tervehdys, mitenkäs saan kerrottua parametrejä excelin koodista käsin dos komennoille?
elikkä rmdir toimii hyvin ilman /s parametriä kunhan kansio on tyhjä mutta miten saan tuon /s parametrin tai vastaavan mukaan jotta voisin poistaa kansioita joissa on sälää
Sub toinen()
usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
path = "c:\" & usrinput
RmDir /s path
End Sub
Tai vaihtoehtoisesti jos kutsun .bat tiedostoa tuosta koodista, niin miten saisin kiikutettua .bat tiedostoon tuon path tiedon?
Kiitoksia
etsi kansio / tuhoa kansio
6
601
Vastaukset
- Kunde Rules
Aina silta saa vastauksen, jos asiallisesti kyselet
- minä itse =)
juu kundea lähinnä ajattelin kun tälle palstalle ongelmani kirjoitin.
Tuntuu mies(puhdas arvaus) meinaan käyttäneen exceliä muutaman kerran =)
vai onko olemassa joku kysy kundelta sivusto?
Mutta nyt en apua enään kaipaa vaan kerrankin keksin itse vastauksen =)
Eli alkuperäisessä pätkässä kansio ei poistunut koska siellä oli sälää, mutta pieni kiertotie ratkaisi asian eli tyhjinsin kansion kill lausekkeella vanha koodi:
Sub toinen()
usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
path = "c:\" & usrinput
RmDir path
End Sub
Muutettu toimiva koodi:
usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
path = "c:\" & usrinput
fullpath = path & "\*.*"
Kill fullpath
RmDir path
End Sub - jos ei alihakemistoja
minä itse =) kirjoitti:
juu kundea lähinnä ajattelin kun tälle palstalle ongelmani kirjoitin.
Tuntuu mies(puhdas arvaus) meinaan käyttäneen exceliä muutaman kerran =)
vai onko olemassa joku kysy kundelta sivusto?
Mutta nyt en apua enään kaipaa vaan kerrankin keksin itse vastauksen =)
Eli alkuperäisessä pätkässä kansio ei poistunut koska siellä oli sälää, mutta pieni kiertotie ratkaisi asian eli tyhjinsin kansion kill lausekkeella vanha koodi:
Sub toinen()
usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
path = "c:\" & usrinput
RmDir path
End Sub
Muutettu toimiva koodi:
usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
path = "c:\" & usrinput
fullpath = path & "\*.*"
Kill fullpath
RmDir path
End Submutta miks ei:
usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
path = "/s c:\" & usrinput
RmDir path
End Sub - alkup.
jos ei alihakemistoja kirjoitti:
mutta miks ei:
usrinput = InputBox("anna etsimäsi kansion numero", "kansio haku")
path = "/s c:\" & usrinput
RmDir path
End SubJoo toihan olis aivan mahtava jos vaan toimisi, mutta esimerkissäsi se /s luetaan osaksi polkua ja tämän seurauksena se ei siis toimi
eli path = /s c:\syöte
antaa vaan ilmotuksen että path not found
toi tyhjentaa kansion vaikka siella olisi tiedostojakin. Kandee olla varovainen, ettei poista jotakin tarkeatakin.
Sub PoistaKansio()
Dim fso
Dim kansio As String
kansio = "c:\Testi"
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If fso.FolderExists(kansio) Then
fso.DeleteFolder kansio
Else
MsgBox kansio & " ei ole olemassa!" _
, vbExclamation, "Kansiota ei loytynyt"
End If
End Sub- alkup.
Eli ongelma ratkaistu, mutta mietiskelin jo aiemmin että onkohan keinoa saada siirrettyä käyttäjän syötettä esim. .bat suoritukseen tai .vbs:ään
syöte = inputbox(" kirjota jotain")
call c:\suoritus.bat
'ja batissa suorittaisi esim tuon poiston eli
rmdir /s "c:\" & syöte
ei varmaankaan pysty sillä ovathan ihan eri ympäristöjä, mutta tulipahan vaan mieleen...
Kiitos kuitenkin edellisestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651586
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;187426- 26419