hei olen uudessa suhteessa ja mulla on uusi mies ja hänellä myös lapsia niikun mullakin.nyt kuitenki miehen murkku ikänen tyttö on alkanut oleen mustasukkanen isätään. menimme kesällä naimisiin ja suhtemme toisiin hyvä mutta tyttö ei oikein sopeudu uuteen tilanteeseen . onko kellään antaa hyviä neuvoja miten menetellä eteenpäin ja mitä tehdä kun tytttö raivoaa isälleen hänkin on väsynyt joko koko touhuun...
pulassa
2
371
Vastaukset
- Bon-es
neuvoja, kun ei tiedä taustoja, eikä tunne. Mutta...
Ex:ni uusperheessä oli sama tilanne, tyttäreni ei tullut toimeen uuden emännän kanssa, jota en edes nähnyt. En ottanut mitään kantaa tyttöni purkauksiin. Miksi? Koska minä olen aikuinen ja hän lapsi. Ex:ni suhde päättyi. (En ihmettele). Typerintä ja pahinta siinä oli se että Ex syytti siitä tytärtämme, toivottavasti teille ei käy niin. Kahden aikuisen pitää pystyä sopimaan yhdessä miten toimitaan, lapset ei sitä päätä. Murrosikäinenkin on vielä lapsi, joka etsii rajoja, kaipaa hyväksyntää, on tunne-elämältään epävarma ja ottaa mallia ympäristöstä,teistä ja teidän toiminnasta. Murkulla päälimäisenä on luultavasti ajatus: "Sä et ole mun äiti, etkä määrää miten minä olen. Sinä olet ulkopuolinen joka tuli isän ja minun väliin. Sinua ei tarvita täällä." 1. Tee selväksi että et yritäkkään olla hänen äiti, mutta säännöt koskee kaikkia. 2. Olet ja aioit pysyä miehesi vaimona. 3. Asut samassa taloudessa. 4.Nuoren raivonpuuskiin ei kannata lähteä mukaan möykäämällä takaisin, toisaalta nuorelle on vaikea puhua järkeä, jotenkin muuten on pakko näyttää hänelle että ette hyväksy hänen käytöstään, niin että tytölle ei tule vaikutelmaa että HÄNTÄ ei hyväksytä. Kun tyttö käyttäytyy hyvin "palkinnoksi" esim. joku yhteinen juttu isän kaa, vaikka kävelylenki kahdestaan.
Tuttavani uusperheessä on sama tilanne päällä, joten mitenkään harvinaista tytön käytös ei ole, pikemminkin katson sen iästä johtuvaksi. Koittakaa pysyä itse rauhallisina ja kestää, pääasia että tyttö tuntee olevansa rakastettu sellaisena kun hän on, mutta huonoa käytöstä ei suvaita.
ES Minulla on kolme jo aikuista lasta. Poika ja kaksi tyttöä. Murrosiässä ei pojan kanssa mitään ongelmaa.
Mutta tyttöjen kanssa mota kertaa tuli mieleen että, Voi v!ttu ja helkkarin moinen määrä muita painettavaksi kelpaamattomia sanoja. ja sain myös kuunnella noita samoja sanoja harva se päivä.
Positiivista tässä on se. Että se menee ohitse aikanaan.
Kärsivällisyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422621Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791985Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161098Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934