Kameran päivittäminen?

Urpotar

Hei, näin kieliä hallitsemattomana kysyisin tietäväisemmiltä, että voiko/kannattaako digikameran ohjelmistoa päivittää ja miten se tapahtuu jos on mahdollista?
Itselläni on Canon Powershot S2 IS ja ainakin jotain ajureita on tarjolla Canonin nettisivulla, onko ne sitten kameraan vai mihin lie.
Kiitokset mahdollisista asiallisista vastauksista.

4

781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sipulirengas

Ohjelmiston itse kamerassa voi yleensä päivittää (ns. firmware-päivitys), mutta firmware-päivitys on suositeltavaa -kaikki elektroniikka mukaan lukien- vasta, kun jotain toiminnan kannalta oleellista ongelmaa ilmestyy. Kamerallesi ei ole Canonin sivujen mukaan olemassa firmware-päivitystä, eli itse kameraa et voi päivittää ainakaan juuri nyt. Yleensä jonkinlaisena "nyrkkisääntönä" voi pitää sitä, että vasta kaikista viimeisenä kokeillaan päivittää firmware. Mikäli tuo päivitys epäonnistuu, on monesti koko laite tuhoutunut käyttökelvottomaan kuntoon -> ammattihuoltoon.

Canonin sivujen mukaan, kameran tietokoneelle asennettuja ohjelmistoja voi päivittää. Itse päivittäisin tietokoneella olevat ohjelmat (= TWAIN driver, WIA driver, ImageBrowser, PhotoStitch ja ZoomBrowser) heti. Vaaraa ei sikäli pitäisi olla, että mikäli päivitysprosessi menee todella pahasti pieleen, niin sinulla on kuitenkin varalla alkuperäiset ohjelmaversion. Tosin sanottakoon, että tutustumatta paremmin itse em. päivityksiin en voi sanoa sisältävätkö ne ainoastaan silmäkarkkia (=hienomman käyttöliittymän) vaiko todellisia päivityksiä, kuten uusia ominaisuuksia tai paremmin toimivaa koodia.

Jos päivittäminen kiinnostaa, niin kannattaa suunnistaa osoitteeseen:

http://software.canon-europe.com/products/0010215.asp

Muista katsoa, että päivitys on nimenomaan omalle käyttöjärjestelmällesi. Kannattaa myös huomioida kieli -> jos oma ohjelmistosi on suomalainen ja asennat englantilaisen päivityksen on todennäköistä, että osa ohjelmistosta on suomeksi ja osa ...englanniksi.

Toivottavasti edellinen oli tyhjentävä vastaus...

• Anonyymi

Kannattaa firmware päivittää mielummin kannettavalla tietokoneella kuin pöytäkoneella, koska jos sattuu sähkökatko ja päivitys keskeytyy niin voi koko kamera mennä jumiin.

Tai sitten pöytäkoneessa tulee olla UPS-varavirta.

• Anonyymi

Eikös firmwaren voi ajaa suoraan kameran muistikortilta, silloin ei ole sähkö, eikä yhteysongelmia.
        Niin minä olen tehnyt.

• Anonyymi

Canon PowerShot S2 IS
      The firmware on your product is the latest version and no update is necessary.

Kameran firmware on uusin, eikä päivitys ole tarpeellinen.

Oli helpin vastaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      191
      3517
    2. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      12
      3150
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      63
      2489
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      9
      2125
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1920
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      6
      1858
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      39
      1692
    8. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1571
    9. Mikä kaivatussasi

kolahti? 💥
      Ikävä
      72
      1133
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      74