Halkokakarin kissakatoamiset?

Kuka tämä mies on?

Siitä on nyt noin vuosi sitten, kun satuin istuskelemaan erään miesvaltaisen työpaikan kahvihuoneen vieressä. Sattumoisin kuulin käydyn keskustelun. Yksi näistä ei-miehistä kerskui kovaan ääneen mm. loukuttavansa. Syöttävänsä diapamia, upottavansa kissoja saaviin yms....yms.. Porukassa olleet 3 muuta jälkeen jäänyttä nauraa räkättivät eläinrääkkääjälle kuin hyvällekin vitsille. Otin yhteyden eläinsuojeluviranomaisiin. Asian puitteilta saatiin tietää sen verran, että kyseinen henkilö asuu ilmeisesti Halkokarissa. Asiaa seurataan.Tuli vaan mieleen, että miksi te jotka alueella tai sen lähistöllä asutte ette ota asiaa hoitoon? Teidän on pakko myös tietää, että alueella asuu tällainen häirikkö? Miksi siis pidätte kissanne irti? Eläinrääkkäys on aina rikos joka aiheuttaa paljon kipua, surua ja pahaa mieltä. SE ON RANGAISTAVA TEKO JA MYÖS ASIANOMISTAJA RIKOS.kISSA EI KUULU ENÄÄ METSÄSTYSLAIN PIIRIIN eikä ole lainsuojaton OMAN REVIIRINSÄ ULKOPUOLELLA. Ei enää Vuosiin.    

122

4756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaab

      tiedän miehen ja olen odottanut hänen kohtaamista niin että muita ei ole paikalla,tulee saamaan saman kohtalon ku kissat..terveisiä vaan halkokarin perälle..

      • Mjauu!

        Sananmuunnos nimestä tai nimikirjaimet,et kaikki saa tietää!


      • kuka on!!

        asun Halkokarilla ja jos voisit ystävällisesti kertoa missä päin halkokaria asuu niin vois käydä "jututtamassa" kyseistä kaveria!!sairas on ihmisen mieli kun toisen rakkaita lemmikkejä tuolla tavalla tappaa, monelle kun tuo kissa on kuin oma lapsi... nyt otetaan selville tosissaan kenestä on kyse!!!!ja laitetaan mies ottamaan vastuun teoistaan, tästä voi tehdä rikosilmoituksen....


      • rääkätä
        kuka on!! kirjoitti:

        asun Halkokarilla ja jos voisit ystävällisesti kertoa missä päin halkokaria asuu niin vois käydä "jututtamassa" kyseistä kaveria!!sairas on ihmisen mieli kun toisen rakkaita lemmikkejä tuolla tavalla tappaa, monelle kun tuo kissa on kuin oma lapsi... nyt otetaan selville tosissaan kenestä on kyse!!!!ja laitetaan mies ottamaan vastuun teoistaan, tästä voi tehdä rikosilmoituksen....

        saa. Eikä kissaa saa pitää miten sattuu.
        Eikä kaikkea pidä puhua, varsinkaan ääneen


      • EX-KOKKOLALAINEN

        Tuolla asenteella sinä vain hyväksyt tilanteen. Voit tehdä ilmoituksen asiasta eläinsuojeluvalvojille. Nimet ja osoitteet löytyvät Kokkolan eläinsuojeluyhdistyksen alata netistä. Voit tehdä ilmoituksen nimettömänä. Kerron sinulle vastaavan tapauksen 80-luvulta Ylivieskasta. Sisareni perheen asuinalueelta alkoi kadota kissoja. Muun muassa sisareni tyttären kaksi kissaa, toinen katosi ja joku väitti myöh. nähneensä kissan osittain nyljettynä. Seuraava pääsi pakoon kolmen jalan avuin.Hyvin pian tietoon tuli kuka tämä mies oli, naapuri kertoi nähneensä kuinka tämä hirviö oli pakottanut jopa tyttärensä jahtaamaan pihalle eksynyttä kissaa ja ukko sitte lapiolla hakannut sitä.Tuohon aikaan vielä poliisi ei ottanut varsinkaan sillä alueella hanakasti kantaa. Otimme yhteyttä Suomen Esyyn ja asiat alkoivat rullaamaan.Sillä tavalla ainakin, että ukko säikähti ja joutui yleisen pilkan ja syytösten kohteeksi. Valkitettavasti kissa oli silloin vielä lain ulkopuolella liikkuessaan oman pihan ulkona ja silminnäkijä naapuri kusihousu josta ei ollut todistamaan. Mutta se vaikutus asian julkiseksi tulon kanssa oli, että alueen kissalemmikit saavat tallustaa rauhassa nykyään.Tänä päivänä asiat ovat toisin, eikä kissa ole enää metsästyslain alainen kotipihan ulkopuolella. Se tappaminen on laitonta eläinsuojelulain sekä muunrikoslain nojalla. Kissa on jonkun omaisuutta juuri siksi sen on kannettava pantaa merkkinä.Edes vi´llikissaan tällä ukolla ei ole lupaa tappaa.


      • ex-kokkolalainen
        Mjauu! kirjoitti:

        Sananmuunnos nimestä tai nimikirjaimet,et kaikki saa tietää!

        Minä olin se kuuntelija. Tiedän yhden faktan ja sen voin paljastaa. Ukko on Vr llä töissä. Hoitakaa asia kuntoon!


      • ex-kokkolalainen
        kuka on!! kirjoitti:

        asun Halkokarilla ja jos voisit ystävällisesti kertoa missä päin halkokaria asuu niin vois käydä "jututtamassa" kyseistä kaveria!!sairas on ihmisen mieli kun toisen rakkaita lemmikkejä tuolla tavalla tappaa, monelle kun tuo kissa on kuin oma lapsi... nyt otetaan selville tosissaan kenestä on kyse!!!!ja laitetaan mies ottamaan vastuun teoistaan, tästä voi tehdä rikosilmoituksen....

        Tän hirviön tarkkaa asuinaluetta en valitettavasti tiedä. Se teidän paikkakunnalla asuvana täytyy itse ottaa selville. Olin aikoinani hyvilläkin jäljillä, mutta myyrän työtä tekevä naapuritalon nainen pissasi housuihinsa eikä uskaltanut puhua asiasta enempää.Raukka!


      • eX-KOKKOLALAINEN
        rääkätä kirjoitti:

        saa. Eikä kissaa saa pitää miten sattuu.
        Eikä kaikkea pidä puhua, varsinkaan ääneen

        Aika on muuttumassa. Toivottavasti myös Kokkolan alueella mitä tulee lemmikkien hoitoon ja kohteluun.Lueppa juttuni saman kaltaisesta tapauksesta tästä ketjusta. Tapahtui Ylivieskassa uja kuinka asiat muuttuivat. Mieti onko oikein, että tällaisen ihmisen kohdalla pysytellään vain hiljaa. Ajattele kuinka paljon kipua ja tuskaa hän on aiheuttanut lemmikkieläimille. Mieti omistajan huolta ja surua. Entä lasta jolta on kadonnut kissa tällä tavoin, kuten sisaren tyttäreltäni katosi samanlaisessa tapauksesa Ylivieskassa. Toinen nyljettiin ja toisen tyttö löysi8 vielä hegissa. Kissalla oli vain 3 jalkaa. Mieti onko syytä olla hiljaa. Tämä mies tekee samaa!


      • ///kissat on ihania

        joo turpaansa sietäs saada!!!!!!ja tapahtuuko tätä vielä tänä päivänäkin samaiselta ihmiseltä????jos siitä on jo vuosi kun on asian ohimennen kuullut....siis tää ekan viestin kirjottaja.itellä ois palanu hihat niin pahasti että jos tommosta kuulisin viereisestä pöydästä puhuttavan oisin varmaan vähän "avautunut"ja ottaa pillistä kiinni.


      • kissan kanssa?
        ex-kokkolalainen kirjoitti:

        Minä olin se kuuntelija. Tiedän yhden faktan ja sen voin paljastaa. Ukko on Vr llä töissä. Hoitakaa asia kuntoon!

        muutikko kissojen takia pois klasta?jos koiria pidetään ulkona lenkkeillessä fleksiin kytkettynä niin miksei kissoja.kysyn vain.kissan omistajat voivat katsoa peiliin jos oma katoaa johonkin.välittäkää niistä mitä omistatte.eihän lapsiakaan päästetä ulos ilman valvontaa,ainakaan normaaliperheissä.käyttäkää aivoja hyvät ihmiset.kyllä lähtee katit meidänkin pihalta kuin ohjukset jos vain niitä nään ja linnuille auringonkukansiemeniä lintulaudalle


      • ex-kokkolalainen
        kissan kanssa? kirjoitti:

        muutikko kissojen takia pois klasta?jos koiria pidetään ulkona lenkkeillessä fleksiin kytkettynä niin miksei kissoja.kysyn vain.kissan omistajat voivat katsoa peiliin jos oma katoaa johonkin.välittäkää niistä mitä omistatte.eihän lapsiakaan päästetä ulos ilman valvontaa,ainakaan normaaliperheissä.käyttäkää aivoja hyvät ihmiset.kyllä lähtee katit meidänkin pihalta kuin ohjukset jos vain niitä nään ja linnuille auringonkukansiemeniä lintulaudalle

        Kissani ovat sisäkissoja ja leikattuja. Olen samaa mieltä kissat eivät kuulu kulkemaan ulkona yksinään, mutta ei myöskään kuulu ihmisten kiduttaa toisten lemmikkiejä.


      • siistejä
        ex-kokkolalainen kirjoitti:

        Kissani ovat sisäkissoja ja leikattuja. Olen samaa mieltä kissat eivät kuulu kulkemaan ulkona yksinään, mutta ei myöskään kuulu ihmisten kiduttaa toisten lemmikkiejä.

        hyvä että pidät kissoistasi huolta,niin minäkin tekisin jos omistaisin.mutta sitä en hyväksy että katit käyvät meidän terassilla kuseksimassa ja lintuja pyydystämässä.en kiduta niitä mutta varmasti ottavat lähdöt ja nopeat jos huomaan omalla pihalla.on varma asia ja keinot kovenee jos sama katti eksyy lintulaudan alle


      • ex-kokkolalainen
        siistejä kirjoitti:

        hyvä että pidät kissoistasi huolta,niin minäkin tekisin jos omistaisin.mutta sitä en hyväksy että katit käyvät meidän terassilla kuseksimassa ja lintuja pyydystämässä.en kiduta niitä mutta varmasti ottavat lähdöt ja nopeat jos huomaan omalla pihalla.on varma asia ja keinot kovenee jos sama katti eksyy lintulaudan alle

        Olen kylläkin sitä mieltä, että syyttömiä eläimet ovat siihen etteivät niiden omistajat huolehdi niistä. Asiasta kannattaa sanoa omistajalle ja mieluummin muuten kuin uhoamalla. mAAILMASSA ON PAHEMPIAKIN HAISUJA KUIN KISSAN PISSA. vARSINKIN LEIKATUN KISSAN PISSA EI HAISE JUURIKAAN MILTÄÄN. Mistäs siis tiedät onko se kissa leikattu ja onko haju vain omaa mielikuvitustasi? Entäpä kadulle lorottajat? Mölysaaste? Jos kissalle kostat niin eikö sinun pitäisi päivystellä tuolla kadullakin humalaisia ja rikkoa autonikkUnoita? Eläimiä on ollut aikojen alusta. Myös ihminen on eläin. Kertoo aika paljon siitä miten kauaksi jotkut meistä on kulkeutuneet, jos pitää kissanpissaa maailman suurimpana saasteena? Tai syyttää kissa siitä pikkulintujen katoamisesta? Kyllä ne katoavat eniten ihmisdten omasta syystä?!


      • oma piha suojeluun
        ex-kokkolalainen kirjoitti:

        Olen kylläkin sitä mieltä, että syyttömiä eläimet ovat siihen etteivät niiden omistajat huolehdi niistä. Asiasta kannattaa sanoa omistajalle ja mieluummin muuten kuin uhoamalla. mAAILMASSA ON PAHEMPIAKIN HAISUJA KUIN KISSAN PISSA. vARSINKIN LEIKATUN KISSAN PISSA EI HAISE JUURIKAAN MILTÄÄN. Mistäs siis tiedät onko se kissa leikattu ja onko haju vain omaa mielikuvitustasi? Entäpä kadulle lorottajat? Mölysaaste? Jos kissalle kostat niin eikö sinun pitäisi päivystellä tuolla kadullakin humalaisia ja rikkoa autonikkUnoita? Eläimiä on ollut aikojen alusta. Myös ihminen on eläin. Kertoo aika paljon siitä miten kauaksi jotkut meistä on kulkeutuneet, jos pitää kissanpissaa maailman suurimpana saasteena? Tai syyttää kissa siitä pikkulintujen katoamisesta? Kyllä ne katoavat eniten ihmisdten omasta syystä?!

        ei se mua kiinosta onko kissa leikattu vai ei jos se meidän pihalla lintuja kyttää,koska se ei oo meidän kissa !!!!kusee se leikattukin siinä mis muutkin.en ole väittänyt kissan kusta pahimmaks hajuks silti ne nopeesti kyllä lähtee.poliisille kuuluu huolehtia humalaisista ja joskus olen partion soittanutkin hakemaan juopon joka ei itse pysty huolehtimaan itsestään,työni puolesta. huom !en ole mikään rikollinen että rikkoisin ikkunoita,oli sulta aika sairas mielipide joten jatkossa katso peiliin ennenkuin tänne kirjoitat ja pysy asiassa


      • sama aina vaan ex-k
        oma piha suojeluun kirjoitti:

        ei se mua kiinosta onko kissa leikattu vai ei jos se meidän pihalla lintuja kyttää,koska se ei oo meidän kissa !!!!kusee se leikattukin siinä mis muutkin.en ole väittänyt kissan kusta pahimmaks hajuks silti ne nopeesti kyllä lähtee.poliisille kuuluu huolehtia humalaisista ja joskus olen partion soittanutkin hakemaan juopon joka ei itse pysty huolehtimaan itsestään,työni puolesta. huom !en ole mikään rikollinen että rikkoisin ikkunoita,oli sulta aika sairas mielipide joten jatkossa katso peiliin ennenkuin tänne kirjoitat ja pysy asiassa

        Uhota ja vihata kissoja vaan sen takia, kun ne tekee tota joka tapauksessa...ja asiassa pysyin. Asiat vois pistää tärkeys järjestykseen.


      • varmasti
        sama aina vaan ex-k kirjoitti:

        Uhota ja vihata kissoja vaan sen takia, kun ne tekee tota joka tapauksessa...ja asiassa pysyin. Asiat vois pistää tärkeys järjestykseen.

        ei niitä katteja loputtomuuksiin riitä.tähän asti oon hätistelly poi mutta nyt muuttuu systeemit sun lausuntojen voimasta.ikävää mutta totta tästä päivästä lähtien.seuraa palstaa.ehkä jotain opit.ja vielä kerran sanon,pidetäänhän koiratkin narun päässsä kun lenkillä ollaan,ootko huomannut !!?irtokissat herran haltuun missä niistä huolta pidetäään,toivottavasti? piste


      • ahdistelijamamu
        Mjauu! kirjoitti:

        Sananmuunnos nimestä tai nimikirjaimet,et kaikki saa tietää!

        ILVEKSET JA SUDET niitä kissoja syö..


    • ******************

      älä päästä kissaa pihalle niin ei sille tapahdu mitään...Kissoja EI saa antaa olla vapaasti pihalla vain narun päässä...Kissanomistajat saa syyttää itseään jos niitten kissa joutuu jonkun saaviin...Niin omistan kyllä itse kissan enkä ole mikään kissa vihaaja mutta tämmönen on totuus..jos on kissa se pysyy SISÄLLÄ!!!

      • unski11

        Taas alkoi tää kissatappelu. Oma mielipiteeni on : Kissat vapaaksi. Esim. vanhassakaupungissa tulee ihan kotoinen olo, kun seuraa siellä liikkuvia kissoja ja niillähän duuniakin siellä, kun rottia vilistelee nurkissa.Kissa on luontokappale ja luonto on meille kaikille yhteistä omaisuutta. Kuten jo moni muukin on sanonut:"Pullonrikkojat, kadulluille kusijat ym. anarkistit ensin kuriin." Meidän katit ei ainakaan oo rikkonut yhtään kaljapulloa.


      • Ex-kokkolalainen
        unski11 kirjoitti:

        Taas alkoi tää kissatappelu. Oma mielipiteeni on : Kissat vapaaksi. Esim. vanhassakaupungissa tulee ihan kotoinen olo, kun seuraa siellä liikkuvia kissoja ja niillähän duuniakin siellä, kun rottia vilistelee nurkissa.Kissa on luontokappale ja luonto on meille kaikille yhteistä omaisuutta. Kuten jo moni muukin on sanonut:"Pullonrikkojat, kadulluille kusijat ym. anarkistit ensin kuriin." Meidän katit ei ainakaan oo rikkonut yhtään kaljapulloa.

        Eiköhän Unski asia ole niin, että aivan ensiksi psykopaatit eläintenrääkkääjät pitäisi laittaa vastuuseen ja kissat leikata,että villikissoja ei syntyisi kärsimään. Kissa ei kuulu Suomen luontoon. Mutta ei ihmisellä myöskään ole oikeutta ei moraalista eikä. Jumalan kiitos myöskään lain antamaa suojaa kiduttaa ei edes tappaa kissa jos sattuu pihalle tassuttamaan. Muuten olen kanssasi samaa mieltä. Miettisipä tämä Halkokarin psykopaattikin työkavereineen. Kumpi on pahempi. Humalapäissään itse lorottama kusi ja säretyt pullot vai leikatun kissan pissa, joka ei haise miltään? Ihmisille soisin myös enemän vastuuta ottaessaan lemmikin. Kissa. Kuten ei mikään eläin ole lelu. Terkkuja kolmelle katillesi minun kahdelta. Tarkoituksena muuten ei ollut saada aikaan tappelua, kun aloitin tämän ketjun. Vaan aikaan saada rakentavaa keskustelua ja rohkeutta saattaa tämä ihminen vastuuseen.


      • Ex-kokkolalainen

        Olen kanssasi samaa mieltä. Itselläni on 2 sisäkissaa. Eikä mieleeni koskaan tulisi päästää niitä yksinään vaeltelemaan. Eihän kukaan vastuunsa kantava koiranomistajakaan tai marsun omistaja tee niin! Kuitenkin oikeuttaako se häiriintyneen ihmisen eläimen kiduttamisen jos kissa tassuttelee sen pihalle. Asiasta ei saa vaieta, vaan sen pitää kuulua. Niin tehdään muualla ja niin sen pitää olla Kokkolassakin. Tällä ihmisellä on jopa julkisesti kanttia kerskua teoillaan teidän hiljaa hyväksyä asia. Onko tämä oikein?


      • %%%%%%%%%%%%%
        Ex-kokkolalainen kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. Itselläni on 2 sisäkissaa. Eikä mieleeni koskaan tulisi päästää niitä yksinään vaeltelemaan. Eihän kukaan vastuunsa kantava koiranomistajakaan tai marsun omistaja tee niin! Kuitenkin oikeuttaako se häiriintyneen ihmisen eläimen kiduttamisen jos kissa tassuttelee sen pihalle. Asiasta ei saa vaieta, vaan sen pitää kuulua. Niin tehdään muualla ja niin sen pitää olla Kokkolassakin. Tällä ihmisellä on jopa julkisesti kanttia kerskua teoillaan teidän hiljaa hyväksyä asia. Onko tämä oikein?

        siis herranjestas sentään mitä touhua...kissat on niin sanottuna mukamas "petoeläimiä"ja itselläni on tyttökissa leikattu rokotettu ym.pihalla kulkee vapaana ja en koe olevani mikään huonoeläimen hoitaja tästä syystä.yritin aluksi tosissaan kissasta sisäkissaa huonoin tuloksin.se vonkuu ja mouruaa pihalle väkisin ja nauttii sielä olemisesta.kyllä se on enemmän rääkkäystä jos kissaa väkisin sisällä pidetään vastoin sen luonnetta.jos on kissat leikattu ne ei ainakaan kuseksi ympäriinsä se on fakta.ja mitä muuta niiiin kamalaa ne nyt tekee että ne sais tappaa tosta noin vaan.säälittäviä on ne ihmiset jokka repii stressiä kissoista!!!!!!!!!


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!
        %%%%%%%%%%%%% kirjoitti:

        siis herranjestas sentään mitä touhua...kissat on niin sanottuna mukamas "petoeläimiä"ja itselläni on tyttökissa leikattu rokotettu ym.pihalla kulkee vapaana ja en koe olevani mikään huonoeläimen hoitaja tästä syystä.yritin aluksi tosissaan kissasta sisäkissaa huonoin tuloksin.se vonkuu ja mouruaa pihalle väkisin ja nauttii sielä olemisesta.kyllä se on enemmän rääkkäystä jos kissaa väkisin sisällä pidetään vastoin sen luonnetta.jos on kissat leikattu ne ei ainakaan kuseksi ympäriinsä se on fakta.ja mitä muuta niiiin kamalaa ne nyt tekee että ne sais tappaa tosta noin vaan.säälittäviä on ne ihmiset jokka repii stressiä kissoista!!!!!!!!!

        Jos kissan omistaa oli se sitten leikattu tai ei niin se ei saa kulkee vapaasti!Itse omistan monta kissaa ja kaikki on leikattuja sisäkissoja ketään niistä ei oo ikinä mourunut pihalle ja ketään ei voi huonosti kun elää vain sisätiloissa..Ja jos minun pihalle tulee joku kissa mikä sinne ei kuulu niin kyllä katti kyytiä saa vaikka kivien kera! Hiiret pysyy yhtähyvin loitolla myrkyn avulla.....Ja oikein inhottaa kesäsin katsoa kun kissat syö pikkulintuja..kyllä silloin tekis mieli jo vähän ampuakkin...


      • Anonyymi

        Entä jos sisäkissa vahingossa pääsee katoamaan kantokopasta? Onko muka oikein ettei kissanomistaja voi hakea kissansa kotipesästä johon sellaiset kissat voi viedä jotka eivät ole ulkokissoja.

        Sisäkissa on sellanen joka menee ensimmäisestä ulko-ovesta sisään ja maukuu oven takana ku luulee olevansa kotioven takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos sisäkissa vahingossa pääsee katoamaan kantokopasta? Onko muka oikein ettei kissanomistaja voi hakea kissansa kotipesästä johon sellaiset kissat voi viedä jotka eivät ole ulkokissoja.

        Sisäkissa on sellanen joka menee ensimmäisestä ulko-ovesta sisään ja maukuu oven takana ku luulee olevansa kotioven takana.

        Karkaamaan kantokopasta.


    • eläinten puolesta

      Jos kertoo viranomaisille niin se saa vain sakkoja. Tuo ukko tarttee "muutaman" iskun pesäpallomailasta. Kaikki eläinrääkkääjät kuriin. Ei kotieläimistä voi olla kennellekkään niin paljon haittaa että ne pitää tappaa. Jos kotieläimet kuuluu tappaa niin eläinrääkkääjät kuuluu myös tappaa!

      • Mooses Diarrealainen

        Selkään vaan saakeli niin, ettei kuukauteen kärsi takamukselleen istua. Tämän jälkeen viikko kusiaispesässä istumista, jotta järkikulta löytäisi oikean osoitteen. Kaupan päälle samat kidutustemput, mitä idiootit ovat harrastaneet eläimiä kohtaan. On se jumalauta pieniaivoisen touhua rääkätä viatonta eläintä.


    • Entinen kissan omistaja

      Faktaa:

      Järjestyslaki

      On voimassa ”yleisillä paikoilla” eli kaikilla paikoilla, jotka on tarkoitettu yleisesti käytettäviksi tai joita tosiasiallisesti, pysyvästi tai tilapäisesti yleisesti käytetään, riippumatta siitä, kuka paikat omistaa. Tällaisia paikkoja ovat mm. tiet, kadut, jalkakäytävät, torit, puistot, uimarannat, urheilukentät, hautausmaat, yleisön käytössä olevat rakennukset, kulkuneuvot, virastot, toimistot ja ravintolat. Yksinkertaistaen: järjestyslaki koskee taajamia sekä niiden ulkopuolella olevia yleisesti käytettäviä kohteita.

      Kissan omistajien on pidettävä huolta siitä, ettei eläin pääse kytkemättömänä yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille, kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle.

      Käytännössä edellinen tarkoittaa, ettei kissaa saa pitää vapaana ilman valvontaa, sillä muuten ei voida varmistaa, ettei kissa menisi edellä mainituille kohteille.
      Kissa voi siis (periaatteessa) olla taajamassa vapaana, mikäli voidaan valvoa ja valvotaan, ettei se mene edellä mainituille kohteille, eikä riko luonnonsuojelulakia.

      Metsästyslaki

      On yleistäen voimassa taajamien ulkopuolella.

      Metsästyslaki määrittelee villiintyneen kissan rauhoittamattomaksi eläimeksi. Mikäli kotikissa ottaa ravintonsa luonnosta, eikä se näytä liikkuvan oman pihan läheisyydessä, se voidaan tulkita villiintyneeksi ja on täten rauhoittamaton eläin, jonka eläinsuojelulain mukainen lopettaminen on maanomistajan luvalla luvallista. Käytännössä on kuitenkin hyvä riittävin toimin varmistaa, että kyseessä on todellakin villiintynyt kissa. Metsästyslaki kieltää kotieläimeksi otetun kissan heitteillejätön ja hylkäämisen sakkorangaistuksen uhalla.

      Eläinsuojelulaki

      Eläimen on omistajansa taholta saatava riittävästi ravintoa, juotavaa ja muuta tarvitsemaansa hoitoa. Eläimen hoidotta jättäminen on kiellettyä. Kissan pitäminen siten, ettei sille anneta ruokaa vaan se hakee ravintonsa luonnosta, on eläinsuojelulain vastaista ja rangaistavaa. Sairaan, vahingoittuneen tai muuten avuttomassa tilassa olevan kotieläimen (myös kissan) löytäjän on autettava eläintä tai ilmoitettava siitä omistajalle, kunnaneläinlääkärille, terveystarkastajalle tai poliisille.

      Lain mukaan kunnilla on velvoite huolehtia irrallaan tavattujen koirien, kissojen ja muiden pienten lemmikkieläinten tilapäishoidon järjestämisestä. Talteenotettua eläintä on säilytettävä vähintään 15 vuorokauden ajan, minkä jälkeen kunnalla on oikeus myydä, luovuttaa tai lopettaa se. Kunnalla on myös oikeus periä eläimen omistajalta korvaus talteenotosta, hoidosta ja mahdollisesta lopettamisesta.

      Luonnonsuojelulaki

      Luonnonsuojelulaki kieltää rauhoitetun eläimen tappamisen. Kaikille rauhoitetuille linnuille sekä riistalinnuille on määritelty niiden korvausarvo, mikäli ne tapetaan luvattomasti. Luvattomasta tappamisesta rangaistuksena on paitsi kyseinen yksilön/yksilöiden korvausarvon maksaminen valtiolle myös yleensä sakkorangaistus.

      Ihmisen omistamat eläimet, myös kissa, ovat omistajansa vastuulla eli omistaja vastaa niiden teoista. Mikäli kissa tappaa rauhoitetun eläimen, on omistaja vastuussa kissan teosta ja rangaistava osapuoli. Mikäli havaitsee kissan tappavan rauhoitetun linnun, kannattaa pyrkiä kuvaamaan tapaus ja ilmoittaa tapauksesta poliisille. Erityisen tärkeää on selvittää, mistä osoitteesta kissa on kotoisin, sillä poliisilla ei ole aikaa selvittää kissan omistajaa. Esimerkiksi varpusen tappamisesta joutuu maksamaan valtiolle 34 euroa ja pyrstötiaisesta 252 euroa.

      Tarkemmin:
      http://www.birdlife.fi/lintuharrastus/faq-suojelu.shtml

    • Cat Killer

      Kissan päästäminen ulos vapaaksi on jo itsessään eläinsuojelurikos sekä vastoin metsästyslakia. Jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus ja velvollisus ottaa vapaana kuljeksiva kissa kiinni ja toimittaa se kaupungin rankkurille Erkki Kilposelle puh. 0500-924840. Rankkuri säilyttää kissaa 14vrk jonka jälkeen se lopetetaan kaupunkilaisten verorahoin.

      kenelläkään ei ole oikeutta päästää kissaa vapaaksi taajama-alueella muttei kukaan myöskään saa tappaa kissaa omin käsin.

      • Cat Lover

        Juuri sinun kaltaisiasi on ilo hakata tuolla kylillä. Aina, kun on tarvetta, annan luupallon puhua, jos on kyse kissanrääkkääjästä. Tervetuloa kerhoon. Kerro lekurille terveisiä, tough gay!


      • Real Cat Lover
        Cat Lover kirjoitti:

        Juuri sinun kaltaisiasi on ilo hakata tuolla kylillä. Aina, kun on tarvetta, annan luupallon puhua, jos on kyse kissanrääkkääjästä. Tervetuloa kerhoon. Kerro lekurille terveisiä, tough gay!

        ihan oikeasti kissoja rakastava henkilö niin ymmärtäisit että catkiller puhui ihan täyttä asiaa. Kun päästät kissan ulos vapaaksi niin itse syyllistyt samalla eläinsuojelurikokseen kuten kissantappajat. Eli samalla ajatusmaailmalla olet myös itsekkin oikea kohde noille uhitteluillesi.

        Toivottavasti perehdyt kissanomistajan velvollisuuksiin mahdollisimman pian ettei kukaan tee sinusta rikosilmoitusta eläimen heitteilejätöstä;)

        Kissat kärsivät talvella kylmyydestä ihan samalla lailla kuin ihmiset paitsi että ihmisillä on kengät jalassa. Luuletko että kissat menevät huvikseen auotojen konepelleille ja vastaaviin paikkoihin lämmitteleen? Kuinka moni ihminen haluaa olla ilman kenkiä talvipakkasessa?


    • kuka on....

      Kyllä varmasti joku joka tämän viestin lukee tunnistaa tämän miehen ja ystävällisesti kertoisi kuka on....

      • tehkää jotain!!!!!!!!!!!!!!...

        jos nyt viestin alkuperäinen kirjoittaja tämän ihmisen tietää niin eikö vois tehdä asialle jotain..?pitäähän tommoselle sadistille tehä loppu tommosille touhuille.


      • Doc
        tehkää jotain!!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:

        jos nyt viestin alkuperäinen kirjoittaja tämän ihmisen tietää niin eikö vois tehdä asialle jotain..?pitäähän tommoselle sadistille tehä loppu tommosille touhuille.

        Minä ehdoittaisin että julkaistais lehdessä kissojen omistajien nimet ja tuntomerkit kissoista.Niin saatais katella kenen kissat kulkevat naapureiden pihoilla kuseskelemassa ja kakkimassa.


      • naulaan

        ne nimet vaikka elänsuojeluvaltuutetun tai mikä lieneekään talon seinään, mutta älkää julkaisko niitä täällä. Mutta ennenkuin kuin tuomitsette ketään niin hommatkaa perusteita/todisteita, mikään ei oo ärsyttävää kuin se että tuomitaan syyttömiä ihmisiä. Tää teidän homma rupee luisumaan kohta lain ulkopuolelle.


      • Kummelin poliisikuoro
        Doc kirjoitti:

        Minä ehdoittaisin että julkaistais lehdessä kissojen omistajien nimet ja tuntomerkit kissoista.Niin saatais katella kenen kissat kulkevat naapureiden pihoilla kuseskelemassa ja kakkimassa.

        "Kellä nalli napsahtaa, nalli napsahtaa"!


      • ÄÄÄÄ******
        naulaan kirjoitti:

        ne nimet vaikka elänsuojeluvaltuutetun tai mikä lieneekään talon seinään, mutta älkää julkaisko niitä täällä. Mutta ennenkuin kuin tuomitsette ketään niin hommatkaa perusteita/todisteita, mikään ei oo ärsyttävää kuin se että tuomitaan syyttömiä ihmisiä. Tää teidän homma rupee luisumaan kohta lain ulkopuolelle.

        Mistä tietää vaikka joku olis keksinyt kiusaksi jollekin vihamiehelleen tällaisen tarinan nettiin ilman perusteita.


      • ex-kokkolalainen
        tehkää jotain!!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:

        jos nyt viestin alkuperäinen kirjoittaja tämän ihmisen tietää niin eikö vois tehdä asialle jotain..?pitäähän tommoselle sadistille tehä loppu tommosille touhuille.

        Jos nimen tietäisin en kait täällä kärisisi. Ukko olis jo poliisin juttusilla käynyt ja Kokkolan eläinvalvojien apua ilman. He, kun ovat täysin velttoja. Keinoja on muitakin. Ja räväkämpiä eläinsuojeluvalvojia muualla.


      • Lotta K
        ex-kokkolalainen kirjoitti:

        Jos nimen tietäisin en kait täällä kärisisi. Ukko olis jo poliisin juttusilla käynyt ja Kokkolan eläinvalvojien apua ilman. He, kun ovat täysin velttoja. Keinoja on muitakin. Ja räväkämpiä eläinsuojeluvalvojia muualla.

        Kuuleppas aloittaja. Sinä tunnet minut ja minä tunnen sinut joten todella törkeää haukkua minua yleisellä keskustelupalstalla. Kaikki ne kerrat kun olet minulta apua eri asioissa pyytänyt ja tässä kiitos!?
        Otappas mielummin yhteyttä puhelimitse, työnumeroni löytyy puhelinluettelosta kohdasta eläinsuojeluvalvoja, mutta sen sinä tiedätkin.

        Ihmettelen itse miksi et puuttunut asiaan silloin kun kyseisten miesten keskustelun kahviossa kuulit. Silloin meidän ei tarvitsisi ihmetellä kuka tämä mysteerinen kissantappaja on. Katse siis peiliin.

        Eläinsuojeleluvalvoja ei ole viranomainen! Jos minä toimisin kuten viranomainen minä rikkoisin lakia. Jos työtehtäväni kiinnostaa laajemmin niin kerron mielellään asiasta lisää puhelimitse, netissä en ala tätä asiaa spekuloimaan.

        Sen verran manittakoon että tuossa alempana joku mainitsi eläinsuojeluyhdistyksen tietävän kyseisen miehen nimen. Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa mutta toivoisin todellakin että pitäisi!


      • okeen-ylpeä-tapoista

        Ainaki yhen ukon tiiän halkokarilta joka tappaa tänäpäivänäki irtokissojaRK!


      • Anonyymi
        Lotta K kirjoitti:

        Kuuleppas aloittaja. Sinä tunnet minut ja minä tunnen sinut joten todella törkeää haukkua minua yleisellä keskustelupalstalla. Kaikki ne kerrat kun olet minulta apua eri asioissa pyytänyt ja tässä kiitos!?
        Otappas mielummin yhteyttä puhelimitse, työnumeroni löytyy puhelinluettelosta kohdasta eläinsuojeluvalvoja, mutta sen sinä tiedätkin.

        Ihmettelen itse miksi et puuttunut asiaan silloin kun kyseisten miesten keskustelun kahviossa kuulit. Silloin meidän ei tarvitsisi ihmetellä kuka tämä mysteerinen kissantappaja on. Katse siis peiliin.

        Eläinsuojeleluvalvoja ei ole viranomainen! Jos minä toimisin kuten viranomainen minä rikkoisin lakia. Jos työtehtäväni kiinnostaa laajemmin niin kerron mielellään asiasta lisää puhelimitse, netissä en ala tätä asiaa spekuloimaan.

        Sen verran manittakoon että tuossa alempana joku mainitsi eläinsuojeluyhdistyksen tietävän kyseisen miehen nimen. Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa mutta toivoisin todellakin että pitäisi!

        Luultavasti nykyään tietää ku onhan se ihminen jo monta ollu halkokarin ei suosittu ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti nykyään tietää ku onhan se ihminen jo monta ollu halkokarin ei suosittu ihminen.

        En ole aloittaja, mutta eiköhän nykyään eläinsuojelu ihmiset jo tiedä.

        Vai onko kokkola muka niin iso kaupunki ettei tieto tule teillekin.

        Ehkä aloittaja ei uskaltanut puuttua, jos oli nuori ihminen ja oli arka.


    • GaryT

      On ihme porukkaa, ollaan ihan vauhkona lynkkaamassa jotain tuntematonta henkilöä, jonka teoista ei ole mitään todistetta. Ja tämä kaikki kissojen takia, kukaan ei tehnyt mitään kun pedofiilipapat sai mellastaa rauhassa pikkupoikien kanssa pari vuotta sitten. Nyt kissojen takia ollaan valmiita vaikka pahoinpitelyyn. Miettikää nyt vähän. Enkä tosiaan tarkoita että kissojen lahtaaminen ja rääkkääminen olisi oikein, mutta asiat voisi kyllä laittaa oikeisiin mittasuhteisiin. Varsinkaan kun näillä keskustelupalstoilla ei tietääkseni vieläkään voida käydä oikeutta ja päättää kuka on syyllinen tai syytön.

      • kissallinen

        Onhan tuo ollut jo tiedossa että täällä joku kissoja lahtaa! Omanikin sai tuta sen pahasti ns. karvoissaan. Eläinlääkärillä käytiin useaan kertaan ja hoidettiin, ikinä se ei enään tule siihen kuntoon mitä oli ennen, mutta hengissä selvisi ja nyt ulkoilee enään pihapiirissä. Leikattu kissa on.

        Missään nimessä ei tätä pidä hyväksyä, vaikka kissa ei kuuluisi suomen luontoon, pahempi rikos on tämä eläimiin kohdistuva väkivalta! Kokkolan eläinsuojeluyhdistyksen porukan kans puhuin, eivät tee asialle mitään vaikka tämä halkokarilla kissoja lahtaava tyyppi on heidän tiedossaan. Ihmiset hyvät järki käteen ja miettikää kumpi on suurempi rikos, kissojen rääkkääys vai leikattujen kissoje irtipitäminen kaukana keskustasta?


      • ei kai
        kissallinen kirjoitti:

        Onhan tuo ollut jo tiedossa että täällä joku kissoja lahtaa! Omanikin sai tuta sen pahasti ns. karvoissaan. Eläinlääkärillä käytiin useaan kertaan ja hoidettiin, ikinä se ei enään tule siihen kuntoon mitä oli ennen, mutta hengissä selvisi ja nyt ulkoilee enään pihapiirissä. Leikattu kissa on.

        Missään nimessä ei tätä pidä hyväksyä, vaikka kissa ei kuuluisi suomen luontoon, pahempi rikos on tämä eläimiin kohdistuva väkivalta! Kokkolan eläinsuojeluyhdistyksen porukan kans puhuin, eivät tee asialle mitään vaikka tämä halkokarilla kissoja lahtaava tyyppi on heidän tiedossaan. Ihmiset hyvät järki käteen ja miettikää kumpi on suurempi rikos, kissojen rääkkääys vai leikattujen kissoje irtipitäminen kaukana keskustasta?

        sitä nyt saa raajoja katkaista/rääkätä ihmistäkään, joka esim. kävelee päin punaisia valoja, vaikka sekin on kiellettyä, niin kuin kissojenkin irti pitäminen?


      • Kokkolan kovimmat

        tyypit on näitä kissanrakastajia sen verran kovaa tekstiä tulee joka suusta, varokaa moottoripyöräjengit ja muut rikolliset täältä tulee Kokkola kissakerholaiset


      • Tatti.
        Kokkolan kovimmat kirjoitti:

        tyypit on näitä kissanrakastajia sen verran kovaa tekstiä tulee joka suusta, varokaa moottoripyöräjengit ja muut rikolliset täältä tulee Kokkola kissakerholaiset

        Jos jonkun näen lemmikkiä lahtaamassa, saa tuta sen nahoissaan. Ei selviä siitä entisenä. Jos jollakulla on nimittäin niin huonosti asiat, että pitää purkaa se eläinten tappamisena/pahoinpitelemisenä, niin laitan kyllä asiat sille tyypille järjestykseen.

        Pusi pusi vain, nähdään.


      • Lotta K
        kissallinen kirjoitti:

        Onhan tuo ollut jo tiedossa että täällä joku kissoja lahtaa! Omanikin sai tuta sen pahasti ns. karvoissaan. Eläinlääkärillä käytiin useaan kertaan ja hoidettiin, ikinä se ei enään tule siihen kuntoon mitä oli ennen, mutta hengissä selvisi ja nyt ulkoilee enään pihapiirissä. Leikattu kissa on.

        Missään nimessä ei tätä pidä hyväksyä, vaikka kissa ei kuuluisi suomen luontoon, pahempi rikos on tämä eläimiin kohdistuva väkivalta! Kokkolan eläinsuojeluyhdistyksen porukan kans puhuin, eivät tee asialle mitään vaikka tämä halkokarilla kissoja lahtaava tyyppi on heidän tiedossaan. Ihmiset hyvät järki käteen ja miettikää kumpi on suurempi rikos, kissojen rääkkääys vai leikattujen kissoje irtipitäminen kaukana keskustasta?

        Hyvä nimimerkki kissallinen.

        Olet ilmeisesti ymmärtänyt asian väärin. TAPAUS on eläinsuojeluyhdistyksen tiedossa, mutta miehen nimi valitettavasti ei.

        Halkokarilla asuu satoja ihmisiä joten tapaukseen on erittäin vaikea puuttua ilman tarkempaa tietoa. Jos joku kyseisen henkilön tietää pyydän ilmoittamaan asiasta suoraan poliisille, kaupungin eläinlääkärille tai sitten vaikka minulle jos ei viranomaisille uskalla itse soittaa. Työnumeroni löytyy puhelinluettelosta kohdasta eläinsuojeluvalvoja.


    • Tehkää-siitä-julkkis
      • SuruJaViha

        Minulta katosi kissa nimenomaan täällä Halkokarilla vuosi sitten. Pari viikkoa ennen katoamistaan tuli henkihieveriin piestynä, oli yritetty tappaa jo silloin.

        NYT TÄMÄN TAPPAJAN NIMI JULKI JA VASTUUSEEN JOKA IKISESTÄ TEOSTAAN! KYLLÄ PAHAN PITÄÄ SAADA PALKKANSA.

        Loppu tulee tällaiselle nyt, se on varmaa.


    • varmaatietoa

      Kaikkien tuntema Reijo realistihan täällä näitä tappojuttuja kirjoittelee. Tälläinen huomion hakuinen kirjoittelu kuuluu narsitiseen sairauteen tällä henkilöllä ja muutkin tämän henkilön jutut ovat vain huomionhakuista lässytystä.

      • olikotietoo

        KUKA SE ON???


    • järkikäteen321

      jokainen pitää kisaansa sisällä / kiinni , niin hyvä on . ole omistanut 20 v kissoja ,eikä koskaan olleet irti.

      • EläinystäväKokkola

        Vapaana kulkeva kissa on "kaikkien petojen, metsästäjien ja luonnonsuojelijoiden" vapaata riistaa, jos se poistuu omasta pihapiiristään ilman valvontaa. Halkokarin rantakalliolla Räihässä liikkuu ainakin yksi ilves, joka on erinomainen kissojen pyydystäjä. Näin ilveksen jälkiä viime talvena jopa kotipihallamme. Se oli seurannut metsäkaurista, joka pääsi pakenemaan "ihmisasumusten turviin" (kuvasin jäljet). Ilveksen jälkiä on havaittu myös Trullevinniemessä, Borgintien ja Perhonjoen metsikössä (myös metsäkauriita), Rödsössä, Lidslessä, Rimmissä ja Piilesmäki-Sokojan kaatopaikan alueella. Ei mene aikaakaan, kun ilvekset "kesyyntyvät" niin, että niistä saadaan näköhavaintoja. Palonkylässä yli vuosi sitten tien ylittänyt, ja autonvaloissa nähty eläin oli todennäköisesti ilves, eikä karhu).
        Keskustelupalstoilla kissanomistajat vetoavat usein siihen, ettei kissan kusi haise. Kyllä se haisee - normaalille virtsalle. Mutta se kissan hajurauhasistaan ruikkima "samea ja liimamainen kiimaneste" on aivan oksettavaa. Jopa voimakkaamman hajuista kuin minkin erittämä. Yllämainituilla reviireillä pesii kanahaukkoja ja merikotkia, jotka saalistavat lintujen ohella myös kissoja. Joten muistakaa, että 99 %:sesti kissojen katoamisiin ovat syynä luonnon pedot - ei ihminen, kuin vain autokolarissa...


    • Naapurinakka

      Eläinystävä on oikeassa. Kaverilla on mielipiteet kuin realistilla. Voisiko eläinystävä olla Kokkolan tosirealisti. Jos on niin suuri kumarrus ressulle.

      • AitoTOSIrealistiKokkola

        Kiitos. On hyvä että vähitellen ihmiset tajuavat, että kissa on petoeläin. Kissan paikka on omistajansa huomassa, eikä naapureittensa kiusana. Vapaana kulkeva kissa on aina lainsuojaton, ja sen voi tappaa kuka tahansa, jos sen onnistuu tekemään. Eläinystävänä tappasemisen osaan, ja yksikään "irtokatti" ei kärsi kuollessaan tuskaa...


      • EiEi

        EI SAA TAPPAA KISSOJA!!!!


      • MitäsLakiSanoo
        AitoTOSIrealistiKokkola kirjoitti:

        Kiitos. On hyvä että vähitellen ihmiset tajuavat, että kissa on petoeläin. Kissan paikka on omistajansa huomassa, eikä naapureittensa kiusana. Vapaana kulkeva kissa on aina lainsuojaton, ja sen voi tappaa kuka tahansa, jos sen onnistuu tekemään. Eläinystävänä tappasemisen osaan, ja yksikään "irtokatti" ei kärsi kuollessaan tuskaa...

        "kotikissaa ei tee villiintyneeksi se, että se pyydystää naapurin pihalta esimerkiksi pikkulinnun. Myöskään kissan huono hoito ei anna tappo-oikeutta naapurille."
        Lähde: https://www.ksml.fi/keski-suomi/Villikissan-saa-tappaa-naapurin-kissaa-ei/255723
        Mikä kohta ei mee jakeluun? MITÄ HÄH!?


      • EläinystäväKokkola

        Kissa katsotaan aina villiintyneeksi, jos se poistuu kotipihaltaan ilman valvontaa. Kissa ei osaa sanoa että "olen lemmikki - älä tapa". Hyvin hoidettu ja opetettu (vieraisiin totutettu) kissa ei pelkää ihmistä, ja kääntäen; villiintynyt kissa ei anna ottaa itseään kiinni, vaan yrittää aina paeta, tai pakenee poikkeuksetta.
        Yllämainitusta Keskisuomalaisen lehtiartikkelista puuttuu monta merkittävää lakiin perustuvaa otetta, kuten mm se, että "kissan saa tappaa myös hetitappavilla raudoilla (esim conibear), kissan tappaminen ei vaadi metsästyslupaa, kissan saa lopettaa omalla tontilla, pihalla, rakennuksessa, metsässä, sekä kaikkialla, mikäli siihen on maanomistajan lupa. Vaikka keskellä kaupunkiasutusta, kissa on saalis-/riistaeläin luonnonsuojelun kannalta tarkasteltuna" jne.
        Kissan kaulassa oleva panta ja kulkunen ei poista kissan villiintyneisyyttä. Kissa voi olla villiintynyt, heitteillejätetty, hylätty, tai orpo (omistaja kuollut), vaikka sillä olisi panta. Kaulapanta ei näy ampujalle, etenkään hämärässä. Lisäksi panta ei "pelasta" kissaa, mikäli se työntää päänsä hetitappaviin rautoihin. Hyvin hoidettu, ruokittu ja hellitty kissa ei mene loukkuun, ei rautoihin eikä pakene ihmistä toistuvasti...


      • olikotietoo

        AMMUT PIMEÄSSÄ!!!??? KOKKOLAN TALOJEN VÄLISSÄKÖ????
        MILLÄ ASEELLLA??


      • EläinystäväKokkola
        olikotietoo kirjoitti:

        AMMUT PIMEÄSSÄ!!!??? KOKKOLAN TALOJEN VÄLISSÄKÖ????
        MILLÄ ASEELLLA??

        Kuka sanoi, että MINÄ ammun. Nykyaikaisissa aseissa on mahdollista käyttää valonvahvistinkiikaria, joita on mm armeijalla käytössä kuten ilmatorjuntatykeissä ja -ohjuksissa. Moni metsästäjä käyttää valonvahvistinkiikaria - sorsastajat, sekä yöaktiivisia eläimiä saalistavat. Kissa on yöaktiivinen. Se näkee pimeässä kuin ihminen valonvahvistinkiikarilla, eli säkkipimeässäkin voidaan riistaa ja vahinkoeläimiä (mm kissoja) ampua kuin kirkkaassa päivänvalossa.
        "Talojen välissä", pihalla ja rakennuksissa voidaan rauhoittamaton vahinkoeläin, kuten villiintynyt kulkukissa ampua loukkuun, vaikka keskellä kaupunkia. Sen laki sallii. Muuten ampuminen taajama-alueella on kielletty, lähempänä kuin 150 m lähimmästä asumuksesta...
        Terveisin oikeusupseeri, lakipykäliä tenttinyt, ja ikänsä metsästystä, luonnonsuojelua, sekä eläinsuojelua harrastanut "monitaitomestari" - Kokkolan monipuolisin ja viisain mies...


      • olikotietoo

        ELI ILMATORJUNTATYKILLÄ TAI OHJUKSILLA VOI AMPUA KISSAN 151m lähimmästä talosta?????


      • Exmetsästyskaveri

        Kivelän metsästysaseet on olleet poliisin hallussa jo vuosia. Aseet takavarikoidaan jos pää ei kestä normi elämää kuten kävi Reijolle.


      • AitoTOSIrealistiKokkola
        Exmetsästyskaveri kirjoitti:

        Kivelän metsästysaseet on olleet poliisin hallussa jo vuosia. Aseet takavarikoidaan jos pää ei kestä normi elämää kuten kävi Reijolle.

        Muista "metsästyskavereista" en tiedä, mutta itselläni aseita on niin paljon, että perät yhteen kolisevat... Aseita on jopa kallioluolissa satoja, joita tarvitaan vain "tositilanteessa" mm turvaamaan ilmatilaamme. Tosin aika ajoin niitä testataan ja huolletaan mm ampumaleireillä. On se muuten hulppeeta ampua ohjuksia, ja 3,7 kilon "jöötejä" 57 millisellä automaattitykillä vain nappia painamalla, hah hah haaa!!!...


    • Tietävä

      125mg PaNADOL silakan sisään /kissa ja se on siinä. Maksa poksahtaa.

      • VANKILAAN

        POLIISI POLIISI PIDÄTKÄÄ VÄLITTÖMÄSTI NÄMÄ JULMURIT!!!!


      • koivuhaka

        Entäs nämä linnunpoikasia tappavat julmurit?


    • tärkeätieto

      Eikö se silakkaan pantava Panadol pidä ensin jauhaa?

      • kissanomistaja

        Nämä myrkkysyötin kylväjät ja niihin neuvoja kyselevät pitäisi jauhaa... minkinrehuksi ja jalat edellä! Sadistiset p***at!


    • EläinystäväKokkola

      "...Kunhan ei mene urheilukentälle"... Hah mitä paskaa. Urheilukenttäkö kissaa kiinnostaisi. Kissa ei saa mennä naapurin tontille. Näin yksinkertaista se on. Jos kissa menee ilman valvontaa ja luvatta naapurinsa, tai naapurin naapurin, tai naapurin naapurin naapurin jne tontille, niin kissa voidaan tappaa. Tietysti kissan lopettaminen pitää tehdä siten, ettei sille aiheuteta tarpeetonta tuskaa. Tästä syystä suora ampuminen, ampuminen loukkuun, kuolema silmänräpäyksessä hetitappavissa raudoissa, kaasuttaminen auton pakoputkipäästöissä, ovat parhaimmat tavat "hoitaa epämiellyttävä kiertokatti pois päiväjärjestyksestä"...

      • häpeä_sika

        HULLU! Naapurin tontille eksyneen kissan saa viedä löytöeläintarhaan jos julkeaa, mutta tappaminen on tietenkin erittäin jyrkästi kielletty tavalliselta musikalta ja erityisesti hulluilta metsästäjiltä. Se hullun maine sitten istuukin lujassa!


    • Cosanostraaas

      Loukku pihalle ja sheebaa syötiksi.
      Sitten metsätiellä kuula katille kalloon.

      Näin naapureiden nurkkiin kusevan kollin saa pois häiritsemästä ja humaanein keinoin.

      Omistajillehan on turha puhua.

      • EläinystäväKokkola

        Asiaa kirjoittelet. Mutta miksi ajaa kissanrontti loukussa jopa kilometrikaupalla metsätielle. Ammu katti loukkuun vaikka autotallissa, tai lopeta se autosi pakokaasulla. Kiedo raato päivän kepariin ja rahtaa "nyytti" metsätien synkkään kuusikkoon kettujen, ilvesten, petolintujen, varisten, harakoitten, närhien ym herkkuateriaksi. Parin päivän kuluttua raadosta ei ole jäljellä kuin muutama karvatuppo. Nekin löytävät pian paikkansa pöllön pesäkolosta.
        Nimittäin, jos rahtaat kissaa loukussa kilometrikaupalla pitkin katuja ja metsäteitä, niin tuo paskiainen ehtii ulostaa, oksentaa ja kusta autosi takakontin kamalan sotkuiseksi ja haisevaksi lantalaksi...


      • PummJaPammEiMIU

        ÄHÄHÄHÄHÄHHÄÄHHÄÄ


    • kisumisut

      Siis oikea vastaus on Panadol tai Nitro!

    • TosiIsomuna

      Kaikki kissat pitäisi tappaa, ja koivuhaka aidata.....

    • lastensuojelija

      Kyllä se niin on, että tontilleni lasten hiekkalaatikolle kusemaan tullut katti saa ikuiset lähdöt. Silakka vain siihen.

      • olikotietoo

        silakkaa? Miksi laitat silakkaa sinne, eikös ne ikään tuu entistä äkkiämpää kattoo


      • lastensuojelija

        Tulee, tulee, mutta eivät rule monta kertaa. Lpogiikkasi pettää!


      • olikotietoo

        Elikkä laittamasi silakan lisäksi, silakka sisältää yllätyksen? Se yllätys on silakan sisällä ja se on
        __________________________________________?


    • Kissamiehet

      Kissahörhöt: miten luulette käyneen? Katoaako kissoja enemmän vai vähemmän tämän palstan raivon jälkeen? Nyt ainakin tiedetään selkeästi, kuinka se käy.

      • EläinystäväKokkola

        Kyllä vain. Taas lähti yksi kulkukatti autuaammille jahtimaille.


    • HalkokarinHilja

      Nämä hölmöt herättivät inhon kaupungissa irrallaan lasten leikkipaikoille paskovia kisoja kohtaan. Ja tiedon, miten niistä pääsee eroon.

    • Panatooli

      Vieläkö Halkokaailla juoksentelee kissoja irrallaan? Onko ne saatu kuriin?

      • EläinystäväKokkola

        Eivät juokse, eivätkä tule juoksemaan. Halkokaalin kisat on tapettu sukupuuttoon.


      • Kloivuhaasta

        Kissat eivät siis enää jahtaa Halkokarilla lintulautojen tiaisia? Pitääpä ottaa opiksi!


    • TohtoriTosiasia

      Kissat levittävät Toxoplasmoosia, joka aiheuttaa ihmisille sokeutta ja keskenmenoja!

    • tikkam77

      Pitäkää ne saatanan katit ojennuksessa, ja kontrollissa. Aina kun päästätte kissan ovesta pihalle, niin selittäkää hänelle, että olet nyt omillas. Tai sitten pitäkää ne sisällä, ja opettakaa hiekkalaatikolle. turha itkeä jos kissa ei enää kotiin tuu. tässä pätee vanha ja pinttynyt metsästyslaki, jota suurin osa metsästäjistä kantaa tietämättään. en yleistä, mutta väitän, että kun kissa tulee metsässä vastaan, niin sormi vie varmistimelle kuin itsestään. itellä se napsahtaa heti pois.

    • kissafani

      Mitäs nyt keskustan kissoille kuluu?

    • kissafani

      Kun aloitit tämän kissasodan ajattelitko, että jäät ysin puolustamaan agressiivista kantaasi? Luulen, että sotasi ansiosta tällä hetkellä kisoja kuolee enemmän kuin ennen sotaasi.

      • kissaihmiset

        Mikä sota?


    • naapurinakka

      Kivelän Reijo alias tosirealisti ja eläinten ystävä nimimerkkiensä takaa teitä täällä kirjoituksillaan viihdyttää/kiihdyttää. Kyseisellä herralla ei ol ollut aseita enään vuosiin ja hän tänne vain kirjoittelee ärsyttääkseen ihmisiä.

      • EläinystäväKokkola

        Muista tosimetsästäjistä ja luonnonsuojelutyötä tekevistä ei ole tarkenpaa tietoa, mutta itse olen metsästysurani aikana tappanut 429 kulkukattia, ai vitsit. Meinas unohtua tuo viimeinen muutama päivä sitten kulkukissojen "hautausmaalle" lähettämäni kollinköriläs, eli järjestyksessään 430, hah hah haaa!!!...


    • EläinystäväKokkola

      En tunne mainittua herraa. Tosin googlettamalla löytyi 27 samannimistä.
      Eläinystävänä minut on aina tunnettu, kuten tosirealistina ja Kingsinä, mutta nimeni pysyköön salassa. Sitä paitsi nimiä ei saa tällä sivustolla käyttää. Muuten viesti poistetaan välittömästi. Onkin ihmeellistä, että tuo yllä oleva viesti saa olla näytöllä. Olisiko ylläpitäjä itse ylläpitäjä - kissarakas; paskalla, automatiikka pakkasen panema, tai valvoja on "kolmen vartin kahvitunnilla" (virallinen kahvitauko = 12 min), hah hah haaa!!!
      Mutta asiaan. Itselläni on satoja aseita: Ohjuksia, tykkejä, kiväärejä, rynkkyjä, haulikoita, konepistooleja, pistooleja jopa kainalokoteloissaan, käsikranaatteja, miinoja yms käsiaseita ja "papatteja", hah hah haaa!!!...
      JK Paskaiseen kissanronttiin ei kannata liata käsiään, eikä tuhlata patruunoita. Paras tapa, je etenkin asutusalueella on virittää hetitappavat Conibear- raudat. Laittaa "namipalan" sisälle jauhetun nitron, panadolin ym "herkkupillerin", tai laittaa autotallin nurkalle pieneen astiaan kermaa terästettynä tilkalla lähes mautonta pakkasnestettä. Siis aivan vahingossahan se pakkasneste lorahtaa juuri siihen paskahännän "juottoastiaan", hah hah haaa!!!...

      • VIRKAVALTAAHETT

        POLIISI NYT HALKOKARILLE PIDÄTTÄMÄÄN KO TERRORISTI. KÄSIGRANU ON VAARALLINEN!!!


      • EläinystäväKokkola
        VIRKAVALTAAHETT kirjoitti:

        POLIISI NYT HALKOKARILLE PIDÄTTÄMÄÄN KO TERRORISTI. KÄSIGRANU ON VAARALLINEN!!!

        Tietysti käsikranukin on vaarallinen, etenkin jos kulkukatti sen nielaisee, ja samalla poistaa sokan, hah hah aaa!!!...


      • AitoTOSIrealistiKokkola
        EläinystäväKokkola kirjoitti:

        Tietysti käsikranukin on vaarallinen, etenkin jos kulkukatti sen nielaisee, ja samalla poistaa sokan, hah hah aaa!!!...

        Eläinystävä on oikeassa. Kaikki irrallaan kulkevat kissanrontit - paskahännät tapetaan surutta, tai ne tappavat itse itsensä työntämällä aivottoman päänuppinsa hetitappaviin Conibear- rautoihin. Rontit syöksyvät ihanalle tuoksuvaan, valeriaanalla, ja pensaasta katkaistun oksan levittämään kiimaisen katin autuaalliseen ikiunen vaivuttamaan hurmioon (kuoloon), hah hah haaa!!!...


    • Halkokarinääliölle

      Ei kannata vastata tälle armeijasta potkut saanneelle alkoholistille, äijällä vakavia mielenterveysongelmia ja ainoa hupi ko. imbesillillä on palstalla provosointi.

      • RealistinIhailijatar

        Realisti on Kokkolan viisain mies, absolutisti, liikunnallinen ja komea.


      • AitoTOSIrealistiKokkola
        RealistinIhailijatar kirjoitti:

        Realisti on Kokkolan viisain mies, absolutisti, liikunnallinen ja komea.

        Kiitos ystävä. Aivan tässä taas punastun kuin VesiVeijarista palatessa lähikaupan Merituulen kauniin kassaneidin edessä. Joskus neiti onkin kysynyt, että tullaanko sitä uimahallilta, kun olet noin puhtaan raikas punaposki ja tuoksutte aivan ihanalle. Vastasin, että sieltä tullaan "puhtain asein puhtaan asian puolesta, kuin maamme soturit talvisodasta"...
        Vastauksena ihailijattarelleni. En ole täysin absolutisti. Otan joskus "pienet hömpsyt" lääkekonjakkia kuten juuri nyt kun tulin saunasta. Muut juomat aiheuttavat vain huonon olon ja antavat heti merkin kihdin olemassaolosta.
        Joten on se vain hyvä juttu, ettei tupakka ja viina maistu, ei edes terveelle, rikkaalle ja peräti 65- vuotiaalle vapaaherralle, hah hah haaa!!!...


    • Dr-Mengele

      Sillä on kihti korvien välissä, virtsahappoa pää täynnä tämän palstan kirjoittelusta päätellen.

      • Kissafani

        On poikettu keskustelun aiheesta. Mitä Halkokarin kissoille kuuluu?


    • AitoTOSIrealistiKokkola

      Onneksi kaverikseni on tullut "Isotassu-Ilves" - kissantappaja. Olen antanut tupsukorvalle nimen "KALLIOKANKAAN IRMELI". Harmi kun en vielä tiedä onko se uros vai naaras. Kaverini kävi yöllä (1. 2.2019) pihallamme ja poisti kulkukatin (vei pesäkoloonsa). Ellette usko, niin näytän kuvat, jotka otin aamupostia hakiessani. Lumessa näkyi taistelun veriset jäljet. Jäljet ovat vieläkin "luettavissa". Tervetuloa katsomaan, hah hah haaa!!!...

      • EläinystäväKokkola

        Toissa yönä (15.2.) oli jo kolmas kerta tänä talvena, kun ilves "vieraili" pihapiirissämme. Sillä on aina sama kulkureitti, aivan kuin ketulla. Mutta ilveksen tassunjälki on pyöreä ja kome kertaa suurempi kuin ketulla. Ilveksen suurta herkkua on kissa, ja siitäkin syystä, ettei kissa voi "pelastautua puuhun". Niin se tekee, mutta ilves "kiipeää perässä", ja siihen se on paljon taitavampi kuin kissanrontti - paskahäntä...


    • naapurinVeijo

      Olen hähnyt samat jäljet. Ne tulevat ja palaavat tuonne rantakallion metsään. Ilves on arka eläin ja se liikkuu vain yöllä.

    • kissafani

      Entä keskikaupungilla? Näkyykö kissoja?

      • EläinystäväKokkola

        Asuisinpa Nirristanissa, niin siellä ei liikkuisi vapaana ainuttakaan paskahäntää, hah hah haaa!!!...


    • Kissafani

      Näin kissan Halkokarin neuvolan pihalla.

      • EläinystäväKokkola

        Millä hiton oikeudella tauteja levittävät paskahännät kulkevat neuvolan pihalla ja hiekkalaatikolla. Ei ole mikään ihme, että toksoplasmiini, norovirukset, ripulitaudit, tuhkarokko ymt vaaralliset kulkutaudit ovat valtaamassa jopa neuvoloita, lastentarhoja, päiväkoteja ja kouluja, hah hah haaa!!!...


    • kissafani

      Minä tykkään kissoista. Otanpa keväällä pentuja.

    • Panadooli

      Kissat ovat vähentyneet Halkokarissa, mutta kyllä niitä vielä täällä on.

      • Anonyymi

        Solakan urheilullinen normipainoinen tosirealisti nauttii kovasti leikkiä ihanien pörröisten kisuliinien kanssa, hän ei koskaan laittaisi conibearirautaa tai ampuisi ihanaa kisuliiniä


    • Nitromies

      On, liiaksikin!

    • Anonyymi

      Kissan ruokaa on PANADOL 50 - 100mg jauhettuna muikun tai silakan sisälle.

      • Anonyymi

        Näin tehdään. Kaikki irtokatit tapetaan.


    • Anonyymi

      Hihhihhihiirenpolttaja

    • Anonyymi

      Aikanaan asuessani Perämiehessä hoisin Miisua Panadolilla.

      • Anonyymi

        Kuinka Miisu voi tällä hetkellä ?


      • Anonyymi

        Hyvä "Perämies", mutta älä sinä "hoisi", vaan hoida. "Hoidin Miisua Panadolilla"...
        Kavereita saadaan, ei saajaan, ei asuta kaupunKISSA jne...
        Nykysuomenkieli on mennyt merkilliseksi, ja se vain jatkuu yhä kamalampaan suuntaan:
        "Aletaan tekemään, tekehän; ruvetaan tekkee niinku ko et silleen niinku ko soon niinku silleen et, sanosinko et tota noin niinku silleen niinku hiton niinku kivaa et silleen niinku"...
        Hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä "Perämies", mutta älä sinä "hoisi", vaan hoida. "Hoidin Miisua Panadolilla"...
        Kavereita saadaan, ei saajaan, ei asuta kaupunKISSA jne...
        Nykysuomenkieli on mennyt merkilliseksi, ja se vain jatkuu yhä kamalampaan suuntaan:
        "Aletaan tekemään, tekehän; ruvetaan tekkee niinku ko et silleen niinku ko soon niinku silleen et, sanosinko et tota noin niinku silleen niinku hiton niinku kivaa et silleen niinku"...
        Hah hah haaa!!!...

        Ruokitaan vaan etelleen Halakokarin kissoja PANATOOLILLA.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti sinitakkinen koiravihaaja lenkkeilee roskarukan maastossa toisen aloituksen mukaan

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe