Ahdistava tai miellyttävä läheisyys

niisku-myy46

Olin tänään shoppailemassa. Kirppareilla enimmäkseen ;) Joiden kirppisten käytävät ovat ahtaat ja ihmiset joutuvat pakosta lähekkäin. Kuinkahan moni piti ilmiöstä? Tunteekohan ihminen tällaisissa tapauksissa itsensä kiusaantuneeksi, koska ihmisen reviiri on noin 1 m? Tämä on ns. henkilökohtainen alue, jonka sisäpuolelle päästämme vain harvat ja valitut läheiset.

Joidenkin ihmisten ympärillä on aivan kuin muuri. Heitä ei uskalla/huvita halata, vaikka tuttuja oltaisiinkin. Toisia taas tekee mieli tervehtiä halaamalla. Poskisuudelmiahan onneksi ei meillä juuri viljellä. Siinä mentäisiin vielä astetta lähemmäksi.

Tanssiminen on yksi, jossa reviiri ei pidä. Miehet saavat varsinkin olla tarkkana käsiensä sijoittelun kanssa ;) Ettei tule korville ;D

Eikö muuten ole metka juttu? Onko se sitten sitä kemiaa...

14

953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anssi.

Joo tosiaan jokin turva alue on, mutta ei kaikille. Joku voi tulla ihan luonnollisesti sen sisäpuolelle, mutta taas jos joku lähestyy sitä, niin silloin niska ainakin kääntyy taakse. Ihan sama on silmiin katsominen. Jo eka kerralla näet toisen silmistä, jos niihin voi katsoa.

• niisku-myy46

Jotkut katsovat silmiin niin, että tunnet itsesi tosi kiusaantuneeksi.

Joku voi koskettaa sinua vaikka kevyesti hartioista... ihan melkein huomaamatta, ja tekee mieli karata alta pois.

Kumma juttu.

• anssi.
        niisku-myy46 kirjoitti:

Jotkut katsovat silmiin niin, että tunnet itsesi tosi kiusaantuneeksi.

Joku voi koskettaa sinua vaikka kevyesti hartioista... ihan melkein huomaamatta, ja tekee mieli karata alta pois.

Kumma juttu.

Jos ne aurat silloin on sopivat, kun joku voi tulla vaikka vähän lähemmäksikin.

• oiqqq

oiq o ihqqqq

• Ellen

poistumalla sivummalle,
      ottamalla askeleen vastakkaiseen suuntaan :D)

• Minea44

epämiellyttäväksi - alennusmyynnit, hissit, ravintola/festari"vellonnan", ruuhkabussit jne.

Voin silti tehdä ihan kaikkea, kunhan valitsen ajankohdan oikein - festareilla en ole siis eturivissä ja hissimatkan kestän kyllä.
      Toisaalta kysymys on myös käytännöllisyydestä - inhoan jonottamista!

Ystäviä halaan mieluusti, mutta hitaiden tanssiminen vieraan henkilön kanssa tuntuisi vastenmieliseltä ajatukselta.
      En ole koskaan ollut flirtti - tosikko kai sitten...

Olen hyvin reviiritietoinen - henkilöt, jotka tuppaavat puhuessaan liian lähelle saavat minut kavahtamaan taaksepäin:(

• niisku-myy46

Tungos on tosi epämiellyttävää. Kaikenlainen tuuppiminen ja se, että melkein tunnet toisen hengityksen niskassasi.

Hitaat vieraan kanssa - hui kauhistus...

• Februari

Mä inhoon väenpaljoutta jossain messuilla ja myyjäisisissä. Huh huh...kuuma tulee, kun luovii ihmismassassa..
      Harvoin käyn, mutta joskus on jotain mielenkiintoisia tapahtumia.

Muutoin ihmisiä on mukava tavata ja halailla. Sen huomaa yleensä heti, kuka on ihminen, jota haluat halata tai kuka haluaa tulla halatuksi.

Aina ei ole kyse kemiasta. Toiset ihmiset ovat jostain syystä hyvin estyneitä. Tiedän henkilöitä, jotka eivät voi kuvitellakaan, että antaisivat vieraan ihmisen esim. hierojan koskettaa itseään. Mä taas nautin, kun joku hoitaa mua.

• wanita

toden totta minäkin inhoan ruuhkia, joulunaika ja juhlapyhien aatot kaupoissa ihan kamalia, pyrin ennakoimaan ne

työpaikalla itse pidän reviirin n. metrissä, muuta jos joku änkee lähelle, en väistä, tosin miesvaltaisella alalla se joskus tuntuu hiukan kiusalliselta

ja silmiin katsominen, harrastan sitä itse, se voi olla vastapuolelle kiusallista, riipuu asiasta, joskus on sattunut niin että on ollut pakko kysyä vastapuolelta; puhutko minulle? kun hänen katse menee kuin ohi...silmät sielun peili, se on totta

mutta tanssiessa silloin tulen liki ja sallin sen vastapuoleltakin, toisaalta silloin on kyllä vaarana että antaa vinkejä jotka voidaan ymmärtää väärin, mutta mielestäni tanssiin kuulu läheisyys, ei muuten voi seurata viejää

• retros

ja haluttomuus tuskin geeneissä.

Täysin valintaa haluanko vai enkö olla lähellä ihmistä.Yleensä haluan olla lähellä toivotuista,hoidollisista tai muuten vaan sosiaalisista tarpeista.

Sama lie pätee toisinkin päin!

• blackwomans

Etten mene sinne muutenkaan ,en ymmärrä miten ihmiset viitsivät edes viedä sinne löyhkääviä kamojaan:)

Tottahan se on ihmiset jotka tunkeutuvat suuhun asti puhuessaan ,niistä ahdistuu todella paljon.

Usein olenkin pyytänyt nenäliinaa,kuivatakseni naamani:)

Toisena ryhmänä on takertujat..voi ällö..en tiedä mitään ällömpää kun hihassa roikkujat.

Olen kait niin itsenäinen ihminen ,että en voi sietää jos mun lähelle joku änkee.

Eriasia on jos näkee jonkun todella seksyn kundin,niin mikäs siinä..AH....

No joo,Yksi riittää kerrallaan:)

• "viedä sinne löyhkääviä kamojaan"
        Vähän nyt tuoksahti vahva asenteellisuus.
        Yleensä sinulla on ollut ihan asiallisia tekstejä.
        En tiedä. Heititkö provon vai?
        Jokin tässä nyt vähän särähti.
        Sori. Mutta oli pakko kommentoida.

• blackwomans
        weccu kirjoitti:

"viedä sinne löyhkääviä kamojaan"
        Vähän nyt tuoksahti vahva asenteellisuus.
        Yleensä sinulla on ollut ihan asiallisia tekstejä.
        En tiedä. Heititkö provon vai?
        Jokin tässä nyt vähän särähti.
        Sori. Mutta oli pakko kommentoida.

Ei todellakaan mitään asenne vammaa:)

Välillä asiaa,välillä asian vierestä.

AI mulla on fani?

Kiva,kiva:)

Aina saa ja pitää kommentoida,ei siinä mitään:)

Lumisateista päivää sulle:)

• blackwomans kirjoitti:

Ei todellakaan mitään asenne vammaa:)

Välillä asiaa,välillä asian vierestä.

AI mulla on fani?

Kiva,kiva:)

Aina saa ja pitää kommentoida,ei siinä mitään:)

Lumisateista päivää sulle:)

Fanitan oikein kunnolla.
        Samoin kuin muita nimimerkillä kirjoittajia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2631
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      80
      2014
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1108
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe