Lopettakaa nyt tuo seurustelu homma, koska ette ole vielä kypsiä siihen. Oottakaa kun olette yli 19 vuotiaita.
Jokaiseen vastaan väittämään tämän aiheen kanssa täytyy olla perustelu.
Hei kaikki alle 19v
39
1837
Vastaukset 39
- JJK90
Mistä sää tiedät onko joku kypsä,joku on kypsä 15-vuotiaana ja joku ei vielä edes tuossa 19 vuoden iässä
Että älä tuu tänne riehumaan,jossei miellytä se että joku alle 19-vuotias seurustelee niin voi silti pitää turpansa kiinni!!!- poikamies/
Mielestäni on aivan väärin että 13v aletaan puhua seurustelemisesta ne ovat vasta niitä ensi ihastumisia jotka vaihtuvat viikoittain.
- JJK90
poikamies/ kirjoitti:
Mielestäni on aivan väärin että 13v aletaan puhua seurustelemisesta ne ovat vasta niitä ensi ihastumisia jotka vaihtuvat viikoittain.
Juu,tiedän,olen kokenut noita viikoittain vaihtuvia ihastumisia ja todellista rakastumista
En tarkoittanutkaan että 13-vuotiaana tarttis jo seurustella mutta ei nyt 19-vuotias tartte olla - tietää2
JJK90 kirjoitti:
Juu,tiedän,olen kokenut noita viikoittain vaihtuvia ihastumisia ja todellista rakastumista
En tarkoittanutkaan että 13-vuotiaana tarttis jo seurustella mutta ei nyt 19-vuotias tartte ollaon vain hiljaa siellä langan päässä
- JJK90
tietää2 kirjoitti:
on vain hiljaa siellä langan päässä
Vaan enpäs olekaan :D
- tietää2
JJK90 kirjoitti:
Vaan enpäs olekaan :D
Etkö tienny että seurustelu on epäterveellistä nuorelle ihmiselle. Täytyy keskittyy olennaiseen, kuten opiskeluun. =P
- Minä vaan
tietää2 kirjoitti:
Etkö tienny että seurustelu on epäterveellistä nuorelle ihmiselle. Täytyy keskittyy olennaiseen, kuten opiskeluun. =P
Enpä tuohon opiskeluun paljon keskity kun pärjään muutenkin :D
Joten tyttöystävän kanssa hauskanpitoon ja töiden tekoon keskityn enemmän, ikää 18 vuotta... Opiskelun ohessa on syytä muistaa pitää hauskaa. - JJK90
tietää2 kirjoitti:
Sinulla ei ole ilmeisesti ollut nuoruutta,rakastumiselle ei voi mitään ja tuosta opiskelusta ei tule mitään jos et voi tätä rakastumisen kohdetta saada,eli paras vaihtoehto on yrittää pokata tyttö/poika,ja jos se antaa pakit niin voitpa keskittyä olennaiseen eli siihen opiskeluun koska tämä edellä mainittu ei enää vaivaa päätäsi,jos saa sen tytön/pojan pokattua niin hyvä seurustelusuhde voi antaa voimaa,kun itse seurustelin aikoinani niin se antoi voimaa ja numerotkin nousi
Tiedän nimittäin että se on yhtä helvettiä yrittää käydä kouluaan kunnolla jos on rakastunut
- ......
alle 19 vuotiaiden pitää kasvaa kaapissa opiskellen. JA PASKAT!
Siinähän sitä kokemusta karttuu, kun on jtn härvellystä nuorenakin.- Muksu
Järki menny jotka tuota väittää. Kyllä sen ymmärtää jos jotkut isomman kaupungin pissinuoret (13-15v) vetelee viikkojen nussutuksia, mutta ei, ei se meillä päin pirhana niin ole. Kaikki 13v jotka lähiaikoina seurusteli / nyt seurustelee, on päälle 3kk. Ja itse asiassa, minä olen ollut jo 5kk, revi siitä!
- Muksu2
Muksu kirjoitti:
Järki menny jotka tuota väittää. Kyllä sen ymmärtää jos jotkut isomman kaupungin pissinuoret (13-15v) vetelee viikkojen nussutuksia, mutta ei, ei se meillä päin pirhana niin ole. Kaikki 13v jotka lähiaikoina seurusteli / nyt seurustelee, on päälle 3kk. Ja itse asiassa, minä olen ollut jo 5kk, revi siitä!
(Sori et matkin nimimerkkii, mutta haluun et noin tietää että muksukin voi seurustella vakavasti)
No niin siis tästä se sit alkaa....
MÄ seurusteli ekakerran 13w se kesti 1vuoden ja 3 kuukautta jne...
Hei se oli aivan ihanaa ja ois jatkunu, jos en olis muuttanu vittu n.100km (ei kaukosuhteet toimi sekin kottu on.)
Niin että repikää siitä, kyllä 13w voi seurustella mun täti alko seurustelee 13w nyt se on 45w ja on sen miehen kaa vieläkin, etttä hehe...
Ikä ei krro paljo mitää, ensinnäki moni 19 vuotias on epäkypsempi ku moni 14 vuotias..
Älä jauha paskaa siis- vanhapoika85
Jos mahdollisuus on aloittaa ennen 19 vuotta seurustelut ja tuntee olevansa valmis, niin en suosittele odottamaan. Käy muuten helposti niin kuin minulle, että jää yksin ja kuluttaa vapaa-aikaansa tällä palstalla valittamiseen.
- tyttö89
minkä ikäne oot? tyttö vai poika? kiinnostais tietää :)
- qwerty1
ei tähän mitään perusteluja tarvita, silloin saa aloittaa seurustelun kun on siihen itse kypsä, ja tuntee olevansa valmis.
ja toi oli varmaan provo! - PROVO PROVO PROVO!!!
PROVO PROVO PROVO PROVO PROVO PROVO PROVO!!!
- ....
ainiiku vaa 19v:t ja yli sais olla onnellisii ja rakastettuja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????? WITTU ET JOTKUT SSSSAAAAAAAAAAAATAAANAN TYHMIIIIII½!!!!!!!!!!!!!!!!!! HELVETTIIIII NYT VITUTTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- jenn11
pervoo!!!!
- tietää2
olen 17w poika. ja sanon et seurustelu vie järjen kaikilta enkä halua seurustella koska siitä ei opi mitään viisasta se on vain ihmisen hormonien lisääntymis vietin ensimmäinen vaihe. olin kaks vuotta sitten kerran ihastunu ja siitä seuras kauheita paineita ja ongelmia. enkä halua ikinä kokea sitä enää. >:o
on maailmassa jotain muutakin ihanaa ja mahtavaa kuin seurustelu. - JJK90
tietää2 kirjoitti:
olen 17w poika. ja sanon et seurustelu vie järjen kaikilta enkä halua seurustella koska siitä ei opi mitään viisasta se on vain ihmisen hormonien lisääntymis vietin ensimmäinen vaihe. olin kaks vuotta sitten kerran ihastunu ja siitä seuras kauheita paineita ja ongelmia. enkä halua ikinä kokea sitä enää. >:o
on maailmassa jotain muutakin ihanaa ja mahtavaa kuin seurustelu.Ihastuminen on eri asia kuin seurustelu
Aloittaessasia ketjun sanoit että alle 19-vuotiaiden ei pitäisi seurustella,nyt puhut ihastumisesta.On totta että ihastuminen vie kaiken ajattelukyvyn ja se on aika kauheaa aikaa mutta jos yrittää pokata sen tytön/pojan ja saa hänet niin seurustelu ei todellakaan ole kauheaa
Jos hän antaa pakit niin kuukauden on surullinen olo ja sitten hänet on jo unohtanut
vaihtelee noi sun juttus niinkun Niinistön NATO-kannat presidentinvaaleissa - pappi1
tietää2 kirjoitti:
on maailmassa jotain muutakin ihanaa ja mahtavaa kuin seurustelu.haista sie vi**u!
mie oonki 17w tyttö, ja mulla menee hyvin!
meen naimisiin kultani kanssa kun tuun 18 vuotiaaks. ollaan seurusteltu 2 vuotta, et harkitse ennenku kirjotat toisen kerran tänne tollasii provoja! - tyttö tietää
JJK90 kirjoitti:
Ihastuminen on eri asia kuin seurustelu
Aloittaessasia ketjun sanoit että alle 19-vuotiaiden ei pitäisi seurustella,nyt puhut ihastumisesta.On totta että ihastuminen vie kaiken ajattelukyvyn ja se on aika kauheaa aikaa mutta jos yrittää pokata sen tytön/pojan ja saa hänet niin seurustelu ei todellakaan ole kauheaa
Jos hän antaa pakit niin kuukauden on surullinen olo ja sitten hänet on jo unohtanut
vaihtelee noi sun juttus niinkun Niinistön NATO-kannat presidentinvaaleissanasevasti sanottu!
- tietää2
pappi1 kirjoitti:
haista sie vi**u!
mie oonki 17w tyttö, ja mulla menee hyvin!
meen naimisiin kultani kanssa kun tuun 18 vuotiaaks. ollaan seurusteltu 2 vuotta, et harkitse ennenku kirjotat toisen kerran tänne tollasii provoja!mene sinä hormoni höperö naimisiin ihan rauhas.
- pappi1
tietää2 kirjoitti:
mene sinä hormoni höperö naimisiin ihan rauhas.
kyllä meen, maltas vähän, voin lähettää sullekkin kutsun häihin!
niin mikä se sun osote taas olikaan?... - tietää2
JJK90 kirjoitti:
Ihastuminen on eri asia kuin seurustelu
vaihtelee noi sun juttus niinkun Niinistön NATO-kannat presidentinvaaleissaseurustelu haisee. suurin osa täälläki vaihtaa kumppania kuin jääkiekko pelikortteja lapsena.sit valitetaan masentaa ja masentaa ku tulee pakit. tuskin tietävätkään mikä on masennus. sit pussaillaan pitkin koulujen käytäviä ja ollaan ivallisia muille. seurustelu on ihan sairasta puuhaa, siis miten voin ees kuvittella itsenikään lääppimässä.
tässä ohje jos haluaa elää kahdestaan välttämättä:
oota kun oot 19
hommaa ns. esiliina seurustelu "hetkeen"
mennään naimisiin
perustetaan perhe - 17n
tietää2 kirjoitti:
on maailmassa jotain muutakin ihanaa ja mahtavaa kuin seurustelu.eli siis tuomitset, ennen kuin olet edes kokeillut?^^ se, että olet itse epäkypsä, ei tee automaattisesti meistä muistakin epäkypsiä...
- JA SE ON VARMA KUN POMMI!
TOI SUN JUTTUS OLI JOKO VITSI, TAI SITTE SE OLI PROVO!
haluut vaa varmaan kiinnittää JJK90:mmenen huomion, et voisit kommentoida sen kaa!
mut valitettavasti et oo tarpeeks järkevä kommunikoimaan JJK90:menen kanssa.
hei, annan sulle vinkin --> mee suihkuun, ja peseydy huolellisesti, ja ota käteen, niin kyllä helpottaa!- tietää2
Oli kiva ku sain aikaan tällasen tappelun. Tarkoituksenani oli vain tehdä mahdollisimman hyvä viesti tappelun aikaan saamiseksi ja niin taisin onnistua, mut oli hauskaa ja nyt on parempi olo. Kiitos kaikista hienoista vastauksistanne. Hyvää illan jatkoo kaikille ja muistakaa nimimerkkini sit jatkossakin. x)
ai niin. seurustelen itsekkin ja mul ei oo mitään sitä vastaan. hah! xD - JJK90
.......minun puolestani tietää2:ta vastaan vai kannanotto tietää2:n puolesta minua vastaan,minä kun en ole mikään lahjakkain suomen kielessä(ja silti opiskelen ruotsia,englantia,saksaa ja venäjää,ei mee mullakaan hyvin :D)
- ............
JJK90 kirjoitti:
.......minun puolestani tietää2:ta vastaan vai kannanotto tietää2:n puolesta minua vastaan,minä kun en ole mikään lahjakkain suomen kielessä(ja silti opiskelen ruotsia,englantia,saksaa ja venäjää,ei mee mullakaan hyvin :D)
Mä osaan venäjää kans :)
Privet! Kak tvoi dela? chego ti segodnia delal?
:D:D toivottavasti tajusit :D - juupJUUP
tietää2 kirjoitti:
Oli kiva ku sain aikaan tällasen tappelun. Tarkoituksenani oli vain tehdä mahdollisimman hyvä viesti tappelun aikaan saamiseksi ja niin taisin onnistua, mut oli hauskaa ja nyt on parempi olo. Kiitos kaikista hienoista vastauksistanne. Hyvää illan jatkoo kaikille ja muistakaa nimimerkkini sit jatkossakin. x)
ai niin. seurustelen itsekkin ja mul ei oo mitään sitä vastaan. hah! xDOOTKO VÄHÄ PERVO?
- katsos
tietää2 kirjoitti:
ai niin. seurustelen itsekkin ja mul ei oo mitään sitä vastaan. hah! xDminä niin tykkään vetää äkteen!
ja hyvää illanjatkoo viel kaikille.
NJÄH NJÄH... - tietää2
tietää2 kirjoitti:
ai niin. seurustelen itsekkin ja mul ei oo mitään sitä vastaan. hah! xDvedän käteen aina iltaisin.
RÖH RÖH... - JJK90
............ kirjoitti:
Mä osaan venäjää kans :)
Privet! Kak tvoi dela? chego ti segodnia delal?
:D:D toivottavasti tajusit :DДа, Я понимаю
Tosin määhän olen vasta ihan alkeissa kun en tota venäjää oo opiskellut kun kuukauden pari mutta kyllä mää ton sun juttus ymmärsin
(Noi kyrilliset kirjaimet saa siten että meet wordiin ja jossei sulla oo siellä fonteissa kyrillisiä niin mee lisää merkki ja sieltä löytyy kaiken maailman kirjaimia,aika kömpelöä mutta toimii,sitten kopsaat ja laitat mihin haluat)
- opipoipåpo
poåpåpopoåppoipiop
- lolo
XDDD Paskapuhetta sanon minä... :D Jokaisella on oikeus puhua ongelmistaan! Mulla niitä nyt ei oo, ko en ole seurustellu, mutta musta tää palsta on just sitä varten............
- 17n
itse perustella mikä tekee alle 19-vuotiaista epäkypsiä seurustelun suhteen?^^ ei vuodet ikää tee...
- kakkaaaaa ääääää!!!!
kakkapissapyllykakkapissapylly"!!!!! äääääääääähhhhh tulessa tää keskustelu ni ei voi puhuu kunnol äääää!!!!! veeeetttäääääääähhhh"!!!!!!!
- Anonyymi00041UUSI
Mistäs tiedät ,ettei oo kypsii sellaiseen.Sinä oot varmaan pettynyt seurustellessasi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️541064Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?171009- 82851
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80759Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei21737- 59631
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k204627- 105617
Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet193594- 94558
Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille
Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html260488Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.87462Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto73461- 39434
Aika on tuonut järkeä
Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,42413- 47400
- 30397
- 5388
Persut eivät uskaltaneet tulla ulos
Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9142376- 29348