moskova

tietoa tarvitaan

Olen lähdössä Moskovaan työmatkalle viikoksi toukokuussa. Vapaa-aikaa on rajoitetusti, mutta onpa kuitenkin. Haluaisinkin saada tietoa:

-nähtävyydet
-ruoka/ravintolat
-hintataso
-turvallisuus
-seikat, jotka tulisi ottaa huomioon Moskovassa oltaessa

Olisin kiitollinen kaikenlaisesta tiedosta.Huom. Kyseessä ei ole mikään bisnes-matka, jossa firma maksaa kulut, eikä itsellänikään ole liikaa rahaa. Olen ollut viimeksi Venäjällä n. 10 vuotta sitten ja sekin oli pikkukaupungissa lähellä Suomen rajaa. Kokemukset eivät olleet kovin hyvät, enkä varmaankaan saanut sitä parasta kuvaa Venäjästä.

4

2358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jolki Palki

      Ei kannata vastata kun siihen mennässä moni asia ennättää muuttua , mmm autositoumus maksu 103 ruppanaa poistuu viimeistään helmikuussa ja viisumin hintakin alenee ja jonot ne vaan pitenee rajalla !!!
      kaksoishinnoittelu muuttuu kolminkertaiseksi ja Jolki-Palkissa loppuu sapuskat.
      Ainut mikää pysyy ennallaan on Tretjakovin galleria , sillä suomi pojalla on sitä tehdessä rukkaset likaantuneet!

    • jotakin_

      Metrolla liikkuminen on edullista, eikä niin vaikeaa kuin aluksi luulisi.
      Kävelymatkan päässä keskustassa on jo viikoksi nähtävyyksiä, kreml tietysti pakollisena.
      Syödä ei kannattaisi uudella tai vanhalla arbatilla (katuja), ruokapaikkoja tulee vastaan muuallakin lähes kokoajan.
      Kartta kannattaa ostaa heti saavuttua kioskista.

      • Kreml

        Olen ollut Moskovassa lähes kymmenen kertaa, mutta Kremlissä en kertaakaan. Kerran yritin mennä, mutta sisäänpääsy omatoimimatkailijalle on tehty lähes mahdottomaksi. Turistiryhmissä kyllä olisi päässyt. Kun vihdoin sai lipun, niin selvisi, että laukun kanssa ei ole sisälle menemistä ja se olisi pitänyt jättää jonnekin muualla olevaan säilytykseen. Viimeistään silloin meni hermot, enkä toiste ole yrittänytkään.

        Muuten aivan mahtava kaupunki, en kai muuten siellä olisikaan näin monta kertaa käynyt.


      • katja.jkl
        Kreml kirjoitti:

        Olen ollut Moskovassa lähes kymmenen kertaa, mutta Kremlissä en kertaakaan. Kerran yritin mennä, mutta sisäänpääsy omatoimimatkailijalle on tehty lähes mahdottomaksi. Turistiryhmissä kyllä olisi päässyt. Kun vihdoin sai lipun, niin selvisi, että laukun kanssa ei ole sisälle menemistä ja se olisi pitänyt jättää jonnekin muualla olevaan säilytykseen. Viimeistään silloin meni hermot, enkä toiste ole yrittänytkään.

        Muuten aivan mahtava kaupunki, en kai muuten siellä olisikaan näin monta kertaa käynyt.

        johon mahtuu joku matkaopas, kamera, puhelin ja sen sellaista ei kyllä tarvinnut jättää minnekään. Katsoivat sen sisälle, mutta mitään ei takavarikoitu.

        Lippujen ostossa ei ainakaan meillä ollut mitään ongelmia, kunhan ensin löytyi oikea ostopaikka. Lippuja on eri hintaisia. Halvimmalla (100 ruplaa)pääsimme kiertelemään alueella ja käymään yhdessä näyttelyssä. Tuonne asehuoneeseen muistaakseni oli jotkut kellonajat, milloin pääsi sisään, mutta ei siis käyty. Netissä hinnat on kyllä eri luokkaa, että ovat joko nousseet tai ovat myyneet meille "väärän" lipun.

        http://www.kreml.ru/en/main/info/visitors/tickets/


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe