etsi kansio / tuhoa kansio

matroxi

tervehdys, mitenkäs saan kerrottua parametrejä excelin koodista käsin dos komennoille?

elikkä rmdir toimii hyvin ilman /s parametriä kunhan kansio on tyhjä mutta miten saan tuon /s parametrin tai vastaavan mukaan jotta voisin poistaa kansioita joissa on sälää

Sub toinen()
usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
path = "c:\" & usrinput
RmDir /s path
End Sub


Tai vaihtoehtoisesti jos kutsun .bat tiedostoa tuosta koodista, niin miten saisin kiikutettua .bat tiedostoon tuon path tiedon?

Kiitoksia

6

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunde Rules

      Aina silta saa vastauksen, jos asiallisesti kyselet

      • minä itse =)

        juu kundea lähinnä ajattelin kun tälle palstalle ongelmani kirjoitin.

        Tuntuu mies(puhdas arvaus) meinaan käyttäneen exceliä muutaman kerran =)

        vai onko olemassa joku kysy kundelta sivusto?

        Mutta nyt en apua enään kaipaa vaan kerrankin keksin itse vastauksen =)

        Eli alkuperäisessä pätkässä kansio ei poistunut koska siellä oli sälää, mutta pieni kiertotie ratkaisi asian eli tyhjinsin kansion kill lausekkeella vanha koodi:

        Sub toinen()
        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "c:\" & usrinput
        RmDir path
        End Sub

        Muutettu toimiva koodi:

        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "c:\" & usrinput
        fullpath = path & "\*.*"
        Kill fullpath
        RmDir path
        End Sub


      • jos ei alihakemistoja
        minä itse =) kirjoitti:

        juu kundea lähinnä ajattelin kun tälle palstalle ongelmani kirjoitin.

        Tuntuu mies(puhdas arvaus) meinaan käyttäneen exceliä muutaman kerran =)

        vai onko olemassa joku kysy kundelta sivusto?

        Mutta nyt en apua enään kaipaa vaan kerrankin keksin itse vastauksen =)

        Eli alkuperäisessä pätkässä kansio ei poistunut koska siellä oli sälää, mutta pieni kiertotie ratkaisi asian eli tyhjinsin kansion kill lausekkeella vanha koodi:

        Sub toinen()
        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "c:\" & usrinput
        RmDir path
        End Sub

        Muutettu toimiva koodi:

        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "c:\" & usrinput
        fullpath = path & "\*.*"
        Kill fullpath
        RmDir path
        End Sub

        mutta miks ei:

        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "/s c:\" & usrinput
        RmDir path
        End Sub


      • alkup.
        jos ei alihakemistoja kirjoitti:

        mutta miks ei:

        usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
        path = "/s c:\" & usrinput
        RmDir path
        End Sub

        Joo toihan olis aivan mahtava jos vaan toimisi, mutta esimerkissäsi se /s luetaan osaksi polkua ja tämän seurauksena se ei siis toimi

        eli path = /s c:\syöte
        antaa vaan ilmotuksen että path not found


    • toi tyhjentaa kansion vaikka siella olisi tiedostojakin. Kandee olla varovainen, ettei poista jotakin tarkeatakin.

      Sub PoistaKansio()
      Dim fso
      Dim kansio As String
      kansio = "c:\Testi"
      Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
      If fso.FolderExists(kansio) Then
      fso.DeleteFolder kansio
      Else
      MsgBox kansio & " ei ole olemassa!" _
      , vbExclamation, "Kansiota ei loytynyt"
      End If
      End Sub

      • alkup.

        Eli ongelma ratkaistu, mutta mietiskelin jo aiemmin että onkohan keinoa saada siirrettyä käyttäjän syötettä esim. .bat suoritukseen tai .vbs:ään

        syöte = inputbox(" kirjota jotain")
        call c:\suoritus.bat
        'ja batissa suorittaisi esim tuon poiston eli
        rmdir /s "c:\" & syöte

        ei varmaankaan pysty sillä ovathan ihan eri ympäristöjä, mutta tulipahan vaan mieleen...

        Kiitos kuitenkin edellisestä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe