Onko normaalia, että 3kk ikäinen nukkuu yössä 8-10 tuntia ja päivällä 4-5 tunnin päikkärit? Vauva on kokonaan Nannilla. Olen tietenkin iloinen, että saa itsekin levätä, mutta palstaa seuranneena tuntuu että kaikkien muiden vauvat nukkuvat pienempiä pätkiä...
nukkuuko liikaa
8
749
Vastaukset
- Jihuuu
Jostain luettua, että 70% 3kk ikäisistä nukkuu kokonaisia öitä, joten eipä tuo sinun vauva erityisen poikkeava ole, vaikka toki on paljon huonosti nukkuviakin :)
- tosiaan..
tietää MISSÄ noin on sanottu?!
Eihän tuo voi mitenkään pitää paikkaansa, koska suurin osa 3kk ikäisistä syö yöllä maitoa!
Mulla sattuu olemaan tuttava/lähipiirissä paljon vauvaikäisiä eikä näin äkkiseltään tule mieleen yhtäkään 3kk ikäistä joka nukkuisi yöt läpeensä.. Perhekerhossa itse asiassa juuri aiheesta "galluppasimme" ja eipä sielläkään kukaan kertonut alle 4kk ikäisensä nukkuvan ihan koko yötä putkeen. - sitten..
tosiaan.. kirjoitti:
Eihän tuo voi mitenkään pitää paikkaansa, koska suurin osa 3kk ikäisistä syö yöllä maitoa!
Mulla sattuu olemaan tuttava/lähipiirissä paljon vauvaikäisiä eikä näin äkkiseltään tule mieleen yhtäkään 3kk ikäistä joka nukkuisi yöt läpeensä.. Perhekerhossa itse asiassa juuri aiheesta "galluppasimme" ja eipä sielläkään kukaan kertonut alle 4kk ikäisensä nukkuvan ihan koko yötä putkeen.Et sitten löytänyt vissiin sitä lähdettä..? Olisi vaan oikeasti kiinnostanut väittääkö joku tosiaan tuollaisia.. Kuulostaa niin utopialle.
- minä vaan
tosiaan.. kirjoitti:
Mulla sattuu olemaan tuttava/lähipiirissä paljon vauvaikäisiä eikä näin äkkiseltään tule mieleen yhtäkään 3kk ikäistä joka nukkuisi yöt läpeensä.. Perhekerhossa itse asiassa juuri aiheesta "galluppasimme" ja eipä sielläkään kukaan kertonut alle 4kk ikäisensä nukkuvan ihan koko yötä putkeen.mulla tyttö nukkui jo 1kk yöllä 12 tuntia!! iha normaalia neuvolasta kysytty juttu..olen aika onnellinen ku on aina ollu hyvä nukkumaa..päivällä saattaa nukkua yhtensä 5 tuntia..nyt 4kk :)
- kyllä
minä vaan kirjoitti:
mulla tyttö nukkui jo 1kk yöllä 12 tuntia!! iha normaalia neuvolasta kysytty juttu..olen aika onnellinen ku on aina ollu hyvä nukkumaa..päivällä saattaa nukkua yhtensä 5 tuntia..nyt 4kk :)
ettei tuo MAHDOTONTA ole! Olen 4 lapsen äiti ja vain esikoiseni on nukkunut alle 3kk ikäisestä yöt läpeensä. Hänen lisäkseen olen tavannut vain muutamia vastaavia tapauksia, en tosiaankaan 70%!
- Mipa+Kasper
Moi!
Meil myös 3kk:nen poju ja nukkuu myös n. 11h yöllä 2-3 2h/2,5h päikkärit päivisin.. Ainakin kahdet koska illalla ei oikeen malttaisi nukkua/nukahtaa ja kauhea tohina päällä. Illalla jos saadaan nukkuun (yleensä vaunulenkin avulla) niin nukkuu vain n. 45min-1,5 h.Ollaan myös ihan kokonaan tuttelilla!
Minkälaisia teidän vauvan iltapäivät/illat on? Saatko vauvan nukkumaan? Meillä aina hirveä tappelu iltaunista (jos ei nuku, niin huutaa yliväsyä ja joudutaan laittaan jo aikasin esim. klo 19 yöunille, joka mielestäni hieman liian aikasin..)! Myös yöunille saattaminen on ollut hirveää tappelua, vaikka olis nukkunu minkälaiset unet..Meil myös ollu viä ilmavaivoja, että unet riippuu ihan niistä..- 3kk
Meidän neiti rupeaa yöunille 21.30-22. Tosin yökkäri ja iltatoimet tehdään joskus kahdeksan maissa. Loppuillan tarjoillaan pulloa ja tankkaillaan nukkumaanmenoon saakka. Yleensä puolivaloille olkkarissa ja siitä siirrytään hämärään makkariin hyssyttelemään (ei malta rueta nukkumaan tv:n valojen loisteessa). Hetken hyssyttelyn ja hyräilyn jälkeen nostan omaan sänkyyn ja tarjoilen tutia ja jatkan hyräilyä. Yleensä nukahtaa hyvin, paitsi jos on röyhyjä tulossa..Vatsaväänteitä meillä ei ole ollut sen jälkeen, kun rupesin muutaman viikon ikäisestä antamaan rela-tippoja. Piereksii kyllä mut ei väännä vatsaa, toiminut ainakin meillä.
Aamulla typy heräilee 6.30-8.00 ja tankkaa itsensä. Aamupäivällä nukahtaa sitteriin pikkutirsoille ja puolenpäivän maissa lähdetään ulos. Nukahtaa yleensä siinä vaiheessa, kun hattu laitetaan päähän ja nukkuu ulkona 4-5 tuntia (sisällä päikkärit ja 2-3 tuntiin.)
Illat seurustellaan ja tankkaillaan. Ottaa yleensä parit 0,5-1 tunnin tirsat illan mittaan, joko sitterissä, sängyssä tai vaunuissa sisällä. Olen huomannut että kylvettäminen juuri ennen yökkäreiden vaihtoa on vaikuttanut nukkumiseen. Nukkuu levollisesti ja sikeästi.
Jonakin iltana neiti on niin pirteä, että on turha kuvitellakaan nukuttamista. Olen antanut valvoa ja kyllä hän aina on jossain vaiheessa tupsahtanut nukkumaan. Esim. jos päivällä reissattu autolla, on nukkunut paljon. Eli ilta menee sit valvoessa, mut so what! Sen olen kyllä pistänyt merkille, että nukahtamisvaiheessa ei saa kuulua mitään ääniä tai typy virkistyy heti. Yöunilla ollessaan saattaa herätä, mut tarjoan vaan hiljaa tutia sanomatta sanaakaan.
- äiti3x
Meillä on poika 2,5 kk ja nukkuu seuraavasti. Illalla menee nukkumaan klo 21-21.30 ja herää aamulla klo 8-9.30.Päivän aikana nukkuu 4-5h yhteensä. Yhdet pitkät päiväunet ja muutamat puolen tunnin unet illalla. Meillä ollaan myös pelkällä NANilla. Näin on ollut jo yli kuukauden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804