Kirje ihastukselle

Unnamed writer

Olen ihastunut erääseen minua vuotta nuorempaan tyttöön. Olen itse lukion toisella, mutta minulla on monia kursseja yhdessä tämän tytön kanssa. Olen ihastunut aiemminkin, mutta tässä tuntuu olevan jotain erilaista. En saa häntä mielestäni ja tunneilla katseeni hakeutuu aina hänen suuntaansa. En ole koskaan ennen kertonut tunteistani ihastuksilleni, mutta nyt olen päättänyt kertoa. Ainakaan ei sitten myöhemmin tarvitse katua sitä etten tehnyt aloitetta.

Ongelmanani kuitenkin on, että en millään uskalla kertoa hänelle tunteistani livenä. Siksipä olenkin ajatellut kirjoittaa hänelle kirjeen ja kertoa siinä tunteistani häneen. Pyydän häntä sitten seuraavana päivänä tulemaan erääseen rauhalliseen paikkaan kertomaan voisiko meillä synkata. (Lukiolla kun on kaikenlaista hälinää ja melskettä ympärillä) Mitä mieltä olette? Onko tämä aivan lapsellinen idea? Mitä itse ajattelisit jos saisit pojalta (rakkaus)kirjeen?

Olen jo päättänyt että kirjoitan kirjeen, mutta haluaisin kuulla mitä mieltä juuri sinä olisit saadessasi kuulla jonkun tunteista kirjeitse. Lisäksi en oikein tiedä mistä kaikesta kirjoittaisin. Tottakai kerron tunteistani, mutta kannattaako minun kirjoittaa aivan kaikesta, mitä tunnen kyseistä tyttöä kohtaan? Jos vaikka sattui niin, että tyttö ei halua suhdetta ja sitten nyyhkytän hänelle koko sydämmestäni.

Mitä kaikkea kirjeeseen laitan siis? Kertokaa omia ajatuksianne.

P.S Kummalla kannattaa kirjoittaa puhe- vai kirjakielellä?

17

3998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sei7

      Ei ole lapsellinen idea, sillä mielestäni huonompaa on kertoa tunteistaan tekstiviestillä tai messengerissä. Kirjeet tuntuvat henkilökohtaisemmilta. Pitäisin itse ainakin kirjettä hyvänä ideana. :)
      Ehkei kannata kirjoittaa liian 'hyökkäävästi', mutta ei jättää mitään epäselväksikään. Kirjoita niin kuin luonnollisesti kirjoitat - omaa kirjoitustasi.

      Toivottavasti auttoi hieman.

    • JJK90

      Tota noin,kirjota molemmilla,sekä kirja että puhekielellä(Eli ei joka sananakäänteessä tarkka mutta ei nyt ihan mitään savoa kannata laittaa)

    • ompi

      Oon poika, eli en oo oikee vastaamaan juuri noihin kysymyksiin, mutta ite tein ton kerran. Vuodatin asiat paperille ja pyysin tyttöä ottaan yhteyttä. Ottihan hän ja sanoi että tietää kyllä mut muttei ole ihastunut. Ehkä toi sun ajatus että pyytää sitä rauhalliseen paikkaan on parempi, kunhan ihastukses ei vaan käsittäs väärin ja luulis sua joksikin vainoojaksi... :D

      En sitte kirjottanu tätä latistaakseni sun ideaa, sen toimiminenkinhan riippuu ihan tytöstä. Mäki olin helpottunu kun sain sen tehtyä, just siksi että ei ala ainakaan kaduttaan etten tehny asialle mitään. Kielestä sanosin että semmonen rento ja selvä kirja- ja puhekielen välimaasto ois varmaan hyvä; täydellinen kirjakieli on melko jäykkää

    • tyttötää

      kirjota, se on hyvä idis, siinä on kyllä hyvät ja huonot puolensa:
      koska ensin kun se kenelle kirjeen kirjotat lukee kirjeen, niin se varmaan luulee että se kirje on pilaa, ja sitten kuitenkin, kun se miettii vähän aikaa, niin se tajuaa että oikeesti pidät siitä!
      kirjota mielummin kirjakielellä, koska jos kirjotat tyyliin "siis mä rakastan sua ihan sikanaan, sä oot niinko tosi kallis..." niin se kuullostaa hieman imelältä.
      ja kannattaa käyttää kirjottamiseen punasta väriä, se kuulemma vaikuttaa ihmisen tunteisiin.
      pidän peukkuja sulle!

    • hhmmm...

      kyllä mä olisin ainakin ihan otettu jos joku mulle jonkun kirjeen lähettäis ja siin kertois tunteistaan.. et ihan hyvä idea on.
      kerro sitten myöhemmin miten kävi!

    • tyttö :P

      Kirjoita vaan, mutta minä en ainakaan tykkäis jos se kirje olis sellasta kamalan tunteellista siirappi-vuodatusta. Tyyliin "Sateisina aamuina elämäni tuntuu olevan niin tuskaa, tyhjää, vailla tarkoitusta. Vain sinä, elämäni valo, kauniimpi kuin kauneinkaan kukka, voit minut pelastaa siitä kurjuudesta. Rakastan sinua palavasti sydämeni pohjasta." Innostuin vähän :D Kannatan asiallista, normaalia olen-kiinnostunut-sinusta-voisimmeko-
      jutella-joskus-kahvin-ääressä -linjaa.

    • tollopelle

      teet jonku pienen lapun mihin kirjotat "pidän susta" ja sysäät sen rutattuna sille käteen ja käsket avaa yksin kotona.

    • Missu--

      Hyvältä idealta kuulostaa, itse ainakin olisin otettu jos joku poika minulle kirjeen kirjottaisi. Siis ei ehkä kuitenkaan mitään siirappisia sydämmenvuodatuksia, eikä liian pitkää. Jokin sopivan pituinen, mistä tulee asia selväksi ja vähän huumoriakin voi mausteena olla. Tekisi varmasti vaikutuksen tyttöön kun noinkin paljon vaivaa näet. Kirjoitustyylistä viellä sen varran että kai se on parasta kirjoittaa sillä tavalla miten itsestä tuntuu parhaalta, eli juuri tuota puhekielen ja kirjakielen sekoitusta (mitä useat varmaan käyttävät täälläkin keskustelupalstalla).

      Mutta onnea sinulle ja toivottavasti tyttösi lämpeää kirjeellesi. ;)

    • sei7

      Onko tapahtunut vielä mitään vai heititkö kirje-idean jorpakkoon? =)

      • Unnamed writer

        Huomenna olisi tarkoitus kirje tytölle antaa...


      • tyttö :D
        Unnamed writer kirjoitti:

        Huomenna olisi tarkoitus kirje tytölle antaa...

        Kannatan kirje-ajatusta :)

        Onnea yritykseen!


      • k,läl'
        tyttö :D kirjoitti:

        Kannatan kirje-ajatusta :)

        Onnea yritykseen!

        you just hit jackpot, ya sexy big titty gal!


      • tuota tuota
        tyttö :D kirjoitti:

        Kannatan kirje-ajatusta :)

        Onnea yritykseen!

        Tässä vajaan neljän vuoden aikana on varmaan kyllä ehditty se kirje jo kirjoittaa ja antaa ja vastauskin siihen on jo varmaan saatu, jos kirje on kirjoitettu ja annettu. :D


      • Kirjeitä rakastava tyttö
        Unnamed writer kirjoitti:

        Huomenna olisi tarkoitus kirje tytölle antaa...

        Onnee


    • Shakespeare

      Antoikohan poika koskaan kirjettä?

    • Olentulevaisuudesta

      Harmittaa kyllä vähän kun tyyppi tuolta kymmenen vuoden takaa ei tullut kertomaan tulosta tänne silloin 10 vuotta sitten, sillä oisin halunnu nähä miten tyttö reagoi. :)

      • Anonyymi

        Sama

        Nyt on kulunu jo 16 vuotta😂


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6429
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      189
      3629
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2824
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2529
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      290
      2278
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe