Onko muilla ihmiseillä sama ongelma, et lasinen kattoluukku ja myös katossa oleva lasinen ikkuna pitää meteliä talvella. Ärsyttävää, kun nitisee ja natisee kokoajan. Luultavasti jää nitisee siellä lasia vasten, mutta on ärsyttävää nitinää. Mites muilla?
Kattoluukku
1
1333
Vastaukset
- mja
Olen kirjoittanut tästä aiheesta varmaan joka talvi. Mekkala tulee siitä, että vesipisarat jäätyvät kattoluukun reunoihin ja nitisevät metallisen kehyksen rakosissa. Ongelma olisi ollut helposti korjattavissa jos tehdas olisi lisännyt kehykseen lämmitysvastukset. Vastuslangat olisi voinut lisätä myös lasiluukun reunoihin - osaahan ne laittaa vastukset takalaseihinkin! Mutta ilmeisesti ranskalaiset panoraamasuunnittelijat eivät ole koskaan ajaneet pakkasella?
Toinen pulma on että lunta/jäätä pyrkii jäätymään etulasin reunan alle ja nostamaan sitä. Näin ainakin pahalla säällä. Kannattaa tarkistaa että molemmat kattolasit ovat samassa tasossa ja viedä kärry sulamaan jos etulasi meinaa nousta kulmastaan. Muuten voi joku paikka särkyä.
Huomasin jo ensimmäisenä talvena, että natina vähenee kun pitää etummaisen lasin kangasluukun talvella kiinni. En tiedä mistä johtuu, mutta koskaan ei ole tullut kondenssivettä väliin vaikka yksi kaveri (ei rellukuski) väitti että katon sisäluukkua ei saisi kondenssin takia talvella pitää kiinni. Ainakin minulla sisäluukun kiinni pitäminen on auttanut niin, etten edes muistanut niitä nitinöitä.
Vaikka kattoluukkua ei pidä avata talvella ulkona, niin kannattaa viedä kärry välillä lämpimään halliin ja avata luukku tiivisteiden huoltoa varten. Itse puhallan paineilmalla roskat pois, siellä on aina havunneulasta ym. Lasin reunat puhdistan sisäpuolelta. Samalla käsittelen kumitiivisteet silikonilla, sillä kumitiivisteiden ei kannata antaa jäätyä vaikka luukkua ei avatakaan.
PS.
Kun syksy tuli, niin ihme tapahtui: koko kesän kestänyt korin(?) natina on kadonnut! Ettei vaan johtuisi kosteudesta? Kesä oli rutikuiva, mutta syksyllä satoi kaatamalla viikkokausia. Jopa korin tyypillinen "talvinatina" on kadonnut....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait233123Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso3743Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68740Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3630Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha35597Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä32591Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es19520Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve3519- 40511
- 36505