Haaveilen tulevaan taloomme vanhanajan tyylisiä
ruutuikkunoita..eli esim.perusikkuna on jaettu 6-osaan..tämän kaltaisia on ainakin kannustaloissa.olenko oikeassa että ne ovat tiivin-ikkunat ja samoin ovet??joissain taloissa taas näkee ruututyyliä,mutta ohuita alumiini tms.rimaa kun läheltä kattoo!!jos tiiviltä saa ko.ikkunoita niin entä sitten pihla,fenestra,,saakohan muiltakin samantyylisiä,kenties edullisemmin??
"ruutuikkunat"
17
5199
Vastaukset
- ruutuja
Kannattaa kysyä muiltakin. Jos ei Fenestra tee, niin ainakin Alavus ja Karelia tekevät. Tiivillä tahtoo olla hinnat hyvillä katteilla. Tippuu kyllä, kun sanot kilpailijan hinnan.
- Window Manager
...kaikki ikkunat Kuhmon ikkunalta. Heiltä sai aidot jakopuitteet (= uloin lasi koostuu oikeasti useasta pikkuruudusta) halvemmalla kuin kilpailijoilta irtoristikot (= uloimman yhtenäisen lasin päälle kyhätty kökkö alumiiniritilä, jota jotkut perustelevat itselleen "helppohoitoisuudella", vaikka oikeasti hankinnan syynä on *yleensä* halvempi hinta.
- myös ristikot
Ja itse tilasimme aidot puuristikot siis niin, että jokainen ruutu on omansa. Ja itse ihastuimme lapinpuuhun.
- justiin
myös ristikot kirjoitti:
Ja itse tilasimme aidot puuristikot siis niin, että jokainen ruutu on omansa. Ja itse ihastuimme lapinpuuhun.
Siis ihastuit Lapin puuhun! Samanlaisia ikkunoita kuin muillakin. Yrittävät kyllä hehkuttaa muuta.
- hyvä
justiin kirjoitti:
Siis ihastuit Lapin puuhun! Samanlaisia ikkunoita kuin muillakin. Yrittävät kyllä hehkuttaa muuta.
Mielestäni työn jälki oli todella hyvää ja olemme tyytyväisiä.
- Pasalasta
Kyllä kannustalossa on tiivin ikkunat. Käy tuttustumassa myyntikonttorissa henkilökohtaisesti tuotteeseen niin ymmärrät miksi tiivi voi olla pikkasen arvokkaampi kuin massa tuotteet
- diipdaapa
Taitaapi kaikilta valmistajilta löytyä ristikko ikkunoita. Minäkin kävin katsomassa Tiivin ikkunoita, hyvän näköisethän ne oli, mutta en suostunut maksamaa muutamasta koristelistasta ja kikkulasta 1000€ enemmän kuin muiden valmistajien ikkunoista.
- Pasalasta
diipdaapa kirjoitti:
Taitaapi kaikilta valmistajilta löytyä ristikko ikkunoita. Minäkin kävin katsomassa Tiivin ikkunoita, hyvän näköisethän ne oli, mutta en suostunut maksamaa muutamasta koristelistasta ja kikkulasta 1000€ enemmän kuin muiden valmistajien ikkunoista.
Niin.. Näyttäähän noi autotkin kaikki samanlaisilta maallikon silmin katsottuna. Kyllä sille hintaerolle yleensä löytyy selitys. On kuitenkin selvää että köyhän ei kannata halpaa laittaa. Noi hintaerot ei ole monastikkaan verrattavissa toisiinsa. Moni kauppias pelkää myydä asiakkaalle hyvin varusteltua tuotetta kun pelkää että joku myy halvemmalla. En koskaan osta tuotetta sen perusteella mitä se maksaa vaan haen mieleisen tuotteen parhaan ja laadukkaan. Mikäli rahkeet ei riitä sitä hankkimaan en halpaan kopioon kyllä sorru. Kantapään kautta opittua:)
- Diipadaap2
Pasalasta kirjoitti:
Niin.. Näyttäähän noi autotkin kaikki samanlaisilta maallikon silmin katsottuna. Kyllä sille hintaerolle yleensä löytyy selitys. On kuitenkin selvää että köyhän ei kannata halpaa laittaa. Noi hintaerot ei ole monastikkaan verrattavissa toisiinsa. Moni kauppias pelkää myydä asiakkaalle hyvin varusteltua tuotetta kun pelkää että joku myy halvemmalla. En koskaan osta tuotetta sen perusteella mitä se maksaa vaan haen mieleisen tuotteen parhaan ja laadukkaan. Mikäli rahkeet ei riitä sitä hankkimaan en halpaan kopioon kyllä sorru. Kantapään kautta opittua:)
.. ikkunoita ei voi oikeen verrata toisiinsa. Ikkunassa on alle 20kpl eri osia ja autossa on tuhansia osia. Ikkuna on erittäin yksinkertainen rakenne. Lasit ja puuosat tulevat kaikille valmistajille samoilta toimittajilta joten laatueroa ei voi perustella paremmilla materiaalelilla. Lähinnä ns laatuerot tulee Tiivillä koristelistoista yms jotka eivät vaikuta ikkunan toimivuuteen. Siksi minä valitsin toisen toimittaja ikkunat.
Minulla on myös sama periaate, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Ikkunoden kohdalla kaikilla valmistajilla on laatu on suurin piirtein sama. Asennuksessa tapahtuu suurimmat laatu virheet.
Tiivin "ylihinta" perustuu massiiviseen mainontaan ja hyviin proviisiopalkkioihin ei niinkään kallimpiin materialeihin. - Pasalasta
Diipadaap2 kirjoitti:
.. ikkunoita ei voi oikeen verrata toisiinsa. Ikkunassa on alle 20kpl eri osia ja autossa on tuhansia osia. Ikkuna on erittäin yksinkertainen rakenne. Lasit ja puuosat tulevat kaikille valmistajille samoilta toimittajilta joten laatueroa ei voi perustella paremmilla materiaalelilla. Lähinnä ns laatuerot tulee Tiivillä koristelistoista yms jotka eivät vaikuta ikkunan toimivuuteen. Siksi minä valitsin toisen toimittaja ikkunat.
Minulla on myös sama periaate, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Ikkunoden kohdalla kaikilla valmistajilla on laatu on suurin piirtein sama. Asennuksessa tapahtuu suurimmat laatu virheet.
Tiivin "ylihinta" perustuu massiiviseen mainontaan ja hyviin proviisiopalkkioihin ei niinkään kallimpiin materialeihin.Tuo kommentti että kaikki käyttää samoja laseja samoja alumiinitoimittajia ym... ei kyllä pidä paikkaansa. Kommentista näkee ettei puhuja ole perehtynyt pintaa syvemmälle tuotteeseen. Omassa talossa on fenestran ikkunat jotka on varmaan markkinoiden halvimmat ja sen kyllä huomaa. Perus ikkunat jossa tuote on tehty nopeasti ja halvalla. Tosin ajaa asiansa. Jos nyt alkaisi uutta projektia suunnittelemaan niin voisi hyvinkin olla että talooni tulisi uudet ikkunat haapajärveltä. Suosittelen kuitenkin jokaisen joka on remonttia suunnittelemassa tutustumaan henk koht tuotteisiin ja vertaamaan niitä itse. Kukaan ei ole aina täydellinen kuten huomaamme kaikkia kehutaan ja haukutaan. Rts tutkii tyytyväisyyttä ja siellä on kuitenkin suuret otannat jotka antaa hyvää suuntaa missä mennään.
- Diipadaapa3
Pasalasta kirjoitti:
Tuo kommentti että kaikki käyttää samoja laseja samoja alumiinitoimittajia ym... ei kyllä pidä paikkaansa. Kommentista näkee ettei puhuja ole perehtynyt pintaa syvemmälle tuotteeseen. Omassa talossa on fenestran ikkunat jotka on varmaan markkinoiden halvimmat ja sen kyllä huomaa. Perus ikkunat jossa tuote on tehty nopeasti ja halvalla. Tosin ajaa asiansa. Jos nyt alkaisi uutta projektia suunnittelemaan niin voisi hyvinkin olla että talooni tulisi uudet ikkunat haapajärveltä. Suosittelen kuitenkin jokaisen joka on remonttia suunnittelemassa tutustumaan henk koht tuotteisiin ja vertaamaan niitä itse. Kukaan ei ole aina täydellinen kuten huomaamme kaikkia kehutaan ja haukutaan. Rts tutkii tyytyväisyyttä ja siellä on kuitenkin suuret otannat jotka antaa hyvää suuntaa missä mennään.
.. perustuu ikkunan myyjiltä saamiin tietoihin. Suomessa ei kyllä ole montaa alumiini profiilin, lasin ja puuosien tomittajia jotka pystyvät suuriin toimitusmääriin.
Remonttia suunnittelevien kannattaa kiinnittää enemmän asennuksen laatuun kuin ikkunoiden laatuun. Ikkunat kun laitetaan paikoilleen niin ne ovat siinä seuraavat 30 vuotta. Kerran vuodessa avataan pesua varten ja se on siinä.
Kannattaa myös muistaa, että tälle palstalle kirjoitaa paljon enemmän sellaiset ihmiset jotka ovat tyytymättömiä kuin tyytyväisiä. --->Paha kello kauas kuuluu. - legendaarista..
Eikös tiivi ole sitten massatuote ? =)
Sun juttus on hei "hieman" läpinäkyvää... muovisia osia ja kovaa mainostusta. - ei pärjännyt
En ymmärrä miksi Tiivi ei pärjännyt VTT/TM testissä jos on noin hyvä.
- Tiivillä
ei pärjännyt kirjoitti:
Muovi on iskenyt tiiviin ja tiivistys muita vähäisempi.
- Tarkkana ollut
ei pärjännyt kirjoitti:
On monta sivua erään valmistajan ikkunoista reklamaatiota . Yhden ja saman , alkaa T: llä. Laatu voi olla kyllä nyt jo korjaantunut . Luin v . 2009.
- mr-AA
....Jos laatua haluat.
Mutta onhan Fiiatilla ja Mersulllakin eroa.
www.sydanpuu.com- Rudy
tarjouksia eri ikkunatoimittajilta. Haluaisin tietää millainen on hintaero esmes Puusepänliike Tamminen vs Tiivi, Fenestra...
Ja ymmärrän kyllä että laadusta pitää maksaa ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841