etsi kansio / tuhoa kansio

matroxi

tervehdys, mitenkäs saan kerrottua parametrejä excelin koodista käsin dos komennoille?

elikkä rmdir toimii hyvin ilman /s parametriä kunhan kansio on tyhjä mutta miten saan tuon /s parametrin tai vastaavan mukaan jotta voisin poistaa kansioita joissa on sälää

Sub toinen()
usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
path = "c:\" & usrinput
RmDir /s path
End Sub


Tai vaihtoehtoisesti jos kutsun .bat tiedostoa tuosta koodista, niin miten saisin kiikutettua .bat tiedostoon tuon path tiedon?

Kiitoksia

6

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunde Rules

      Aina silta saa vastauksen, jos asiallisesti kyselet

      • minä itse =)

        juu kundea lähinnä ajattelin kun tälle palstalle ongelmani kirjoitin.

        Tuntuu mies(puhdas arvaus) meinaan käyttäneen exceliä muutaman kerran =)

        vai onko olemassa joku kysy kundelta sivusto?

        Mutta nyt en apua enään kaipaa vaan kerrankin keksin itse vastauksen =)

        Eli alkuperäisessä pätkässä kansio ei poistunut koska siellä oli sälää, mutta pieni kiertotie ratkaisi asian eli tyhjinsin kansion kill lausekkeella vanha koodi:

        Sub toinen()
        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "c:\" & usrinput
        RmDir path
        End Sub

        Muutettu toimiva koodi:

        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "c:\" & usrinput
        fullpath = path & "\*.*"
        Kill fullpath
        RmDir path
        End Sub


      • jos ei alihakemistoja
        minä itse =) kirjoitti:

        juu kundea lähinnä ajattelin kun tälle palstalle ongelmani kirjoitin.

        Tuntuu mies(puhdas arvaus) meinaan käyttäneen exceliä muutaman kerran =)

        vai onko olemassa joku kysy kundelta sivusto?

        Mutta nyt en apua enään kaipaa vaan kerrankin keksin itse vastauksen =)

        Eli alkuperäisessä pätkässä kansio ei poistunut koska siellä oli sälää, mutta pieni kiertotie ratkaisi asian eli tyhjinsin kansion kill lausekkeella vanha koodi:

        Sub toinen()
        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "c:\" & usrinput
        RmDir path
        End Sub

        Muutettu toimiva koodi:

        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "c:\" & usrinput
        fullpath = path & "\*.*"
        Kill fullpath
        RmDir path
        End Sub

        mutta miks ei:

        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "/s c:\" & usrinput
        RmDir path
        End Sub


      • alkup.
        jos ei alihakemistoja kirjoitti:

        mutta miks ei:

        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "/s c:\" & usrinput
        RmDir path
        End Sub

        Joo toihan olis aivan mahtava jos vaan toimisi, mutta esimerkissäsi se /s luetaan osaksi polkua ja tämän seurauksena se ei siis toimi

        eli path = /s c:\syöte
        antaa vaan ilmotuksen että path not found


    • toi tyhjentaa kansion vaikka siella olisi tiedostojakin. Kandee olla varovainen, ettei poista jotakin tarkeatakin.

      Sub PoistaKansio()
      Dim fso
      Dim kansio As String
      kansio = "c:\Testi"
      Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
      If fso.FolderExists(kansio) Then
      fso.DeleteFolder kansio
      Else
      MsgBox kansio & " ei ole olemassa!" _
      , vbExclamation, "Kansiota ei loytynyt"
      End If
      End Sub

      • alkup.

        Eli ongelma ratkaistu, mutta mietiskelin jo aiemmin että onkohan keinoa saada siirrettyä käyttäjän syötettä esim. .bat suoritukseen tai .vbs:ään

        syöte = inputbox(" kirjota jotain")
        call c:\suoritus.bat
        'ja batissa suorittaisi esim tuon poiston eli
        rmdir /s "c:\" & syöte

        ei varmaankaan pysty sillä ovathan ihan eri ympäristöjä, mutta tulipahan vaan mieleen...

        Kiitos kuitenkin edellisestä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2366
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      884
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      835
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      733
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      537
    10. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      65
      522
    Aihe