Eka kertaa menossa matkalle jota isi ei maksa eikä ole mukana, ja pitäisi valita finnmatkojen ja aurinkomatkojen väliltä. Finnmatkat on luotettava ainakin omasta mielestäni, mutta aurinkomatkoilla olisi yksi kiva hotelli jota finnmatkoilla ei ole. Olen joskus kuullut aurinkomatkoja haukuttavan, joten laittakaa kokemuksianne ja mielipiteitä. Varmaan monella muullakin sama ongelma yhtiön valitsemisen kanssa
FINNMATKAT VS. AURINKOMATKAT
34
6176
Vastaukset
- matkaan...
...minä olen pääasiassa käyttänyt Aurinkomatkoja ja aina on kaikki "pelannut" hyvin. Ei paljon kokemusta kyllä noista muista sitten...
- tärkeintä?
Minulle matkan järjestäjä on 'yks' hailee!
Teen kohdevalinnan ja katson vaihtoehdot.
Meille on kertynyt kokemuksia kaikista meikäläisistä matkan järjestäjistä enkä muista havainneeni mitään eroa.
Opaspalveluista sun muista puhutaan. Niistä ei ole enemmälti kokemuksia. Saattaahan niissä eroja olla.
Kohde ja lentoajat ovat meille tärkeimmät.
Huomattavan osan hoidamme itse. Lentojen ja majoituksen varaukset.
Euroopan puolella usein myös pelkät lennot. Joskus ensimmäisen yön majoitusvaraus.
Ongelmia tulee jos niitä tekee!- 25-v
Kuin meidän suistamme!
Täysin identtiset ajatukset ja kokemukset.
Käyttessämme "pakettimatkaa" olemme useimmiten käyneet tervetuliaistilaisuudessa.
Asiantuntemukseltaa ja muutenkin tasoltaan parhaat opaspalvelut olemme saaneet kiertomatkoilla.
Toisaalta, eipä niistä voi irtaantuakaan, eikä ole ollut tarvetta siihen.
Masentavia kokemuksia on asunnollamme käyneistä.
Täysin avuttomia tomppeleita huolimatta hyvin perusteellisesta opastuksesta, kirjallisista ohjeista, kartoista ja piirroksista huolimatta.
Yksikin pariskunta moitti opaspalvelujen heikkoutta.
He olivat menossa yksityisasuntoon erikseen ostetuilla lennoilla ja jukopliuta, kentällä ei ollut vastassa opasta eikä järjestettyä kuljetusta.
Paluumatkallekin, kun he kävivät sen pään matkatkanjärjestäjän toimistossa kysymässä kenttäkuljetusta, he saivat avun välinpitämättömyyden sävyttämänä. - omin perin päin
Sama täälä, olen käynyt monien järjestäjien matkoilla - aikoinaan jopa hassen matkoilla. Emme juurikaan tarvitse oppaiden palveluita. Kuljetus hotellille riittää.Teemme reissuja omatoimisesti - mikä on paljon halvempaa. Esim. joku laivaretki on 1/3 hintaa kun menee ominpäin. Toimistojen retket älyttämän hintasia. Nyt olemme lähdössä kreetalle, vuokraamme auton ja menemme omatoimisesti - voi pysähtyä kun haluaa ja olla kauanko haluaa missäkin - ja on halvempi. Finnmatkoilla olemme käyneet paljon(, lapsialennus 17v)
- 25-v
omin perin päin kirjoitti:
Sama täälä, olen käynyt monien järjestäjien matkoilla - aikoinaan jopa hassen matkoilla. Emme juurikaan tarvitse oppaiden palveluita. Kuljetus hotellille riittää.Teemme reissuja omatoimisesti - mikä on paljon halvempaa. Esim. joku laivaretki on 1/3 hintaa kun menee ominpäin. Toimistojen retket älyttämän hintasia. Nyt olemme lähdössä kreetalle, vuokraamme auton ja menemme omatoimisesti - voi pysähtyä kun haluaa ja olla kauanko haluaa missäkin - ja on halvempi. Finnmatkoilla olemme käyneet paljon(, lapsialennus 17v)
Omin perin päille!
Samat havainnot!
Retket ja ryhmässäliikkuminen!
Minua ärsyttää eniten se että aina täytyy odottaa jotain hemmetin henkselin venyttäjää tai muuta tussuraa.
Turha on turhaa vaikka mihinkään ei olisikaan kiire.
Tuo hintahavaintosi pitää paikkansa.
Olemme joskus menneet mukaan svedujen ja englantilaisten ryhmään, huomattavasti halvemmalla.
Joskus olemme sikamaisesti katsoneet jonkun kierroksen ohjelman ja, oman harkinnan mukaan, käyneet samoissa paikoissa, saman aikaisesti.
Kerran meidät on häädetty pois japsiryhmästä, opas puhui erinomaista enkkua.
Kerran estetty Versain kierrokselle pääsy peilisalin ovella.
Muuten olemme rehellisesti luumuilleet mm. kahdella panimokierroksella, köpilsessä ja Leuwenissa ym. ym.
- aina käyttänyt
Finnmatkoja käyttänyt, ja hyvin on mennyt.
opaspalvelut toimineet ja muutenkin hommat olleet hanskassa, yksin tai kimpassa matkatessa, joten ota vaan se joka sinusta tuntuu paremmalle toimistolle ja on paremmin sopivat palvelut. - palvelun
puolesta valitse ehdottomasti aurinkomatkat,tiedät varmuudella mitä rahallasi saat,myös opaspalvelut toimivat aurinkomatkoilla paremmin kuin tui tuilla,kokemusta mulla on tarpeeksi molemmista firmoista.
- tiedoton!?
Mitä tarkoitetaan opaspalveluilla?
Muuta kuin kenttäkuljetushöpinöitä.
Miten määritetään niiden laatu?
Mikä muu vastine rahoille? - selvä ero
sillä esim. kun vertaa Finnairin ja Tuiflyn lentoja jo pelkästään niin finskit ovat tosi surkeita palvelu hommassa. Oppaissa ei ole mitään eroja ja takuulla lisämaksuja ei tule kun ostaa matkan Finnmatkoilta, toisin kuin Aurinkomatkoilta ja hinta ero on yli 25%-35%.
- finmatkoilta
tiedoton!? kirjoitti:
Mitä tarkoitetaan opaspalveluilla?
Muuta kuin kenttäkuljetushöpinöitä.
Miten määritetään niiden laatu?
Mikä muu vastine rahoille?mitä opaspalveluilla tarkoitetaan oma käsitys näiltä on että opas saattaa bussiin ja aikanaan hakee pois ei muuta siinä kokemukseni 5 matkalta finmatkoilta!kuudetta kokemusta tältä yhtiöltä ei ikänä enää tule ja olen ystävillenikin ilmoittanut että välttää tätä yhtiötä.
- hämmästelijä??
finmatkoilta kirjoitti:
mitä opaspalveluilla tarkoitetaan oma käsitys näiltä on että opas saattaa bussiin ja aikanaan hakee pois ei muuta siinä kokemukseni 5 matkalta finmatkoilta!kuudetta kokemusta tältä yhtiöltä ei ikänä enää tule ja olen ystävillenikin ilmoittanut että välttää tätä yhtiötä.
74:stä matkastamme on ns. pakettimatkoja ollut 15.
Kohde, sijainti siellä, sisältö ja kustannukset ovat olleet valintaperusteina.
Ei koskaan matkan järjestäjä tai lentoyhtiö!
Sen muistan että joukossa on ollut sekä Finn-että Aurinkomatkat, varmaan myös muita.
Mieleeni on jäänyt ainoastaan yksi Aurinkomatkojen opas Gardalla joka kenttäkuljetuksen aikana höpötti toistuvasti kuin rikkinäinen gramofoni yhtä ja samaa höpinää.
Mutta edelleen kysymykseni arvosteluperusteista on auki.
Millä perusteilla, millä kriteereillä, te luokittelette matkanjärjestäjiä? - minääääääää
selvä ero kirjoitti:
sillä esim. kun vertaa Finnairin ja Tuiflyn lentoja jo pelkästään niin finskit ovat tosi surkeita palvelu hommassa. Oppaissa ei ole mitään eroja ja takuulla lisämaksuja ei tule kun ostaa matkan Finnmatkoilta, toisin kuin Aurinkomatkoilta ja hinta ero on yli 25%-35%.
piilottelee kaikenlaisia lisämaksuja matkoihinsa. Useammalta asiakkaalta yritetty näitä veloittaa ja vasta valitus tuottanut tulosta ja asiaton lisämaksu poistettu.
- painaa valinnassa
Aurinkomatkoja olen käyttänyt 25 vuotta, kun olen ryhmämatkalle lähtenyt ja aina on kaikki pelannut. Jotkut moittivat Aurinkomatkojen matkoja kalliiksi, mutta minulle on ollut tärkeintä se, että saan täysipainoisena sen mistä olen maksanutkin. Haluan lisäksi lentää mieluiten Finnairilla, joten sekin hoituu Aurinkomatkoilla.
Jonkinmoinen takuu on myös matkatoimiston kotimaisuus, Finnmatkathan ei nimestään huolimatta ole suomalainen yritys. Jos jotakin sattuu, on kotimaisen toimiston kanssa helpompi riidellä. Toistaiseksi ei ole kuitenkaan tarvinnut. - kaikenlaista
Aurinkomatkoja olen käyttänyt eniten ja saanut rahoilleni vastinetta. Finnmatkoja käytin silloin kun ne oli suomalaisomistuksessa. 2004 olen käyttänyt Finnmatkoja viimeksi ja kyllä silloin kaikki pelasi, ja lennettiin vielä Finskillä. Tjäreborgia olen käyttänyt hyvin harvakseltaan, oppaat eivät aina ole olleet ajan ja paikan tasalla. Menneenä kesänä käytin Lomamatkoja Bulgarian reissulla ja oli eka ja vika kerta vaikka Lomamatkojen pitäsi olla "erikoistunut" Bulgariaan.
- ExOpas
Finnmakat = Fritidsresor eli ei missään nimessä! Mikään ei toimi ja kaikki menee pieleen. Aurinkoiset ovat laadukkaita ja homma pelittää. Tosin Aurinkomatkojen entiset oppaat ovat kateellisia ämmän paskiaisia, joilla ei ole omaa elämää ja pitää juoruta paskaa niistä, joilla menee paremmin.
- tärkeintä?
ExOpas kirjoitti:
Finnmakat = Fritidsresor eli ei missään nimessä! Mikään ei toimi ja kaikki menee pieleen. Aurinkoiset ovat laadukkaita ja homma pelittää. Tosin Aurinkomatkojen entiset oppaat ovat kateellisia ämmän paskiaisia, joilla ei ole omaa elämää ja pitää juoruta paskaa niistä, joilla menee paremmin.
Siis mikä ei ole toiminut?
Mikä mennyt pieleen?
En ole huomannut mitään eroa toimistojen välillä.
Meillä on kaikki tarpeellinen toiminut kaikilla.
Kenttäkuljetutsen aikana kukin opas höpäjää omalla tyylillään. Ei haittaa!
- Nina77
Olen matkustanut 5 kertaa neljään eri kohteeseen Finnmatkojen kautta ja tammikuussa lähden ko matkanjärjestäjän matkalle jälleen. Ei ole huomauttamista oikeastaan mistään. Hotellit olleet hyviä ja luokitukset FF-FFFF pitäneet ihan hyvin kutinsa. Varsinaista vertailua en tosin esim. Aurinkomatkoihin osaa tehdä, koska olen matkustanut vain Finnmatkojen järjestämillä matkoilla. Oma valintani on perustunut hintaan ja Finnmatkat on mielestäni ollut edullisempi - ainakin normaalihinnoilla matkoja varataessa.
- ...
Opas ohjasi kentällä oikeaan bussiin, sattui itsekin tulemaan sen kyytiin, mutta jos ei olisi tullut, ei se olisi ollut katastrofi. Jokainen, joka ymmärtää oppaan puhumaa kieltä, suomi, ja vaivautuu kuuntelemaan, tietää mitä pitää tehdä hotellille tullessa.
Jos ei osallistu retkille eikä muihinkaan järjestettyihin aktiviteetteihin, ei ole yhtään väliä millainen opas on.
Lähtöpäivänä on viimeistään hyvä tietää mihin aikaan bussi tulee hotellilta noutamaan.
Viime keväänä olimme El Gounassa ja teimme 2 pvän retken Kairoon Finnmatkojen kautta, ja tämä siksi että matkustin 2-luokkalaisen tyttäreni kanssa, joka ei vielä olisi ymmärtänyt mitään englanninkielisestä opastuksesta. Kokemus oli hyvä, nyt se uusitaan ja tehdään retki Luxoriin samalla periaatteella. Sitten kun lapset on isompia tai oppivat englantia enemmän on ehkä toisenlaiset valintaperusteet mutta nyt näin.
Huonoja kokemuksia ei ole tullut vastaan aikaisemmillakaan, muiden matkatoimistojen matkoilla. Ja ainahan voi itse ottaa selvää asioista paikan päällä.- M123
Olen itse käyttäny molempia, molemmmat ovat mun mielest ihan ok. Aurinkomatkat vähän kalliimpi. Paljonhan on kiinni siitä että mitä ite vaatii ja haluaa lomasta. Ja itestäkin paljon kiinni että miten onnistunut reissu on. Vikoja löytää aina jos haluaa.
- Puerto Rico
M123 kirjoitti:
Olen itse käyttäny molempia, molemmmat ovat mun mielest ihan ok. Aurinkomatkat vähän kalliimpi. Paljonhan on kiinni siitä että mitä ite vaatii ja haluaa lomasta. Ja itestäkin paljon kiinni että miten onnistunut reissu on. Vikoja löytää aina jos haluaa.
Finnmatkat lentää myös Finnairin koneilla.
Molemmat matkajärjestäjät ovat ihan ok.
On kyllä itsestä kiinni mitä lomaltansa haluaa.
Minulle on aina tärkeää, että saan lentää kotimaisin siivin.Hotellin sijainti ja lentonaikataulu ón ne minkä mukaan minä valitsen
matkatoimiston.
Eiks kaikilla matkanjärjestäjillä on ns.lentolisät.Aurinkomatkoilla on se plussa,että jos tilaat loman ennen 6 kk.niin voit maksaa lomaasi kuukaisittain ja 6% alennuksen.
- Minskuliini_73
Aurinkomatkoihin luotan kyllä eniten, 5 kertaa olen tämän matkatoimiston kautta matkalle lähtenyt, aina on mennyt matkat hyvin. Oppaat ovat ollee todella mukavia ja huolehtivaisia, ei valittamista. Suosittelen kyllä Aurinkomatkoja ehdottomasti!
- 25-v
Kun laskemaan ryhdytään.
Olemme tehneet vaimon kanssa 88kpl naapurimaiden, Ruotsin, Venäjän ja Viron ulkopuolelle suuntautunutta, vähintään viikon kestänyttä ulkomaan matkaa.
Niistä on ollut 5kpl risteilyjä lisäviikot ja kiertomatkoja 4kpl joten paketeille jää 16kpl.
Kiertomatkat ja risteily olemme ostaneet paketteina.
Risteilyt saa kätevästi suoraankin mutta valitsemiimme olemme saaneet halvan lisäviikon Dominikaaneissa, Madeiralla ja Korfulla.
Kiertomatkan tyyppiset ovat itse hankalammin toteutettavissa joissakin maissa kuten Kiinassa, Albaniassa ja Kuubassa.
Kaikki tavallisimmat toimistot saattavat olla noiden jäljelle jäävien 16 joukossa koska emme toimiston perusteella ole valinneet mitään.
Useasti olemme hyödyntäneet pakettihinnan lennot ja majoituksen mutta toteuttaneet muuten oman ohjelmamme joten, noihinkin liittyvillä, kirjavan tasoisilla opaspalveluilla ei ole ollut merkitystä.
Matkan välittäjät ovat joissakin suhteissa rosvoja.
Esimerkiksi Veronan oopperaliput saa samaan katsomoon netin kautta puoleen hintaan verrattuna kotimaiseen matkatoimistoon.
Ainoana erona on bussikuljetus.
Viimeeksi se maksoi meille 1€ / hlö / suunta. - en käsitä
mihin nykyään tarvitaan ko matkanjärjestäjiä? Eikö se ole 90 lukua että matka tilattiin matkatoimistosta? Nykyään matkan voi tilata ja varata mistä vaan netin kautta ja lennot samoin. Ja mikä siinä on parempaa niin vielä huomattavasti edullisemmin ja voi käyttää reittilentoja eikä näiden Finnmatkojen jne lomalentoja jotka pitäisi lailla kieltää...niiissä ei kertakaikkiaan voi olla yli 4 tuntia...ja monella satasella saa vähän väljempää ...siis vielä kalliin matkan päälle lisähintaa...?
- minäpä käsitän.
Onpa sinulla rajoittunut käsityskyky. Sinun tapasi ei ole välttämättä se ainoa oikea jollekin muulle. Aloittaja kyselee Aurinko- ja Finnmatkoista niin joku valopää kehuskelee omatoimisuudellaan ja vaatii jopa lomalentoja lailla kiellettäviksi.
Sisälukutaitoa kaipaan. - pulinat pois
minäpä käsitän. kirjoitti:
Onpa sinulla rajoittunut käsityskyky. Sinun tapasi ei ole välttämättä se ainoa oikea jollekin muulle. Aloittaja kyselee Aurinko- ja Finnmatkoista niin joku valopää kehuskelee omatoimisuudellaan ja vaatii jopa lomalentoja lailla kiellettäviksi.
Sisälukutaitoa kaipaan.se on mielipide vapaassa maassa ja hyvin toimii...eikä tarvitse miettiä kumman ottaisi joka järjestäisi minun matkani.....miksi niin pitä tehdä? Kai nyt jotkut eläkeläiset noin tekee mutta että kaikki jotka voivat matkustaa....käyttävät näitä karjakuljetuksia ja vielä lomalla?
- omatoimisesti edelle
Itse en ole näillä karjakoneilla lentänyt 12 vuoteen, kunnes kuukausi sitten ostin älyttömän halvan äkkilähdön ilman hotellia. Ja kaskas, mikään ei ole muuttunut: karjalauma vetää viinaa koko lennon ajan ja ainoastaan lapset osaa käyttäytyä. Matkalaukkuhihnalle rynnätään kärryjen kanssa sääret hihnaan kiinni, ettei vahingossakaan se oma laukku rullaa ohi, muista matkustajista viis.
Mikä kumma siinä on, että reittilennoilla ihmiset osaa käyttäytyä, vaikka viina on "ilmaista" toisin kuin Finnairin seuramatkakoneissa?
Itse mieluummin maksan extraa kuin että lennän Finnairin purkeissa tympeiden emäntien kiusana.- VASTAUS KYSSÄRIIN
Nyt et vastannut kysymykseen vaan höpötät omia kokemuksiasi jotka eivät tähän ketjuun kuulu. Tuskin ketään sinun lentosi kiinnostaa, täällä on tarkoitus keskustella asiasta joka on tuolla ketjussa kaikkein ylimpänä.
- pamputas vähä
VASTAUS KYSSÄRIIN kirjoitti:
Nyt et vastannut kysymykseen vaan höpötät omia kokemuksiasi jotka eivät tähän ketjuun kuulu. Tuskin ketään sinun lentosi kiinnostaa, täällä on tarkoitus keskustella asiasta joka on tuolla ketjussa kaikkein ylimpänä.
Asioilla on tapana rönsyillä ja tänne saa kirjoittaa ihan mitä huvittaa vai oletko sä palstapoliisi?
- kumpa olisinkin
pamputas vähä kirjoitti:
Asioilla on tapana rönsyillä ja tänne saa kirjoittaa ihan mitä huvittaa vai oletko sä palstapoliisi?
Jos mä olisinkin palstapoliisi niin meno olis toisenlaista.
- omatoimisuutta
VASTAUS KYSSÄRIIN kirjoitti:
kyllä vastasin ja säälin niitä jotka joutuvat näitä kahtakin käyttämään....rahaa palaa aivan hukkaan ja miksi elättää jotain matkanjärjestäjää joka tekee sen jonka apinakin osaa tehdä...valita hotelli ja sinne esim. lento. Mikä siinä on vaikeaa?
- minävaan...
Aurinkomatkat.Useammin suomalainen henkilökunta ja lentokone/henkilöstö.Mainonnan hotelli tiedot pitää paikkaansa, paremmin kuin Finnmatkoilla . Tässä minun kriteerit.
- siis se toinen
niin varmaan kun ensi talvena lentää monia lentoja portugalin koneilla ja miehistöllä...se siitä Aurinkomatkoista....ja siksi en käytä Aurinkomatkoja kun siellä on aina ne Finnairin henkilökunta...koppavin porukka koko maailmassa ja luulevat olevansa jotain....oikeasti ovat putkessa olevia tarjoilijoita jotka eivät pääse edes ulos tupakalle jos vaikka mieli tekisi.....
- Voi että....
Olen käyttänyt vähän jokaista matkanjärjestäjää, Aurinkomatkat on ylitse muiden.
nimimerkille..omatoimisuutta, vastaan..sääli sinä vain itseäsi, jos ei ole rahaa.
Mulla on ja käytän sitä kuule ihan niinkuin haluan ja kuljen ja poltan rahaa juuri niinkuin haluan, en tarvi sinun opastuksiasi. MIKÄ siinä VAIKEAA ??!!
Ärsyttää tuollaiset ihmiset, mitä se kenellekään kuuluu kuinka menee ja millä menee ja paljonko rahaa käyttää. - että voi ja rasvat
Ärsyttää tuollainen ihminen,mitä se kenellekään kuuluu kuinka menee ja millä menee ja paljonko rahaa käyttää.
Eihän se kuulu,miksi sitten louskutat asiaa,mikä ei kuulu kenellekään.
MIKÄ SIINÄ VAIKEAA ????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ole hiljaa tyhmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094206
- 783456
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?763249Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243189Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223072- 722896
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452760Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim602678Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852519- 332364