Ahma jääkaappi

Laadukasta?

Kiikarissa olisi Ahma merkkinen jää/pakastinkaappi. Vaikka nimi viittaa kotimaiseen niin tiedämme että vain pelkkä nimi on kotimainen muu kaappista on jostain Turkkista tai Italiasta.
Onko kellään kokemuksia kyseisestä merkkistä?

16

13929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahma kaukaa

      Ahma todellakin on vain pelkän Musta-Pörssin(Kesko) maahantuomien kodinkoneitten markkinointimerkki. Se voi tulla milloin mistäkin, vaikkapa Italiasta, Puolasta tai Turkista, ja tapansa mukaan Kesko salailee yleensä valmistajan nimen. En ostaisi epämääräisyyden takia.

    • ....

      Ahma on kaikkien paskojen kodinkoneiden äiti.
      Keskon varastot pursuavat yli Ahman takuuseen menevien koneiden takia. Kesko tuottaa ko. koneita niin halvalla että kymmenestä myydystä, jos yksikin jää asiakkaalle, niin se kannattaa. Loput yhdeksän menevät joko takuukorjaukseen, tai yleisimmin suoraan kaatopaikalle. Ahman romuja ei edes venäläiset halua kunnostettaviksi.

      • hurjalta

        Taitaa ahmat jäädä vähn sivummalle.


      • kallista

        Olettaisi että hinnan puolesta olisi laatu kamaa?


      • ylhäällä
        kallista kirjoitti:

        Olettaisi että hinnan puolesta olisi laatu kamaa?

        laatu alhaalla. Älä missään tapauksessa koske Keskon Ahmaan.


      • ei ahmatti
        hurjalta kirjoitti:

        Taitaa ahmat jäädä vähn sivummalle.

        Musta Pörssi eli Kesko vain laittaa Ahma-merkin kodinkoneisiin, joita se ostaa mistä milloinkin, jäännöseriä ja ehkäpä jopa kaupaksi menemättömiä susia. Milloinkaan et voi tietää mitä saat - ja tosiaan Kesko salaa aina alkuperäislähteen, jopa elintarvikkeissa.


      • Team Ahma
        ei ahmatti kirjoitti:

        Musta Pörssi eli Kesko vain laittaa Ahma-merkin kodinkoneisiin, joita se ostaa mistä milloinkin, jäännöseriä ja ehkäpä jopa kaupaksi menemättömiä susia. Milloinkaan et voi tietää mitä saat - ja tosiaan Kesko salaa aina alkuperäislähteen, jopa elintarvikkeissa.

        Paikallisen Mustan Pörssin kanssa kävin kovan ottelu kesällä, ennenkuin sain pakastinkaappi ja jäävileäkaapin mieleiseksini ja toimiviksi. Ovien kätisyyden vaihtaminen oli niin vaikea toimenpide, että vaihdettiin koko kaappi. Kun laitoin sen käyntiin , se kävi kuin perämoottori. Kuuntelin sitä yön ja sitten taas kauppaan. Vihdoin kutsuttiin kodinkonekorjaaja katsomaan ja totesi heti äänen kuultuaan laitteen vialliseksi. Taas vaihdettiin . Varmaan sain sen ekan takaisin, ovi oli käännetty liikkeessä.
        Epämääräistä merkin ja myöskin palvelun suhteen. Toimii ne nyt kuitenkin, mutta kahva on katkeamassa jo jääkaapista. Kohta taas puhelin soi jonnekin päin. Mahtaako takuu kattaa, laitetaan varmaan käyttövirheeksi.


      • Anonyymi

        HHmmm, minulla on ollut käytössä yli 20 v. :) :) .


    • mitä sattuu

      huonompaa valintaa tuskin voi tehdä, kuin päätyä Keskon Ahmaan, koskaan ei voi tietää mistä se tulee ja varaosien saantikin on aika kyseenalaista.

      • Laatu on hyvä

        Kyllästyin huonoihin kovaäänisiin jääkaappipakastimiin ja ostin Mustasta Pörssistä 4.vuoden turvalla Saksalaisen Mieen jääkaappipakastimen, olen tyytyväinen No Frost laite ja on HILJAINEN ja hyvä, maksoi enemmän mutta kannatti.


      • fiksu olet
        Laatu on hyvä kirjoitti:

        Kyllästyin huonoihin kovaäänisiin jääkaappipakastimiin ja ostin Mustasta Pörssistä 4.vuoden turvalla Saksalaisen Mieen jääkaappipakastimen, olen tyytyväinen No Frost laite ja on HILJAINEN ja hyvä, maksoi enemmän mutta kannatti.

        Jopas Mielemyyjä sekoilee nyt pahemman kerran. Ensin suolletaan Mielepuolista ylistystä palstalle 30 viestiä päivässä 24/7, sitten kerrotaan, että Mieleenkin on parasta ostaa lisätakuu, kun ei nyt kuitenkaan ole varmaa, kestääkö se edes 4 vuotta.

        Eli ei uskalla edes Mielemyyjä itse luottaa enää siihen laatuun....


      • Laatu on Hyvä
        fiksu olet kirjoitti:

        Jopas Mielemyyjä sekoilee nyt pahemman kerran. Ensin suolletaan Mielepuolista ylistystä palstalle 30 viestiä päivässä 24/7, sitten kerrotaan, että Mieleenkin on parasta ostaa lisätakuu, kun ei nyt kuitenkaan ole varmaa, kestääkö se edes 4 vuotta.

        Eli ei uskalla edes Mielemyyjä itse luottaa enää siihen laatuun....

        Oletpas olevinas nokkela, sain kaupan päälle 4. vuoden turvan huippulaitteeseen, kun se oli Mustan pörssin tarjouksena en kai tyhmä ole ja ota vastaan turvaa, mikä annetaan vaikka Miele onkin hyvä ja paras laite, kompastut nokkeluuteesi lapikas.


      • Voi Keskoa!
        Laatu on Hyvä kirjoitti:

        Oletpas olevinas nokkela, sain kaupan päälle 4. vuoden turvan huippulaitteeseen, kun se oli Mustan pörssin tarjouksena en kai tyhmä ole ja ota vastaan turvaa, mikä annetaan vaikka Miele onkin hyvä ja paras laite, kompastut nokkeluuteesi lapikas.

        Ahma on häpeäksi koko Keskolle, joka haalii sitä milloin mistäkin jäännöskasasta. Ei sellaista konetta pitäisi lainkaan myydä. Keksitty merkki ja nimi, valmistajaa ei sillä nimellä ole. Takuusta ei tietoakaan.


    • kaikkea.sitä

      Sain käytetyn Ahman lahjaksi. Siinä on vain yksi kompressori. Vaikka kävi jatkuvasti ei lämpötila laskenut alle -14:n. Teki varoittamatta stopin, eikä lähtenyt käyntiin ainoasta nappulasta. Täytyi viedä kamat parvekkeelle. Kun vekotin lämpeni, niin sitten taas käynnistyi.
      Kun on yksi komressori, niin kumpaankaan kaappiin ei saa säädettyä optimilämpötilaa.
      Jos olisin ollut matkoilla, niin ruoat olisivat pilaantuneet ja pakastimen mahdolliset sulamisvedet lattialla. Ja menevät ne vedet naapuriinkin alapuolella.
      Alakertoihin menee usein kaikista pakastelokeroistakin vesiä kun asukkaat vaihtuvat ja kaapit sulavat.

    • Anonyymi

      Kyllä mulla on toiminut hyvin Ahma mutta varaosien saanti on tosi vaikeaa hannu hursti [email protected]

    • Anonyymi

      Ahmaan saa varaosia kun kyselet niitä Vestelin tehtaan merkeillä.
      Ainakin Helkama, Gram, Unit... pikkuisen pitää tietää.

      Muoviosat saattaa olla erilailla muotoiltuja ja erivärisiä, samoin hyllyt ja laatikot, mutta runko noissa kaapeissa on sama.

      Pesupuolella onkin sitten eri juttu, koska Ahmat loppui myynnistä jo niin kauan sitten että ei niihin ehkä osia löydy kovin helposti. Eikä kait niin vanhoja koneita kannata edes korjata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1850
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      78
      807
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      760
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      661
    7. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      599
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      495
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    Aihe