onko merkeissä oikeita eroja

pesäkoloon kalusteet

Koti pitäisi laittaa kondikseen ja palstalta olen
lukenut sen verran, että tuntuu joka merkillä olevan puolustajat ja vastustajat.
Itse kiertelin liikkeissä ja huomasin laatikostojen olevan kaikilla samat, useimmilla reunanauhoitet hyllyt ja paljon valikoimaa.
Ilmeisesti nämä pikkuisetkin putiikit ovat ajaneet isojen firmojen laadun kiinni. eli kuuluisa Puustelli ei vaikuttanut yhtään paremmalta ja myyjäkin oli ynseä. Kovin tuntui myös paikallinen myymälä hiljaiselta...Kävin myös suuressa putiikissa joka möi saman tehtaan useaa merkkiä. Siellä oli vipinää ja porukkaa. Topin myyjä oli uskomattoman ystävällinen, muita asiakkaita ei kyllä näkynyt.
Onko oikeasti näin, ettei niissä todella isoja eroja enää ole kuin brändeissä?

19

4078

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksi eroa

Myyjäliikkeen nimi.

Hinta.

• kuin kuvasit

Erot ovat lähinnä pikku detaljeissa ja mielikuvatasolla.

Kestää kuitenkin aika pitkään, ennenkuin jengi tajuaa, että isompi hinta ei ole sama kuin parempi laatu.

Suurin osa suomalaista ei nimittäin osaa arvioida laatua millään muulla mittarilla kuin oletuksella, että jos tuote maksaa enemmän, niin pakkohan sen on muka parempi olla.

Keittiöbisnekseen on Suomeen tullut viimeisen 10 vuoden aikana paljon juttuja, jotka on sekoittaneet pakkaa. Laadukasta kaappia saa vähälläkin rahalla nykyään.

Varsinkin jos viitsii ja osaa itse jotain tehdä, niin hyvän keittiön saa nykyään pikkurahalla.

• kuin yöllä ja päivällä

Täällä yritetään tasapäistää tsernobyl-lastulevykaappi maahantuojan ja laadukkaat toimittajat.Ottakaa asioista oikeasti selvää!

• tserno

Vieläkö ne kaapit säteilee...

• kalustefirmat

tilaavat mekanismit, ovet ja tasot Hahlelta/Ecolamilta (esim.Puustelli ja Topi) Laittavat vain laatikon kylkeen oman logon.
      Hahle ja Ecolam ovat laadun tae. Mutta näiltä valmistajilta tilaavat myös monet pienemmät firmat. Itse hankin puusepältä, joka tilaa kaikki ed.mainitusta paikasta. Puustellin tekemän keittiötarjouksen hinnalla sain myös tk, eteinen (molemmissa isot peililiukuovet) ja khh kalusteet. Ja samaa tavaraa, kuin Puustellilta olisin saanut. Tosin vähän ehkä parempikin, rungot eivät ole valkoiset ;-)
      Kannattaa vertailla ja ottaa tarjous usealta firmalta.

• keittönetin

laminaatit olla juuri tuolta ecolamilta.

• Kilpailijan myyjä

ei muuten Puustelli käytä Hahlen ovia eikä tasoja. Mekanismit ovat kyllä blumin. Tietääkseni ei Topikaan myy Hahlen ovia.

• puusepältä ostin
        Kilpailijan myyjä kirjoitti:

ei muuten Puustelli käytä Hahlen ovia eikä tasoja. Mekanismit ovat kyllä blumin. Tietääkseni ei Topikaan myy Hahlen ovia.

oli Puustellilla ja Topilla... Tyrkky myyjä sanoi ko.ovien saatavuuden vain ja ainoastaan Hahlelta...
        Tsekkasin asian, en muuten moista väittäis.

• Kilpailijan myyjä
        puusepältä ostin kirjoitti:

oli Puustellilla ja Topilla... Tyrkky myyjä sanoi ko.ovien saatavuuden vain ja ainoastaan Hahlelta...
        Tsekkasin asian, en muuten moista väittäis.

ovi oli kyseessä? Meinaan aika moni asiakas sekoittaa keskenään kirsikkapuisen ja KIRSIKKAPETSATUN oven, esimerkiksi, mikä on kyllä ymmärrettävää.

• auttoi

myyntitilanteessa. Rakensin -00 ja rak.lupaa odotellessa otin kalustetarjouksia.(K KHH WC).
      Kallein Puustelli 97500 mk ja halvin keittötukku 38000 mk. Muut oli 50-65000 mk. Aloitin rakentamisen ja Puustellin myyjä soitteli kerran kuussa ja kyseli josko oisin tehnyt päätöksen. Elokuussa sanoin hänelle että nyt on päätösten aika ja myyjä aikoi jutella esimiehensä kanssa. Seuraavana päivänä sain Puustellin "viimeisen" tarjouksen 42500 mk (toimitussisältö sama kuin aiemmin). Teimme kaupat.

Vuosi sitten myimme talon ja se että kalusteet oli Puustellia edesauttoi kaupan syntyä. Välittäjä piti huolen että sana Puustelli mainittiin monta kertaa. Saimme talosta sen minkä pyysimmekin.

• pientä piiriä

Voin kyllä kertoa, ettei se Puustelli mikään taikasana ole. Minulle ei asuntoa myydä puustelli-sanalla, kyllä sen verran on keittiöitä tullut nähtyä, että Puustelli on kuin Pomarfinnin saapas Bally-avokkaiden keskellä.

• mohammed hussein
        pientä piiriä kirjoitti:

Voin kyllä kertoa, ettei se Puustelli mikään taikasana ole. Minulle ei asuntoa myydä puustelli-sanalla, kyllä sen verran on keittiöitä tullut nähtyä, että Puustelli on kuin Pomarfinnin saapas Bally-avokkaiden keskellä.

Mutta miten käy jos mainitsee, että asunto tullaan remontoimaan ja siihen laitetaan kalustetukun laadukas keittiö!

• katteet

jos pystyy tommosen alennuksen antamaan!!!!

• mie vuan
        pientä piiriä kirjoitti:

Hyvänen aika, jollakin teistä on aivot! Joku tajuaa että pelkkä nimi ei riitä! Kiitos mielipiteestäsi!

• hihiiih
        katteet kirjoitti:

Paras katteeni on lähes 18 tuhatta euroa..hyvällä merkillä tyhmiltä rikkailta irtoaa kunnon hillot! Tarina on tosi ja arvaatkapa mikä merkki! Ei tarvi olla italiaano, riittää kun on arvostettu suoamalainen...

• kysyinkin
        katteet kirjoitti:

asiaa ja yksiselitteinen vastaus oli että heillä on tapana ottaa kaikki, vaikkakin mitättömällä katteella jo pelkästään tilastojen vuoksi. Ja olihan tuo eka tarjous puhdas vedätysyritys.

• Erätukkua et varmaan tarkoita
        hihiiih kirjoitti:

Paras katteeni on lähes 18 tuhatta euroa..hyvällä merkillä tyhmiltä rikkailta irtoaa kunnon hillot! Tarina on tosi ja arvaatkapa mikä merkki! Ei tarvi olla italiaano, riittää kun on arvostettu suoamalainen...

Hei

Onhan se totta, että merkeillä ja mielikuvilla myydään.

Onhan se Etätukun tj:n joskus Puustelli keittiöitä myynyt ja jo tapansa näyttänyt!

• Hyvän puolesta

Hahle,ecolam ja josadoor! Markkinoitten ykkönen! Laatu ratkaisee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      206
      3858
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2446
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2306
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2223
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      71
      1175
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe