lastutus

jag100

Leikin ajatuksella jos pistäisin lastun golf 3 1,6:ni.. onko ideaa näin pienessä koneessa(75hv)? onko tehon lisäystä realistista odottaa? Entä missä määrin lastutus lisää koneen rasitusta, johtaako lastutus usein ongelmiin?

..Sanovat että myymänsä lastu keskimäärin antaa ~20hv ja ~30 Nm ja laskee kulutusta jonkin verran, näissä luvuissa varmaankin mukana myös isompia koneita - nostavatko ne keskiarvo näihin lukuihin?

Kiitos vastauksista

6

1024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lastu auttaa

Lastulla paranee auton maalipintakin, ja peltivanteet alkavat muistuttamaan aluvanteita.
      Puhumattakaan siitä, että se autaa ummetukseen.

Mutta ihan tosissaan. Se ei paranna muuta kuin myyjän taloutta. Vapaasti hengittävään bensakoneeseen sen vaikutus on -0.

• lastutus

Itse käytän kuusen lastua, tulee tummemmat pakokaasut = coolimman näköstä.

• kuten tossa jolu jo sanoi, hyöty on -0

lastusta on hyötyä vain turbomoottoseissa, tai rankemmin viritetyissä vapareissa.

• kokeillut

Joudut käyttämään korkeaoktaanista bensaa ja siltikään huipputeho&-vääntö ei nouse kuin korkeintaan puolet mainostetuista, ei sitäkään. Tuokin vähä vain huippuarvojen kohdalla, toisaalla kierroslukualueella tehot&väännöt jopa putoaa.

Ei siis mitään järkeä tuollaisessa tapauksessa.

• FRD

lastu on vasta viimiseks kun oot laittanu muita säätöjä ja pitää syöttösäätää lastulla erikseen vielä. Hankit isommat suuttimet ja sitten lastutat, niin saat enemmän lastusta irti. Se pelkkä lastu auta oikein mihinkään

• rofd

no ainakin minulla, ford mondeo tdci,pelkän lastutuksen jäkeen maantieajossa kulutus putosi n.0,7l,kaupungissa ei vaikutusta, ehkä noussut hieman, riippuu tietenkin miten ajelee. aiemmin nuhaiset 115hv ei riittänyt edes traktorin turvalliseen ohitukseen. nyt pärjäileepi paremmin n140hv, ei mikään tykki siis vieläkään, mutta parempi, paljon parempi.
        niin no, autoni on turbodiesel, joten ei ehkä ihan vastaa kysymykseen... mutta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8206
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      90
      6302
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6213
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4791
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      44
      3274
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3255
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2812
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2809
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      48
      2760
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2740
    Aihe