Kokemuksia korkkilattiasta?

Matami Mimmi

Mietinnässä ovat oleskelutilojen, makuuhuoneiden ja keittiön lattiamateriaalit. Tod.näk. päädytään laittamaan keittiöön laattaa ja muualle laminaattia, mutta ajatuksia hiukan sekoittavat parilta taholta kuulemani korkkilattian ylistykset. On kuulemma loistava materiaali jopa keittiöön, puhumattakaan makuuhuoneista. On kuulemma lämmin, kestävä, jalan alla pehmeä ja jopa helppohoitoinen. Onko kellään kokemusta tai mielipidettä puoleen tai toiseen? Pitäisikö sitä oikeasti harkita? Aika arvokastahan korkin sanotaan olevan, mutta olen nähnyt sitä tarjouksessa noin 30 euron neliöhintaan, mikä ei tee siitä sen kalliimpaa kuin laatoistakaan...

4

1507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niskis

16 vuotta sitten laitettiin Wicandersin korkkilaatoista lattia. Kyseessä on PVC-pinnoitettu 300mm x 300mm, vaalea laatta. Nyt on tarkoitus tehdä pientä pintaremonttia ja samalla joudumme vaihtamaan yht. neliön verran laattoja, joista muovipinta irtoaa nurkasta. Niistäkin suurin osa on irronnut sen vuoksi, että aikanaan haluttiin lisätä hiemän väriä siten, että halkaistiin joitain laattoja diagonaalisesti ja käytettiin sitten kahta väriä ja tehtiin näin joitain kuvioita.

On se kaiken ylistyksen arvoinen. Kaksi villiä lasta plus koira, koskaan ei ole tarvinnut kieltää leikkimistä lattian suojelemiseksi. Itse asiassa keittiön lattia on parhaassa kunnossa, vaikka veden kannalta riskialteinta aluetta, pitää vaan aina muistaa pyyhkiä roiskunut vesi heti pois.

Lattia on vesikiertoinen lattialämmitteinen, tuokaan ei ole aiheuttanut mitään ongelmia, kun muistaa jättää liikkumatilaa jalkalistojen alle.

Summa summarum, korkkilattia on kaikkea, mitä laminaatti ei ole; lämmin, pehmeä, hiljainen, mutta ei halpa.

• rmt

"..Wicandersin korkkilaatoista lattia. Kyseessä on PVC-pinnoitettu 300mm x 300mm..."

- Siis varsinainen kulutus/käyttö pinta on paksua PVC-muovia. Väliäkö sillä, onko alla korkkia vai lisää esim. korkkikuvioista muovia?

"On se kaiken ylistyksen arvoinen. Kaksi villiä lasta plus koira, koskaan ei ole tarvinnut kieltää leikkimistä lattian suojelemiseksi."

- PVC-muovi kestää...

• niskis
        rmt kirjoitti:

"..Wicandersin korkkilaatoista lattia. Kyseessä on PVC-pinnoitettu 300mm x 300mm..."

- Siis varsinainen kulutus/käyttö pinta on paksua PVC-muovia. Väliäkö sillä, onko alla korkkia vai lisää esim. korkkikuvioista muovia?

"On se kaiken ylistyksen arvoinen. Kaksi villiä lasta plus koira, koskaan ei ole tarvinnut kieltää leikkimistä lattian suojelemiseksi."

- PVC-muovi kestää...

Onko 0,5 millinen PVC-kerros paksu? Jos siltä tuntuu, korkkilaattaa saa myös ihan ilman sitäkin. Kyse on siitä, miten pinta heijastaa jalan lämmön takaisin - ja saa siis lattian tuntumaan lämpimältä - ja olen kyllä vakuuttunut siitä, että korkki tekee sen paremmin kuin muovimatto. Tuon PVC-kalvon kanssa tai ilman.

• rmt
        niskis kirjoitti:

Onko 0,5 millinen PVC-kerros paksu? Jos siltä tuntuu, korkkilaattaa saa myös ihan ilman sitäkin. Kyse on siitä, miten pinta heijastaa jalan lämmön takaisin - ja saa siis lattian tuntumaan lämpimältä - ja olen kyllä vakuuttunut siitä, että korkki tekee sen paremmin kuin muovimatto. Tuon PVC-kalvon kanssa tai ilman.

"Kyse on siitä, miten pinta heijastaa jalan lämmön takaisin - ja saa siis lattian tuntumaan lämpimältä - ja olen kyllä vakuuttunut siitä, että korkki tekee sen paremmin kuin muovimatto. Tuon PVC-kalvon kanssa tai ilman."

- Tämä on varmaan totta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1761
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1561
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      140
      1484
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1430
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1361
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1219
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      274
      1121
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1021
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      995
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      992
    Aihe