Olen ihastunut erääseen minua vuotta nuorempaan tyttöön. Olen itse lukion toisella, mutta minulla on monia kursseja yhdessä tämän tytön kanssa. Olen ihastunut aiemminkin, mutta tässä tuntuu olevan jotain erilaista. En saa häntä mielestäni ja tunneilla katseeni hakeutuu aina hänen suuntaansa. En ole koskaan ennen kertonut tunteistani ihastuksilleni, mutta nyt olen päättänyt kertoa. Ainakaan ei sitten myöhemmin tarvitse katua sitä etten tehnyt aloitetta.
Ongelmanani kuitenkin on, että en millään uskalla kertoa hänelle tunteistani livenä. Siksipä olenkin ajatellut kirjoittaa hänelle kirjeen ja kertoa siinä tunteistani häneen. Pyydän häntä sitten seuraavana päivänä tulemaan erääseen rauhalliseen paikkaan kertomaan voisiko meillä synkata. (Lukiolla kun on kaikenlaista hälinää ja melskettä ympärillä) Mitä mieltä olette? Onko tämä aivan lapsellinen idea? Mitä itse ajattelisit jos saisit pojalta (rakkaus)kirjeen?
Olen jo päättänyt että kirjoitan kirjeen, mutta haluaisin kuulla mitä mieltä juuri sinä olisit saadessasi kuulla jonkun tunteista kirjeitse. Lisäksi en oikein tiedä mistä kaikesta kirjoittaisin. Tottakai kerron tunteistani, mutta kannattaako minun kirjoittaa aivan kaikesta, mitä tunnen kyseistä tyttöä kohtaan? Jos vaikka sattui niin, että tyttö ei halua suhdetta ja sitten nyyhkytän hänelle koko sydämmestäni.
Mitä kaikkea kirjeeseen laitan siis? Kertokaa omia ajatuksianne.
P.S Kummalla kannattaa kirjoittaa puhe- vai kirjakielellä?
Kirje ihastukselle
18
4381
Vastaukset
- sei7
Ei ole lapsellinen idea, sillä mielestäni huonompaa on kertoa tunteistaan tekstiviestillä tai messengerissä. Kirjeet tuntuvat henkilökohtaisemmilta. Pitäisin itse ainakin kirjettä hyvänä ideana. :)
Ehkei kannata kirjoittaa liian 'hyökkäävästi', mutta ei jättää mitään epäselväksikään. Kirjoita niin kuin luonnollisesti kirjoitat - omaa kirjoitustasi.
Toivottavasti auttoi hieman. - JJK90
Tota noin,kirjota molemmilla,sekä kirja että puhekielellä(Eli ei joka sananakäänteessä tarkka mutta ei nyt ihan mitään savoa kannata laittaa)
- ompi
Oon poika, eli en oo oikee vastaamaan juuri noihin kysymyksiin, mutta ite tein ton kerran. Vuodatin asiat paperille ja pyysin tyttöä ottaan yhteyttä. Ottihan hän ja sanoi että tietää kyllä mut muttei ole ihastunut. Ehkä toi sun ajatus että pyytää sitä rauhalliseen paikkaan on parempi, kunhan ihastukses ei vaan käsittäs väärin ja luulis sua joksikin vainoojaksi... :D
En sitte kirjottanu tätä latistaakseni sun ideaa, sen toimiminenkinhan riippuu ihan tytöstä. Mäki olin helpottunu kun sain sen tehtyä, just siksi että ei ala ainakaan kaduttaan etten tehny asialle mitään. Kielestä sanosin että semmonen rento ja selvä kirja- ja puhekielen välimaasto ois varmaan hyvä; täydellinen kirjakieli on melko jäykkää - tyttötää
kirjota, se on hyvä idis, siinä on kyllä hyvät ja huonot puolensa:
koska ensin kun se kenelle kirjeen kirjotat lukee kirjeen, niin se varmaan luulee että se kirje on pilaa, ja sitten kuitenkin, kun se miettii vähän aikaa, niin se tajuaa että oikeesti pidät siitä!
kirjota mielummin kirjakielellä, koska jos kirjotat tyyliin "siis mä rakastan sua ihan sikanaan, sä oot niinko tosi kallis..." niin se kuullostaa hieman imelältä.
ja kannattaa käyttää kirjottamiseen punasta väriä, se kuulemma vaikuttaa ihmisen tunteisiin.
pidän peukkuja sulle! - hhmmm...
kyllä mä olisin ainakin ihan otettu jos joku mulle jonkun kirjeen lähettäis ja siin kertois tunteistaan.. et ihan hyvä idea on.
kerro sitten myöhemmin miten kävi! - tyttö :P
Kirjoita vaan, mutta minä en ainakaan tykkäis jos se kirje olis sellasta kamalan tunteellista siirappi-vuodatusta. Tyyliin "Sateisina aamuina elämäni tuntuu olevan niin tuskaa, tyhjää, vailla tarkoitusta. Vain sinä, elämäni valo, kauniimpi kuin kauneinkaan kukka, voit minut pelastaa siitä kurjuudesta. Rakastan sinua palavasti sydämeni pohjasta." Innostuin vähän :D Kannatan asiallista, normaalia olen-kiinnostunut-sinusta-voisimmeko-
jutella-joskus-kahvin-ääressä -linjaa. - tollopelle
teet jonku pienen lapun mihin kirjotat "pidän susta" ja sysäät sen rutattuna sille käteen ja käsket avaa yksin kotona.
- Missu--
Hyvältä idealta kuulostaa, itse ainakin olisin otettu jos joku poika minulle kirjeen kirjottaisi. Siis ei ehkä kuitenkaan mitään siirappisia sydämmenvuodatuksia, eikä liian pitkää. Jokin sopivan pituinen, mistä tulee asia selväksi ja vähän huumoriakin voi mausteena olla. Tekisi varmasti vaikutuksen tyttöön kun noinkin paljon vaivaa näet. Kirjoitustyylistä viellä sen varran että kai se on parasta kirjoittaa sillä tavalla miten itsestä tuntuu parhaalta, eli juuri tuota puhekielen ja kirjakielen sekoitusta (mitä useat varmaan käyttävät täälläkin keskustelupalstalla).
Mutta onnea sinulle ja toivottavasti tyttösi lämpeää kirjeellesi. ;) - sei7
Onko tapahtunut vielä mitään vai heititkö kirje-idean jorpakkoon? =)
- Unnamed writer
Huomenna olisi tarkoitus kirje tytölle antaa...
- tyttö :D
Unnamed writer kirjoitti:
Kannatan kirje-ajatusta :)
Onnea yritykseen! - k,läl'
tyttö :D kirjoitti:
Onnea yritykseen!you just hit jackpot, ya sexy big titty gal!
- tuota tuota
tyttö :D kirjoitti:
Onnea yritykseen!Tässä vajaan neljän vuoden aikana on varmaan kyllä ehditty se kirje jo kirjoittaa ja antaa ja vastauskin siihen on jo varmaan saatu, jos kirje on kirjoitettu ja annettu. :D
- Kirjeitä rakastava tyttö
Unnamed writer kirjoitti:
Onnee
- Shakespeare
Antoikohan poika koskaan kirjettä?
- Olentulevaisuudesta
Harmittaa kyllä vähän kun tyyppi tuolta kymmenen vuoden takaa ei tullut kertomaan tulosta tänne silloin 10 vuotta sitten, sillä oisin halunnu nähä miten tyttö reagoi. :)
- Anonyymi
Sama
Nyt on kulunu jo 16 vuotta😂
- Anonyymi
Ehdottomasti ihan paras idea. Kirjoita vaan kaikkea mitä haluat hänelle sanoa 💕
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18976Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875