Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

JOULUMARKKINOILLE LUXEMBOURGIIN!

Maikki?

Hei!

Olisko joku juuri käynyt Luxissa? Minä olin vuosi sitten joulumarkkinoilla ja nyt olen menossa taas.
Tiedättekö, onko Belle Etoile monipuolinen ostoskeskus? Viime kerralla kävimme Auchanilla ja siellä kyllä hyvin puoli päivää mennä hurahti. Mikähän bussi menee Belle Etoileen, tietenkin Garelta eli rautatieasemalta.
Muutkin kaupat, jos joku tietää olemme aikoneet tsekata. Miten esim. jos tuon shampanjapullon, nykyisten sääntöjen myötä sitä ei kai saa viedä koneen matkustamoon? Entä, jos särkyy matkalaukussa?

Kirjoitelkaa!

5

1679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yodie

      Hei Maikki!

      Olen juuri Luxissa ja itse pidän enemmän Belle Etoilesta. Garelta sinne menee bussi nro1 (pääteasemalla pois) ja jos Hamiliukselta menee, niin pääsee myös ykkösellä, mutta nopeammin menee Royal 2 pysäkiltä bussi nro 222 STEINFORT, siinä kai lukee myös.

      Toivottavasti nyt ei tullut vastaus liian myöhään.

      Se Belle Etoile on vähän enemmän "tavallisten ihmisten" ostoskeskus, sen sisällä on myös Cactus ja Hobby. Sitten on vielä sellainen kauppakeskus kuin City Concord (tms.) mutta sinne meneviä busseja en tiedä.

      • Maikki?

        Hei!

        Kiitos vastauksesta, viestisi tuli vielä ajoissa, koska viikon päästä toivon mukaan juuri tähän aikaan olemme siellä!
        Asutko itse Luxissa vai oletko vain käymässä?
        Jos asut, niin voisimmeko tavata sinut siellä?
        Kun asumme City-hotellissa, niin Gare on vastapäätä ja hotelliin lähetin myös jo etukäteen tiedustelun, mikä bussi menee Belle etoileen.

        Voitkos antaa mailiosoitteesi, niin voitaisiin vielä mailata tulevan viikon aikana?
        Onko siellä muuten yhtään lunta?


      • mutta asukas
        Maikki? kirjoitti:

        Hei!

        Kiitos vastauksesta, viestisi tuli vielä ajoissa, koska viikon päästä toivon mukaan juuri tähän aikaan olemme siellä!
        Asutko itse Luxissa vai oletko vain käymässä?
        Jos asut, niin voisimmeko tavata sinut siellä?
        Kun asumme City-hotellissa, niin Gare on vastapäätä ja hotelliin lähetin myös jo etukäteen tiedustelun, mikä bussi menee Belle etoileen.

        Voitkos antaa mailiosoitteesi, niin voitaisiin vielä mailata tulevan viikon aikana?
        Onko siellä muuten yhtään lunta?

        Nyt tosiaan eri vastaaja, mutta asun täällä.

        city concordelle menee muistaakseni bussi 11, mutta aikataulut on hyvin verkossa. Belle etoile on takuuvarmasti aivan tukossa lauantaisin, joten kannatta mennä arkipäivänä jos mahdollista. Paikka ei ole ollenkaan yhtä avara ja selkeä kuin auchan, vaan muistuttaa enemmän sokkeloa.

        En tieda kuinka kauan olette paikan päällä, mutta jos olette pidempään niin kannattaa harkita käyvänsä samantien vielä Trierin torilla Saksanpuolella ja/tai Mezissä ranskassa. Trierissä on ihanat sunnuntaibrunssit ja joulutori, Metz on tyypillinen ranskalainen pikkupuoteineen. Gallerie de lafayettekin löytyy. Kumpaankin pääsee näppärästi junalla, ja matkan pitäs kestää tuollaiset 20-45 minuuttia.


      • Yodie
        Maikki? kirjoitti:

        Hei!

        Kiitos vastauksesta, viestisi tuli vielä ajoissa, koska viikon päästä toivon mukaan juuri tähän aikaan olemme siellä!
        Asutko itse Luxissa vai oletko vain käymässä?
        Jos asut, niin voisimmeko tavata sinut siellä?
        Kun asumme City-hotellissa, niin Gare on vastapäätä ja hotelliin lähetin myös jo etukäteen tiedustelun, mikä bussi menee Belle etoileen.

        Voitkos antaa mailiosoitteesi, niin voitaisiin vielä mailata tulevan viikon aikana?
        Onko siellä muuten yhtään lunta?

        Moi!

        Ha, lunta ei ole näkynyt ja tuskin on ihan heti tulossakaan! Vettä on satanut vaan ja lämpötila n. 10°C
        Asun siis kyllä Luxissa, jouluksi menen kotona piipahtamaan, mutta takaisin tullaan tammikuussa.
        Voit mailata osoitteeseen [email protected]
        Ehkä voisimme tavatakkin! :)


      • Maikki?
        mutta asukas kirjoitti:

        Nyt tosiaan eri vastaaja, mutta asun täällä.

        city concordelle menee muistaakseni bussi 11, mutta aikataulut on hyvin verkossa. Belle etoile on takuuvarmasti aivan tukossa lauantaisin, joten kannatta mennä arkipäivänä jos mahdollista. Paikka ei ole ollenkaan yhtä avara ja selkeä kuin auchan, vaan muistuttaa enemmän sokkeloa.

        En tieda kuinka kauan olette paikan päällä, mutta jos olette pidempään niin kannattaa harkita käyvänsä samantien vielä Trierin torilla Saksanpuolella ja/tai Mezissä ranskassa. Trierissä on ihanat sunnuntaibrunssit ja joulutori, Metz on tyypillinen ranskalainen pikkupuoteineen. Gallerie de lafayettekin löytyy. Kumpaankin pääsee näppärästi junalla, ja matkan pitäs kestää tuollaiset 20-45 minuuttia.

        hei!

        Kiitos viestistä, olemme vain kokonaista kaksi päivää perillä, eli makustamme sunnuntain, 10.12 ja lähdemme keskiviikkona. Taitaa Trier jäädä nyt katsomatta, pitää harkita ensi joulumarkkinoille sinne.

        Voitko sinä antaa yhteystietosi, puh. numeron tai mailin, voin vielä kysellä siitä concordesta.

        Tietenkin olisi mukava nähdäkin siellä, mitä arvelet?

        Tosin, Auchanilla olimme viime vuonna ja siellä oli hyviä putiikkeja. Saako sieltä tai Belle Etolesta sitä Marcshallin kuuluisaa shampanjaa?

        Onko Belle Etoilessa enemmän kohtuuhintaisia butiikkeja; Auchanilla oli esim. miesten Boss-liike, jossa tietenkin kallista. Mitä ruokapaikkoja suosittelet City-hotellin lähellä illalla?

        Toivon mukaan näemme siellä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2358
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1495
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1459
    8. 54
      1325
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      83
      1284
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe