Pyhimyskalenteri

Mysteriet

Googlasin itseni eilen, puolivahingossa, lukemaan pyhimyskalenteria...
Oli siellä - kaikenlaista pyhimystä oli...
Mukaan mahtui varmasti jokunen veijarikin ;D

Heräsi siinä sitten ajatus - jos olisin pyhimys...
Millainen pyhimys olisin?
Kenen suojelija?

Aika yllättäen päädyin, haaveissani, Pyhäksi Mysteretiksi - asfalttimiesten suojeluspyhimykseksi ;D
Merkkipäivääni vietettäisiin Juhannusviikolla - sillonhan niitä oransseja liivejä (puhumattakaan farkkushortseista ja rintakarvoista ;D) teillä näkyy...

Miten sitten pyhimykseksi pääsee..?
Siitä ei niillä sivuilla, missä minä vierailin, kerrottu, mutta muistini mukaan se liittyy jotenkin ihmetekoihin... joko elossaolevan tai kuolleen pyhimyskokelaan on tehtävä juttuja, jotka luokitellaan ihmeeksi!
Missään ei sanota että pitää kuolla, ollakseen pyhimys =)

No minun ihmetekoni - olen monta kertaa ajanut vain ohi, kun olen nähnyt tietyömaan!
Paitsi tietenkin silloin kun liikenne on pysähtymistä vaatinut, silloinkaan en ole ketään houkutellut mukaani... ehhh ;D

Kerrohan millainen pyhimys Sinä olisit...
Kenen/minkä suojelija ;D

Niin ja huomenta kaikille!

63

2957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olis pyhimykseksi ollenkaan....sen vertas paha olen...mutta jos pääsisin vaikka vahingossa niin ilman muuta ...lumenluojien...se on vaarallista hommaa...:)

• Mysteriet

Otetaankin sisään takaovesta ja ihan veijaripohjalta ;D

Siis, Pyhä Hai - lumenluojien suojelija!

Sinua siis muistetaan, kun taivaalta tippuu valkoista...
        Talkkareilla, ympäri maailman, on pannuhuonevarastoissaan pullollinen jamesonia, joista siivuja kunniaksesi ottavat...
        Lumilapiot ja -kolat kastetaan Pyhän Hain päivänä (oliskos vaikka 13.1) tilkalla pyhää juomaa ja samalla luetaan vigilia; Lumi on vettä se sulaa kerran - suojele Hai meitä talven verran ;D

• Mysteriet kirjoitti:

Otetaankin sisään takaovesta ja ihan veijaripohjalta ;D

Siis, Pyhä Hai - lumenluojien suojelija!

Sinua siis muistetaan, kun taivaalta tippuu valkoista...
        Talkkareilla, ympäri maailman, on pannuhuonevarastoissaan pullollinen jamesonia, joista siivuja kunniaksesi ottavat...
        Lumilapiot ja -kolat kastetaan Pyhän Hain päivänä (oliskos vaikka 13.1) tilkalla pyhää juomaa ja samalla luetaan vigilia; Lumi on vettä se sulaa kerran - suojele Hai meitä talven verran ;D

pyhimys...mitä tehtävän kuvaan kuuluu..ja mitkä on luontais edut ?...jamesonit ??
        hairuttaus..pääsin nyt iskemään..:))

• Mysteriet
        hai kirjoitti:

pyhimys...mitä tehtävän kuvaan kuuluu..ja mitkä on luontais edut ?...jamesonit ??
        hairuttaus..pääsin nyt iskemään..:))

Tätä täytyykin vähän miettiä...

Tehtävänkuvaan kuuluu, luonnollisesti, tehdä alastippuvasta lumesta sellaista, että se on helposti luotavissa... jamesonit ne, turjakkeet, tietenkin latkivat suurimmaksi osaksi itse, mutta eiköhän siitä Sinullekin riitää jokunen gallona, talven mittaan... ;D

Kesäkuukaudethan sitten ovat Sinunlaisellesi pyhimykselle vapaat - siis ainakin täällä kotosuomessa... silloin sinut kärrätään sen sulaneen lumen, elikkäs veden ääreen, nauttimaan auringon paisteesta - pidät vain huolen siitä, ettei juhannuksena sada lunta ;D

Lumipesu ja perään lämpöinen hali ;D

• Mysteriet kirjoitti:

Tätä täytyykin vähän miettiä...

Tehtävänkuvaan kuuluu, luonnollisesti, tehdä alastippuvasta lumesta sellaista, että se on helposti luotavissa... jamesonit ne, turjakkeet, tietenkin latkivat suurimmaksi osaksi itse, mutta eiköhän siitä Sinullekin riitää jokunen gallona, talven mittaan... ;D

Kesäkuukaudethan sitten ovat Sinunlaisellesi pyhimykselle vapaat - siis ainakin täällä kotosuomessa... silloin sinut kärrätään sen sulaneen lumen, elikkäs veden ääreen, nauttimaan auringon paisteesta - pidät vain huolen siitä, ettei juhannuksena sada lunta ;D

Lumipesu ja perään lämpöinen hali ;D

lunta...ainakaan paljoa...
        mähän olisin sit kuin opettaja..koko kesä lomaa..jeee..." heittää lumipallolla niskaan "...

• Mysteriet
        hai kirjoitti:

lunta...ainakaan paljoa...
        mähän olisin sit kuin opettaja..koko kesä lomaa..jeee..." heittää lumipallolla niskaan "...

Huudahdellaan kodeissa ja konttoreissa ympäri maan, ensilumen sataessa, jalkarätinkokoisina hiutaleina, hiljaa tipahdellen maan päälle...
        Jamesonpulloja kaivellaan... ja lumilapioita - ikkunoista lapset katselevat ihmettä ja kinuavat äideltään suksia ja pulkkia...
        Isoäitien silmiin kihoaa kyynel...

*Tiputtaa lunta niskasta paidan alle ja tarjoaa sitten kupin kaakaota*

• Laahustava

Tietenkin heille jotka tässä maan päällä tallaamis jaksossa edustavat kauneutta,te naiset(miehet on rumia)ei ole äijälle mieluisanpaa hommaa kuin suojelle naiskauneutta.
      Mies kun katsoo naista niin äly loppuu ja (alka kuola valuun)...ihme juttu kun mies on muuten niin täydellinen

• Mysteriet

Pyhä Laahustava - naiskauneuden suojelija

Sellainen kosmetiikkasarja löytynee piakkoin markettien hyllyiltä...
        Kampaamoiden ja kauneussalonkien näyteikkunoissa komeilevat tarrat; Valtuutettu jakamaan Pyhän Laahustavan sanomaa...

• älä jumatsukka anna periksi...:))
        mäkin jo näin vanha ja viellä olen järjissäni...:)))) vai ?
        muista nainen tuli vasta toisena...:)))

• tuffe
        hai kirjoitti:

älä jumatsukka anna periksi...:))

Nainen oli toka, mies on pelkkä prototyyppi :))))

• Mysteriet
        hai kirjoitti:

älä jumatsukka anna periksi...:))

Perimätieto kertoo naisen tehdyn kylkiluusta... uusimpien tutkimusten mukaan kuitenkin on huomattavissa - vieläpä hyvin selkeästi - että nainen tehtiin miehen järjestä - senkin vuoksi me olemme miehiä pienempiä ;D

• Mysteriet kirjoitti:

Perimätieto kertoo naisen tehdyn kylkiluusta... uusimpien tutkimusten mukaan kuitenkin on huomattavissa - vieläpä hyvin selkeästi - että nainen tehtiin miehen järjestä - senkin vuoksi me olemme miehiä pienempiä ;D

puri...:))) oot kiva...

• tuffe kirjoitti:

Nainen oli toka, mies on pelkkä prototyyppi :))))

joku voi saada näppylöitä..:))))
        hairuttaus...

• Mysteriet
        hai kirjoitti:

puri...:))) oot kiva...

Veijaripyhimykset eivät provoile - nih ;D
        Se tietää lumisotaa -> @

• tuffe
        hai kirjoitti:

joku voi saada näppylöitä..:))))
        hairuttaus...

saikkua :)))

Ruts vaan ittelles :))

• Mysteriet kirjoitti:

Veijaripyhimykset eivät provoile - nih ;D
        Se tietää lumisotaa -> @

näin unta tässä taanoin ja arvaas siinä unessa me..sinä ja minä laitettiin jouluvaloja sellaiseen hemmetin isoon kuuseen..arvaa oliko kohellusta...:)))) ja oli pimeetä viellä...
        että siitä ne sun mustelmat takamuksessa johtuu...putosit tikkailta monta kertaa..
        niin tietää...viuuuh...osu..

• Mysteriet
        hai kirjoitti:

näin unta tässä taanoin ja arvaas siinä unessa me..sinä ja minä laitettiin jouluvaloja sellaiseen hemmetin isoon kuuseen..arvaa oliko kohellusta...:)))) ja oli pimeetä viellä...
        että siitä ne sun mustelmat takamuksessa johtuu...putosit tikkailta monta kertaa..
        niin tietää...viuuuh...osu..

Hän kokee ;D

Vais jouluvaloja - ja Sinä tietenkään et ollut syyllinen siihen tikkailtaputoamiseen... ja mustelmiin... autsh :P

*Tykittää hirmuisen lumipallon - osu - sorry ;D*

• Laahustava
        Mysteriet kirjoitti:

Pyhä Laahustava - naiskauneuden suojelija

Sellainen kosmetiikkasarja löytynee piakkoin markettien hyllyiltä...
        Kampaamoiden ja kauneussalonkien näyteikkunoissa komeilevat tarrat; Valtuutettu jakamaan Pyhän Laahustavan sanomaa...

Voisin edes hiukan uskoa tuohon mitä kirjoitit niin olen saavuttamassa sitä mitä haen...täydellinen.
        Taitaa olla nyt vähän omakehu matkassa

• Mysteriet
        Laahustava kirjoitti:

Voisin edes hiukan uskoa tuohon mitä kirjoitit niin olen saavuttamassa sitä mitä haen...täydellinen.
        Taitaa olla nyt vähän omakehu matkassa

En tunne toista, yhtä täydellistä Laahustavaa, kuin Sinä - Pyhä Laahustava - olet ;D

• kikakakkonen

...niin haluaisin olla hyvätapaisten kaupunki-ihmisten pyhimys. Jokaikinen kerta kun joku ymmärtäisi väistää, pysyä paikoillaan jonossa, olla hiljaa ryysiksissä, ymmärtäisi vetoketjutekniikan päälle ja vieläpä huumorilla suhtautuisi kanssaihmisten äkäisyyteen tai jopa hymyilisikin, niin minä pitäisin huolen pyhimyksenä että heitä kohtaan tulisi vastaan kymmenen vielä kohteliaampaa, jolloin elämä olisi koko ajan kivaa hyvätapaisille ihmisille ja heistä huokuisi niin vahva tyytyväisyys että niiden huonotapaisten olisi pakko paeta varjoisille kujille :D

Mitään muuta ei tarttis uhrata kuin suudella kuvaani, joka olisi kaikkien bussien, junien ja ja hissien seinissä!

• kikakakkonen

...melkein tuppas unohtua toivottaa, höh!

• Mysteriet

Pyhä Kikakakkonen - hyvätapaisuuden suojelija

Patsashanke on vireillä!
        Ehkä jo ensivuonna, jos patsaspyhimys suo, komeilee aatettasi edustava patsas vaikka siinä Kolmen Sepän viereisellä tontilla...
        Sankoin joukoin saapuvat hyvätapaiset kaupunkilaiset ja ne maalaisetkin, keiden kylästä Valintatalo löytyy, kumartamaan ja suutelemaan patsasta - ja kukkameri on sen juurella lakastumaton ;D

Oikein hyvää huomenta!

• kikakakkonen
        Mysteriet kirjoitti:

Pyhä Kikakakkonen - hyvätapaisuuden suojelija

Patsashanke on vireillä!
        Ehkä jo ensivuonna, jos patsaspyhimys suo, komeilee aatettasi edustava patsas vaikka siinä Kolmen Sepän viereisellä tontilla...
        Sankoin joukoin saapuvat hyvätapaiset kaupunkilaiset ja ne maalaisetkin, keiden kylästä Valintatalo löytyy, kumartamaan ja suutelemaan patsasta - ja kukkameri on sen juurella lakastumaton ;D

Oikein hyvää huomenta!

...siirtää sivummalle ja mun pyhimyspatsas olis siinä, koska onhan niitä seppämiehiä katseltu ja varmasti herrasmiehinä antavat naiselle sijaa?

• Mysteriet
        kikakakkonen kirjoitti:

...siirtää sivummalle ja mun pyhimyspatsas olis siinä, koska onhan niitä seppämiehiä katseltu ja varmasti herrasmiehinä antavat naiselle sijaa?

Valitettavasti päädyttiin lopputulokseen, että kolme seppää jääköön paikalleen takomaan ikuista alasintaan...
        Perusteltiin asiaa näinkin; Jotenkin ei tunnu samalta tehdä treffejä Pyhän Kikakakkosen patsaalle, kuin silloin nuorena kolmen sepän...
        Symboliikka tuli myös vahvasti esiin - yksi naispatsas vs kolme-miestä-kerralla ;D

Eli, vaikka herrasmiehiä olisivatkin nämä kolme seppää - Sinun on jääminen siihen naapuritontille - pahoittelen...
        Toisaalta - silmänruokaa löytyy ;D

• tuffe

Olen kahden vaiheilla... maailmassa sietäisi olla kaikkien sylien pyhimys, nimeltä Sylvi. Jokaisen, joka lausuu sanat "voi pyhä Sylvi", sietäisi päästä syliin :) Jokaisella lapsella maailmassa pitäisi olla oma Sylvinsä.

Paremmin kuitenkin tuffelle istuisi kaikkien kattiloiden suojelu :)))

• Mysteriet

Pyhä Tuffe - kattilasuojeluskunnan äiti

Aika mukavasti sattuikin... juuri mennäviikolla kun juttelin Hackmanin tuotesuunnittelijan kanssa ;D
        Ehdotin hänelle uutta kattila-, kasari- ja pnnusarjaa - TUFFE
        Erikoisuutena näissä tuotteissa olisi nonstick-pinnoite, jonka voisi uusia jokaisen käyttökerran jälkeen... ;D
        Pohjaanpalaneen sapuskan irrottaminen olisi lasten leikkiä - siitä vaan vanhan pinnoitteen reunasta kiinni ja vips - roskiin (tai kompostiin)...
        Ja pullosta uusi pinnoite tilalle...

• MysNa
        Mysteriet kirjoitti:

Aika mukavasti sattuikin... juuri mennäviikolla kun juttelin Hackmanin tuotesuunnittelijan kanssa ;D
        Erikoisuutena näissä tuotteissa olisi nonstick-pinnoite, jonka voisi uusia jokaisen käyttökerran jälkeen... ;D
        Pohjaanpalaneen sapuskan irrottaminen olisi lasten leikkiä - siitä vaan vanhan pinnoitteen reunasta kiinni ja vips - roskiin (tai kompostiin)...

voi olla kuiskaamatta sulle. "tuffella yleensä palaa juttuja myös kattiloiden ulkopuolelle, kuten esim. leikkuulauta" Hihi hihh :)))

Pyhimykseen palaan kun aikaa paremmin.

• Mysteriet
        MysNa kirjoitti:

voi olla kuiskaamatta sulle. "tuffella yleensä palaa juttuja myös kattiloiden ulkopuolelle, kuten esim. leikkuulauta" Hihi hihh :)))

Pyhimykseen palaan kun aikaa paremmin.

Kattilasarjaa valmistavia tahoja on informoitu asiasta... markkinoille tullee kokonainen keittiösarja, mukaanlukien myöskin leikkuulaudat, puukot ja puntarit ;D

Sinulla ei lene halukkuutta ryhtyä koti- ja tapaturmavakuutusten suojelupyhimykseksi..?

• Eri keeperiä
        Mysteriet kirjoitti:

käsiin.......VIRTSU!

• MysNa
        Mysteriet kirjoitti:

Kattilasarjaa valmistavia tahoja on informoitu asiasta... markkinoille tullee kokonainen keittiösarja, mukaanlukien myöskin leikkuulaudat, puukot ja puntarit ;D

Sinulla ei lene halukkuutta ryhtyä koti- ja tapaturmavakuutusten suojelupyhimykseksi..?

Niin... katsos, kun ei siinä vielä mitään, että tarkistelen sähkölaitteiden nappuloiden asentoa...

Olen myös ihan kamala söhrö ja säheltäjä! Jos jonkun kahvikuppi tai viinilasi kaatuu, on se mun - ei kukaan tuttu haluakaan istua pöydässä vieressäni saatika vastapäätä - miksköhän? *pärsk* ;DD Mitä millonkin, tiputan, kaadan tai hävitän :/

Eli kaikkien läheisteni, ystävieni, tuttavieni ja työkavereitteni hermojen suojelupyhimykseksi voisin ryhtyä ;)

• Mysteriet
        MysNa kirjoitti:

Niin... katsos, kun ei siinä vielä mitään, että tarkistelen sähkölaitteiden nappuloiden asentoa...

Olen myös ihan kamala söhrö ja säheltäjä! Jos jonkun kahvikuppi tai viinilasi kaatuu, on se mun - ei kukaan tuttu haluakaan istua pöydässä vieressäni saatika vastapäätä - miksköhän? *pärsk* ;DD Mitä millonkin, tiputan, kaadan tai hävitän :/

Eli kaikkien läheisteni, ystävieni, tuttavieni ja työkavereitteni hermojen suojelupyhimykseksi voisin ryhtyä ;)

Pyhäksi MysNaksi - hermolomien ja kaikkien kahvikuppi-, viinilasi ja kossumukineroosista kärsivien suojelijaksi

Ystävien lukuisa joukko kunnioittaa nimeäsi tuoden illanistujaisiin mukanaan mehupillejä, sinitarraa lasinpohjaan laitettavaksi, ja piippaavia avaimenperiä - helpottaakseen hukattujen tavarain lötymistä...
        ;D

Otetaan tavaksi huudahtaa; Holy Mys, kun hukatuksi luultu tavara löytyy.....

• Mysteriet
        Eri keeperiä kirjoitti:

käsiin.......VIRTSU!

Ja Sinä - Pyhä RAKSU - kaikkien virtuaalipusujen suojelija

• MysNa
        Mysteriet kirjoitti:

Pyhäksi MysNaksi - hermolomien ja kaikkien kahvikuppi-, viinilasi ja kossumukineroosista kärsivien suojelijaksi

Ystävien lukuisa joukko kunnioittaa nimeäsi tuoden illanistujaisiin mukanaan mehupillejä, sinitarraa lasinpohjaan laitettavaksi, ja piippaavia avaimenperiä - helpottaakseen hukattujen tavarain lötymistä...
        ;D

Otetaan tavaksi huudahtaa; Holy Mys, kun hukatuksi luultu tavara löytyy.....

okei tämä sovittu! Oot sie kyllä mahdottoman hassu pakkaus :))

Vaikka ei mulla ole neuroosia niiden kuppien ja kaateluiden kanssa, muita se näyttää haittaavan paljon enemmän.
        Häpeilevät ja luimistelevat mun puolesta ;PP

Yks kaveri antaa mulle kahvin tai viininkin kerran yritti tarjota VIPPA-mukista!! Törkeetä! ;DDD

• Mysteriet
        MysNa kirjoitti:

okei tämä sovittu! Oot sie kyllä mahdottoman hassu pakkaus :))

Vaikka ei mulla ole neuroosia niiden kuppien ja kaateluiden kanssa, muita se näyttää haittaavan paljon enemmän.
        Häpeilevät ja luimistelevat mun puolesta ;PP

Yks kaveri antaa mulle kahvin tai viininkin kerran yritti tarjota VIPPA-mukista!! Törkeetä! ;DDD

Kaikissa etelärannikon kaupungeissahan tunnetaan tarina "UPCIDER":n synnystä...
        Koitettiinkin aluksi lanseerata markkinoille VIPPA-CIDER:ä, mutta päädyttiin tähän, kansainvälisempään, nimeen... ;D

• MysNa
        Mysteriet kirjoitti:

Kaikissa etelärannikon kaupungeissahan tunnetaan tarina "UPCIDER":n synnystä...
        Koitettiinkin aluksi lanseerata markkinoille VIPPA-CIDER:ä, mutta päädyttiin tähän, kansainvälisempään, nimeen... ;D

Niih...kun ei mennyt läpi edes V.I.P Cider!
        Nooh ehkä en ollut paras mahdollinen mannekiini ja asian puolesta puhujakan *klirrr..klonks...uuups... he he heh* ;D Pitäkköön UP-siderinsä, minä keskitys Stay- ja Push-UPpeihin ;P

• Mysteriet
        MysNa kirjoitti:

Niih...kun ei mennyt läpi edes V.I.P Cider!
        Nooh ehkä en ollut paras mahdollinen mannekiini ja asian puolesta puhujakan *klirrr..klonks...uuups... he he heh* ;D Pitäkköön UP-siderinsä, minä keskitys Stay- ja Push-UPpeihin ;P

Back-uppeja ;D

Pikkujouluaikaan ne kaikenmaailman UPit ovatkin naisen pelastus - jos nimittäin tulee nautiskeltua liikaa glögiä, voi aina luottaa, että ne pitävät pystyssä ja ryhdissä...
        Mistä mieleeni tulikin miesten vastaavat vaatekappaleet *lähtee tutkimaan niitä* ;D

• tuffe
        Mysteriet kirjoitti:

Tarviiko ne koe-ajajaa? Mämämä voisin kyllä ryhtyä.. :P

• tuffe
        MysNa kirjoitti:

Mä oon kyllä ihmetellyt kun ulkomailla huudetaan "TIMBER" kun puu kaatuu, Epsoossa kun muki kaatuu huudetaan "MYSSELI" :)))))

• MysNa
        Mysteriet kirjoitti:

Back-uppeja ;D

Pikkujouluaikaan ne kaikenmaailman UPit ovatkin naisen pelastus - jos nimittäin tulee nautiskeltua liikaa glögiä, voi aina luottaa, että ne pitävät pystyssä ja ryhdissä...
        Mistä mieleeni tulikin miesten vastaavat vaatekappaleet *lähtee tutkimaan niitä* ;D

Pikkujouluaikaan on hyvä tarkistaa myös back-doorin siainti ;D
        Jos tuntuu, että alkaa valua UPeista huolimatta... ei kai nekään ihan mihin vaan kykene? hihi hihi *hik*

Nooh, mitä löysit miehille? tai miehestä? ;P

Mitä keksitään heille taataksemme pikkujouluillan stay-UP??

• MysNa
        tuffe kirjoitti:

Mä oon kyllä ihmetellyt kun ulkomailla huudetaan "TIMBER" kun puu kaatuu, Epsoossa kun muki kaatuu huudetaan "MYSSELI" :)))))

Kauheeta, kuuluuko se teille asti? ://

• Mysteriet
        MysNa kirjoitti:

Pikkujouluaikaan on hyvä tarkistaa myös back-doorin siainti ;D
        Jos tuntuu, että alkaa valua UPeista huolimatta... ei kai nekään ihan mihin vaan kykene? hihi hihi *hik*

Nooh, mitä löysit miehille? tai miehestä? ;P

Mitä keksitään heille taataksemme pikkujouluillan stay-UP??

No joo, perehdyin tähän kysymykseen oikein kunnolla viime yönä... tuota... töissä ;D

Miten olisi sellainen jäätelöpuikko... kylmähän kangistaa nopeasti, sen me kaikki olemme saaneet oppia television varokaa-heikkoja-jäitä-mainoksesta, no mutta, jos se ei yksin riitä, jäähän se puikko jäljelle....

• niisku-myy46

Voisitko sinä olla meidän von Ujottajien pyhimys ja suojelija ;) Vaikka vaan tämän viikon pliis ;)

Mitähän minä voisin suojella... hmm...Totta mooses; lapset, eläimet, miehet ;)

No, ei nyt sipellä.. Varmaan kahvin paikka ;D

• Mysteriet

Siis minä... tottahan toki ;D
        Näin talvella kun omissa pyhimyshommissa on hiljaisempaa, voisin mainiosti alkaa tuuramaan kiireistä Ujojenpyhää... ;D

Varsinaista koulutustahan minulla ei siihen homaan ole, mutta mutu-tuntumalla joko potkin persuuksiin tai koitan nätisti puhumalla valaa uskoa sinne, missä epäuskoa esiintyy... ;D

Äläs nyt liikaa niitä miehiä suojele sitten - ei ne rikki mene, reilusti kiinni vaan ;D

Ja kahville.....

• niisku-myy46
        Mysteriet kirjoitti:

Siis minä... tottahan toki ;D
        Näin talvella kun omissa pyhimyshommissa on hiljaisempaa, voisin mainiosti alkaa tuuramaan kiireistä Ujojenpyhää... ;D

Varsinaista koulutustahan minulla ei siihen homaan ole, mutta mutu-tuntumalla joko potkin persuuksiin tai koitan nätisti puhumalla valaa uskoa sinne, missä epäuskoa esiintyy... ;D

Äläs nyt liikaa niitä miehiä suojele sitten - ei ne rikki mene, reilusti kiinni vaan ;D

Ja kahville.....

sinulla on juuri oikeat otteet von Ujottajien suhteen :D Minä heittäydyn täysin sinun varaasi ;D

Jaa.. tuosta miesten suojelusta en tiedä..Hehän ovat periaatteeessa kautta aikojen olleet enempikin tuolla suojeluspuolella.

Riippuen tietysti perheenemännästä. Eiköhän amatzoni-emäntä pistä matalaksi pahimmat tunkeilijat ihan vasemmalla kädellä ;)

• Mysteriet
        niisku-myy46 kirjoitti:

sinulla on juuri oikeat otteet von Ujottajien suhteen :D Minä heittäydyn täysin sinun varaasi ;D

Jaa.. tuosta miesten suojelusta en tiedä..Hehän ovat periaatteeessa kautta aikojen olleet enempikin tuolla suojeluspuolella.

Riippuen tietysti perheenemännästä. Eiköhän amatzoni-emäntä pistä matalaksi pahimmat tunkeilijat ihan vasemmalla kädellä ;)

Sinusta on pikkuisen vaikea uskoa sellaiseksi... ;D

Jaahas... milläs metodilla sitä tällä viikolla oikein tuurailisi... Sinua ei oikein voi persuuksillekaan potkaista, niin että jospa minä sitten vaan nätisti puhuisin - HYVIN SE MENEE - oho, meni pikkuisen huutamiseksi... sorry ;D

• Varmaan lasten pyhimys.

Rakensin viikonloppuna pikkuveijarin kanssa lumilinnaa pikkuveijarin toiveden mukaan, muokaten linnan ovenaukkoa useampaan otteeseen. Vieläpä keskellä lumisotaa. Pikkuveijarin pitäessä huolta huutaen " Hei sit... linnanrakentajaa ei saa heittää...=))))

Nauttien tilanteesta täysin siemauksin...=))))

• Mysteriet

Pyhä Mohna - lasten ja lastenmielisten suojelija

Jokaisen lumiukon kädessä ja jokaisen lumilinnan katolla, olisi nimeäsijulistava viiri - näin on!
        Mohna Kiltti - siinä lukisi...

• Mysteriet kirjoitti:

Pyhä Mohna - lasten ja lastenmielisten suojelija

Jokaisen lumiukon kädessä ja jokaisen lumilinnan katolla, olisi nimeäsijulistava viiri - näin on!
        Mohna Kiltti - siinä lukisi...

Kunnialla lupaan nimeäni kantaa.

Jokainen lumiukko tulee hymyilemään viimeiseen hengenvetoonsa asti, kunnes kevätaurinko ne sulattaa.
        Jokainen linna kantaa seinänsä uljaana, kunnes kevätaurinko ne sulattaa.

Elleivät pikkuveijarit ehdin ensin sodissaan niitä tuhoamaan...=))))

• Mysteriet
        mohna kirjoitti:

Kunnialla lupaan nimeäni kantaa.

Jokainen lumiukko tulee hymyilemään viimeiseen hengenvetoonsa asti, kunnes kevätaurinko ne sulattaa.
        Jokainen linna kantaa seinänsä uljaana, kunnes kevätaurinko ne sulattaa.

Elleivät pikkuveijarit ehdin ensin sodissaan niitä tuhoamaan...=))))

Kesällä lukuisten hiekkalinnojen torneissa taas liehuvat puhtaanvalkoist viirit...
        Jokaisen kaarnalaivan purjeessa nimesi...

;D

• Mysteriet kirjoitti:

Kesällä lukuisten hiekkalinnojen torneissa taas liehuvat puhtaanvalkoist viirit...
        Jokaisen kaarnalaivan purjeessa nimesi...

;D

minä lyhytkatseinen... kiitos kun huomautit...=))))

Hiekkalinnat ylväänä kohoaa mikä missäkin, muistuttaen pikkuveijareiden olemassa olosta.
        Kaarnalaivat seilaavat puroissa, ojissa ja joissa, aina siihen päivään asti kunnes ne jäätyvät.
        Jääpuikot, jääkimpaleet... kerätään jäämuseoon...=))))

• retros

Minä voisin pyhittää ja suojella kaikkia niitä
      parjattuja pieniä kolikoita.
      Tuntuu,että kaikki haluavat päästä niistä eroon
      nyyh..ja kun niillä ei mitään saa!
      Olisin valmis tähän pyhään tehtävään suojellakseni myös kaikkien rikki menneitten kolikkolokeroiden ja taskunpohjien vuoksi.
      Minua ei tarvitsisi kumarrella suojeluksen vuoksi,mutta kirotut kolikot saa lähettää tililleni.....;)

• Mysteriet

Ei kun siis...

Pyhä Retros - kaikkien kolikoitten, hilujen ja vitkuttimien äiti

RAY tarkoittaakin nykyään Retros-Auttomaatti-Yhdistystä ;D

Rahanvaihtoautomaatissa lukee kunniaksesi Retros-sorteR ja 20€ setelin pikkurahaksi vaihtaja saa 19 euron kolikkoa...
        ;D
        HA!

• retros
        Mysteriet kirjoitti:

Ei kun siis...

Pyhä Retros - kaikkien kolikoitten, hilujen ja vitkuttimien äiti

RAY tarkoittaakin nykyään Retros-Auttomaatti-Yhdistystä ;D

Rahanvaihtoautomaatissa lukee kunniaksesi Retros-sorteR ja 20€ setelin pikkurahaksi vaihtaja saa 19 euron kolikkoa...
        ;D
        HA!

Ihan varoituksen sana kaikille automaattien potkijoille ja hakkaajille!
        Kaikki vaihtorahasi menevät suoraan tilittämättä
        rAY:n tilille,mikäli häväistys jatkuu:D

• Mysteriet
        retros kirjoitti:

Ihan varoituksen sana kaikille automaattien potkijoille ja hakkaajille!
        Kaikki vaihtorahasi menevät suoraan tilittämättä
        rAY:n tilille,mikäli häväistys jatkuu:D

Olkoon siis uusi tunnuslaulusi ;D

Ainahan se on sitä tarkoittanut - TILT lienee peitenimesi..?

• retros
        Mysteriet kirjoitti:

Olkoon siis uusi tunnuslaulusi ;D

Ainahan se on sitä tarkoittanut - TILT lienee peitenimesi..?

Nyt tämä pyhä lähtee tienaamaan suuria seteleitä:D
        Harrasta päivää kaikille,hei!

• Mysteriet
        retros kirjoitti:

Nyt tämä pyhä lähtee tienaamaan suuria seteleitä:D
        Harrasta päivää kaikille,hei!

Ettei mene kolikoiden kiillotteluksi...

• uusi-äijäkäs

Kuule äijä! Sulla on mahtiego, mutta Pyhimykseksi, ohhoh. Munsta Sää sopisit Kaikkien viattomien fli...frit...no tiedät Pyhimykseksi.

Kai katoliseen kirkkoon kuuluminen on pakollista Pyhimyksen hommissa. Käytännössä elävä ei siihen yllä. Monta vuosisataakin yleensä menee kuolemasta ennen kuin Pyhimykseksi julistetaan.

Minä olisin "Päätään akuankkamaisesti seinään lyövien karulta näyttävien mutta herkkäsieluisten reissumiesten Pyhimys."

• Mysteriet

Hehehee...

Pyhä Äijäkäs - kaikkien karunherkkien äijien ja herkänkarujen naisten suojelija

Höh - mä ajattelin tämän sellaiseksi "Krisse-maailmaksi", jossa ei tervi muuta kuin koplautua nettiin ja tälle palstalle ja voi samantien julistautua pyhimykseksi... kyllä se on mahdollista - miksi joidenkin katolisten pitäisi saada omia kaikki...

Mä en voi alkaa viattomien flit.. firl.. no tiedät pyhimykseksi - mites mun omien pyhimysjuttujen sitten kävisi - ihmetekojakin olen tehnyt(!) Nih ;D

• uusi-äijäkäs
        Mysteriet kirjoitti:

Hehehee...

Pyhä Äijäkäs - kaikkien karunherkkien äijien ja herkänkarujen naisten suojelija

Höh - mä ajattelin tämän sellaiseksi "Krisse-maailmaksi", jossa ei tervi muuta kuin koplautua nettiin ja tälle palstalle ja voi samantien julistautua pyhimykseksi... kyllä se on mahdollista - miksi joidenkin katolisten pitäisi saada omia kaikki...

Mä en voi alkaa viattomien flit.. firl.. no tiedät pyhimykseksi - mites mun omien pyhimysjuttujen sitten kävisi - ihmetekojakin olen tehnyt(!) Nih ;D

Olis siinä turisteilla ihmettelemistä, kun mentäis kalaan. Kaksi suomalaista peruspyhimystä saa verkoilla pakasteseitä.

Eikös katoliset perjantaisin syö niukasti ja juuri kalaa, noin niin kuin pitkän perjantain muistamiseksi ja siihen liittyvien asioiden.

Ruokkisimme itsemme ja japanilaisen kameraturistiryhmän kahdella seipaketilla ja viidellä hapankorpulla. Hard rock hallelujah!

Heh! Taas koko viesti ilman flr...filt...no tiedät mitä. Mää oon Pyhimysainesta.

• Anoppia täytyy säilyttää kuin arvokkainta kukkaa. Viileässä, pimeässä ja veteen upotettuna. Mainitsemiasi ihmetekoja olen ilmeisesti tehnyt ainakin oman anoppini mielestä. Hän kun muistaa aina mainita: siehän se ihme-äijä oot.

• Mysteriet

Pyhä Zepponen - luonnonmukaisen parisuhteenhoidon suojelupyhimys

Anopinkieltä kun muistaa kastella ja lannoittaa perinteisellä tavalla, se rehottaa ilonanne ympäri vuoden - osoittamatta merkkiäkään lakastumisesta... yhä uusia lehtiä esiintyöntävä kasvi on todellinen ilo silmälle ja kasvun voi melkein kuulla ;D
        Anopinhammas taas, hieman vaativampana kukkana, tarvitsee mojovan annoksen kevätaurinkoa, jaksaakseen päivästä päivään purra ;D

• tolho

mielikuvitusta saa käyttää ko minust pyhimystä yrittää pykätä..mut mää oisin Hiljaisten teiden pyhimys..suojelisin kulkijoita astumasta harhaan ja näyttäisin oikean suunnan...ei perhana..sittehä mää oisin liikennevalo tai jotain.. :o))))

• Mysteriet

Pyhä Tolho - villin ja hmm hmm hmm mielikuvituksen Pyhä Sylvi

Missä vain mielikuvituksen käyttö uhkaa loppua, rientää tämä pyhimys paikalle riemusaatossa ja kas - taas nousee ihmismielten syövereistä, joskus aika syvältäkin, uusi aalto raikasta ja elähdyttävää mielikuvitusta... ;D

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe