Hiiren käsittely ja papanointi..

...

Haluaisin nyt kuulla muiden hiiriharrastajien kokemuksia. Itse en nyt omista hiiriä mutta ennen omistin kaksi minihiirtä. Muuten hiiret olivat aivan ihania mutta yksi asia oli vähän epämukavempi: usein kun käsittelin hiiriä, ulosteita kertyi syliini aikas paljon.. ei siinä mitään mutta se vasta olikin epämukavaa kun ulosteet olivat ihan veteliä..

Haluaisin nyt hankkia uroshiiren (entiset hiireni olivat naaraita) mutta tämä juttu vähän mietityttää. Voisitteko kertoa omia kokemuksianne? :)

3

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gegs

      kokemuksia sitten haluaisit kuulla? :D
      mun mielestä hiiret on tosi mukavia lemmikkejä, kesyyntyy älyttömän helposti ja ovat lähes poikkeuksetta ystävällisiä ihmisiä kohtaan. =) ovat kuitenkin hirveen lyhytikäsiä..

      se ei sitten ole normaalia, että hiirten uloste on vetelää. mitäköhän olet niille syöttänyt vai olivatko ne sairaita?

    • kokemustenkertoja

      no mä ostin viime vuonna uros hiiren kasvattajalta mukavan sellaisen. aluksi kun aloin sitä käsitellä se oli arka ja papanoitti syliin, mutta kun aika kului ja pojusta tuli rohke niin papanoita ei ole tullu, paitti jos hiiru on kauan sylissä ja sille tulee vessahätä niin pakkko ne papanat on päästää.. hiiruni haluaa silloin pois kädeltä jonkun kankaan päälle ja papanoi siihen ettei iholle päästä (: ota ihmeessä uroshiiru, mutta varoitan uros aisee paljon.

    • Anonyymi

      Todella vanha keskustelu, mutta aina ajankohtainen. Hiiret lienee olleet kirppuiässä jolloin niiden käsittely on huomattavasti hankalampaa. Tässä vaiheessa hiiret sinkoilevat päättömästi kaikkea liikettä karkuun ja saattavat purra kättä. Kesyyntymisen kannalta tässä iässä hiiren käsittely ei ole välttämätöntä, mutta on tietty hyvä pitää kontaktia hiiriin. Itse annan joka päivä maapähkinävoita kädestä hiirille ja kun kirppuikä on mennyt ohi alan ottamaan pöydälle ja syliin.

      "Kirppuikä": 10 päivästä 3,5 viikkoon, voi olla vähemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe