ajk-instituutin sisustuskurssi

sisustajatar

Onko kukaan tältä käynyt AJK-instituutin sisustuskurssia? Oliko asiantuntevaa opetusta, millaisia tehtäviä, saiko palautetta? Oliko hintansa arvoinen?

13

7096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heidän

      somistaja kurssin 5 v sitten ja luojan kiitos duuni maksoi sen. jos omasta pussista niin olisin ollut tyytymätön, mutta toki riippuu myös taidoistasi ja tiedoistasi. "taidetta" on toisen vaikea opettaa..
      mitä maksaa tänä päivänä?

      • sisustajatar

        Alan koulutusta on vähän tarjolla pääkaupunkiseudulla ja koetan miettiä mikä olisi paras vaihtoehto. Kyseessä ei pitäisi olla kai pelkän "taiteen" opetus; opetetaanko myös tilasuunnittelua, materiaalien käytöstä ja sopivuudesta eri tarkoituksiin, rakennusmääräyksistä, projektio- ja perspektiivipiirtämistä jne.!?!


      • Minävainen
        sisustajatar kirjoitti:

        Alan koulutusta on vähän tarjolla pääkaupunkiseudulla ja koetan miettiä mikä olisi paras vaihtoehto. Kyseessä ei pitäisi olla kai pelkän "taiteen" opetus; opetetaanko myös tilasuunnittelua, materiaalien käytöstä ja sopivuudesta eri tarkoituksiin, rakennusmääräyksistä, projektio- ja perspektiivipiirtämistä jne.!?!

        Olen kuullut hyvin vähän kyseisestä oppilaitoksesta, ja sekin vähän ei ole ollut kovin hyvää. Itse en osaa sanoa enempää, mutta kertoohan se jo tietysti jotakin että kyseessä on "kurssi". Todellista ammattia varten on siis eri koulut, näin sen käsittäisin. Lisäksi nettisivu on mielestäni jotekin epäinformatiivinen - ihan kuin koko hommasta ei haluttaisi kertoa oikein mitään. En halua mustamaalata kun en tiedä, mutta hassulta vaikuttaa. Ehkä yhteydenotto opettajiin selkeyttäisi tilannetta?


      • Edellinen kirjoittaja
        Minävainen kirjoitti:

        Olen kuullut hyvin vähän kyseisestä oppilaitoksesta, ja sekin vähän ei ole ollut kovin hyvää. Itse en osaa sanoa enempää, mutta kertoohan se jo tietysti jotakin että kyseessä on "kurssi". Todellista ammattia varten on siis eri koulut, näin sen käsittäisin. Lisäksi nettisivu on mielestäni jotekin epäinformatiivinen - ihan kuin koko hommasta ei haluttaisi kertoa oikein mitään. En halua mustamaalata kun en tiedä, mutta hassulta vaikuttaa. Ehkä yhteydenotto opettajiin selkeyttäisi tilannetta?

        Haluaisin korjata, että kävin katsomassa nettisivuja ja ne olivatkin paljon fiksummat nyt kuin joskus aiemmin. Mutta huomasin, että tuohan kestää vain vuoden? Voi olla monelle tuo "sisustusalan peruskoulutus"-määritelmä vähän harhaanjohtava kun ei kuitenkaan ammatillisesta koulutuksesta ole kyse. Suomenkielinen nimikekö oli siis Sisustaja?


      • AJK:n
        Edellinen kirjoittaja kirjoitti:

        Haluaisin korjata, että kävin katsomassa nettisivuja ja ne olivatkin paljon fiksummat nyt kuin joskus aiemmin. Mutta huomasin, että tuohan kestää vain vuoden? Voi olla monelle tuo "sisustusalan peruskoulutus"-määritelmä vähän harhaanjohtava kun ei kuitenkaan ammatillisesta koulutuksesta ole kyse. Suomenkielinen nimikekö oli siis Sisustaja?

        Kävin kyseisen kurssin/koulutuksen noin 4 vuotta sitten ja omakustanteisesti.
        Itselleni se oli ainoa vaihtoehto, sisustushulluna 35-vuotiaana oli pitkät neljän vuoden koulutukset poissuljettuja, joten tämä oli ainoa mahdollisuuteni siihen aikaan.

        Olen äärimmäisen tyytyväinen - edelleen. Itse en heti siirtynyt alalla vaan vasta nyt on tarkoitus aloitta tekemään töitä sisustuspuolella.
        Tietenkään se ei ole verrattavissa sisustusarkkitehdin (esim.) koulutukseen, mutta erinomainen pohja varsinkin henkilölle, jolla ei ole kokemusta asiasta.

        Opin piirtämään mittasuhteessa, materiaaleista, väreistä, tilasuunnittelusta eritoten. Toteutin portfolion, joka oli tehty remontoitavasta talostamme. Tämä kansio on ollut oivana näytteenä kun varsinaista työkokemusta ei ole ollut. Olihan hinta suolainen 2000 euroa, mutta hetkeäkään en ole katunut. Kurssi koostui lähinnä etäopiskeluista, lähipäiviä oli noin kerran kuussa. Kotona olikin paljon tehtävää liittyen piirtämiseen ym....

        Näin siis muutama vuosi sitten - tästä päivästä ei tosiaan tietoa....


      • toive77
        AJK:n kirjoitti:

        Kävin kyseisen kurssin/koulutuksen noin 4 vuotta sitten ja omakustanteisesti.
        Itselleni se oli ainoa vaihtoehto, sisustushulluna 35-vuotiaana oli pitkät neljän vuoden koulutukset poissuljettuja, joten tämä oli ainoa mahdollisuuteni siihen aikaan.

        Olen äärimmäisen tyytyväinen - edelleen. Itse en heti siirtynyt alalla vaan vasta nyt on tarkoitus aloitta tekemään töitä sisustuspuolella.
        Tietenkään se ei ole verrattavissa sisustusarkkitehdin (esim.) koulutukseen, mutta erinomainen pohja varsinkin henkilölle, jolla ei ole kokemusta asiasta.

        Opin piirtämään mittasuhteessa, materiaaleista, väreistä, tilasuunnittelusta eritoten. Toteutin portfolion, joka oli tehty remontoitavasta talostamme. Tämä kansio on ollut oivana näytteenä kun varsinaista työkokemusta ei ole ollut. Olihan hinta suolainen 2000 euroa, mutta hetkeäkään en ole katunut. Kurssi koostui lähinnä etäopiskeluista, lähipäiviä oli noin kerran kuussa. Kotona olikin paljon tehtävää liittyen piirtämiseen ym....

        Näin siis muutama vuosi sitten - tästä päivästä ei tosiaan tietoa....

        Kävin AJK-Jatkokoulutuskeskuksen sisustajakurssin reilu vuosi sitten. Olin todella tyytyväinen koulutukseen. Kouluttajien ammattitaito oli loistava ja he osasivat kiteyttää tärkeimmät asiat koulutuspäiviin. Eri oppiaineille oli omat ammattilaisopettajat. Kävimme läpi niin valaisua, tekstiileitä, tilasuunnittelua, piirtämistä kuin värioppiakin. Eniten kurssista saa irti jos on aiempaa taidealojen koulutusta pohjalta. Kurssin suorittanut voi käyttää nimikettä sisustusneuvoja tai sisustaja. Suosittelen lämpimästi!


      • nasutin74
        toive77 kirjoitti:

        Kävin AJK-Jatkokoulutuskeskuksen sisustajakurssin reilu vuosi sitten. Olin todella tyytyväinen koulutukseen. Kouluttajien ammattitaito oli loistava ja he osasivat kiteyttää tärkeimmät asiat koulutuspäiviin. Eri oppiaineille oli omat ammattilaisopettajat. Kävimme läpi niin valaisua, tekstiileitä, tilasuunnittelua, piirtämistä kuin värioppiakin. Eniten kurssista saa irti jos on aiempaa taidealojen koulutusta pohjalta. Kurssin suorittanut voi käyttää nimikettä sisustusneuvoja tai sisustaja. Suosittelen lämpimästi!

        Valinta tehdään kokemuksen sekä yhden 'luonnoksen' perusteella. Pitää hahmotella paperille tila, jossa itse viihtyisi. Minkähänlaisella raapustuksella sisään pääsisi..? Tarkoitan siis, että riittääkö joku ihan tavallinen sutaisu, ja siitä sitten näkevät onk hakijalla sitä toivottua visuaalista silmää, vai pitääkö työhön panostaa oikein tosissaan, ja miettiä jotain tekniikoita ja muita...


      • Katsemuualle
        toive77 kirjoitti:

        Kävin AJK-Jatkokoulutuskeskuksen sisustajakurssin reilu vuosi sitten. Olin todella tyytyväinen koulutukseen. Kouluttajien ammattitaito oli loistava ja he osasivat kiteyttää tärkeimmät asiat koulutuspäiviin. Eri oppiaineille oli omat ammattilaisopettajat. Kävimme läpi niin valaisua, tekstiileitä, tilasuunnittelua, piirtämistä kuin värioppiakin. Eniten kurssista saa irti jos on aiempaa taidealojen koulutusta pohjalta. Kurssin suorittanut voi käyttää nimikettä sisustusneuvoja tai sisustaja. Suosittelen lämpimästi!

        Kuulostaa siltä, että koulun edustaja kirjoittelee myönteisiä kommentteja. Itse en voi missään nimessä suositella. Menee hukkaan sekä rahat että aika.


      • Mintunliisa
        Katsemuualle kirjoitti:

        Kuulostaa siltä, että koulun edustaja kirjoittelee myönteisiä kommentteja. Itse en voi missään nimessä suositella. Menee hukkaan sekä rahat että aika.

        Tämä on kurssi, ei koulutus.
        Vahvistaa taitoja, mutta antaa vain pintaraapaisun sisustussuunnittelijan töistä. Työharjoittelut ja muut tärkeät jää pikakurssilla pois. Rahalla saa kurssin, mutta ei ammattitutkintoa.
        Sisustaja tai sisustusneuvoja.
        Siksi menin ihan koko päiväiseen koulutukseen opiskelemaan.
        Selvitin asioita aika tarkkaan.... oikopolua ei siis ole olemassa. Erilaisia kursseja kyllä löytyy, mutta jos ammattitutkinnon haluaa niin se tapahtuu ihan ”oikeassa koulussa”.


    • Kokemusta on

      Opetus ja materiaali on hyvää ja asiallista.
      En voisi kyllä sanoa, että "hintansa arvoinen", sillä pelkkään harrastukseen aika hinnakas ja toisaalta sisustamisen ammattilaiseksi ei tälläkään hetkellä kannata kouluttautua - sisustajia ja somistajia on vapailla markkinoilla liikaa - eli töitä ei riitä eikä löydy!

      • hanssssss

        Kyseisen kurssin käynyt ei voi käyttää nimeä sisustaja, sillä sisustajille on omat virallinen koulutus. Kyseinen koulu on yksityinen. Henkilö joka käy kyseissen kurssin voi kutsua itseään sisustussuunnittelijaksi, sillä suomessa ei ole virallista koulustusta sisustussuunnittelijalle. On muotoilija, arkkitehti, sisustusarkkitehti, sisustaja, artesaani yms. mutta sisustussuunnittelijan koulutusta ei ole.


    • AJK:n sisustuskurssi

      Kävin AJK:n sisustuskurssin muutama vuosi sitten. En päässyt sisälle ensimmäisellä kerralla, mutta hain uudestaan ja pääsin. Olin tyytyväinen sisustuskurssiin. Koulutus oli monipuolinen ja opettajat taitavia. Meillä oli todella mukava ryhmä. Sisustuskurssin suorittaminen kyllä vaatii jonkun verran työtä.

    • Suosittelen!

      Kävin hetken aikaa AJKn kurssia, mutta jouduin elämäntilanteen muutosten vuoksi keskeyttämään kurssin - sillä alkoi tulla liian raskas taakka kaiken päälle. Mutta olin tosi tyytyväinen ja moni kurssikavereistani tekee joku sivu- tai päätoimisesti sisustajan töitä. Itse sain ihan hyvän hyödyn kurssista, vaikkakin vasta 1/3 suoritettu. Suosittelen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe