Lesboko ?- mieletön sekavuus butch-butc

elämässä kiinni

Etsin epätoivoisesti itseäni tai oikeastaan sitä, mikä oikeastaan olen. Olen suunnilleen 24 vuotias miesmäinen nainen (ns. poikatyttö lapsesta saakka.) Haluaisin tietää, onko jollakin muullakin ollut samanlaisia kokemuksia, kuin itselläni. Aloin hiljattain miettiä omaa seksuaalisuuttani, tai pikemminkin sitä, mikä siinä mättää. Ihastuin erääseen minua reilusti vanhempaan naiseen, mikä järkytti minua. Olen pitänyt itseäni heterona, tai sitten en oikein minään.

Aloin tutustua kaikenlaiseen mahdolliseen asiatietoon lesboudesta ja bi seksuaalisuudesta. Ymmärsin, että rajoittuneesti voidaan ajatella olevan butch ja femme tyyppisiä lesboja. Luulen, että jos luokittelen itseäni, ajaudun selvästi butch kategoriaan.

Olen käsittänyt, että butch-femme parit ovat ns. tavallisia. Mutta mitenkäs, kun minua, "butch" tyyppistä (jos nyt pitää luokitella) kiinnostaa uskoakseni vain toiset butch tyyppiset naiset. En ole tippaakaan kiinnostunut miehistä, enkä myöskään neitimäisistä ja meikatuista naisista. Onko jollakin muulla vastaavia kokemuksia, vai onko tämä nyt jo yli kaiken kohtuuden.

Pitäisikö "prototyyppi lesbon" olla kiinnostunut nimenomaan vastakkaista tyyliä edustavista lesboista?

Olen näissä asioissa ihan noviisi ja tiedonjano itsestäni ja identiteetistäni on tuskainen. En oikein ole varma, olenko edes lesbo. Kuitenkin tajutessani ihastuneeni/rakastuneeni tähän itseäni huomattavasti vanhempaa naishenkilöön, aloin ajatella asiaa ja tajusin, että tämäkö on se asia, joka on tehnyt elämästäni niin vajaan tuntuisen, ihan kuin jotain puuttuisi. Olen mielessäni usein ihmetellyt, miksi minua ei yhtään huvita etsiä seurustelukumppania noista "luomakunnan kruunuista" :( niinkuin täällä Lapissa eräs saamelaisvanhus järkytyksekseni puhutteli miehiä.

7

2043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ånni

Ei taida olla olemassa prototyypin lesboa, on vain erilaisia ihmisiä. Eiväthän lesbot ole mikään homogeeninen ryhmä, on vain ryhmä heterogeenisia lesboksi itsensä määrittäviä ihmisiä.

Lesbous on vain yksi osa ihmisestä. Mitä muuta me edustamme, mistä me pidämme, mitä arvostamme, millaisia olemme ihmisinä jne. jne, ovat ainakin yhtä ratkaisevia elämässämme kuin lesbous.

Jos olet siinä mielessä tiesi alussa, että mietit vielä seksuaalisuuttasi, älä pakkaa itseäsi mihinkään liian tiukkaan muottiin, älä määrittele itseäsi lesbouden kautta pelkästään. Sinä olet niin paljon muutakin.

Palaset loksahtavat kohdalleen. Kun minä löysin itselleni sielunsisaren, ikuinen kaipuuni jostakin muusta, jonnekin muualle loppui.

• Hengitä

Juu...mulla sama tarina, tosin seksuaalinen suuntautumiseni (lesbo) on ollut selvää esiteini-iästä asti. Yhden harhaluulon oikoakseni; ei ne butch-femme-parit ole sen yleisempiä kuin muutkaan. Ne vaan näkyy katukuvassa ehkä selvemmin.
      Mä ite olen poikamaisena aina rakastunut niihin toisiin jätkämäisiin, ehkä sä näet niissä joitain omia piirteitäs? Täytyyhän ihmisen tunnistaa siinä toisessa jotain, jotta se liikuttais? Toisaalta, ei se poikamaisuus tee susta "miehekästä", tosiaankaan. Sähän olet vähintään yhtä paljon nainen kuin pitkällä letillä varustetut kanssasiskos. Ja unohda jo ne lappalaisukkelit mielipiteineen ;) naurattaa aina, kun naistenvessassa neitoset kattoo mun perään hämmentyneenä, on monta kertaa tultu selittämään et "-hei, tää on kuule vaan naisten wc...!"
      joo-o, mullehan se kannattaa tulla kertomaan.
      Tsemppiä. Äläkä usko kaikkea mitä kirjoissa sanotaan, vaan lähde ite kokeilemaan ;)!

• seinä.

Muhunkin vetoo ennemän. Kundimainen tyttö, kun femme, on se kivaa. Kun kaunis nainen katsoo, perään. Mutta jotenkin se kundimainen, kolahtaa paremmin. :)
        itse en koe itseäni, enkä luokittele. Sitä oon puoliksi femme, ja toisaalta butch.

• ..........

Ole rehellinen itsellesi ja kuuntele sydäntäsi. Tiedät itse sisimmässäsi mitä ja mikä olet. Ei kannata antaa turhan suurta arvoa kirjatiedolle.

Äläkä kuuntele liikaa muiden ihmisten mielipiteitä kun itse tiedät totuuden.

Siinä ei ole mitään tavatonta, että olet butch joka tykkää toisista butcheista. Olet hyvä juuri sellaisena kuin olet.

Sinun ei tarvitse nimetä itseäsi tai kategorisoitua. Ole vain sellainen kuin olet ja rakasta itseäsi sellaisena kuin olet.

• jorojukka-kukka

Kaks "ukkelia" on ydessä ihan omiaan. :)

• ja mahdollisuus

Kyse voi olla myös bi-seksuaalisuudesta kohdallasi. Aika asian näyttää, olet sen verran nuori, että ehdit mahdollisesti rakastua vielä sekä naiseen että mieheen. Joka tapauksessa opettele hyväksymään itse itsesi sellaisena kuin olet. Mieluusti sanoisi myös sen, että koska olet vielä noinkin epävarma itsestäsi, älä loksauta äkkiä itseäsi mihinkään lokeroon -äläkä toisiakaan naisia tai miehiä. Vannomatta paras nääs. Vastaasi voi joskus kävellä upea liinatukkainen blondi, joka käyttäytyy kuin "mies" (tai sitten ei) ja olet aivan retkussa häneen. Voi se olla mieskin, johon vielä rakastut... Anna itsellesi aikaa ja mahdollisuus kaikkeen...

• .........

ei suhteessa suinkaan aina tarvitse olla maskuliinista ja feminiinistä osapuolta! joten aivan hyvin voi onnistua kahden "butch"-lesbonkin parisuhde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1701
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1546
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1260
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe