Pieni musta mato/toukka

Alex III

Olemme pariin otteeseen löytäneet pieniä, mustanruskeita matoja (toukkia?) sisätiloista, korkeintaan 1,5 cm pituisia, jotka liikkuvat vähän mittarimadon tapaan. Keitä nämä ovat? Miten saan ne pois?

7

19678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmmmmm

Varmaankin sokerikuoriaisen toukkia.

Elävät pääasiassa viemäreissä ja liassa.

Välttävät valoa.

Paras keino on kiehuva vesi.

Oikeasti: Kaada litra kiehuvaa vettä päivittäin joka viemäriaukkoon. Tee tätä viikon verran. Tepsii.

Ps. Jos kerrostalo ja koko rappu tekee saman operaation, niin katoavat varmasti...

• Pyjis

ne ovat todennäköisesti sokeritoukkia, mut tuo liikkuminen hämää, vaarattomia, joskiin ilkeän näköisiä, itse hävitin ne baygonilla.
      Tossa tietoa toukista http://www.keuruu.fi/terve/sokerit.htm

• sokeritoukka...

Sokeritoukka on metallinhohtoinen, peräpäässä muistaakseni kolme pitkää ripseä(?).
        Mustan ja ruskeankirjava läheltä katsottuna karvainen toukka on keltavyöturkiskuoriainen tai turkiskuoriainen toukkavaiheessa. Se syö tekstiiliä, tapettia yms.
        Todella hankala hävittää, varsinkin kerrostalossa.
        Sokeritoukka saattaa johtua myös liiallisesta kosteudesta, joskus jopa homeesta...

• sokeritoukka...

• sametu

Mulla samanlainen ongelma mustia toukkia mutta ne ovat sängyn alla listojen vieressä ja niitä on näkynyt muutamia onkohan kyseessä sama toukka/mato ällöttää.

• kiinni,

ja etsikää netistä lajikumppanin kuva tai viekää paikalliseen ympäristövalvontayksikköön tunnistettavaksi. voivat olla tekstiilituholaisia.

• nooruli

Huomasin tänään vessassani mustia pieniä toukkia, pituudeltaan noin puoli senttiä ja leveys 1-2mm. Ovat melkein koko ajan paikallaan mutta kun niihin koskee lähtevät hitaasti luikertelmaan. Mitä nämä voisivat olla?? :((

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      107
      6989
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      493
      5145
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      143
      3180
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      213
      2591
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      33
      2273
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1262
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1222
    8. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1149
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      109
      1100
    10. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      53
      1080
    Aihe