laulu ristiäisiin!!

lallallaala

Minua on pyydetty ristiäisiin laulamaan. Olisiko ehdotuksia laulun suhteen?? Mielellään joku muu kuin virsi, mutta kuitenkin tilaisuuteen sopiva. Tällä hetkellä Suojelusenkeli on ainoa, joka on tullut mieleeni, mutta olen esittänyt sen jo niin monissa ristiäisissä (mm. tämän vauvan isoveljen), joten olisi kiva keksiä jotain uutta..

7

25678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulta

      Tässä joitakin tilaisuuteen sopivia virsiä:

      KEN ON LUONUT SINITAIVAAN:
      Ken on luonut sinitaivaan, viherjäisen metsän ken? Ken on suonut kauneuden kukkasille niittyjen? Jumala on kaikki luonut, Jumala on kaikki suonut, iloks ihmisille tuonut, niinkuin isä lapselleen.

      Hän on taivaan vahvuudelle pannut päivän paistamaan, kuuhut hänen käskystänsä luopi yöhön loistettaan. Tähdet korkeudestansa kunniaksi Jumalansa levittävät valoansa tänne maahan matalaan.

      Kaikki mitä maailmassa kaunist´on ja ihanaa, ompi Luojan rakkauden ihmisille antamaa. Lapsukainen, kiitä, kiitä taivaallista Isää siitä! Laulus´toisten lauluun liitä ylistämään Jumalaa!

      MUISTA JOKA PÄIVÄ:
      Paljon ois aihetta lapsella kiittää, Jumalan lahjoja kaikille riittää. Päivä jo yksikin aamusta varhain, iltahan ehditty, lahja on parhain.

      Kauniina nauhana vuosien päivät helmenä jokainen muistoksi jäivät. Elämän päivien ketju on kallis, niistä ei yhden ees kadota sallis.

      Lapsonen, siis kätes yhtehen liitä, kaikista päivistä Jeesusta kiitä. Aina se muistaos, tänään on juuri varattu sinulle siunaus suuri.

      HYVÄ PAIMEN RAKASTAA:
      Hyvä Paimen rakastaa pientä, pientä karitsaa. Hänen paimenolallaan suojan maailmassa saan.

      Hyvä Paimen armahtaa pientä, pientä karitsaa, synnit monet anteeks´suo, uuteen eloon voiman tuo.

      Hyvä Paimen johdattaa pientä, pientä karitsaa, kantaa, kunnes laskee sen helmaan Isän taivaisen.

      MÄ OLEN NIIN PIENOINEN:
      Mä olen niin pienoinen, pienoinen aivan, sä suuri ja voimakas, Isäni taivaan. Isäni taivaan.

      Siks´syytä ei peljätä lapsella liene, kkun taivainen Isäni :,:tarpehet tiennee.:,:

      Kun voimani uupuvat, käsilläs´kannat ja syntini armosta :,:anteeksi annat.:,:

      Oi, johdata kulkuni totuuden teitä! Et Isäni armahin, :,:lastasi heitä.:,:

      LENSI MAAHAN ENKELI:
      Lensi maahan enkeli, joutuisampi tuulta. Suuren kiven vieritti hän syrjään haudan suulta. Suuren kiven vieritti hän syrjäään haudan suulta.

      Kivelle hän istahti, puhui iloisesti:
      :,:Jeesus nousi haudastaan ja elää ikuisesti.:,:

      Jeesus, taivaan kuningas, kuolon vallan voitti.
      :,:Jälkeen pitkäperjantain näin pääsiäinen koitti.:,:

      Jeesus elää, meidätkin syliinsä hän sulkee. :,:Kohti taivaan kotia nyt pienimmätkin kulkee.:,:

      MÄ SILMÄT LUON YLÖS TAIVAASEEN:
      Mä silmät luon ylös taivaaseen ja yhteen käteni liitän. Sua, Herra, Ystävä lapsien, nyt hartain mielin mä kiitän.

      Sua riemullista on ylistää ja mielelläni sen teenkin. Ei sulta pieninkään unhoon jää, vaan katsot myös vähäiseenkin. Oi kiitoS kaikesta, minkä soi sun armos armosta mulle, ja siitä myös, mitä nyt en voi mä tyystin lausua sulle.

      Mä taimi olen sun tarhassas ja varten taivasta luotu, sun armollisehen huomahas jo syntymästäni suotu.

      Mua suojaa sä, Isä armoinen, sun Henkes voimalla vielä, ja tieni johdata taivaaseen, iäiseen elohon siellä.

      YSTÄVÄ SÄ LAPSIEN:
      Ystävä sä lapsien, katso minuun pienehen, minne käynkin maailmassa, sinä olet Hoitamassa. Onni täällä vaihtelee, taivaan Isä suojelee.

      Ota, Jeesus rakkahin, suojaas koti kallehin, siunaa äitiä ja isää, heille elinpäivää lisää. Ystävä sä lapsien, pientäs auta holhoten.

      Pidä meitä turvissas, Jeesus, armohelmassas, suojaas sulje isänmaamme, sulta kaiken lahjaks saamme. Johda, Jeesus rakkahin, meidät taivaan kotihin.

      JUMALAN KÄMMENELLÄ:

      Jumalan kämmenellä ei pelkää lintunen. Jumalan kämmenellä ei pelkää ihminen. Sillä kaikille tilaa riittää ja kaikille paikkoja on. Jumalan kämmenellä ei ole onneton.,,

      Tähän viimeiseen en muista sanoja enempää...

      Mieti sanoja ja valitse se, joka tuntuu sinusta ko. lapselle ja vanhemmille sopivimmalta. Muitakin toki löytyy...

    • ratkaisee

      Levon hetki -kehtolaulu on kaunis ja tilaisuuteen sopiva.

      Moni lasten virsi on hyvä valinta kastetilaisuuteen, esim. Jumalan kämmenellä, ja Mä taimi olen sun tarhassas.

      Suojelusenkelikin on hyvä valinta.

    • tarja 2

      poika,eikä tarvitsisi olla uskonnollinen niin Pieni mies olisi ihana....

    • on...

      Pieni ihminen.

      Pieni ihminen, oot päivänsäteeni mun
      Pieni ihminen, kun nään mä hyvmysi sun
      Uskon maailman paremmaksi teet,
      kun me täällä kauemmin jo eläneet.

      Mä toivon että hymys tuo ja silmäs tuikkivat nuo
      ne sais aina olla huolta vailla
      mä toivon löydät haavemaan niin onnellisen riemukkaan jälleen kun¨olet untesi mailla..

      Aivan ihana.

      • on kyllä

        ..ihanat sanat...!=) Mutta kukakohan esittää jne? Eli mistä löytäisin siihen sävelen..?


      • vastaaja..
        on kyllä kirjoitti:

        ..ihanat sanat...!=) Mutta kukakohan esittää jne? Eli mistä löytäisin siihen sävelen..?

        Mä en tiedä varmaksi. Olisiko Reijo Taipale?

        Olen ollut ristiäisissä missä se esitettiin, kaunein laulu minkä olen kuullut pienestä ihmisestä.

        Kysyppä kirjastosta, en muuten osaa auttaa.


    • herkkisterkkis

      Poikani ristiäisissä esitettiin laulu:
      isä ja lapsi..löytyy toivelaulukirjoista.
      "Kerrohan, miks on pyöreä maa..."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe