Kari Korhonen haisee

Zarathustra

Ihmettelen millä ansioilla Kari Korhonen on päässyt piirtämään ja käsikirjoittamaan ankkatarinoita. En pidä hänen tyylistään saati hänen suosimistaan sivuhenkilöistä ollenkaan. Valitettavasti, olisi niin kiva suomalaista kannattaakin.

Hyviä piirtäjiä sen sijaan ovat esim. Vicar, Marco Rota ja Flemming Andersen. Don Rosa sen sijaan on mielestäni yliarvostettu.

6

1627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgfg

Piirrosjälki on samaa huonoa tasoa, mitä Aku Ankat ovat nykyään täynnä. Juonetkin ovat melko kehnoja, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

• ...ehkä itsekin odotin korhoselta enemmän, mutta ei hänen teoksensa niin kehnojakaan ole.

Ja Rokkikukot-julkaisun roadrunner-tyylinen kansikuva on hieno. Eikös se ollut Korhosen piirtämä?

• Kari Korhonen

on kyl huono ja jotkut italialais piirtäjät mut mun mielest Don Rosa Carl Barks on parhaat

• Minun suosikki Disney-taiteilijani ovat:

- Carl Barks: Legenda. Klassisimpien tarinoiden isä.
        - Al Taliaferro: Hillittömien Aku-strippien piirtäjä. Luonut nykyisen Aku Ankan tyylin ja imagon.
        - Romano Scarpa: Parhaimmillaan film noir-henkisissä Mikki Hiiri-seikkailuissa.
        - Don Rosa: Rohkea uudistaja ja poikeaa edukseen pikkutakalla ei-disneymäisellä tyylillään.
        - Manuel Gonzales: Surrealistiset Hessu-stripit ovat loistavia.
        - Vicar: Parhaimmillaan Ankkalinnan arjen kuvaajana.
        - Marco Rota: Tyylikästä jälkeä, hienoja maisemia.

Heistä Korhonen jää kyllä kauas.

• Zarathustra
        j.ellroy kirjoitti:

Minun suosikki Disney-taiteilijani ovat:

- Carl Barks: Legenda. Klassisimpien tarinoiden isä.
        - Al Taliaferro: Hillittömien Aku-strippien piirtäjä. Luonut nykyisen Aku Ankan tyylin ja imagon.
        - Romano Scarpa: Parhaimmillaan film noir-henkisissä Mikki Hiiri-seikkailuissa.
        - Don Rosa: Rohkea uudistaja ja poikeaa edukseen pikkutakalla ei-disneymäisellä tyylillään.
        - Manuel Gonzales: Surrealistiset Hessu-stripit ovat loistavia.
        - Vicar: Parhaimmillaan Ankkalinnan arjen kuvaajana.
        - Marco Rota: Tyylikästä jälkeä, hienoja maisemia.

Heistä Korhonen jää kyllä kauas.

Erityisesti haluaisin nostaa vielä Romano Scarpan Mikki Hiiri -seikkailut, ihan järjettömän hyviä!! Scarpa on piirtänyt myös Aku Ankka -juttuja, mutta jostain syystä ne eivät ole aivan yhtä hyviä.

• NoJopas

Korhosen tyyli on ollut viime aikoina huonontumaan päin, ankat näyttää kummallisilta kumiankoilta. Ja sivuhahmojen ulkomuodosta en pidä.

Mutta aiemmin julkaistut sarjat olivat ihan huippuja! Tyyli oli hitusen erilaisempi ja reilusti paremmman näköinen. Että ihan hyvällä syyllä olivat Akkariin päätyneet.

Käsikirjoituksista oon pitänyt koko ajan, hauskoja ja sopivasti vinksallaan. Tosin kaikkien tuotantoon mahtuu aina sekä tosi hyviä että aika huonoja juttuja.

Sen sijaan ankkapiirtäjä jonka tyyliä inhoan syvästi on se mokoma Rodriques! Tulee pakottava tarve käännellä äkkiä ukon piirtämät sivut pois näköpiiristä. Sivuhenkilöt ihan hirveän näköisiä, ja aika samanlaisia tarinasta toiseen. Ja miten Aku on aina niin vihamielisen oloinen? Siis tavallistakin vihaisempi. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1607
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1562
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1128
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      931
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      914
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      765
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      620
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      617
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      597
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      556
    Aihe