Taas OMC

v8v

Vielä yksi kysymys 5.7/260hv,5.8/235 omc:tÄ
mahtaako moninapa liitimessä olla sama johdotus, että senkun lykkää kiini niin toimii mittarit/trimmit toimii?

16

3425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paja

      johdot sun muut rojut on käypäsiä keskenää kunhan ovat vaan OMC peräisiä. apulaitteet ovatkin sitte kaikki moottorikohtaisia... kumpas sulla nyt sinne tulee? jos sen 5.7 chevyn laitat nii laita se fordissa ollu holleyn kaasari sinne... se on helpompi ja halvempi huoltaa kuin rochester... sopii välilaipalla siihi chevyy... ei silti,kyllä se rokkiorkesterikin on ihan hyvä kaasutin jos on kunnossa,mut itse pidän jotenki enemmän holleystä.

      • tuleeee

        5.7l siinä on tällä hetkellä mercruiserin kaasari se vissiin ei ole alkuperänen kaasari vai ?


      • v8v8vv8v
        tuleeee kirjoitti:

        5.7l siinä on tällä hetkellä mercruiserin kaasari se vissiin ei ole alkuperänen kaasari vai ?

        Olis myös kiva saada jostain kuvia/räjäytys kuvia kun mulla on kone tällä hetkellä muutamat osat on irti ja ohjaus tehostin puutuu kokonaan miten sen saa kiini mootoriin


      • OMC-V8_stroked
        v8v8vv8v kirjoitti:

        Olis myös kiva saada jostain kuvia/räjäytys kuvia kun mulla on kone tällä hetkellä muutamat osat on irti ja ohjaus tehostin puutuu kokonaan miten sen saa kiini mootoriin

        digikamera. Näpsit sillä kuvia ennen purkamista. Ei tarvii muistikuvien kanssa yrittää pärjätä.... :-D


      • vts00x

        Rochesterivirtuooseja? OMC rempattu jo kolmesti kesän aikan eikä vieläkään toimi. Eivät saaneet edes valtuutetussa huollossa korjatuksi!

        V8 käy ilmeisesti ilman 5-pyttyä ja syy on tyystin tuntematon. Puristukset OK, kipinä kunnossa ja ilmeisesti menovettäkin tulee. Venttiilit säädetty ainakin pariin kertaan uudestaan. Kun kerran tuli jo ostettua kaasarin korjaussarja, niin voisi tuonkin vikamahdollisuudenb vielä eliminoida. Vaan kelläpä olisi homma hanskassa ja kenties vielä testausmahdollisuus?


      • räjäytys
        v8v8vv8v kirjoitti:

        Olis myös kiva saada jostain kuvia/räjäytys kuvia kun mulla on kone tällä hetkellä muutamat osat on irti ja ohjaus tehostin puutuu kokonaan miten sen saa kiini mootoriin

        vanha mätä OMC ei pelaa. Se on normaalia. Sulla on pakosarjat puhki ja kusee vettä koneeseen?


      • paja
        vts00x kirjoitti:

        Rochesterivirtuooseja? OMC rempattu jo kolmesti kesän aikan eikä vieläkään toimi. Eivät saaneet edes valtuutetussa huollossa korjatuksi!

        V8 käy ilmeisesti ilman 5-pyttyä ja syy on tyystin tuntematon. Puristukset OK, kipinä kunnossa ja ilmeisesti menovettäkin tulee. Venttiilit säädetty ainakin pariin kertaan uudestaan. Kun kerran tuli jo ostettua kaasarin korjaussarja, niin voisi tuonkin vikamahdollisuudenb vielä eliminoida. Vaan kelläpä olisi homma hanskassa ja kenties vielä testausmahdollisuus?

        eli niinkun 5 pytty ei käy? ei se vika kyllä siinä tapaukses kaasaris ole... jos muuten on paikat kunnossa niin koko sytkä tutkinnan alle... olipa kerran yksi auto joka ei käyny kuin 7 sylinterillä ja 8 pytyn tulppa mustui koko ajan... jakajan kun vaihtoi niin rupes pelaa... ja tolle yhelle aasille kysymys:miten vitussa OMC eroaa mistä tahansa merivesikoneesta että se mätänee muita nopeammin???Vitun räkänokka voi painuu sen 5hv jammun kera niin pitkälle kuin kaislikkoa riittää...


      • crisu
        vts00x kirjoitti:

        Rochesterivirtuooseja? OMC rempattu jo kolmesti kesän aikan eikä vieläkään toimi. Eivät saaneet edes valtuutetussa huollossa korjatuksi!

        V8 käy ilmeisesti ilman 5-pyttyä ja syy on tyystin tuntematon. Puristukset OK, kipinä kunnossa ja ilmeisesti menovettäkin tulee. Venttiilit säädetty ainakin pariin kertaan uudestaan. Kun kerran tuli jo ostettua kaasarin korjaussarja, niin voisi tuonkin vikamahdollisuudenb vielä eliminoida. Vaan kelläpä olisi homma hanskassa ja kenties vielä testausmahdollisuus?

        Mistä päättelet että vitos sylinteri on poissa pelistä?
        Jos muuten toimii niin ei se kaasarista ole kiinni jos yksi pytty vittuilee.

        Yleensä noissa tapauksissa vika on sytytyspuolella. Jos ei muu auta niin hae autopuolen HEI-Jakaja (ei tietokoneohjattu) ja koita sillä. Noi vanhat venekäytössä olleet jakajat tulevat kuitenkin joskus matkansa päähän. Se että tulpassa näkyy kipinä, ei kerro viellä koko totuutta.
        Voit tietysti laittaa viellä sytkälampun kiinni vitosen tulpanjohtoon ja tarkistaa että kipinä tulee oikealla ennakolla.
        Tämä tarkistus on varmasti helpoin toimenpide josta kannattaa aloittaa. Jos tuntuu että lampun anturi ei oikein saa "kiinni" kipinästä niin homma on melko selvä eli jakaja tai jakajan kansi vaihtoon.

        Itse olen taistellut joskus vastaavalta kuullostavan vian kanssa enkä lopultakaan täysin ymmärtänyt mistä vika johtui mutta virranjakajan vaihtaminen kärjettömään versioon poisti ongelmat.

        Ilmeisesti sulla on ollut kansi auki eikä se ole mistään halki?


      • vts00x
        crisu kirjoitti:

        Mistä päättelet että vitos sylinteri on poissa pelistä?
        Jos muuten toimii niin ei se kaasarista ole kiinni jos yksi pytty vittuilee.

        Yleensä noissa tapauksissa vika on sytytyspuolella. Jos ei muu auta niin hae autopuolen HEI-Jakaja (ei tietokoneohjattu) ja koita sillä. Noi vanhat venekäytössä olleet jakajat tulevat kuitenkin joskus matkansa päähän. Se että tulpassa näkyy kipinä, ei kerro viellä koko totuutta.
        Voit tietysti laittaa viellä sytkälampun kiinni vitosen tulpanjohtoon ja tarkistaa että kipinä tulee oikealla ennakolla.
        Tämä tarkistus on varmasti helpoin toimenpide josta kannattaa aloittaa. Jos tuntuu että lampun anturi ei oikein saa "kiinni" kipinästä niin homma on melko selvä eli jakaja tai jakajan kansi vaihtoon.

        Itse olen taistellut joskus vastaavalta kuullostavan vian kanssa enkä lopultakaan täysin ymmärtänyt mistä vika johtui mutta virranjakajan vaihtaminen kärjettömään versioon poisti ongelmat.

        Ilmeisesti sulla on ollut kansi auki eikä se ole mistään halki?

        kolme kertaa (kaksi kertaa edellisen "asiantuntijan" tekemien järjettömien asennusvirheiden vuoksi). Vaihtoon ovat menneet avausten yhteydessä kerran kaikki männät, kaksi kertaa kampiakseli, kaksi kertaa kiertokankien ja rungon laakerit ja yksi kiertokanki. Toinen kansi on koneistettu ja vaihdettu venttiilit kaikkine helyineen ja toinen kansi on koneistamolla "tarkistettu". Minulle ei ole koskaan selvinnyt, onko koneistamoilla mitään eväitä tutkia kannen halkeama tai tutkitaanko sellaista yleensäkään normaalin konerempan yhteydessä vai tarvitaanko havaitsemiseen jo sormen mentävä halkeama. Viimeisessä valtuutetussa huollossa ilmoitettiin, että halkeaman etsimiseen pitäisi rakenella "helvetinmoiset laipparakennelmat painekokeeseen" eikä asia siltikään välttämättä selviä. Jakajan kansi on vaihdettu, samoin kärjet, konkka, tulpat ja viallisen pytyn tulpan johto.

        Rahaa on muuten palanut koneeseen jo n. 7400 €, eikä se perkele vieläkään toimi! Uuden (remanuf.) koneen olisi jo vaihdettuna saanut reilusti halvemmalla.

        Anyway, puristukset ovat OK (miksipä ei, kun kone kerran on juuri saanut uudet sisuskalut!), kipinä tulee sekä tulpasta katsomalla että ajoituslampulla mittaamalla. Bensa vaan ei pala. Pyynnöstä huolimatta asentaja ei selvittänyt, onko pytyssä bensaa, glygolia vai merivettä.

        Empiirinen tutkimusmenetelmä pytyn pimeyteen oli irrottaa jokainen tulpan johto vuorollaan koneen käydessä ja vain tämä yksi pytty ei vaikuttanut kierroslukuun milään tavalla. Muut pytyt pudottivat kierroksia 150-200 rpm.

        Näitä "ei se vika kaasarissa ole" -asiantuntijoita tuntuu olevan joka nurkan takana. Jokaista asiantuntijaa kohden tunnen ainakin yhden veneenomistajan, jolla on ollut vastaavia oireita, jotka on paikallistettu lopulta itse bensaan (esim. vettä) tai sen syöttöön.

        Tuo jakajamahdollisuus on myös käynyt itselläni mielessä. Asentajan mielestä sekään ei ole mahdollista, koska jakajan vika "ei voi sotkea vain yhden pytyn toimintaa". Partsilla taas oli tosi fiksu myyjä ja väitti, ettei GM:n pikkulohkoon saa lainkaan elektronista sytytystä. Mikäs minä olen vastaanväittämään, tavallinen insinöörinplanttu?

        Vielä kertauksen vuoksi: kone siis kiertää iloisesti vapaalla, mutta ei ota pykälä päällä kuin 3000 rpm ja sillä vene ei nouse liukuun. Niin ja viimeisessä rempassa siitä olivat hajonneet myös mikrokytkimet. Ei mennyt kuulemma pykälä kunnolla päälle ja pois....


      • crisu
        vts00x kirjoitti:

        kolme kertaa (kaksi kertaa edellisen "asiantuntijan" tekemien järjettömien asennusvirheiden vuoksi). Vaihtoon ovat menneet avausten yhteydessä kerran kaikki männät, kaksi kertaa kampiakseli, kaksi kertaa kiertokankien ja rungon laakerit ja yksi kiertokanki. Toinen kansi on koneistettu ja vaihdettu venttiilit kaikkine helyineen ja toinen kansi on koneistamolla "tarkistettu". Minulle ei ole koskaan selvinnyt, onko koneistamoilla mitään eväitä tutkia kannen halkeama tai tutkitaanko sellaista yleensäkään normaalin konerempan yhteydessä vai tarvitaanko havaitsemiseen jo sormen mentävä halkeama. Viimeisessä valtuutetussa huollossa ilmoitettiin, että halkeaman etsimiseen pitäisi rakenella "helvetinmoiset laipparakennelmat painekokeeseen" eikä asia siltikään välttämättä selviä. Jakajan kansi on vaihdettu, samoin kärjet, konkka, tulpat ja viallisen pytyn tulpan johto.

        Rahaa on muuten palanut koneeseen jo n. 7400 €, eikä se perkele vieläkään toimi! Uuden (remanuf.) koneen olisi jo vaihdettuna saanut reilusti halvemmalla.

        Anyway, puristukset ovat OK (miksipä ei, kun kone kerran on juuri saanut uudet sisuskalut!), kipinä tulee sekä tulpasta katsomalla että ajoituslampulla mittaamalla. Bensa vaan ei pala. Pyynnöstä huolimatta asentaja ei selvittänyt, onko pytyssä bensaa, glygolia vai merivettä.

        Empiirinen tutkimusmenetelmä pytyn pimeyteen oli irrottaa jokainen tulpan johto vuorollaan koneen käydessä ja vain tämä yksi pytty ei vaikuttanut kierroslukuun milään tavalla. Muut pytyt pudottivat kierroksia 150-200 rpm.

        Näitä "ei se vika kaasarissa ole" -asiantuntijoita tuntuu olevan joka nurkan takana. Jokaista asiantuntijaa kohden tunnen ainakin yhden veneenomistajan, jolla on ollut vastaavia oireita, jotka on paikallistettu lopulta itse bensaan (esim. vettä) tai sen syöttöön.

        Tuo jakajamahdollisuus on myös käynyt itselläni mielessä. Asentajan mielestä sekään ei ole mahdollista, koska jakajan vika "ei voi sotkea vain yhden pytyn toimintaa". Partsilla taas oli tosi fiksu myyjä ja väitti, ettei GM:n pikkulohkoon saa lainkaan elektronista sytytystä. Mikäs minä olen vastaanväittämään, tavallinen insinöörinplanttu?

        Vielä kertauksen vuoksi: kone siis kiertää iloisesti vapaalla, mutta ei ota pykälä päällä kuin 3000 rpm ja sillä vene ei nouse liukuun. Niin ja viimeisessä rempassa siitä olivat hajonneet myös mikrokytkimet. Ei mennyt kuulemma pykälä kunnolla päälle ja pois....

        Ymmärrän vitutuksesi enkä kyllä veisi sitä enään kenellekään "veneen korjaajalle".

        Ihmettelen usa partisin kommenttia koska he myyvät jopa muutos-sarjaa kärjelliseen sytkään.
        Itse otin ihan autokäytöstä HEI-jakajan joka toimii hienosti venekäytössä.
        Tällä koneella ajettu nyt neljä kesää ilman mitään ongelmia. Oli ennen kunnostusta sukeltanut n. neljä metriä liian syvälle mereen.

        Tällä hetkellä olen tekemässä konetta jossa on ns. tietokoneohjattu sytkä ja ruisku.

        Näihin letukan pikkulohkoihin saa ihan mitä tarvii ja viellä paljon enenmmänki.

        Koitappa kysellä jos saisit lainaan jostakin toimivasta koneesta kaasuttimen ja koita sillä.
        Tai tilaa marinekaasutin www.summitracing.com. Holley toimii ainakin kuin junan vessa.

        Jos koneen sisuskalut menee paskaksi tolla tahdilla niin siinä pitää olla jokin perustavaalaatua oleva vika (no tämän olet varmaan kuullutkin). Se että jos kone käy todella laihalla, rupee se kuumenemaan konetta sekä nakuttamaan. Nakutus rikkoo laakerit ja männänrenkaat. Laiha seos sulattaa kuumuden takia mäntiä.

        Uuden kaasuttimen saat varmaan alle 300€ ja tuollaisen käytetyn takuu HEI jakajan alle 150€.

        T: Toinen insinöörin planttu


      • paja
        crisu kirjoitti:

        Ymmärrän vitutuksesi enkä kyllä veisi sitä enään kenellekään "veneen korjaajalle".

        Ihmettelen usa partisin kommenttia koska he myyvät jopa muutos-sarjaa kärjelliseen sytkään.
        Itse otin ihan autokäytöstä HEI-jakajan joka toimii hienosti venekäytössä.
        Tällä koneella ajettu nyt neljä kesää ilman mitään ongelmia. Oli ennen kunnostusta sukeltanut n. neljä metriä liian syvälle mereen.

        Tällä hetkellä olen tekemässä konetta jossa on ns. tietokoneohjattu sytkä ja ruisku.

        Näihin letukan pikkulohkoihin saa ihan mitä tarvii ja viellä paljon enenmmänki.

        Koitappa kysellä jos saisit lainaan jostakin toimivasta koneesta kaasuttimen ja koita sillä.
        Tai tilaa marinekaasutin www.summitracing.com. Holley toimii ainakin kuin junan vessa.

        Jos koneen sisuskalut menee paskaksi tolla tahdilla niin siinä pitää olla jokin perustavaalaatua oleva vika (no tämän olet varmaan kuullutkin). Se että jos kone käy todella laihalla, rupee se kuumenemaan konetta sekä nakuttamaan. Nakutus rikkoo laakerit ja männänrenkaat. Laiha seos sulattaa kuumuden takia mäntiä.

        Uuden kaasuttimen saat varmaan alle 300€ ja tuollaisen käytetyn takuu HEI jakajan alle 150€.

        T: Toinen insinöörin planttu

        olen yhden ainoan kerran yrittäny tilata osia 5.0 omc:een sisuksiin(ford302)ihan oikeasta veneliikkeestä ja vaikka rautalangasta tiskilä väänti mihin ne romut on menossa niin silti tuli 305 letukan osat... ja veneliikkeen myyjä sanoi että käyvät keskenään.kuvastaa asiantuntemusta...Jos us-partsilla sanotaan ettei siihen saa käretöntä sytkää niin se tarkoittanee etteivät edes halua soveltaa autopuolen osia... merelle kun ei noihin ole alunperin niitä laitettu. se on sitä kaupankäyntiä katsokaas... yks kun huomaa että auto-osia voi käyttää merikoneessa ja kertoo naapurille niin ne jää myymättä ne 3-kertaa kalliimmat meriosat... otetaas esimerkki:OMC:eehen käy valiantin kardaanin ristikot suoraan,hinta 16e kpl, OMC-osa 44e kpl! joku tietysti kohta kiljuu että ei ne veneessä kestä... Mutta kysyjälle:jos tunnet tai tiedät jonkun pesunkestävän letukanviilaajan nii pyydä se tutkimaan se moottori,niillä on varmasti hyllyssä kaasaria ja sytkäosia. toivottavast vika selviää ennen kevättä ilman turhia koneremontteja.


      • sytytys
        crisu kirjoitti:

        Ymmärrän vitutuksesi enkä kyllä veisi sitä enään kenellekään "veneen korjaajalle".

        Ihmettelen usa partisin kommenttia koska he myyvät jopa muutos-sarjaa kärjelliseen sytkään.
        Itse otin ihan autokäytöstä HEI-jakajan joka toimii hienosti venekäytössä.
        Tällä koneella ajettu nyt neljä kesää ilman mitään ongelmia. Oli ennen kunnostusta sukeltanut n. neljä metriä liian syvälle mereen.

        Tällä hetkellä olen tekemässä konetta jossa on ns. tietokoneohjattu sytkä ja ruisku.

        Näihin letukan pikkulohkoihin saa ihan mitä tarvii ja viellä paljon enenmmänki.

        Koitappa kysellä jos saisit lainaan jostakin toimivasta koneesta kaasuttimen ja koita sillä.
        Tai tilaa marinekaasutin www.summitracing.com. Holley toimii ainakin kuin junan vessa.

        Jos koneen sisuskalut menee paskaksi tolla tahdilla niin siinä pitää olla jokin perustavaalaatua oleva vika (no tämän olet varmaan kuullutkin). Se että jos kone käy todella laihalla, rupee se kuumenemaan konetta sekä nakuttamaan. Nakutus rikkoo laakerit ja männänrenkaat. Laiha seos sulattaa kuumuden takia mäntiä.

        Uuden kaasuttimen saat varmaan alle 300€ ja tuollaisen käytetyn takuu HEI jakajan alle 150€.

        T: Toinen insinöörin planttu

        Mistä ostit ja mikä kävis 5.7l omc:hen


      • crisu
        sytytys kirjoitti:

        Mistä ostit ja mikä kävis 5.7l omc:hen

        siihen 5.7:aan käy kaikki alipainesäädöllä varustetut chevyn pikkulohkoon tarkoitetut HEI-jakajat. Käytännössä riittää kun pyydät kaasutin koneeseen tarkoitetun sytkän. Alipainesäätimeen ei vaan veneessä laiteta mitään alipaineletkua kiinni vaan jätetään kokonaan kytkemättä.


        Niitä löytyy kaikista romuttamoista jotka myyvät ameriikan osia. Esim. SouthWestTraiding Hämeenlinnassa testaa, huoltaa ja myy käytettyjä jakajia. Lähes idioottivarma sytkä ja heittämällä kärjellisen tilalle. Ei vaadi kuin 12V kylkeen ja maadoitusjohto kiinni lohkoon.

        Ko. sytkä on melko isokokoinen ja joissakin vanhemmissa moottoreissa on öljykello hiukan tiellä ja joudut laittamaan siihen adapterin joka kääntää kellon hiukan kyljelleen. Adapteri taitaa löytyä biltemastakin.

        Tosiaan pyydä joku autopuolen kaveri tarkistamaan moottori ja koita löytää todistettavasti toimiva venekaasari ja testaa sillä moottorisi. Autopuolen kaasutin ei sellaisenaan käy. Toisiopuolen seokset liian laihalla ja oireet silloin samanlaiset kuin sulla on nyttteki eli kone kiertää paikallaan hyvin mutta ajossa ei yli 3200rpm (on testattu) ja männät sulaa kuumuudesta.


      • vts00x
        crisu kirjoitti:

        siihen 5.7:aan käy kaikki alipainesäädöllä varustetut chevyn pikkulohkoon tarkoitetut HEI-jakajat. Käytännössä riittää kun pyydät kaasutin koneeseen tarkoitetun sytkän. Alipainesäätimeen ei vaan veneessä laiteta mitään alipaineletkua kiinni vaan jätetään kokonaan kytkemättä.


        Niitä löytyy kaikista romuttamoista jotka myyvät ameriikan osia. Esim. SouthWestTraiding Hämeenlinnassa testaa, huoltaa ja myy käytettyjä jakajia. Lähes idioottivarma sytkä ja heittämällä kärjellisen tilalle. Ei vaadi kuin 12V kylkeen ja maadoitusjohto kiinni lohkoon.

        Ko. sytkä on melko isokokoinen ja joissakin vanhemmissa moottoreissa on öljykello hiukan tiellä ja joudut laittamaan siihen adapterin joka kääntää kellon hiukan kyljelleen. Adapteri taitaa löytyä biltemastakin.

        Tosiaan pyydä joku autopuolen kaveri tarkistamaan moottori ja koita löytää todistettavasti toimiva venekaasari ja testaa sillä moottorisi. Autopuolen kaasutin ei sellaisenaan käy. Toisiopuolen seokset liian laihalla ja oireet silloin samanlaiset kuin sulla on nyttteki eli kone kiertää paikallaan hyvin mutta ajossa ei yli 3200rpm (on testattu) ja männät sulaa kuumuudesta.

        Alakerran laakerivauriot ovat todennäköisesti johtuneet yhdestä tai useammasta syystä:

        - väärät momentit kiristyksessä
        - kampiakselin vaihdon yhteydessä sekä linjahoonaus että tasapainotus tekemättä
        - öljypohjan loiskelevyn kiinnitusruuvin korvake murtunut ja hitsattu tietämättä sitä paineenalaiseksi liitokseksi (alhaiset öljynpaineet)
        - ekan murenemisen jälkeen huono puhdistus ja metallimujua kanavissa

        Männissä ei siis ole ollut kuin kerran yhden helmassa pieni skriidu ja tulpat ovat olleet OK. Seospuolella vika siis ei kaiketi ole ollut laakerivaurioissa vaan ihan mekaaniset asennusvirheet ja epäpuhtaudet.

        Jäljellä on siis kaikkien korjausten jälkeen enää tuo puhdin puuttuminen silloin, kun sitä tarvitaan.

        Tuo jakajavinkki täytyy ottaa vakavasti, koska aikomus oli muutoinkin pyrkiä kärjettömään sytytykseen.

        Vaihtokaasaria ei ole nyt tiedossa aivan samanlaista (-88 Rochester 4k), mutta pari vuotta tuoreemmasta Cobrasta sellaisen saattaisin saada lainaksi. Yhteensopivuudesta en tosin kokeilematta tiedä, mutta ainakin se pelitti hyvin kaverin veneessä.

        Ainakin sen tässä olen huomannut, että todellisia ammattilaisia on vaikeata löytää, vaikka kyseessä on tuollainen peruskalikka. Hommansa osaavilla lienee kädet niin täynnä töitä, ettei tarvitse mainostaa missään.

        Olisiko vielä ainakin yhdelle huippuammattilaisliikkelle kysyntää ympärivuotisesti pk-seudulla?


      • OMC

        Koska samaa vikaa armon vuonna 2018
        Niin kerron missä vika
        Jakaja väärin ajoitettu
        JAKAJASSA on vain 1 asento joka tarkoitettu 1-sylinterille
        Sen huomaa siitä että kun jakajan pyörijän ottaa pois niin yksi kahdeksan kulmaisesta onkin epäsymmetrinen niin että 1-syl. Tulee ajoittaa sille ainoalle pidemmälle sivulle.
        Auto jakajassa ei ole näin ja siksi jos vaihtaa kaikki niin toimii.
        Oireet: Ei kierrä kuin n.3000 rpm
        Sulattelee paikkoja, tulpat, johdot
        1 pytty jää pois(se mikä osuu jakajassa 1-syl. Tarkoitettuun kohtaan yms.....)
        Liikkeet ei tätä kerro koska eivät tiedä tai muuten vaan eivät halua kertoa


      • OMC kirjoitti:

        Koska samaa vikaa armon vuonna 2018
        Niin kerron missä vika
        Jakaja väärin ajoitettu
        JAKAJASSA on vain 1 asento joka tarkoitettu 1-sylinterille
        Sen huomaa siitä että kun jakajan pyörijän ottaa pois niin yksi kahdeksan kulmaisesta onkin epäsymmetrinen niin että 1-syl. Tulee ajoittaa sille ainoalle pidemmälle sivulle.
        Auto jakajassa ei ole näin ja siksi jos vaihtaa kaikki niin toimii.
        Oireet: Ei kierrä kuin n.3000 rpm
        Sulattelee paikkoja, tulpat, johdot
        1 pytty jää pois(se mikä osuu jakajassa 1-syl. Tarkoitettuun kohtaan yms.....)
        Liikkeet ei tätä kerro koska eivät tiedä tai muuten vaan eivät halua kertoa

        En ole kuullutkaan. Koskeeko kaikkia GM V-8 vai ainoastaan OMC V-8 ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3452
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      2097
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      70
      1950
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1510
    5. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1411
    6. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1358
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1326
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1277
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1217
    10. Kerro nainen

      Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1045
    Aihe