lastutus

jag100

Leikin ajatuksella jos pistäisin lastun golf 3 1,6:ni.. onko ideaa näin pienessä koneessa(75hv)? onko tehon lisäystä realistista odottaa? Entä missä määrin lastutus lisää koneen rasitusta, johtaako lastutus usein ongelmiin?

..Sanovat että myymänsä lastu keskimäärin antaa ~20hv ja ~30 Nm ja laskee kulutusta jonkin verran, näissä luvuissa varmaankin mukana myös isompia koneita - nostavatko ne keskiarvo näihin lukuihin?

Kiitos vastauksista

6

1069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lastu auttaa

      Lastulla paranee auton maalipintakin, ja peltivanteet alkavat muistuttamaan aluvanteita.
      Puhumattakaan siitä, että se autaa ummetukseen.

      Mutta ihan tosissaan. Se ei paranna muuta kuin myyjän taloutta. Vapaasti hengittävään bensakoneeseen sen vaikutus on -0.

    • lastutus

      Itse käytän kuusen lastua, tulee tummemmat pakokaasut = coolimman näköstä.

    • kuten tossa jolu jo sanoi, hyöty on -0

      lastusta on hyötyä vain turbomoottoseissa, tai rankemmin viritetyissä vapareissa.

    • kokeillut

      Joudut käyttämään korkeaoktaanista bensaa ja siltikään huipputeho&-vääntö ei nouse kuin korkeintaan puolet mainostetuista, ei sitäkään. Tuokin vähä vain huippuarvojen kohdalla, toisaalla kierroslukualueella tehot&väännöt jopa putoaa.

      Ei siis mitään järkeä tuollaisessa tapauksessa.

    • FRD

      lastu on vasta viimiseks kun oot laittanu muita säätöjä ja pitää syöttösäätää lastulla erikseen vielä. Hankit isommat suuttimet ja sitten lastutat, niin saat enemmän lastusta irti. Se pelkkä lastu auta oikein mihinkään

      • rofd

        no ainakin minulla, ford mondeo tdci,pelkän lastutuksen jäkeen maantieajossa kulutus putosi n.0,7l,kaupungissa ei vaikutusta, ehkä noussut hieman, riippuu tietenkin miten ajelee. aiemmin nuhaiset 115hv ei riittänyt edes traktorin turvalliseen ohitukseen. nyt pärjäileepi paremmin n140hv, ei mikään tykki siis vieläkään, mutta parempi, paljon parempi.
        niin no, autoni on turbodiesel, joten ei ehkä ihan vastaa kysymykseen... mutta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1589
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1196
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      56
      1061
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      888
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      40
      783
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      62
      696
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      588
    Aihe