Uudessa Zafirassa radion auki ollessa paina settings-näppäintä kaksi kertaa. Toisella kerralla pitkään, että kuuluu äänimerkki ja näyttöön ilmestyy "test mode". Tämän jälkeen painele BC näppäintä kerta kerran perään -- saat autosta erilaista infoa mm. digit.nopeusmittari ym.
Vinkki
23
6691
Vastaukset
- nomerona
millä näytöllä, onko autossasi aivan perus näyttö eli se suomessa softattu.
- Zafiristi
Kyllä.
- ------------
sieltä löytyy?
- Zafiristi
Test moden alta löytyy mm. mittaristosta puuttuva moottorin lämpömittari ym. lämpötilatietoja, polttoaineen kulutus ml/s ym. En tiedä missä malleissa test mode toimii. Itellä on enjoy malli, Suomessa käyttöön otettu ajotietokone. Kannnattaa kokeilla.
- 08080
Zafiristi kirjoitti:
Test moden alta löytyy mm. mittaristosta puuttuva moottorin lämpömittari ym. lämpötilatietoja, polttoaineen kulutus ml/s ym. En tiedä missä malleissa test mode toimii. Itellä on enjoy malli, Suomessa käyttöön otettu ajotietokone. Kannnattaa kokeilla.
tuolta valikosta pääse taas takaisin perus näytön puolelle ja onko vaaraa että tietsikan aivot sekoaa tai asetukset muuttuu?
- Zafiristi
08080 kirjoitti:
tuolta valikosta pääse taas takaisin perus näytön puolelle ja onko vaaraa että tietsikan aivot sekoaa tai asetukset muuttuu?
Pois pääsee vaikka radion fm/am näppäimellä. Test mode on käsittääkseni täysin informatiivista tietoa autosta, joten siten turvallista käyttää.
- 08080
Zafiristi kirjoitti:
Pois pääsee vaikka radion fm/am näppäimellä. Test mode on käsittääkseni täysin informatiivista tietoa autosta, joten siten turvallista käyttää.
Täytyypä kokeilla, Kiitos vinkistä.
Onkohan tuossa muuten sellaista toimintoa että noista ratin näppäimistä saisi myös jotenkin radion päälle ja pois, vai onko ainoa keino painaa tuota isoa säätö nappulaa kojetaulussa.
- Zafirasti
Tää oli päivän paras uutinen , varsinkin näin dieselkuskille on ollut suuri kysymysmerkki tuo jäähdytysnesteen lämpötila näin ilmojen kylmetessä. Mutta sieltähän se löytyi asteen tarkkuudella.
- lapatossut
Etteivät ole moista hienoa ominaisuutta laittaneet käyttöohje kirjaan, vai onko vaan jäänyt vahingossa pois. Hieno ja tarpeellinen toiminto.
- puhuu!
lapatossut kirjoitti:
Etteivät ole moista hienoa ominaisuutta laittaneet käyttöohje kirjaan, vai onko vaan jäänyt vahingossa pois. Hieno ja tarpeellinen toiminto.
Eli ei sitä kerrota, kun ei maksua saada. Jos kerrottaisiin, se myytäisiin jonain hienompana ajotietokoneena lisärahasta. Huollon bisnes lisäksi alenee jos omistajat itse osaavat tutkia auton diagnostiikkaa.
- lapatossut
puhuu! kirjoitti:
Eli ei sitä kerrota, kun ei maksua saada. Jos kerrottaisiin, se myytäisiin jonain hienompana ajotietokoneena lisärahasta. Huollon bisnes lisäksi alenee jos omistajat itse osaavat tutkia auton diagnostiikkaa.
se on, mitähän tuo tietsikka mahtaneekan vielä kätkeä sisälleen ja oikenlaisella näppäilyllä paljastaa salaisuuksia joista huollon yhteydessä me joudumme maksamaan niinkuin hyvistä neuvoista vaan.
- ominaisuus
on myös uudessa Astrassa.
Huomioitavaa on tuosta nopeusnäytöstä (ABS-antureilta), että itsellä se on pienentynyt 1km/h (tutkanäyttöön verrattuna) kun renkaiden kulutuspinta on kulunut. Uutena oli prikulleen oikein.
Tärkeimmät tiedot testipuolelta ovat: tarkka nopeus, moottorin lämpötila ja akun jännite. Myös radion signaalien voimakkuuden pääsee näkemään. Hauskaa näpläystä, mutta älkää tehkö ajaessa!! - uuno_
Löysin digitaalisen nopeusmittarin ja samalla sivulla pakkasnesteen lämmön ja ehkä ulkolämpötilan (ei ole aivan sama kuin ulkolämpötila-anturi). Yhdellä sivulla oli hardware versionumero, lienee joku tietokoneen versio. Toisella sivulla oli auton tai vain sen ajotietokonenäytön softaversio ja sen päivämäärä. Sitten oli joku LCD lämpötila, mikä lie? Laturin jännite on selvä. Sitten pari sivua jotain jännitearvoja (Dimm:U jne.), joissa ehkä ala, yläraja sekä ajantasainen mittaus. Kolme sivua jotain bittitietoa (kaikki nollaa), olisko vikabittejä tms. Tietääkö joku mitä nämä muut test mode lukemat tarkoittavat?
- zafirasti
Jäätymisvaroitus on kyllä opelin tietsikan ärsyttävin piirre , sen kun sais jotenkin kotikonstein pois ? Ei viittisi sen takia huoltoon mennä.
- haittaa?
Mitä se lumihiutaleen kuva siinä infonäytön kulmassa haittaa? Ei ainakaan minua häiritse eikä muuta varoitusta tule kuin se lumihiutaleen kuva näytön kulmaan.
- Petel
haittaa? kirjoitti:
Mitä se lumihiutaleen kuva siinä infonäytön kulmassa haittaa? Ei ainakaan minua häiritse eikä muuta varoitusta tule kuin se lumihiutaleen kuva näytön kulmaan.
Perusnäytössä tulee vain se hiutale, paremmassa näytössä tulee teksti slippery road joka pitää kuitata pois tietokoneen napilla. Muistutuksen saa pois huollon testerillä, ei ainakaan takuuaikana maksa mitään.
- teksti?
Petel kirjoitti:
Perusnäytössä tulee vain se hiutale, paremmassa näytössä tulee teksti slippery road joka pitää kuitata pois tietokoneen napilla. Muistutuksen saa pois huollon testerillä, ei ainakaan takuuaikana maksa mitään.
Miten on mahdollista, että saksalaisen auton suomenkielisessä ajotietokoneessa lukee enklannin kieltä? Minä en ainakaan sellaista hyväksyisi elleivät palauttaisi ajotietokoneesta rahoja takaisin, ellen olisi nimenomaan englanninkielistä ajotietokonetta tilannut?
- lapatossut
Titsikan käytöstä, auto on 2007 mallin ja siinä on suomessa päivitetty perus titsikka.
Eli radio ei tarvitse olla päällä, ei muutakuin painaa kaksikertaa BC nappulaa ja pääsee selaamaan noita akun jännitteitä, digi nopeusmittari, moottorinlämpö jne, jos tuona aikana laittaa radion päälle näyttää se ensin radion asemma ym tiedot ja palaa hetkenpäästä takaisin tuohon BC valikkoon siihen kohtaa johon olit viimeksi lopettanut.
Takaisin pääsee painamalla BC näppäintä niin monta kertaa että ollaan siinä perus näytön tilassa ja jos radio on edelleen päällä hetken odottelun jälkeen asemmatiedot jne tulee näyttöön, BC tilassa nuo eivät näyttöön tule vaan ne pysyvät BC:n tietojen näytöllä niin kauan kuin hauat siirtyä perus näyttöön ohjeiden mukaan.
Sitten radiossahan pitäisi olla säätö tuolle nopeuden mukaan säätyvälle äänen voimakkuudelle mistä se oikein löytyy, kertokaahan seikkaperäisesti joka tietää.- lukee ohjeet
"Sitten radiossahan pitäisi olla säätö tuolle nopeuden mukaan säätyvälle äänen voimakkuudelle mistä se oikein löytyy, kertokaahan seikkaperäisesti joka tietää. "
Oli siellä radion ohjekirjassa se säätö kuvattu, muistaakseni 0-5 asteikolla kuinka kovaa vahvistaa nopeuden mukaan. Talvirenkailla voinee laittaa maksimiin. - settings
lukee ohjeet kirjoitti:
"Sitten radiossahan pitäisi olla säätö tuolle nopeuden mukaan säätyvälle äänen voimakkuudelle mistä se oikein löytyy, kertokaahan seikkaperäisesti joka tietää. "
Oli siellä radion ohjekirjassa se säätö kuvattu, muistaakseni 0-5 asteikolla kuinka kovaa vahvistaa nopeuden mukaan. Talvirenkailla voinee laittaa maksimiin.Ohjekirjan kohdasta löytyy SDVC-valikko(Speed Dependent Volume Control), jossa mainitsemasi 0-5 välillä olevat säätömahdollisuudet.
- JAY .--
KITOS vinkistä.
Jay - Jay.-.-.
KIITOS vinkistä.
2=ii
jay - Jay-'
Tuo on kyllä hyvää ja hyödyllistä tietooo.
Totta toi vois olla jopa huoltokirjassa tuo tieto, mut ei ollu.
hyvä että JOKU on saanu selville tän ja levittää hyvää tietoa muilekkin,
THANKS
TEXTI OLI:
Uudessa Zafirassa radion auki ollessa paina settings-näppäintä kaksi kertaa. Toisella kerralla pitkään, että kuuluu äänimerkki ja näyttöön ilmestyy "test mode". Tämän jälkeen painele BC näppäintä kerta kerran perään -- saat autosta erilaista infoa mm. digit.nopeusmittari ym.
THE .ZAFIRA MIES=)
JAY
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1348287Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m1047509Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot925686Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,905633Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1194830Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1412642Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys612503Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e81475Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71444Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa531329