working holiday

hepistelijä

kuinka paljon kannattaa varata rahaa, noin suurinpiirtein, kun osallistuu working holidayn ohjelmaan?

siis maksaa välitystoimistolle (esim. allianssi) välityspalkkio, oliko se 450€. lennot väh. 1100€. mutta kuinka paljon vuoden aikana tulee rahaa kulutettua, summittainen arvio?

kuinka hyvin pätkätöistä saa rahaa? minkälaisia töitä uudesta seelannista saa? hedelmänpoimintaa kuulemma aika helposti. mites muuten, jos ei ole varsinaisesti minkään alan koulutusta? voiko tällaiseen lähteä yksin? vai jos osallistuu tähän, niin kannattaako valita ennemmin uusi-seelanti vai australia?

4

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hepistelijä

      vielä semmosta, että kannattaako teiän mielestä turvautua allianssiin joka vie 350 euroa (tai 450) ylimäärästä rahaa. sinänsä se tuntuu jonkinlaiselta turvalta takana jos tulee jonkinlaisia ongelmia (no enhän minä tiiä minkälaisia ongelmia mutta ainahan sitä mielikuvitus keksii ;). toisaalta vois kuluttaa sen nelisensataa euroa ihan johonkin muuhun, elämään siellä uudessaseelannissa. :p

      eli en ole nyt "varmasti-varmasti" lähdössä, pidän vaan välivuoden mitä luultavimmin sit ens vuonna lukion jälkeen. ja haluan tutkiskella nyt mahdollisuuksia. kiinnostaa tää kovasti. matkaseuraa ei oo, ja jos joku myös vailla seuraa on mahdollisesti lähdössä ens syksynä, saa kirjoitella tänne :) 18-vuotias tytteli oon.

    • totatota

      vähän vaikee sanoa kun en tiedä :D

      minä olen kuitenkin utelias tästä working holiday jutskasta.

      olis hienoa jos joku viittis listata australian ja uudenseelannin hyviä ja huonoja puolia tän working holidayn kannalta. eli tyyliin hyvä työnsaatavuus, millaisia hommia löytyy, minkälainen kulttuuri, maisemat, vapaa-ajanviettomahollisuuet ym.. eli kumpaa maata te suosittelisitte jos aikoo mennä working holiday viisumilla..

      kiitosh.. :)

      • NZelander06-07

        Joo, ite olen talla hetkella talla working holiday -systeemilla taalla uudessa seelannissa. Toista sen verran etta ravintoalalle on tarjolla hyvin toita, ainakin nain joulun aikoihin ja muutenkin lomien aikana. Itsellani ei ole ravintoalan koulutusta, et vedan noita tarjoilijan hommia ihan lonkalta. Suosittelen etta jos tanneppain suuntaatte niin kannattaa hakeutua paikalliseen varamies-palveluun, ne jarkkaa aika hyvin toita kylla. Sijaisuuksia yms..

        Oikeastaan huonoja puolia en tasta maasta ole viela loytanyt. Asunnon loytaminen kohtuuhintaan tuotti jonkun verran paanvaivaa mutta tuurilla mukava asunto loytyi viikossa. Hyvia puolia on
        *hinnat puolet suomen hinnoista (osa samanhintaisia)
        *Maisemat ON USKOMATTOMAT
        *Kivaa porukkaa

        Maanantaina lahdetaan asuntoauton kanssa kiertamaan pohjois-saarta ja tutustumaan Lord of the Rings:ien maisemiin (Mordor ja Kontu). Reissussa ollaan 12 paivaa...


      • mömmömöö
        NZelander06-07 kirjoitti:

        Joo, ite olen talla hetkella talla working holiday -systeemilla taalla uudessa seelannissa. Toista sen verran etta ravintoalalle on tarjolla hyvin toita, ainakin nain joulun aikoihin ja muutenkin lomien aikana. Itsellani ei ole ravintoalan koulutusta, et vedan noita tarjoilijan hommia ihan lonkalta. Suosittelen etta jos tanneppain suuntaatte niin kannattaa hakeutua paikalliseen varamies-palveluun, ne jarkkaa aika hyvin toita kylla. Sijaisuuksia yms..

        Oikeastaan huonoja puolia en tasta maasta ole viela loytanyt. Asunnon loytaminen kohtuuhintaan tuotti jonkun verran paanvaivaa mutta tuurilla mukava asunto loytyi viikossa. Hyvia puolia on
        *hinnat puolet suomen hinnoista (osa samanhintaisia)
        *Maisemat ON USKOMATTOMAT
        *Kivaa porukkaa

        Maanantaina lahdetaan asuntoauton kanssa kiertamaan pohjois-saarta ja tutustumaan Lord of the Rings:ien maisemiin (Mordor ja Kontu). Reissussa ollaan 12 paivaa...

        Hei hepistelijä, minä olen myös lähdössä Uuteen Seelantiin ensi syksynä ja olen myös 18v. tytteli. Ja yksin:>

        Itse en aio käyttää Allianssia tms. sillä asioiden hoiteleminen kyllä näyttäisi hoituvan itsekin jos vaan näkee vaivaa... Tällä hetkellä näyttää siltä että vakuutuksien hankkiminen näyttää kaikkein hankalimmalta. En millään malttaisi oottaa että aika kuluisi ja pääsisin järjestelemään kaikkia asioita:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      527
      5730
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1951
    3. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      87
      1894
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      107
      1749
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1568
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1567
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1305
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1184
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1025
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      995
    Aihe