vika liittymässä vai puhelimessa?

ongelmia

Ongelma on tämä. otin saunalahden alepaketin eli tän 2 vuoden määräaikaisen sopimuksen johon sisältyy 3g luuri, mulla nokian n 93. Jossakin vaan on pahasti vikaa kun puheluni pätkivät jatkuvasti.Asun Pirkkalassa, Tampereen kupeessa, en siis missään korvessa,että ei luulisi johtuvan asuin paikastakaan, että liittymä ei kuulu. Vai onko vika puhelimessa?Aiemmin vanhalla luurilla ja kolumbuksen liittymällä kaikki pelas ok, mutta nyt kun on tuo saunalahti ja kállis luuri niin jatkuvasti kentät nollassa. Esimerkiksi töissä ei ole kenttää ollenkaan monissa paikoissa missä kolumbus kuului hyvin. kotona istun sohvalla ja ensin näyttää et on täydet kentät ja vähän aikaa kun puhuu saattaa pätkästä puhelun yhtäkkiä ja sit ei näy tolpan tolppaa....mistä johtuu, onko ideoita? voiko saunalahti olla näin paska kuuluvuudeltaan?

14

2222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frage

känny remonttiin,muistaakseni tyttärelläni joka asuu kans tampereella oli sama kännykkä ja samanlainen vika.Känny oli 3vk huollossa.

• Erkki nimimerkki

todellakin. Kolumbuksen ja sauniksen kuuluvuusero on ainoastaan se että sauniksella on 3G, kolumbuksella ei. Eli teoreettisesti Sauniksen pitäisi myös kuulua paremmin. Vie luuri huoltoon vain. Jos et jaksa 3 viikkoo odotella niin vie se Nokian omaan huoltoon. Turhaan sitä ElisaShopittiin vie jonottamaan...

Toinen vaihtoehto on mitä voit kotona kokeilla nii otat sen paskan 3G:n pois. Tuo saattaa ratkasta myös ongelman. Itselläni asia korjaantui tuon myötä.

• Nimimerkki

"Kolumbuksen ja sauniksen kuuluvuusero on ainoastaan se että sauniksella on 3G, kolumbuksella ei. "

Höpö höpö. Kolumbus käyttää suoraan Elisan sim-kortteja, Saunalahti roamaa Elisan verkossa. Kolumbuksella 3G toimii täsmälleen siinä missä Saunalahdella ja Elisalla.

"Toinen vaihtoehto on mitä voit kotona kokeilla nii otat sen paskan 3G:n pois. "

Tuo auttaa. Eli valitse Työkalut -> asetukset verkko -> ja vaihda kaksitoimisuudesta gsm.ään.

• alkup.
        Nimimerkki kirjoitti:

"Kolumbuksen ja sauniksen kuuluvuusero on ainoastaan se että sauniksella on 3G, kolumbuksella ei. "

Höpö höpö. Kolumbus käyttää suoraan Elisan sim-kortteja, Saunalahti roamaa Elisan verkossa. Kolumbuksella 3G toimii täsmälleen siinä missä Saunalahdella ja Elisalla.

"Toinen vaihtoehto on mitä voit kotona kokeilla nii otat sen paskan 3G:n pois. "

Tuo auttaa. Eli valitse Työkalut -> asetukset verkko -> ja vaihda kaksitoimisuudesta gsm.ään.

No jos mulla on kallis luuri ja siinä 3 G yhteys niin kai se olis ihan kiva, että se kanssa toimis joten en viitsi sitä poiskaan ottaa...Jaa että huoltoon...vaikeeta uskoa, että puhelimessa on vikaa kun monilla kaverilla on täsmälleen samoja ongelmia uusien puhelimiensa ja saunalahden liittymien kanssa....Mutta mihkäs mä otan yhteyttä tän asian tiimoilya, saunalahteenko? Mistä mä tiedän mihin hittoon mä voin viedä tuon ylipäätään korjattavaksi....tarttee vissiin alkaa kaivana noita sopimuspapereita esille jos niistä selviäis...ottaa kyllä päähän...

• bastu
        alkup. kirjoitti:

No jos mulla on kallis luuri ja siinä 3 G yhteys niin kai se olis ihan kiva, että se kanssa toimis joten en viitsi sitä poiskaan ottaa...Jaa että huoltoon...vaikeeta uskoa, että puhelimessa on vikaa kun monilla kaverilla on täsmälleen samoja ongelmia uusien puhelimiensa ja saunalahden liittymien kanssa....Mutta mihkäs mä otan yhteyttä tän asian tiimoilya, saunalahteenko? Mistä mä tiedän mihin hittoon mä voin viedä tuon ylipäätään korjattavaksi....tarttee vissiin alkaa kaivana noita sopimuspapereita esille jos niistä selviäis...ottaa kyllä päähän...

Taitaa vika olla puhelimessa.

Toinen vaihtoehto on että asut juuri 3G kantavuuden rajoilla jolloin välillä se saa 3G yhteyden, mutta huonosti jolloin puhelin "hyppii" perinteisen gsm- ja 3G verkon välillä. Kokeile tosiaan vaihtaa asetukset siten että se puhelin ei käytä 3G:tä lainkaan jos se ei auta niin puhelimessa varmasti vika.

• alkup.
        bastu kirjoitti:

Taitaa vika olla puhelimessa.

Toinen vaihtoehto on että asut juuri 3G kantavuuden rajoilla jolloin välillä se saa 3G yhteyden, mutta huonosti jolloin puhelin "hyppii" perinteisen gsm- ja 3G verkon välillä. Kokeile tosiaan vaihtaa asetukset siten että se puhelin ei käytä 3G:tä lainkaan jos se ei auta niin puhelimessa varmasti vika.

joo no ei nyt luulis että pirkkala on 3G yhteyden rajoilla tai ulkopuolella kun tampereelle voi melkeen kivellä heittää...mutta pitää testata tuo asetushomma mutta vahvasti luulen ettei se kyllä mitään auta. joko puhelin on täys paska tai sitten saunalahden liittymä on surkee...mutta eiköhän tyuo selviä. koitan pari päivää ilman 3G:tä...ja kyllä sen huomenna aamulla näkee töissä ainakin onko yhtään enempää kuuluvuutta. tällä hetkellä kun sitä ei oo yhtään...

• vanhassa vara
        alkup. kirjoitti:

joo no ei nyt luulis että pirkkala on 3G yhteyden rajoilla tai ulkopuolella kun tampereelle voi melkeen kivellä heittää...mutta pitää testata tuo asetushomma mutta vahvasti luulen ettei se kyllä mitään auta. joko puhelin on täys paska tai sitten saunalahden liittymä on surkee...mutta eiköhän tyuo selviä. koitan pari päivää ilman 3G:tä...ja kyllä sen huomenna aamulla näkee töissä ainakin onko yhtään enempää kuuluvuutta. tällä hetkellä kun sitä ei oo yhtään...

3 g kenttä ei kata käytännössä vielä paljon mitään kenelläkään operaattorilla, joten ihan hyvin sulla ei vaan ole kenttää siellä muille kuin perinteisille.

• manuaalisti
        vanhassa vara kirjoitti:

3 g kenttä ei kata käytännössä vielä paljon mitään kenelläkään operaattorilla, joten ihan hyvin sulla ei vaan ole kenttää siellä muille kuin perinteisille.

Kaikille tiedoksi, että puhelimesta pitää ottaa valikko esiin ja kytkeä 3 g verkko pois käytöstö, niin kyllä loppuu pätkiminen ja puheen laatu paranee. Sen jälkeen ei ole mitään ongelmia puhelimen toimiessa vain 2g verkossa, eikä siten yritäkkään hakea 3 g verkkoa.

Jotkut puhelimet sekoavat täysin, kun jatkuvasti hakee 2 g aluella 3 g verkkoa ja eikä jostain syystä osaa sitten vaihtaa verkkoa automaattisesti toiseen, kun 3g alue alkaa tai se loppuu. Jotkut puhelimet ovat jopa sammuneet itsekseen, vaika akussa on ollut kapasiteettia.

Puhelimen myös vie tuhottamasti akkua, kun hakee 3g verkkoa koskaan sitä löytämättä huono ja rätisevävä äänenlaatu kaupantekijäisenä.

Minulla loppui kaikki ongelmat, kun lukitsin puhelimen manuaalisti vain käyttämään 2g verkkoa akunkin kestäessä puolta pitempään ja vieläpä paremmalla äänenlaadulla.

• alkup.
        manuaalisti kirjoitti:

Kaikille tiedoksi, että puhelimesta pitää ottaa valikko esiin ja kytkeä 3 g verkko pois käytöstö, niin kyllä loppuu pätkiminen ja puheen laatu paranee. Sen jälkeen ei ole mitään ongelmia puhelimen toimiessa vain 2g verkossa, eikä siten yritäkkään hakea 3 g verkkoa.

Jotkut puhelimet sekoavat täysin, kun jatkuvasti hakee 2 g aluella 3 g verkkoa ja eikä jostain syystä osaa sitten vaihtaa verkkoa automaattisesti toiseen, kun 3g alue alkaa tai se loppuu. Jotkut puhelimet ovat jopa sammuneet itsekseen, vaika akussa on ollut kapasiteettia.

Puhelimen myös vie tuhottamasti akkua, kun hakee 3g verkkoa koskaan sitä löytämättä huono ja rätisevävä äänenlaatu kaupantekijäisenä.

Minulla loppui kaikki ongelmat, kun lukitsin puhelimen manuaalisti vain käyttämään 2g verkkoa akunkin kestäessä puolta pitempään ja vieläpä paremmalla äänenlaadulla.

Vaihdoin eilen gsm verkkoon ja suljin 3G:n mutta kuuluvuus ei parantunu yhtään. työmaalla ei ole tolppia missään, tosin se nyt tuntuu olevan vähän ongelmallinen paikka, mm dna ei kuulu kunnolla mun työmaalla, sonera ja elisa sen sijaan kuuluu. saunalahden kanssa on samaa tasoa kun dna:lla eli pätkii...mutta kun tämä ri tunnu olevan ongelmana ainoastaan työmaalla vaan kotonakin puhuin eilen siskon kanssa sen jälkeen kun vaihdoin 3G:n pois päältä niin silti se kuului välillä huonosti, mutta ei sentään ole vielä pätkässy....testaan vielä pari päivää tätä, mutta tällä hetkellä mun mielipide on se, että ei ole mitään merkitystä onko mulla päällä #G vai se normaali gsm verkko, samaa pätkimistä se on silti ja kolumbus ei tätä tehnyt. Laitoin jo saunalahdelle palautetta ja että soittaiaisvat mulle...en oikeen jaksa uskoa, että vika olisi puhelimessakaan. Pakko olla vaan liittymän kuuluvuudessa...

• manuaalisti
        alkup. kirjoitti:

Vaihdoin eilen gsm verkkoon ja suljin 3G:n mutta kuuluvuus ei parantunu yhtään. työmaalla ei ole tolppia missään, tosin se nyt tuntuu olevan vähän ongelmallinen paikka, mm dna ei kuulu kunnolla mun työmaalla, sonera ja elisa sen sijaan kuuluu. saunalahden kanssa on samaa tasoa kun dna:lla eli pätkii...mutta kun tämä ri tunnu olevan ongelmana ainoastaan työmaalla vaan kotonakin puhuin eilen siskon kanssa sen jälkeen kun vaihdoin 3G:n pois päältä niin silti se kuului välillä huonosti, mutta ei sentään ole vielä pätkässy....testaan vielä pari päivää tätä, mutta tällä hetkellä mun mielipide on se, että ei ole mitään merkitystä onko mulla päällä #G vai se normaali gsm verkko, samaa pätkimistä se on silti ja kolumbus ei tätä tehnyt. Laitoin jo saunalahdelle palautetta ja että soittaiaisvat mulle...en oikeen jaksa uskoa, että vika olisi puhelimessakaan. Pakko olla vaan liittymän kuuluvuudessa...

Niin, mutta käsittääkseni siinä Kolumbus liittymässä käytössä oli eri puhelin?

Tuntuu nyt todennäköiseltä, että puhelimessa on vikaa jos ei kyseinen 3g verkon sulkeminen käytöstä auttanut.

Todennäköinen vika on puhelimen sisällä olevassa kaijuttimissa, jos ääni särisee ja pätkii tämän johtuessa huonosti juotetusta kaijuttimesta sen ollessa vähän irti ja pääsee elämään. Tyypillinen vika Nokian puhelimissa ja olen itse kolmesta puhelimesta käynyt korjauttamassa huollossa takuuseen kyseisen tyyppisen vian.

Jos puhelimestasi lähtee puheen aikana ääni kiertämään ja kuulet samalla kaijuttimesta oman puheesi toistettuna, niin silloin vika on puhelimen mikrofonissa mikä on huonosti kiinnijuotettu ja aiheuttaa epämääräistä puheen kiertoa ja toistoa. Tämäntyypisen vian olen korjauttanut myös takuuseen kaksi kertaa.

Vie puhelin huoltoon, ennenkuin takuu loppuu!!!!

Tuskinpa on verkossa vika, kerran Kolunbus pelasi moitteetta??!!

• alkup.
        manuaalisti kirjoitti:

Niin, mutta käsittääkseni siinä Kolumbus liittymässä käytössä oli eri puhelin?

Tuntuu nyt todennäköiseltä, että puhelimessa on vikaa jos ei kyseinen 3g verkon sulkeminen käytöstä auttanut.

Todennäköinen vika on puhelimen sisällä olevassa kaijuttimissa, jos ääni särisee ja pätkii tämän johtuessa huonosti juotetusta kaijuttimesta sen ollessa vähän irti ja pääsee elämään. Tyypillinen vika Nokian puhelimissa ja olen itse kolmesta puhelimesta käynyt korjauttamassa huollossa takuuseen kyseisen tyyppisen vian.

Jos puhelimestasi lähtee puheen aikana ääni kiertämään ja kuulet samalla kaijuttimesta oman puheesi toistettuna, niin silloin vika on puhelimen mikrofonissa mikä on huonosti kiinnijuotettu ja aiheuttaa epämääräistä puheen kiertoa ja toistoa. Tämäntyypisen vian olen korjauttanut myös takuuseen kaksi kertaa.

Vie puhelin huoltoon, ennenkuin takuu loppuu!!!!

Tuskinpa on verkossa vika, kerran Kolunbus pelasi moitteetta??!!

Siis joo mulla oli ennen Nokian 3510i.
        JOo no siinäpä se, kun ei tää aina pätki. Aika usein pystyn puhumaan ihan normaalisti ilman mitään pätkimistä.Särinää ei ole kuulunut, eikä omaa ääntäni toistettuna. Ainoa mitä tapahtuu toisinaan on tämä kentän hukkuminen täydellisesti parissa sekunnissa ja sit naps poikki.On tässä takuuaikaa käsittääkseni vielä reippaasti voimassa kun vasta just tän kytkyn otin pari kuukautta sitten.Mulla muuten vanha luuri teki tuota välillä, et kuulin oman ääneni toistettuna. Mites jos siinä tapauksessa vika oli mun luurissa, niin miksi se tapahtui vain kun soitin tietylle ihmiselle eikä toistanut mun puheita läheskään kaikkien kanssa vaan parin henkilön?

• manuaalisti
        alkup. kirjoitti:

Siis joo mulla oli ennen Nokian 3510i.
        JOo no siinäpä se, kun ei tää aina pätki. Aika usein pystyn puhumaan ihan normaalisti ilman mitään pätkimistä.Särinää ei ole kuulunut, eikä omaa ääntäni toistettuna. Ainoa mitä tapahtuu toisinaan on tämä kentän hukkuminen täydellisesti parissa sekunnissa ja sit naps poikki.On tässä takuuaikaa käsittääkseni vielä reippaasti voimassa kun vasta just tän kytkyn otin pari kuukautta sitten.Mulla muuten vanha luuri teki tuota välillä, et kuulin oman ääneni toistettuna. Mites jos siinä tapauksessa vika oli mun luurissa, niin miksi se tapahtui vain kun soitin tietylle ihmiselle eikä toistanut mun puheita läheskään kaikkien kanssa vaan parin henkilön?

Eli siellä on lähetyksen vastaanottosingnaalit liian pienellä, jos se kerran hävittää kentän sellaisessa olosuhteessa missä se toisella puhelimella pelas moitteetta.

Tyypillinen vika oli minulla tällaisessa nokian 3200 puhelimessa, johon vaihdettiin huollossa softa ja päivitettiin niin kyllähän alkoi pelata ja löytyä kuuluvuutta kenttää kadottamatta. Ongelma oli jo havaittavissa uutena, mutta paheni vain vanhetessa kun akku tuli heikommaksi muutenkin jo heikon vastaanottopuolen sitä lisätessä.

Samaa vikaa on myös ilmennyt muissa Nokian puhelimissa, kun on säädetty liian tiukalle vastaanottosingnaalit ja yritetään näin akulle pidempää käyttöaikaa ilman latauksia. Nokialaiset yrittää päästä pienellä virran kulutuksella, että akkua ei tarvitsisi ladata usein mutta tästä kärsii muut ominaisuudet pahasti.

• mä vaan
        manuaalisti kirjoitti:

Mulla pätkintä jatkuu vaan vaikka asun uudellamaalla ja täällä ennen toimi saunalahti.Otin kytky puhelimen ja kuukauden päästä alkoi ongelmat!!!!

Vika on todellakin tavallisessa gsm verkossa eikä 3 g verkossa.

3G verkko toimisi pätkimättä,mutta on niin heikko että heittää puhelimeni pois vrkosta ja kukaan ei saa kiinni.

Kyllä pikkaisen harmittaa...Olen ollut saunalahden asiakas kolme vuotta,mutta nyt olen pakosta enkä voi edes purkaa kauppaa.

Nyt en kylläkään enään ottaisi kytky puhelinta ku ei niistä ole kuin harmia!

Operaattorin ei tarvitse vikoja korjaa koska ollaan asiakkaita ainakin kaksi vuotta!

• karttakoneella

kuuluvuusalueita siis elisan. hyvä paikan nimi siellä se naistenmatka. repaleiselta näyttää
      g-mies Cottonin silmään.Tarkista itse

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7284
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3851
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3450
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2582
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      2496
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2392
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      130
      2303
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2199
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      19
      1913
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1898
    Aihe