taidegraafikoksi??

Kiiki

Onko jollain kokemusta taidegraafikoiden jäsenyydestä?
Aina hakuajan lähestyessä tulee katseltua kulmat kurtussa omia töitä ja poikkeuksetta olen jättänyt hakemuksen tekemättä. Nyt parhaillaan olevista kahdesta näyttelystä on tullut kuitenkin niin mukavaa palautetta ajatus palasi taas hautomoon. Ihan eri juttu on tietenkin, hyväksytäänkö vaikka hakisinkin..

MUTTA; mitä iloa jäsenyydestä OIKEASTI on? Mitä jäsenmaksu on vuodessa ja mitä siihen sisältyy ? Onko töitä ollut helpompaa saada yhteisnäyttelyihin?

8

867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harrastelija vain
      • tekijä2

Aina menee sekaisin taidegraafikot ja graafisen alan ammattilaiset.

Toinen tekee taidetta, taidegrafiikkaa ja toinen graafista suunnittelua, käyttögrafiikkaa. Eri alan ammattilaisa siis.

Matrikkelitaiteilija on vanhemman kansan keskuudessa arvostetumpi kuin m:n ulkopuolinen. Taiteilijaliiton jäsenyys lisää taiteilijan uskottavuutta siinä mielessä, että on saavuttanut tietyt kriteerit.

Jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa, ammattilainen kun on.

• satunnainen_poikkeaja

Jos olet harrastelija ilman koulutusta niin jäsenyys lähestulkoon mahdotonta saada muuten kuin ehkä unelmissa. Ellet sitten ole osallistunut ansioituneesti ammattitasoiseen näyttelytoimintaan esim. taidemuseoissa tai kaupallisissa gallerioissa. Poikkeuksia tietysti on, mutta jopa taidekoulusta valmistuneena, grafiikka pääaineena, sisäänpääsy on suhtkoht vaikeaa, kun porukkaa koulutetaan nykyään aika paljon. Jäsenyydesta on paljonkin hyötyä jos toimii ammatissa, mutta harrastelija tuskin niitä etuja edes tarvitsee.

• Kiiki

olen tullut muutaman näyttelyn järjestäneeksi... ja näytetöiden perusteella voi tulla valituksi mikäli laatu on riittävä ;) On vain niin, että en halua hakea meriitin vuoksi vaan jäsenyydestä tulisi olla konkreettista etua, mitä se sitten olisikin.

• tekijä2
        Kiiki kirjoitti:

olen tullut muutaman näyttelyn järjestäneeksi... ja näytetöiden perusteella voi tulla valituksi mikäli laatu on riittävä ;) On vain niin, että en halua hakea meriitin vuoksi vaan jäsenyydestä tulisi olla konkreettista etua, mitä se sitten olisikin.

nooh, etuja on, että saat Taide-lehden halutessasi tai kirjalahjakortin.
        saat jäsenkirjeen (joka on maalareilla parempi) mikä kertoo ajankohtaisia asioita.
        Voit osallistua teosvälitykseen kerran vuodessa, se oli just veistäjien kanssa.
        Saat hakea residenssejä!
        Voit viedä töitäsi g-galleriaan myyntiin. Osallistut ehkä jopa taiteilijoiden pikkujouluun taidehallin klubilla.
        Kansainvälisellä taiteilijakortilla voi yrittää ilmaiseksi museoihin ulkomailla.
        Saat neuvoa verotuksesta ja sopimuksista.
        Voit ihmetellä, miten jäsenmaksu kuienkin on nii kallis. 110e.
        niinja sit on se www.matrikkelisivu.
        käys kattoon liiton sivut, samalla kun nettiä selaat. http://www.taidegraafikot.fi/

• Kiiki
        tekijä2 kirjoitti:

nooh, etuja on, että saat Taide-lehden halutessasi tai kirjalahjakortin.
        saat jäsenkirjeen (joka on maalareilla parempi) mikä kertoo ajankohtaisia asioita.
        Voit osallistua teosvälitykseen kerran vuodessa, se oli just veistäjien kanssa.
        Saat hakea residenssejä!
        Voit viedä töitäsi g-galleriaan myyntiin. Osallistut ehkä jopa taiteilijoiden pikkujouluun taidehallin klubilla.
        Kansainvälisellä taiteilijakortilla voi yrittää ilmaiseksi museoihin ulkomailla.
        Saat neuvoa verotuksesta ja sopimuksista.
        Voit ihmetellä, miten jäsenmaksu kuienkin on nii kallis. 110e.
        niinja sit on se www.matrikkelisivu.
        käys kattoon liiton sivut, samalla kun nettiä selaat. http://www.taidegraafikot.fi/

siinäpä monta syytä puolesta ja joku vastaankin, kiitos.

• Print24

Eikös vastaaviin jäsenyyksiin yleensä sisälly yhteisnäyttelyiden pitomahdollisuuksia, apurahamahdollisuuksia, koulutusta, opinto/residenssimatkoja ym. Sekä tietysti mahdollisuuksia opettaa alaa. Toisin sanoen, kaikenlaista hyödyllistä tulee yleensä jäsenyyden mukana.

• tekijä2

Yksi iso hyöty on teosvälitystilaisuus Helsingissä, johon liiton jäsen voi osallistua.
        Mutta kaikkea muuta voi tehdä ilman liittoon kuulumista: hakea apurahoja, residenssejä, opettaa
        Aktiivinen voi olla liitottakin.

Itse pidän tärkeämpänä Suomen Taiteilijaseuraan (http://www.artists.fi) kuulumista. Graafikot on sen jäsenjärjestö. Niin on Suomen Kuvataidejärjestöjen liittokin, jonka jäseneksi on helpompi päästä kuin graafikoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4421
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2325
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2297
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2058
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1647
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1411
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1044
    Aihe