Voiteluteline

Rasvari

Niin, onko voiteluteline kannattava ostos ? Ruuvipenkki, B&D Workmate tai halpa kopio, ajaisko nämä saman asian ? Kenen tekele ois paras ostos ? Marketeissa näitä ei näe ja urheiluliikkeen kapistukset on sikakalliita.

16

10099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voiteluteline

Itse aloittelin kahden tuolin systeemillä eli tuolin selkänojien päälle laitoin sukset ja suojasin tuolit lakanalla. Se tuolien hilaaminen ees takasin rupesi ottamaan kupoliin. Sitten ostin ruuvipenkin, johon pystyi puristamaan suksen kiinni. Muuten ihan hyvä, mutta siiklatessa tai harjatessa ruuvipenkki keikkui! Eli suksen keskiosan pystyi kyllä käsittelemään hyvin, mutta kärki tai kanta oli aina hankala käsitellä keikkumisen takia. Lisäksi suksien puristelu leukojen väliin tökki. Ensin pistät yhteen voiteet, nostat pois jäähtymään, laitat toisen suksen, voitelet, jäähtymään, taas ensimmäinen kappale siiklaukseen jne..

Viime talvena ostin sitten Oulun Kärkkäiseltä telineen, johon menee kerrallaan 2 suksea. Maksoi kokonaiset 89 euroa! Enkä ole katunut päivääkään. Valitettavasti en tiedä telineen valmistajaa, mutta oon tykännyt kuin hullu puurosta.

• voiteluteline

Tarkistin tuon telineen eli kyljessä on tarra Ek-voiteluteline. Googlaamalla ei valitettavasti löytynyt mitään.

• Make

Itselläni on Puuru PP-2 kahden suksen teline ja olen tykännyt siitä kovasti. Hinnat pöyrivät tällä hetkellä kai jossain 150-170 €:n tienoilla.

Sellaisen yleissuosituksen voisi antaa, että teline, jossa suksen alla olevat tukirakenteet eivät ole suksea leveämpiä, toimivat paremin, koska näissä esim. urituslaite ei tökkää mihinkään. Esim. Puurut ovat tällaisia.

Telineissä, joissa suksen etu- ja takaosa tuetaan esim. poikittaisilla metallitapeilla, on ongelmia ainakin oman urituslaitteeni kanssa.

• tuollainen

B&D Workmate ja hyvin olen pärjännyt. Siihen saa hyvin kiinni myös laskettelusukset ja lumilaudan. Myöskin muihin askereihin sitä voi käyttää.

• Erkki/hki

Minä tein oman voitelutelineen käyttäen vanhoja silityslaudan jalkoja (se kolmiomalli). Kiinnitin jalat tukevaan levyyn. Päihin taivutin lattaraudasta sopivan profiilin, päälle liimasin pehmusteen ja sitten pultilla levyyn kiinni. Lattarautaan muutama reikä, että voi säätää pituutta (siipimutterilla kiinni niin on helppo irroittaa).Keskelle taivutin u-muotoon pienempää lattarautaa ja siihen sopivan paksuinen pyöröteräs. Ei ole vaikea tehdä ja menee pieneen tilaan kun taittaa jalat ja irroittaa päätyprofiilit. Niin ja hintahan oli kohdallaan.

• Virpi
    • suksittelija
      • capri

telineitä löytyy numerosta 044-2819931 vain 50e

• jts
        capri kirjoitti:

telineitä löytyy numerosta 044-2819931 vain 50e

suomee hän on??

• capri
        jts kirjoitti:

suomee hän on??

mutta posti kulkee

• telineen tarpeessa
        capri kirjoitti:

mutta posti kulkee

Onko sinulla yhteystietoja.
        Pistä näkyviin.

• avh
        telineen tarpeessa kirjoitti:

Onko sinulla yhteystietoja.
        Pistä näkyviin.

puhelin 044-2819931 maili [email protected]

• jts

oon tehny jo kauan sitte..toimii hyvin!
      5-6 cm paksuisesta vanerista sahattu kaarisahalla suksen muotoset profiilit 2 kpl..ja koko hoito on vanhassa höyläpenkissä kiinni ja suksen kiinnitys on oma kehitelmä siihen..on tosi tukeva!
      huono puoli on se ettei voi kuljettaa mukana..enkä oikeestaa tota matkamallia ole tarvinnutkaa!
      jos vinkkiä antasin..osta toi koskenmetallin teline..se yhdelle sukselle oleva..ei maksa paljoo..ja ajaa asian!

• Hiihtäjä

Jos halvan ,mutta hyvän telineen haluaa, niin LUISTO-IISI on siihen mainio valinta. Se sisältää 3 osaa, joissa kaikissa on ruuvipuristin esim. pöytään kiinnittämistä varten. Hinta alk.39 euroa. Sukset on hyvin tuettu, kiinnipitolaitteessa on korkeussäätö, osat alumiinia eli kevyt,ei ruostu ja menee pieneen tilaan. Tuolla hinnalla ei kannata enää ruveta tekemään, johan noi materiaalit maksavat. http://www.koskenmetalli.net/index.php?option=content&task=view&id=36&Itemid=29

LUISTO-HT on myös hyvä teline, se on jalallinen malli, joka taittuu kasaan. Saa kahden tai yhden suksen voiteluun sekä laskettusuksille.
      http://www.koskenmetalli.net/index.php?option=content&task=view&id=10&Itemid=16

On outoa, kun jotkut hiihtoa harrastavat valittavat, että ompa kaikki voitelutelineet hinnakkaita. Kun telineen ostaa, niin tokkopa sitä enää ikinä tarvitsee uudelleen ostaa. Kanattaakohan koko telinettä miettiä edes ostavan, jos on jokusesta kympistä elämä kiinni...Meneehän tämä raha varmasti turhempaankin;)Tuskin kukaan mitää ihan raaka-aineiden hinnalla myy, pitäähän tekijälle työpalkka jäädä...Teline on kuitenkin tärkeä osa hiihtoa harrastavalle.Minullakin on molemmat telineet kovassa käytössä:)

• Hiiht

löytyy nyt myös www.suomikoti.fi kaupasta tarjoushintaan.

• oi09
        Hiiht kirjoitti:

löytyy nyt myös www.suomikoti.fi kaupasta tarjoushintaan.

budgetista 50ekeä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      466
      3664
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2726
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      276
      2114
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      443
      1988
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1344
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1251
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1108
    8. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      1025
    9. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1008
    10. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      999
    Aihe