Kyseessä 05 wagon takaluukun lukko aukeaa kun starttaa;eihän sen näin pitäisi toimia.
Onko vastaavanlaisisia tapauksia.No takuuhan on voimassa.
Mondeon takaluukun lukko
9
6639
Vastaukset
- -Mondeo 04
Mikrokytkinhän se siellä reistaa. Sedan mallissakin on saanut kerta vuoteen aina talvisin vaihtaa :-) Aukoo silloin kyllä ajonaikanakin satunnaisesti lukkoa.
Samaa ongelmaa muissakin nykyautoissa, joissa vastaava avauskytkin, ei kestä talvea..- Janne.
mä olen kyllä jo kohta 6 vuotta pärjannyt eikä vielä kertaakaan ole tarvinnut mikrokytkintä sen paremmin kun lukkoja muutenkaan rempata joten ei se kai kauhean yleistä kuitenkaan ole, kun en nyt siihen jaksa uskoa että omani olisi joten huippu yksilö mihin ei mitään vikoja tule
- 01 malli
Mites tuohon pääsee käsiksi, mennäänkö sisäpuolelta, sisustuksien kautta vai ruuvataanko se koko takarekisterikilpivalo/lukko systeemi pois ?
Mistä hommasit mikrokytkimen, sopiiko joku standardi tai saako harakiri osia ?
Kaverin autossa luukku aukesi aina startatessa.
No hän pääsi eroon koko autosta... - -Mondeo 04
01 malli kirjoitti:
Mites tuohon pääsee käsiksi, mennäänkö sisäpuolelta, sisustuksien kautta vai ruuvataanko se koko takarekisterikilpivalo/lukko systeemi pois ?
Mistä hommasit mikrokytkimen, sopiiko joku standardi tai saako harakiri osia ?
Kaverin autossa luukku aukesi aina startatessa.
No hän pääsi eroon koko autosta...Toistaiseksi takuuseen menny eli alkuperäisosana, hintaa en tiedä. Pikahuollossa vierestä kattonu, sedanissa luukun sisäpuolelta verhoilu pois ja ruuvit auki sen lukkomötikän luota. Asentajalta jotain 10 minuuttia mennyt vaihdossa. Asentaja totesi, että farkku mallissa kuulemma vähän hankalampi irroittaa luukussa kiinni oleva muovi, särkyy kuulemma helposti kiinnikkeet?
Tosiaan jos ottaa vain johdot irti ni sitten toimii sisänapista ja kaukosäädöstä. Varmaan tulee niin tehtyä itsekin, jos vika vielä ilmenee eikä takuuseen vaihdeta.. Ainakin itse tulee yleensä aina aukaistua kaukosäädöllä. - ropaaja
-Mondeo 04 kirjoitti:
Toistaiseksi takuuseen menny eli alkuperäisosana, hintaa en tiedä. Pikahuollossa vierestä kattonu, sedanissa luukun sisäpuolelta verhoilu pois ja ruuvit auki sen lukkomötikän luota. Asentajalta jotain 10 minuuttia mennyt vaihdossa. Asentaja totesi, että farkku mallissa kuulemma vähän hankalampi irroittaa luukussa kiinni oleva muovi, särkyy kuulemma helposti kiinnikkeet?
Tosiaan jos ottaa vain johdot irti ni sitten toimii sisänapista ja kaukosäädöstä. Varmaan tulee niin tehtyä itsekin, jos vika vielä ilmenee eikä takuuseen vaihdeta.. Ainakin itse tulee yleensä aina aukaistua kaukosäädöllä.Kiitoksia, täytynee kysellä varaosamafiasta, Turusta.
Alkuperäisi ja tarvikeosia saa inhimillisempään hintaan.
- aukee
Mulla -02 mallissa pakkasilla takaluukku ei aukea ensinkään. Takuu ei enää toimi, joten jotain tarvitsee itse "säätää". Tietäisipä vain mitä...? Samoin pelkällä avaimella aukaistaessa ( siis ilman kaukolukitusta ) ei aukea kuin kuskin ovi. Harmittaa.
- Ghia 04
Muutama päivä sitten alkoi munkin paksi renkata (sportsback) - luukku aukeili milloin missäkin tilanteessa, jopa kesken ajoa !! Ei sentään kansi pystyyn ponkaissut, se se vasta olisikin noloa ollut - heh. Mikrokytkinhän se rikki oli - tempaistiin vaan kytkimen johto irti ja taas toimii... siis sisältä napista ja kaukosäätimestä.
Toimiikos sulla vielä kuskin penkinlämmitin?- temppuilee
kun käyn "HENRYLLÄ"
- 03 stw
...Eli mikrokytkin irti ja lukko alkoi toimia: ovesta, avaimesta ja sisältä.
Poistin siis itse lukkosalvan yhteydessä olleen kytkimen onko niitä muuallakin?
Ainoa, joka hatuttaa, niin avoimen oven varoitusvalo palaa nyt koko ajan.
Onko kytkimellä joku muukin tarkoitus kun sammuttaa varotusvalo ja häiritä lukon toimintaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743