Tuleeko minusta joku karvahirviö?

Olen 20-vuotias nainen. Lopetin e-pillereiden syönnin n.1,5 vuotta sitten. Tämän jälkeen minulla on alkanut hillitön karvankasvu. Karvoja kasvaa kaulalla, poskissa, ylähuulen yläpuolella, rinnoissa, selässä, alavatsassa. Tuntuu ettei minussa ole enää kohta karvatonta kohtaa. menkat ovat olleet nyt aika epäsäännölliset.
Onko tähän olemassa mitään lääkehoitoa, kun jatkuva karvanpoisto on melko työlästä?
Alan olla jo epätoivoinen ja tämä todella vaikuttaa masentavasti itsetuntooni.
3524
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Kärsin itse samaisesta ongelmasta vuosi sitten. Menin lääkäriin ja minulla todettiin pco, mikä aiheuttaa useimmin myös liikakarvoitusta. Pcon oireisiin kuuluu myös epäsäännölliset kuukautiset. Söitkö mahdollisesti jonkinlaisia karvanakavua ehkäiseviä pillereitä ennen( esim. diane nova)?
Jos sinulla ei ole todettu aikaisemmin mitään ,niin suosittelen, että menet lääkärille ja hän katsoo karvoitustasi ja määrää luultavasti diane novaa tai vastaavaa. Sain itsekin diane nova-e-pillerit. Diane novien saanti ei yleensä edellytä pco:ta, vaan luulisin että karvojen kasvu riittää reseptin saamiseksi.

Äänestä
  • Auttako ne Novat?Iselläni ei varmaankaan PCO:ta,mutta karvoja siitäkin edestä.Sukuvika ilmeisesti!Äiti...Sama vika.Saako ne Novat pyytämällä,vai joutuuko karvojen takia esim.kokeisiin?

    Äänestä

  • karvapallo4ever kirjoitti:

    Auttako ne Novat?Iselläni ei varmaankaan PCO:ta,mutta karvoja siitäkin edestä.Sukuvika ilmeisesti!Äiti...Sama vika.Saako ne Novat pyytämällä,vai joutuuko karvojen takia esim.kokeisiin?

    no itse sain pillerit heti ku kerroin oireista(karvat ja epäsään. menkat). Kokeisiin jouduin kuitekin, koska oireet viittasivat pco:hon. Jos lääkärin on sitä mieltä, et sul ei voi olla pco:ta, voit silti saada pillerit. Perinnöllisyys on kuitekin sellanen seikka, et siihen ei välttämättä pillerit auta. Itelläni auttaa, koska kyse on "sairaudesta". Diane novia saa myös esim. akneen lääkäriltä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Epätoivoinen ja onneton kirjoitti:

Olen 20-vuotias nainen. Lopetin e-pillereiden syönnin n.1,5 vuotta sitten. Tämän jälkeen minulla on alkanut hillitön karvankasvu. Karvoja kasvaa kaulalla, poskissa, ylähuulen yläpuolella, rinnoissa, selässä, alavatsassa. Tuntuu ettei minussa ole enää kohta karvatonta kohtaa. menkat ovat olleet nyt aika epäsäännölliset.
Onko tähän olemassa mitään lääkehoitoa, kun jatkuva karvanpoisto on melko työlästä?
Alan olla jo epätoivoinen ja tämä todella vaikuttaa masentavasti itsetuntooni.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu