Olenko väärässä jos sanon että se on tasan 90 km/h kuinka kovaa rekka saa ajaa laillisesti vaikkapa 100 km/h alueella. Vai onko se raja 80 km/h? Ainakin rajoittimet noilla on aina jossain 90 km/h ja ylikin,koska testasin ajaa hämeenlinnan väylää GPS:n mukaan tasan 80 km/h henkilöautolla ja betonirekatkin lähti ohittamaan.
Otin kilven ylös ja ilmoitin poliisille kahdesta jotka lähti ohittamaan vielä nopeudessa joka oli piirun verran yli 90 km/h GPS:n mukaan(siis todellinen nopeus,jolloin rekalla on täytynyt olla jopa noin 100 km/h mittarissa=törkeää!).
Rekkojen rajoitin?
29
7976
Vastaukset
- Oku
taas yksi kotipoliisi, joita ilman maailma olisi parempi paikka
- sallii vain max.89km/h
Ei kulje enempää.Tietenkään venäläisissä rekoissa ei taideta tarvita ollenkaan rajoittimia joten seuraavalla kerralla katso minkä maalainen veturi rekassa on.Ennen pystyi kiertään rajoittimen mutta uusissa lähes mahdoton.Ei onnistu koti konstein enään.
- tukkirekat ajaa
järjestään satasta tyhjillään ja rohkeimmat yrittää samaa myös mälli päällä.
Äläkä sano, ettei kulje, koska kaikki tietää että kulkee.
MIKSI AJETAAN YLI 80km/h:ssa, KOSKA LAKI SANOO ETTÄ MAKSIMI ON 80??????
Äläkä sano, että siksi kun henkilöautotkin ajaa.
Koskahan tekin tajuatte, että vain nopeuden alentaminen vähentää aiheuttamianne onnettomuuksia??
Vastaus: liian myöhään, juuri sillä hetkellä kun se Sinun ohjaamasi rekka tunkee bussin keulasta sisään, valitettavasti. - ,,.,...,.
tukkirekat ajaa kirjoitti:
Koskahan tekin tajuatte, että vain nopeuden alentaminen vähentää aiheuttamianne onnettomuuksia??
Vastaus: liian myöhään, juuri sillä hetkellä kun se Sinun ohjaamasi rekka tunkee bussin keulasta sisään, valitettavasti.Olin monta vuotta raskaan-kaluston asentajana,myös tein rajoittimen testit ym.... Hommia tehdessä ei voinu olla kuulematta kuinka kuskit kehu toisilleen,miten se toinen rekka jäi suoralla vaikka mulla oli täys kuorma päällä.. Ja toinen aihe oli,ettei tarvinnu pykältää lainkaan ylämäessä kun oli alku vauhtia 120.. ja nämä on iha tosi juttuja!! eikä siinä kaikki........... lapsellisia ovat ne kuskit,ei voi mitää..
- sokea
tukkirekat ajaa kirjoitti:
Vastaus: liian myöhään, juuri sillä hetkellä kun se Sinun ohjaamasi rekka tunkee bussin keulasta sisään, valitettavasti.Vai muuten vaan niin pihalla tästä mailmasta etet ole huomannut että ne pölliautot kaiken siisteimmin ajaa jokapuolella Suomea. Harvon on yli 80km/h
- sanoo.....
että kuorma-auton max. nopeus 80km/h.
- YrjöJurri
Yritä itse noudattaa liikennesääntöjä niin hyvin kun osaat, mutta heitä liikennevalvonta siihen palkatuille virkamiehille.
Sinun omilla mittauksillasi ei ole mitään todistearvoa vaikka ilmottaisit sen 5km/h ylityksen poliisille. Toki kansalainen voi, jos katsoo aiheelliseksi ilmoittaa vakavista törttöilyistä poliisille. Sen sijaan jos soitat poliisille ja ilmoitat ajaneesi rekan perässä, jolloin sinun navigattorisi näytti 90km/h, tuskin ottavat puheitasi kovin vakavasti. Varsinkaan kun mitään onnettomuutta ei tapahtunut ja sinun sananasi on vain todisteena tapahtumasta.- alkup.
Tietenkin, videoin tapahtuman sekä minulla oli myös ystävä etupenkillä,jolloin tiukan paikan tullen oikeudessa meitä on 2 todistajaa vastaan 1(rekkakuski).
Sitäpaitsi, ei ollut tarkoitus pyytää poliisia syyttämään selvää ylinopeutta ajanutta rekkakuskia oman havaintoni pohjalta,vaan lähinnä vain vihjata poliisille missä rikoksentekijä sijaitsee jolloin partio voi itse tulla toteamaan tilanteen. Polisinhan on tutkittava mahdollinen rikos jos se katsoo rikoksen tapahtuneen ja videoitu,todistettu todiste rekkakuskin rikoksesta on aika vahva epäilyksen tuki. - YrjöJurri
alkup. kirjoitti:
Tietenkin, videoin tapahtuman sekä minulla oli myös ystävä etupenkillä,jolloin tiukan paikan tullen oikeudessa meitä on 2 todistajaa vastaan 1(rekkakuski).
Sitäpaitsi, ei ollut tarkoitus pyytää poliisia syyttämään selvää ylinopeutta ajanutta rekkakuskia oman havaintoni pohjalta,vaan lähinnä vain vihjata poliisille missä rikoksentekijä sijaitsee jolloin partio voi itse tulla toteamaan tilanteen. Polisinhan on tutkittava mahdollinen rikos jos se katsoo rikoksen tapahtuneen ja videoitu,todistettu todiste rekkakuskin rikoksesta on aika vahva epäilyksen tuki.Tuskin syytekynnys ylittyi. Jos poliisi ottaisi yhtä kevyin perustein kaikki ilmiannot tutkintaan henkilökuntaa olisi lisättävä roimasti.
Muuten, koko juttu haiskahtaa keksityltä, joten hyvää päivänjatkoa. - Tuu 9-tielle
YrjöJurri kirjoitti:
Tuskin syytekynnys ylittyi. Jos poliisi ottaisi yhtä kevyin perustein kaikki ilmiannot tutkintaan henkilökuntaa olisi lisättävä roimasti.
Muuten, koko juttu haiskahtaa keksityltä, joten hyvää päivänjatkoa.Et teida Ykä tietää kuinka herkästi ne lähtee perään. Naapurin soitosta saa pillin poskeensa. Loimaan, Turun ja Salon poliisiin on oikein koottu kai ne, jotka ajaa perässä kotipihaan. Sitten pillittetään, kun vanhurskas naapurin diagonissa epäilee "taas ajettavan humalassa". Muuten ne hukkaavat ruumiit onnettomuuspaikalle ja vapauttaa puukkosankarin torilla uudelleen burgerijonoon ja sellaista.
- YrjöJurri
Tuu 9-tielle kirjoitti:
Et teida Ykä tietää kuinka herkästi ne lähtee perään. Naapurin soitosta saa pillin poskeensa. Loimaan, Turun ja Salon poliisiin on oikein koottu kai ne, jotka ajaa perässä kotipihaan. Sitten pillittetään, kun vanhurskas naapurin diagonissa epäilee "taas ajettavan humalassa". Muuten ne hukkaavat ruumiit onnettomuuspaikalle ja vapauttaa puukkosankarin torilla uudelleen burgerijonoon ja sellaista.
Meillä on hyvät polliisit ne ei pienistä hötkyile. Onneksi ei ole sinne Satakuntaan asiaa.
Poliisit on usein aivan tavallisia ihmisiä ,jopa niin, että ajattelevat asioita aivan maalaisjärjellä. Monasti ilmiannoissa on kyseessä nimen omaa kiusaaminen ja virkamiesten pitäisi ymmärtää kanattaako lähteä joka vihjeen ja valituksen perään.
Jos julli soitaa poliisille että "varmana rekka ajoi ylinopeutta kun mun mittari näytti 95" tuskin lähtevät perään ja miksi lähtisivät?
On toki erijuttu jos tulee ilmianto epäillystä rattijuopumuksesta ja ajoneuvon kiemurat kielivät siitää. Tähän poliisi on varsin hanakka niin meilläkin, puhumattakaaan Porista. - täällä tehdään
YrjöJurri kirjoitti:
Meillä on hyvät polliisit ne ei pienistä hötkyile. Onneksi ei ole sinne Satakuntaan asiaa.
Poliisit on usein aivan tavallisia ihmisiä ,jopa niin, että ajattelevat asioita aivan maalaisjärjellä. Monasti ilmiannoissa on kyseessä nimen omaa kiusaaminen ja virkamiesten pitäisi ymmärtää kanattaako lähteä joka vihjeen ja valituksen perään.
Jos julli soitaa poliisille että "varmana rekka ajoi ylinopeutta kun mun mittari näytti 95" tuskin lähtevät perään ja miksi lähtisivät?
On toki erijuttu jos tulee ilmianto epäillystä rattijuopumuksesta ja ajoneuvon kiemurat kielivät siitää. Tähän poliisi on varsin hanakka niin meilläkin, puhumattakaaan Porista.rekkakuskeista kaahareita ja tappajia liikenteessä ja haukutaan osaamattomina pelleinä koko porukka.Siis ehdotankin meille kaikille rekkakuskeille aletaan siis käyttäytymään niin,kuin meiltä odotetaan.Ollaan kaahareita ja kiilataan henkilöautot metsikköön eikä väistetä kun vastaantulevalla menee ohitus pitkäksi vaan vedetään lainpuitteissa keskiviivan tuntumaan ja pökköä pesään.Parkkipaikallakin on kiva sumpuittaa joukko autoja "purkauksen"ajaksi ja muuta kivaa.Jope Ruonansuullakin sopiva kappale siihen:Ilman jarruja helvettiin:=)
- Nimetön
YrjöJurri kirjoitti:
On toki erijuttu jos tulee ilmianto epäillystä rattijuopumuksesta ja ajoneuvon kiemurat kielivät siitää. Tähän poliisi on varsin hanakka niin meilläkin, puhumattakaaan Porista.ykä päästä kattoon ysitien menoo, kun olettaa että loimaa,salo ja turku on satakunnassa......
Ja vaikka SUN henkilöauton mittaris näyttää 95km/h
ni vitustaks sitä tiedät onko se sun todellinen nopeus /- - YrjöJurri
Nimetön kirjoitti:
ykä päästä kattoon ysitien menoo, kun olettaa että loimaa,salo ja turku on satakunnassa......
Ja vaikka SUN henkilöauton mittaris näyttää 95km/h
ni vitustaks sitä tiedät onko se sun todellinen nopeus /-Mulla ei ole henkilöautoa, vaan huoltofirman paku ja sen mittaritarkkuus riittää. Minua ei 40-vuotisen ajourani aikana pahemmin kiinnostanut mikä on absoluuttinen nopeuteni - mitä minä sillä tiedolla teen. Normaali /- 10% toleranssi riittää normaaliin liikenteeseen, tästä lähtee myös virkavalta, mitään "tarkkuusmittareita" tavallisessa terveisten ajossa tarvita.
Poikani ajaa suuren logistiikkafirman yhdistelmää sinne Poriin ja takaisiin, eikä Masa ole koskaan valittanut, että poliisit pysäyttelee ja vittuilee. - oodas
alkup. kirjoitti:
Sitäpaitsi, ei ollut tarkoitus pyytää poliisia syyttämään selvää ylinopeutta ajanutta rekkakuskia oman havaintoni pohjalta,vaan lähinnä vain vihjata poliisille missä rikoksentekijä sijaitsee jolloin partio voi itse tulla toteamaan tilanteen. Polisinhan on tutkittava mahdollinen rikos jos se katsoo rikoksen tapahtuneen ja videoitu,todistettu todiste rekkakuskin rikoksesta on aika vahva epäilyksen tuki.toivottavasti sinulla on paska elämä.
- rekka.
ei noissa rekoissa ole mitää rajoittimia.vaan vetoautossa mikä ottaa tuon rekan mukaan. rekka pelkästään on vain peräkärry(puoliperävaunu) vai tuliko sun ohi pelkkä kärry??
- Karud
Tarviiko tulla tänne viisastelemaan ja neroa leikkimään ammattisanasto-tiedoilla.Mistä suurinaosa ihmisistä voi tietää,että rekka-penojen keskuudessa puoliperävaunusta käytetään myös rekka-nimitystä???
- onhan
Karud kirjoitti:
Tarviiko tulla tänne viisastelemaan ja neroa leikkimään ammattisanasto-tiedoilla.Mistä suurinaosa ihmisistä voi tietää,että rekka-penojen keskuudessa puoliperävaunusta käytetään myös rekka-nimitystä???
kansan kielellä paripyörin varustetut koppi/lava-autotkin rekkoja.
- ......
Nyt kun olet saanut "kotipoliisin"tittelin voit alkaa kuvaamaan kypärättömiä pyöräilijöitä,invapaikoille väärin pysäköityjä autoja ja sitten lopuksi Vaasankadulle kuvaamaan huoria.PS.Jouluksi hamekankasta ja muovinen kännykkä.
- wum
Ei ole pitkä aika siitä kun minäkään en tiennyt että kuorma-auton suurin sallittu nopeus on 80 km/h.
- neuvotaan
Vaan täällä meikäläisiä ja leimataan tappajiksi jne ja itse ei tunneta edes liikennesääntöjä. Normaali käytäntö
- kuskeilta,
jotka ajaa vähänkin kovempaa kuin toi 80 km/h, vai onko konginkangas jo unohtunut mitä?
Poliisitkin ihmeen hampaattomasti pysäyttää noita rekkoja vaikka usein näkee kun ne pyrkii ohi vaikka itellä vauhtia 90km/h,mittarissa eli tutkalla tarkistettuna aika tasan 84 km/h eli 4 km/h rekoille jo siinä kohtaa ylinopeutta.- höpöhöpö
Ajoitko itse myös 84km/h 80 alueella??
- noi ihmeen
höpöhöpö kirjoitti:
Ajoitko itse myös 84km/h 80 alueella??
poliisit on? ei niitä tiellä näe. lisää hanaa, ei ne kaikkia pysty pysäyttää.
- 87k
Millään ajoneuvoyhdistelmällä (oli sitten micra peräkärry tai 25 metrinen yhdistelmä) ei saa ajaa yli 80km/h ikinä
JA tuo 90km/h rajoitin tai se että auto kulkisi 90km/h ja vielä se että kuski uskaltaisi ajaa 90km/h on todella harvinaisuus, ajapa päätiellä tai motarilla tasan 90km/h ja katso kuinka monta rekkaa tavoitat.
Ja suomessahan vielä 2000 vuoden auto on "uudehko" ja niissä ei ole rajoitinta vielä- ???
siis mitä sä taas selität??? mikä vuoden 2000 auto jossa ei ole rajoitinta, kuorma-autoko??? jos niin voin sanoa että olet jälleen kerran pihalla kuin lumiukko. jos ei niin oliskohan syytä hieman tarkentaa noita aivopierujasi että muutkin ne tajuaisivat.
- rajoitin vuodesta 89
Kuorma-autoihin jotka om ensirekisteröity vuoden 1989 jälkeen on asennettava nopeudenrajoitin. Vanhemmissa sitä ei tarvitse olla. Itse aikanaan vuonna -92 menin firmaan jossa sain ajokikseni -89 rekisteröidyn säiliöyhdistelmän ja siihen piti jälkiasentaa nopeudenrajoitin joka säädettiin silloin 89km/h arvoon. Rajoitin oli vaijeritoiminen ja kun nopeus nousi kyseiseen 89km/h nopeuteen nousi kaasupoljin väkisin ylös eikä vauhti enää siitä noussut. Tyhmänä ja kokemattomana sittten jossain vaiheessa se vaijeri piti pihdeillä napsauttaa poikki jolloin auto kulki taas reilusti yli 100km/h. Kyseistä vauhtia en tietenkään ajanut kuin kokeillakseni ja joskus tyhjänä hitaasti ajavaa autoa ohittaessani. Jostain syystä katsatuksessa ei koskaan kyseisen rajoittimen vaijeria tarkastettu.
- rajoitin vuodesta 89
rajoitin vuodesta 89 kirjoitti:
Kuorma-autoihin jotka om ensirekisteröity vuoden 1989 jälkeen on asennettava nopeudenrajoitin. Vanhemmissa sitä ei tarvitse olla. Itse aikanaan vuonna -92 menin firmaan jossa sain ajokikseni -89 rekisteröidyn säiliöyhdistelmän ja siihen piti jälkiasentaa nopeudenrajoitin joka säädettiin silloin 89km/h arvoon. Rajoitin oli vaijeritoiminen ja kun nopeus nousi kyseiseen 89km/h nopeuteen nousi kaasupoljin väkisin ylös eikä vauhti enää siitä noussut. Tyhmänä ja kokemattomana sittten jossain vaiheessa se vaijeri piti pihdeillä napsauttaa poikki jolloin auto kulki taas reilusti yli 100km/h. Kyseistä vauhtia en tietenkään ajanut kuin kokeillakseni ja joskus tyhjänä hitaasti ajavaa autoa ohittaessani. Jostain syystä katsatuksessa ei koskaan kyseisen rajoittimen vaijeria tarkastettu.
Niin korjataan heti perään että yli 12-tonnisiin kuorma-autoihin vaaditaan VUODEN 1988 jälkeen nopeudenrajoitin. Kaikkiin uusiin kuorma-autoihin rajoitin vaaditaan vuoden 2004 jälkeen käyttöönotettuihin ja vuonna 2006 jälkeen käyttöönotettuihin vaaditaan taannehtivasti euro3-moottorisiin kuorma-autoihin. Nämä tiedot löytyy SKAL:n sivulta ==>> http://www.skal.fi/files/4790/SKALn_liikenneturvallisuusohjelma_pienennetty.pdf
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478