilialla olisi ollut joki v**tun ammattitaito he olisivat oikeasti alunperin jo tarkistaneet että vetoakseli kolisee eivätkä tarkistaneet että vaihdelaatikko 3000,- kiitos ja olisin toki korjauttanut noin halvan osan samantien monta vuotta sitten. Kolina lakkasi kuin seinään. Ajattelin että pentele nythän tällä turva-autolla ajaa vielä ensi kesään, mutta se teki kylmässä autotallissa taas sen minkä harvoin aikaisempinakin talvina eli moottori lähtee täristen käyntiin paitsi tänä talvena en sitä startatessa huomannut vaan vetelin tuolla motarilla sataa ja ihmettelin mikä hiton jää tuolla vanteissa on kun navigaattori meinaa täristä irti ikkunasta ajelin ihan pitkät lenkit ja sitten lopputulos oli keltainen moottorin varoitusvalo syttyi ja veto matalilla kierroksilla oli heikkoa ja pakoputkesta tulee lumea vasten pikimustaa savua EI HELV, auto on nyt paalattu toivottavasti romuttamo edes teki siillä voittoa eli sai siitä paljon varaosia ei ikinä enää ADAC pannenstatistik listan epäluotettavaa autoa hyh. Vuosien varrella katkesi myös oikea etujousi kun istuin aamulla pihalla autoon kilikili. Aika alussa ilmastointi hajosi korjautin Biliassa raportti ei vuotoja täytetty neste toimi tasan sen päivän kun ajoin huollosta tultuani illan. Vaihdatin takarekisterikilven valon Biliassa, jonka jälkeen valon kiinnike oli murrettu ja valo muoveineen roikkui johtojen varassa kehä I:llä takarekisterikilven keskellä. Silloin tajusin miksi minulla on vahvaa teippiä takakontissa, jotta korjatun auton saa teipattua kasaan. Nykyään on myös cederrothin ensiapulaukku jossa 4-1 patchi kun toi pelkkien ruudukkoharsoliinojen solminta mitä yleensä ensiapulaukuissa pelkästään on en osaa alkuunkaan. jatkuu seur viestissä

    • Tosin koska nykyinen auto on Opel Astra 2004 musta farmari kaikilla mahdollisilla herkuilla (cosmo-metallilista) (käytettynä 8800 euroo ei paha) niin ensiapulaukku ei ole takakontissa koska se ei aukea jos sähköt on rikki, siinä on sähköinen kahva. Astrasta oli kättelyssä pissapoika jäässä, ei sulanut, katsottiin Isossa Omenassa parkkihallin tyhjentymisjono loppuun asti, jännästi se pysyi jonona viimeiseen autoon asti, se kesti 32 minuuttia yli sulkemisajan, googlasin ja löysin keskusteluita että pissapojan sulake poksahtaa herkästi Astrassa, vaihdoin sulakkeen jee pissapojan moottori surisee ei vettä ja eikun vielä kerran sulamaan itiksen prismaan ja johan toimii.
      Ai niin katkesi laguna II sta apulaitehihnakin 183 000 km kohdalla käännyttäessä Tuusulantieltä Kehä III ramppiin mikä oli VÄHINTÄÄN erikoista kun auto oli 3000 km sitten ollut Biliassa määräaikaishuollossa ja kun tiedustelin koska ko. hihna olisi pitänyt vaihtaa siellä sanottiin että ko. apulaitehihna kuuluu vaihtaa 90 000 km välein tehtävässä vesipumppuhuollossa. No en jaksanu alkaa kohkaamaan oliko hihna vaihdettu ja onko takuuta kun olin heittänyt kaikki laput samantien roskiin. Pystyin ajamaan auton ilman latausta Bilialle vaikka ohjaustehostin ei toiminutkaan. Viikon kesti korjata vaikka olin nöyränä joskus 03:00 seuraavana aamuna (sille se tuntuu) anelemassa huoltoaikaa Biliassa. Jos on Laguna II se on pirun stabiili ajaa pitkää matkaa ja hyväpidoltaan kaarteissa mutta pitää olla työssäkäymätön ja perheetön joka ei tartte autoa jokapäivä ja varautua maksamaan käytetyn auton hinnan kahteen kertaan kaikenlaisten räjähdysten pakkokorjaamisiin. Ai niin turvatyynyn varoitusvalo sytty kojelaudassa ja huomasin että kun perseilee penkkiä niin se sammuu eli hyppiin ajaessa kuskin penkillä pistin siitäki yhteen määräaikaishuoltoon että mitä maksaa niin vastaus oli että ranskasta tilattava uusi johtosarja ja aika mageen suomi porno dvd koko kokoelman varmaan ois saanu niilläki satasilla, en sitte korjauttanu, meni katsastuksesta läpi tosin äijä kävi konttorissaan lukemassa jotain ohjeita varmaan 10 minsaa, mutta vuoden päästä oli tiukka vanha partasuu jolle uusin puolet vanhanmallisen astran pohjasta (katalysaattorit pakoputket vtu kun oli ruostetta ennen lagunaa) joka oli edellinen auto ennen lagunaa ei menny katsastuksestä läpi turvatyynyn valo joten huoltoon. Ajoin samantien Biliaan varaamaan aikaa Kaivokselaan äijä kysy Biliassa koska pitää olla korjattu ja sai pistettyä mut vihoviimeselle päivälle SIIS KUUKAUDEN PÄÄHÄN... Tulos johto oli poikki ei tarvinnu mitään osaa tilata hyvin halpa huolto. TAAS Bilia pelotteli isolla johtosarjalaskulla ja en korjannu vaikka halvalla olis oikeesti päässy ja sitten myöhemmin sain katua hankalimman kautta. Auto kerkesi elää mulla 90 000 - 236 000 km eikä kennenkään tartte enää maksaa sen ongelmia, olkaa kiitollisia heh. 3000:lla saa vastaavia nettiauto.com:sta ja kukaan järjissään oleva automyyjä ei sitä multa osta kun mustaa savua punkaa ja auto tärisee kuin kuolinhorkassa joten paalaaminen oli vuoden hyvä työ. RIP you won't be back. Luin tosta myös jostain ketjusta että 3 lagunan ohjekirjassa suositellaan vaihdattamaan ajolamput huollossa, onko ne enää ihan järjissäänkään enää siellä ruskeasilmäisten mielikuvitusta käyttämättäosaamattomien maassa tai sitten suomessa on aivan liian vähän huoltoja koska niillä on viikkojen jonot? Kattelen myös CNBC:tä ja siellä kerrottiin Renaultin isosta voitosta (en ihmettele jengi ostaa auton ja puolet päälle osina) ja siitä kuinka General Motors palasi pörssiin New Yorkissa, nykyään on GM:n auto Astran pelastuskolmiokotelossa on SINIVALKOINEN GM:n tarra. Ai niin Lagunan alkuperäinen akku loppui kotipihalla, käynnistyspainikkeen painaminen aiheutti ikikieriön josta aikanaan ohjelmoinnin opettaja itseäni varoitti Helsingin entisessä kauppaoppilaitoksessa, moottoritilassa olevan isosulake laatikon (ei matkustamon pikkusulakelaatikon) avaamalla ja sieltä ISON sulakkeen irrottamalla loppu vasta ikikieriö käynnistyksen yrittäminen tikitys kaikki valot sytty ja sammu eestaas ohjaamossa. Oli se sellanen vekotin se. Kaikki mikä liikkuu menee rikki. Ja kaikki mikä ei liiku ei mene rikki eikä ruostu. Tampereella äijä tuli auttaa työnnössä se sano että hällä oli ennen myös samanmallinen laguna (ei farmari) myöhemmin opin miksi OLI ei tota kukaan selväjärkinen pidä kauaa. Optimistisesti suhtauduin kaikkeen mutta aina jotain uutta lopulta sata salamaa iskee tulta päässä kun musta savu tursuaa persiistä ja auto on sulatettu jonnekin raaka-aineeksi.


  • Jos Laguna on pakko ostaa, niin sitten mieluummin ykköskorinen ja ensimmäisten vuosien, siis 1994 lähtien. Noissa joutuu korjaamaan kaiken, mutta tekniikka on alkeellisempaa ja siten yksinkertaisempaa ja selvempää, ei softaa vielä niin paljon ja kori rehellisellä tavalla ruosteessa. Sitten jo varsinkin ei viitti tehdä mitään perus/entisöintikorjausta vaan laittelee välttämättömimmät leimalle vaadittavat jutut, niin tuollaisen vanhan ranskanpullan käyttöarvo on noissa optimaalinen myyntihintaan verrattuna. Nimittäin viimeisimmät ykköskoriset (eli mark 1 facelift) myydään ylihintaan, myyjät yrittävät epätoivoisesti päästä relluistaan eroon. Sitten jos meinaa vanhan Lagunan laittaa kondikseen, siihen menee paljon rahaa, ja on turha toivoa, että autoa saa myydyksi, koska kukaan ei usko sinua. Siis remppaa auto vain omaan käyttöösi.

    • Myös nimimerkille "muisteloita"
      Juu, varmasti sattuu ja tapahtuu. Aiemmassa vastauksessani esiintynyt ooppeli pysähtyi pysähtyi kerran kesken matkan tuolla Karjalan mailla. 50000 km aiemmin Metroautossa vaihdettu jakohihna katkesi. Onneksi kone oli ns. kilkankalkan vapaa remmin katketessa. Ja takuuhan ei ollut enää voimassa kun oli kulunut jo liian monta kuukautta. Tämä siis 80 luvulla!
      Ei ole mitään kuultavia kolinoita etupäästä vaikka mittarissa 260000. Toki palloja on uusittu mutta ei esim yhtään jarrulevyä tai vetoakselia. Noista mukana olevista Bilian huoltokuiteistakaan ei sellaisia löydy, joten lienevät alkuperäiset. Tämäkin tulee nyt katsastusvuoroon kohta.

      Nimimerkille "rogw"
      Osittain olet oikeassa. Vanhassa tekniikassa on vähemmän päivitettävää ja se on helpommin tehtävissä itse.

      Saaattaisin itsekin ostaa ykköskorillisen vieläkin mutta pitää tietää mikä tuo edessä oleva kapine on. Olen va rmaan ollut onnekas, kun ei ole ollut kortinlukija ym vikoja.


  • mitenkohän saa lagunan 01 takaoven auki kun se ei aukene sisältä eikä ulkoa ja etusivulasi ei laske eikä nouse eli mikähän tässä on vikana??
    terv kalle

  • Terve. mitenhän saisi etuputken auki siitä pakoputki rykelmästä-pari pulttia aukesi mut nyt on 2 10 mm jäljellä ja on pultit pyöreät.mikä on oikea työkalu sellaiseen siellä on niin vähän tilaa alla et ei oikein millään mahdu.siis kyseessä on se putki missä on mutka mikä tulee alle. 19. dti . siellä on se laipio kiire ja putki poikki sieltä saumasta. mikä olisi oikea työkalu kyseiseen asiaan. on kuulemma jotain työkaluja millä saa kiinni kunnolla ns pyöreistä pulteista. meinaan hitsauttaa sen putken siihen laipioon takas,kun se metrin kokoinen rauta putki maksaa 220 e,eikä löydy edes tällä hetkellä koko suomesta.

  • Jäin ilman jalkamieheksi kun Audini (a6btQ) yllättäen ostettiin, joten päätin ostaa heti tilalle hyvän käyttöauton - ja halvalla :-)

    Ostin siis Laguna 2.0 RN -97 farmarin, ajettu 183th. Auto ruosteeton ja erittäin siisti! Löytyy irroitettavaa vetokoukkua, kahdet hyvät renkaat (kesärenkaat aluvanteilla), lohkoa sisäpistokkeella ja cd-radiolla. Kone käy siististi ja tasaisesti, ei mitään kolinoita, vaihteisto ja kytkin pelaa jämptisti. Hinta oli huimat 1200e.

    Nyt huomasin tallista lähtiessäni että lattialle oli ilmestynyt öljyläikkä. Konehuone ylhäältäpäin katsottuna on erittäin siisti ja puhdas, alapuolelta katsottuna öljypohja ja vaihdelaatikon välinen alue on öljy sotkuinen.

    Tarkoitukseni oli vain "ajaa" autolla kunnes löydän itselleni auton jota etsin (tuoreempi A6 3.0 TDI Quattro varusteilla) mutta pidän rellusta ja taidan nyt huollattaa sen kunnolla samalla kun katsotaan mikä sitä öljypohjaa tai sen tiivistettä oikein vituttaa.

    Kaveri huoltaa autoja ja hän lupasi duunauttaa sen kuntoon. Joten seuraavaksi pitää hankkia ainakin seuraavat varaosat:
    - jakopäänhihna kiristin rullat tms
    - tulpat
    - kaikki sudattimet
    - mitä muuta kannattaa laittaa samalla?

    moottori näyttää hyvin yksinkertaiselta ja helpolta huoltaa.

    Auton huoltokirjassa ei ole mainittu onko moottori 2.0i, 2.0i 16v. Maininta vain että monipisteruiskutus. Ei muuta teknistä kuvausta, esim. teknisiä speksejä lainkaan vai ovatko ne jossain erillisessä teknisessä liittessä jota minulla ei ole? Rekisteriotteessa ilmoitettu 83kW. Katsoin Bilteman kuvastoa ja siellä on eri tarvikenumerot molemmille moottoreille erikseen.

    Onko neuvoa mistä kannattaisi hankkia varaosia?

    • Se öljyvuoto saattaa tulla vaihdelaatikosta vaihteenvalitsimen Stefa mennyt
      korpuksi vuotaa tai tihkuu siitä juuresta, varaosia löytyy helpoiten Motonetistä.


    • "Jäin ilman jalkamieheksi kun Audini (a6btQ) yllättäen ostettiin,Tarkoitukseni oli vain "ajaa" autolla kunnes löydän itselleni auton jota etsin (tuoreempi A6 3.0 TDI Quattro varusteilla) mutta pidän rellusta ja taidan nyt huollattaa sen kunnolla samalla kun katsotaan mikä sitä öljypohjaa tai sen tiivistettä oikein ********."

      Seli, seli.... kävi liikkeen sedät hakemassa Audin pois maksamattomien osamaksujen vuoksi.


  • öljyn lisäksi vuotaa myös jäähdytysnestettä. Nyt olen autoon lisännyt jäähdytysnestettä n. 1.5 litraa ja öljyä litran. Ostin halpaa Eurol öljyö (5w-50) ja toivon että se pysyisi sisällä paremmin.

    Kaveri joka tutki autoa, sanoi että ei vuotoa ei korjata, lisätään vain nesteitä kulutuksen mukaan. Tosin muita hyviä asioita tuli esille mm. uusitut nivelet, tukivarret, tuulilasi, katalysaattori ja akku.

  • Farkku Laguna -97; ilmastointi loppetti toimintansa.
    Ei auttanut, vaikka aineet vaihdettiin ja vuotoja ei ole.
    Olisiko mitään vinkkiä, missä voisi olla vikaa?

  • moi. kertokaa mitä laguuna pyytää kun kylmänä nykii jonkuaikaa auto on
    2 L koneella 04 vuodelta . t :matias.

    • moi - tuosta kylmänä nykimisestä en tiedä, mutta mulla on jo parisen vuotta ollu tosi hankala nykimisvika. alkuun se oli vaan nelosvaihteella, usein vaihtamisen jälkeen tosi terävä nykäisy ja kierroslukumittari saman tien nollille. se on ajan saatossa muuttunut niin että on muillakin vaihteilla. välillä pienillä nopeuksilla sammuu kokonaan ja lähtee sitten taas käyntiin. puolat tutkittu ja johdinsarjojen liitoksia ym. ohjainyksiköitä ei ole vaihdettu. mahtaako kellään olla saman tyyppistä vikaa ollu.....? vuosimalli on - 01


  • LAGUNAN 1.6. v. 2003. Ajanut olen neljä vuotta 85 - 140 tkm.

    - Lukuisia sähkövikoja
    - Mittariston valon sädin rikki
    - Puolat rikki. Kaikki vaihdettu kerran, Yksi rikki uudestaan – vaihdettu.
    - Ikkunan nostin rikki.
    - Molemmat avaimet rikki. Katkaisin ei toimi.
    - Avainkotelo rikkoutuinut.
    - Taka-akseliston puslat vaihdettu
    - Alatukivarret vaihdettu. Tämän jälkeen vielä toinen pallonivel
    - Akkuja vaihdettu 2 kpl (Halvalla ei hyvää saa)
    - Raidetangon päät vaihdettu
    - Vesipumpun laakerivika
    - Ovien tiivisteet eivät pysyneet paikoillaan
    - Oven tiiviste vuotaa, vettä sataa sisälle

    • Unohtui vielä mainitaa

      - Yksi kpl jarrukenkä ja jarrulevy
      - Pakoputken kiinnitys, (meinasi tippua)
      - Ilmastointi kaipasi uusia nesteitä - ei toiminut.
      jne..


    • Onnellinen omistaja kirjoitti:

      Unohtui vielä mainitaa

      - Yksi kpl jarrukenkä ja jarrulevy
      - Pakoputken kiinnitys, (meinasi tippua)
      - Ilmastointi kaipasi uusia nesteitä - ei toiminut.
      jne..

      Ostakaa BEMARI!!!


    • bemuaijä kirjoitti:

      Ostakaa BEMARI!!!

      1000 euron bemari? Mitä sillä tekee?


  • kyllä mä säälin teitä, esim lukot on relluissa tehty muovista, tosin uusimmista malleista en tiedä, sähköliittimet ei ole kunnolla suojattu tai muuten kestä pienhiukkasia isompaa likaantumista, sama koskee myös johtoja, tiivistys, esim ikkunoissa on toteutettu surkeasti tai rosvopellit suunniteltu huonosti jollon pääsee jäätymään, muoviosat heikkolaatusta, kylmällä jää herkästi kahva käteen, nää puolat käryää tiheesti.. nämä kaikki koskee myös fiattia, minun mielestä kalliita osia ja kaikkea ei välttämättä pysty tekemään ite vaikka intoa olis.. yms.. yms..

    jos luotettavuutta ja toimivuutta haetaan niin toyota tahi nissani, niillä perusjamppa ajaa kohtuu euromäärällä pitkään ja vaivatta, eikä se kosla makaa kolmasosaa elämästään korjaamolla tai autoliikkeessä kun kukaan ei semmosia uskalla ostaa.

    ite tosin olen henkeen ja vereen kaikkia edellä mainittuja ja monia muita itsemurha kippoja vastaan, lailla ne kauhat pitäs kieltää.

    • BMW on paras.Ei mitään vikoja!Ostakaa heti! Tämä on määräys!


  • Totta puhut bemuäijä. Rellupetterit tosin haluaa että ei olis vapaa-ajan ongelmia joten itse ovat valintansa tehneet.

  • Mulla ois 94-lagunassa nää viat: sisätilan tuuletin ei toiminu joten tein sellasen konstin että laitoin virran suoraan akusta tulee joten nyt toimii vaa täysillä tai ei ollenkaa. Mutta nyt se on ruennu reistailee. Välillä toimii välillä ei, jopa ajon aikana jos laitan päälle asentoon niin saattaa itestään ruveta puhaltaa.. liekkö vika katkasiassa? Käsijarrun "tin tin" ääni hävis kun kytkin tuulettimen.

  • Jos ei täältä suomi24lta apua löydy niin eikös nämä puljut ole renaultmiehelle tuttuja. Niitä on suomessa melkein joka niemessä ja notkossa ja kovasti ovat työllistettyjä.

    http://www.renault.fi/etsi-huolto

  • Vuoden päivät rullannu -02 Lagunalla:

    Nämä menneet vaihtoon:

    Akku ja laturi
    Puolia useampia, maksaa tarvikkeena 25 euroa kappale.
    Tulpat meni vaihtoon, kun joku niistä oli pimeä
    Kortinlukija. Romikselta käytetty 80 euroa.
    Airbagin valo palaa usein
    Sisävalot jää joskus päälle

    Mutta kaikenkaikkiaan täysin kelpo laite ja haukkuu hintansa. Tietenkin jos ei itse osaa tehdä autolle mitään, niin sitten varmaan kannattaa katsoa jotain muuta merkkiä.

    Miinuksena on, että jos joskus meinaa autosta erilleen päästä, niin se ei ole kovin helppoa.

    • Tuo sisävalojen päällejääminen johtuu todennäköisesti siitä kortinlukijasta


    • 87 kirjoitti:

      Tuo sisävalojen päällejääminen johtuu todennäköisesti siitä kortinlukijasta

      Tarkoitat varmaan kartanlukijasta. Kaikissa renaulteissa pitäisi olla karyanlukija mukana työntöapuna KUN matka tyssää. Joskus tuppaa kartanlukija jättämään sisävalot päälle.


    • 97 kirjoitti:

      Tarkoitat varmaan kartanlukijasta. Kaikissa renaulteissa pitäisi olla karyanlukija mukana työntöapuna KUN matka tyssää. Joskus tuppaa kartanlukija jättämään sisävalot päälle.

      Mikä kuule on "karyanlukija"? En ole sellaisesta kuullutkaan.


  • Laguna Farmari-97 2,0 16V . Ei käynnisty lupailee kyllä. Akku vaihdettu mutta vain lupailee jollain parilla pytyllä, onkohan tässä mallissa puolat joka pytyllä tai tulpat rikki vai mikä vika.? Ja nyt radio ei toimi kun akku vaIhdettu niin pyytää 4.ää pinkoodia en tiedä kun ei ole ohjekirjaa. miten saa toimimaan on alkuperinen cd-radio ?

  • Radion saat toimimaan kun marssit rekisteriotteen kanssa Rellun jälleenmyyjälle ja pyydät sen koodin sieltä, muuten et saa radiota toimimaan.

    Tohon starttiongelmaan, veikkaan kosteutta virranjakajan kannessa tai sitten on tulpat mykkänä.

  • Sama wanha Lagun vikojen pohdinta jatkuu aina vaan tällä palstalla vuodesta
    toiseen mitään ei näköjään ole opittu kuten että kannattaa välttää Lagu II mallia
    02-05 koska niissä esiintyy rutkasti vikoja ainakin verrattuna ykköskoppaseen.

  • Kannattaa välttää kaikkia lagu malleja sekä kaikkia renaultejakin yleensä.
    Ihan sairaasti kaikkee vikaa, en meinannu uskoa silmiäni lukiessani noita vikalistoja. Miten yhteen automalliin voi mahtua noin paljon vikoja.
    Vaatii pitkää pinnaa omistaa renault.

    • Provopelle se jaksaa. Kunpa ressukka saisi jotain sisältöä elämäänsä, niin ei tarvitsisi täällä jauhaa asiasta, josta ei selvästikään mitään tiedä. Voi voi, sääliksi käy


    • 254556ÖÖ``45456446 kirjoitti:

      Provopelle se jaksaa. Kunpa ressukka saisi jotain sisältöä elämäänsä, niin ei tarvitsisi täällä jauhaa asiasta, josta ei selvästikään mitään tiedä. Voi voi, sääliksi käy

      "Provopelle se jaksaa."

      Samaa voisi kuule sanoa muuallakin. Mutta eihän se renusta parempaa tee vaikkei täällä sitä kukaan haukkuiskaan. Sama vikapesäke se on joka tapauksessa.


  • Mulla oli 99 laguna vielä kk sitten. Kerrassaan loistopeli, vaikka oli 340 000 lasissa. Sitten joutui vaihtamaan lamda-anturin. Se aiheutti nykimistä aika ajoin.. Omat ranska-autojen ennakkoluuloni rapisivat tuon Lagunan myötä. Parempaa talvimoottoria en ole nähnyt, vaikka on kaikkea tullut omistettua Mersusta lähtien; -30 astetta ilman piuhaa ei ollut minkäänmoinen ongelma Lagunalle..

    • P.S. Tämä meininki näissä keskusteluissa on välillä aika dissaava. Lieneekö isiensä lapsena haukkumia miehiä nämä tölvijät... ei teissä oikeasti mitään vikaa ole, ottakaa siis rauhassa vaan..! :)


    • dd kirjoitti:

      P.S. Tämä meininki näissä keskusteluissa on välillä aika dissaava. Lieneekö isiensä lapsena haukkumia miehiä nämä tölvijät... ei teissä oikeasti mitään vikaa ole, ottakaa siis rauhassa vaan..! :)

      Eihän meissä muissa vikaa olekaan. Mutta teidän lagunistien laguuneissa tuntuu olevan


  • Bemarit toimii? Kuse bensalenkkari muunttajaan :) Kahella tutulla oli molemmilla melko uudet baijerilaiset ja ei muuten toiminu. Jatkuvasti oli Autosalvassa jos millasista vioista.

    Ja tuli muutes kalliiksi ne käynnit. Molemmat on vaihtanu bemarinsa pois ja ei ollu mitään kauheen hyvää sanottavaa niistä.

    On varmaanki kestävämpiä, ku Renut, mut hinta/laatusuhde ihan paska.

    • Ranskalais-valmisteiset kulkuneuvot ts. Bulevard-kiiturit ovat mitä helpoimpia kohteita vähänkään tekniikasta tietäville ihmisille. Vikoja ei laisinkaan,ominaisuudet kuuluvat siihen lajiin elämänlaatua,jotka jokainen omistaja hyväksyy hankittuaan ko.ajoneuvon ja kattavan työkalurekvisiitan.


    • Bemarit on kalliita korjata... pakosarjan tiivisteen vaihto 500e, automaattilaatikon öljynvaihto 500e jne eikä edes merkkiliikkeeessä teetetty.
      Koko ajan saa olla korjaamassa ja tulee vuodessa 2000-4000e arvosta korjauksia.

      Ja mersut ne vasta kalliita. Kytkimen ja vauhtipyörän vaihto teki yli 5000e.


  • Mulla Honda crv 2003, 250 000 km ajettu, ei ole vaihdettu yhtään ainoatakaan niveltä eikä muuta vitkutinta alustaan, jarrupalan ainoastaan. Laatu on laatua.

    • ööö... ja mitenkäs tämä liittyi relluun...?


    • kysyn vaan kirjoitti:

      ööö... ja mitenkäs tämä liittyi relluun...?

      Ostakka nyt se BMW tai mie suutun!Olen bodari!


  • Hommasin 2003 vuoden laguna 1.8 halvalla jettu 260tkm , mukavasti ollu pientä laittoa;-)
    Kuukauden aikana isoin homma oli laturivika, vaihtolaturi ja vaihto n. 190Eur.
    Kuskin puolen etulasi vonkui melkoisesti kun laittoi alas sen, ovipahvi irti ja wd-40 :ää kiskoihin, loppu narinat. Lasinpesurit jäivät joko ylös tai eivät nousseet ollenkaan, WD-40 auttoi siihen myös kun samoin ovien saranoiden natinaan.
    Apukuskin etuvoven alavalo oli palanut, sinne led-tilalle. samoin tavaratilan kattovalo oli palanut sekä sulakkeet sähköpistokkeista matkustamossa ja takakontissa.
    Etu-umpio pitäis irrottaa, lampun pidin irronnut, polttimo tärisee ajaessa,
    jotta saa umpion irti, pitää irrottaa etupuskuri;-)
    Konenpellin avauskahva rikki myös, joutuu nykäsee pihdeillä, korjaillaan kun ehditään.
    Laguna 2 sopii hyvin kun pystyy ja osaa fiksaa pikkuvikoja, "Biliassa" tulis maksaa maltaita nämäkin korjaukset.
    Jakarin vaihto on tulossa ajankohtaiseksi, samalla Vtt-pyörä vaihtoon, nyt kone käy lämpöisenä tyhjäkäynnillä kun diesel-mese. tää homma menee kyllä korjaamon tehtäväksi, kustannusarvio 600Eur.

  • Jarruremppojen hintaa kauhistelleille tiedoksi, että ainakin Laguna 2:sessa jarrulevyjen yhteydessä on ABS-tunnistinkehä laakeri (ainakin takana, edessä käsittääkseni pelkkä ABS-kehä). Mitähän maksaa johonkin vastaavan kokoiseen VAG:iin vaihtaa jarrulevyt, ABS-kilkkeet ja vielä pyörälaakerit samaan syssyyn? Veikkaan, että 300€/pyörä ei riitä alkuunkaan.

  • ostakaa polkupyörä

  • Kyllä se on näin kun autoja ammatikseen korjaa, niin on tullut huomattua että kyllä niitä vikoja ns. "paremmissakin" merkeissä on ihan riittävästi. Mun mielestäni on ihan turhaa leimata auto ihan paskaksi, jos siihen nyt joutuu jonkun nivelen tai sytytyspuolan joskus vaihtamaan. Kallista lystiähän se tietysti on, jos ei autoista mitään ymmärrä ja aina joutuu varikolle viemään.

  • Tietäiskö joka missä on Renault Laguna 1999 Sedan 1,8 16v takaluukunvalon katkasija?, kun ei valo toimi, polttimo ehjä.

  • Tsekkaas johtosarja takaluukun yläreunasta, 99% vika siinä = rispaantunut.

    -Marko-

    • täytyy tsekkaa ,mutta missä mahtaa kuitenki se katkasija sijaita kun ei tunnu löytyvän?


    • rellulagun kirjoitti:

      täytyy tsekkaa ,mutta missä mahtaa kuitenki se katkasija sijaita kun ei tunnu löytyvän?

      Katkaisija löytyy tod.näk.takaluukun lukosta. Sen sisällä on mikrokytkin, joka tunnistaa missä asennossa lukkokieleke on.


    • lukossa kirjoitti:

      Katkaisija löytyy tod.näk.takaluukun lukosta. Sen sisällä on mikrokytkin, joka tunnistaa missä asennossa lukkokieleke on.

      Ostakaa BMW! Loppuu korjaamoilla käynnit


    • Siitä ne vasta alkaa. Naapurilla oli BMW 320 vm2005 muutama vuosi sitten. Kokoajan marisin kun sitä ja tätä ja tuota rikki. Peräti vuodenpäivät jakso ja vaihto Ford Mondeoon vm vm2010. Sen koommin ei ole valitusta vioista kuullut. Itsellä Renault Megane ja keskenään ihmetelty kun "taivaspaikka" ja patonki toimii niin hyvin.


  • Laguna on hyvä sijoitus, arvo vaan nousee. Siinä ei ole rahat hukassa, myyt, niin jää säästöön hyvä pesämuna, vanhuuden varalle.

    • Tosiaankin, hinnanerotuksen vaikkapa yliarvostettuun ja -arvotettuun Avensikseen voi käyttää parempiin tarkoituksiin.


  • Mersu on hyvä.Jo 3 milj.km eikä mitään vikaa.Uskoo ken tahtoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.