Leikin ajatuksella jos pistäisin lastun golf 3 1,6:ni.. onko ideaa näin pienessä koneessa(75hv)? onko tehon lisäystä realistista odottaa? Entä missä määrin lastutus lisää koneen rasitusta, johtaako lastutus usein ongelmiin?
..Sanovat että myymänsä lastu keskimäärin antaa ~20hv ja ~30 Nm ja laskee kulutusta jonkin verran, näissä luvuissa varmaankin mukana myös isompia koneita - nostavatko ne keskiarvo näihin lukuihin?
Kiitos vastauksista
lastutus
6
1024
Vastaukset
- lastu auttaa
Lastulla paranee auton maalipintakin, ja peltivanteet alkavat muistuttamaan aluvanteita.
Puhumattakaan siitä, että se autaa ummetukseen.
Mutta ihan tosissaan. Se ei paranna muuta kuin myyjän taloutta. Vapaasti hengittävään bensakoneeseen sen vaikutus on -0. - lastutus
Itse käytän kuusen lastua, tulee tummemmat pakokaasut = coolimman näköstä.
kuten tossa jolu jo sanoi, hyöty on -0
lastusta on hyötyä vain turbomoottoseissa, tai rankemmin viritetyissä vapareissa.- kokeillut
Joudut käyttämään korkeaoktaanista bensaa ja siltikään huipputeho&-vääntö ei nouse kuin korkeintaan puolet mainostetuista, ei sitäkään. Tuokin vähä vain huippuarvojen kohdalla, toisaalla kierroslukualueella tehot&väännöt jopa putoaa.
Ei siis mitään järkeä tuollaisessa tapauksessa. - FRD
lastu on vasta viimiseks kun oot laittanu muita säätöjä ja pitää syöttösäätää lastulla erikseen vielä. Hankit isommat suuttimet ja sitten lastutat, niin saat enemmän lastusta irti. Se pelkkä lastu auta oikein mihinkään
- rofd
no ainakin minulla, ford mondeo tdci,pelkän lastutuksen jäkeen maantieajossa kulutus putosi n.0,7l,kaupungissa ei vaikutusta, ehkä noussut hieman, riippuu tietenkin miten ajelee. aiemmin nuhaiset 115hv ei riittänyt edes traktorin turvalliseen ohitukseen. nyt pärjäileepi paremmin n140hv, ei mikään tykki siis vieläkään, mutta parempi, paljon parempi.
niin no, autoni on turbodiesel, joten ei ehkä ihan vastaa kysymykseen... mutta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510592
- 817143
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445244- 624750
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella734454Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334013- 472928
- 362795
- 402360
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per361974