mietiskelevä

immeinen

Hei,
kertokaas minulle, että mistä nämä dobermannien "kauhu" jutut ovat peräisin..Esim. Dobermanni olisi jotenkin yhtäkkiä kääntynyt omistajaa vastaan tai vahingoittanut jotakin ihmistä. Onko tämmöinen käytös siis mahdollista ja mistä se saattaisi johtua? Voiko siis kaikissa dobermanneissä biiletä tämmöisiä käytöshäiriöitä?

3

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytöshäiriö

      siellä hihnan toisessa päässä on, dobberi on aivan ihanaluonteinen ja mahtava koira kun sitä ei ihminen omalla typeryydellään pilaa.

    • ´´´´´´

      Jos omistajalta karkaa mopo käsistä, niin mikä tahansa on minkä tahansa koiran kanssa mahdollista.

      • mikäliet

        koira pitää kouluttaa, jotta se ei ala pomoilemaan. Pomoileva koira näyttää hampaillaan ihmiselle, että nyt et ihminen totellut. Koira voi vaikka omia sohvan tai sängyn itselleen ja huolia vain tietyn ihmisen vierelleen. Muille kalahtaa hampaat. Tällaisessa tapauksessa on koira päässyt pomoksi. Oli rotu mikä hyvänsä.

        Toisaalta koulutus pitää olla sellaista, että koira pystyy ymmärtämään mitä siltä halutaan. Pitää siis olla selkeyttä ja pitkäjänteisyyttä.
        Johdonmukaisuutta - jos koira ei saa mennä sohvalle niin sitä ei sitten ikinä välillä päästetä sohvalle.

        Jos koira pentuna murisee ruokakupilla niin sille ei suloisesti naureta. Yleensä pennun hömpötyksille nauretaan mutta sitten kun koira on aikuinen niin yhtäkkiä käytös onkin ongelma.

        ja niin edelleen. Näitä samoja ongelmia on myös seurakoirien kanssa. Dobberilla nyt on tuo puruvoima sitä luokkaa, että voipi ihan käsi katketa puremasta.

        Mutta jos on koiraksi kasvatettu koira, joka tietää paikkansa, niin sellainen ei hyökkää omistajansa päälle. Mikäli näin käy, kyseessä lienee vaikkapa kasvain päässä. Toisaalta, onhan sitä nähty koirakkoja, jossa ihminen luulee olevansa pomo, mutta sivullisella voi tulla tilanteesta vähän toisenlainen käsitys.

        Jos taas on liian agressiivinen koiralleen niin se voi myös laukaista koirassa pelkokäytöstä ja koira puree yllättäen takaapäin, kokiessaan olonsa uhatuksi.
        Mikä on tilanne, jossa koira kokee olonsa uhatuksi? Riippuu siitä, mihin tilanteisiin koira on joutunut.

        Meillä nyt on sitten dobberi, joka nauttii siitä, että lapset makaavat sen päällä pitkin ja poikin. Siis hellästi.
        Ikinä ei ole murissut meille, eikä muutenkaan ollut agressiivinen. Ikää on kuitenkin jo kiitettävästi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe