Merkkien määrä

Tekstinikkari

Kirjoitin viestin palauteformiin. Sivusto ilmoitti, että viesti on liian pitkä, max 1000 merkkiä.

Miten Macissa saa selville kirjoitetun tekstin pituuden merkkeinä? Ainakaan texturi ei näytä ilmoittavan sitä. Mulla ei ole mitään office ohjelmia tai vastaavia tässä koneessa.

15

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuu

      Avaa Ohjelmat/Lisäohjelmat/Pääte. Kirjoita pico ja paina enteriä. Picoon voit kirjoittaa viestisi ja paina ctrl c viestin lopussa niin näet montako merkkiä on kirjoitettu. Tuo nyt tuli vain ensimmäisenä mieleen.

      • nykypäivänä

        päätettä? Luulin että konsoli on jo historiaa, ja kaikki nykypäivänä käyttävät graafisia ohjelmia. Mutta kai Mac OS X ei ole vielä niin kehittynyt, että siinä niinkin yksinkertaisen asian saisi tehtyä ilman kivikautisia ohjelmia.


      • vai oletko vajaa
        nykypäivänä kirjoitti:

        päätettä? Luulin että konsoli on jo historiaa, ja kaikki nykypäivänä käyttävät graafisia ohjelmia. Mutta kai Mac OS X ei ole vielä niin kehittynyt, että siinä niinkin yksinkertaisen asian saisi tehtyä ilman kivikautisia ohjelmia.

        Oletko vajaa päästäsi vai muuten vain tyhmä? Sanoin että tuo on ensimmäinen mikä sattui tulemaan mieleen. Ei se tarkoita ettei olisi muita vaihtoehtoja. Joku trolli on taas nähtävästi villinä tänään.


      • nykypäivänä kirjoitti:

        päätettä? Luulin että konsoli on jo historiaa, ja kaikki nykypäivänä käyttävät graafisia ohjelmia. Mutta kai Mac OS X ei ole vielä niin kehittynyt, että siinä niinkin yksinkertaisen asian saisi tehtyä ilman kivikautisia ohjelmia.

        ole mitään tekemistä, Mr. Troll? Luulisin että tämä putiikki pysyy hetken pystyssä ilman sinuakin. Jos tulee kova ikävä, me sitten huudetaan sua.


      • konsolisti
        nykypäivänä kirjoitti:

        päätettä? Luulin että konsoli on jo historiaa, ja kaikki nykypäivänä käyttävät graafisia ohjelmia. Mutta kai Mac OS X ei ole vielä niin kehittynyt, että siinä niinkin yksinkertaisen asian saisi tehtyä ilman kivikautisia ohjelmia.

        Käyttää moni, eilen käytin viimeksi kun tarvitsein plain-tekstieditoria ja tyhjiä floppyimageja asentaakseni OS/" Warpin virtuaalikoneeseen. Mites tuo Windowsissa hoituu? Käyttämällä erillistä ohjelmaa?

        Miksi tuollaisia äärimmäisen yksinkertaisia asioita varten tarvittaisiin graafinen ohjelma?

        Käytännön hyötysovelluksia komentotulkista. Kyseessä CAM-ohjelmilla tehdyn koodin tarkistaminen sen varalta ettei niihin ole tullut virhettä joka aiheuttaa törmäyksen kappaleen ja CNC-koneen työstöpään kanssa (kallista). Niitä syntyy, näppäilyvirheitä kun ohjelmia oli yli 7000. Noilla kävi läpi 10 minuutissa 500 ohjelmaa.

        egrep -l '((B1=[1-9])|(B1=-[4-9][0-9]))' `find /Users/xxxxxx/VirtualBox/NC_koodit_muokatut/ -type f -iname "*"`

        egrep -l '((PLPZ=45.[0-9])|(PLPZ=[^4][^5]))' `find /Users/xxxxxx/VirtualBox/NC_koodit_alkuperaiset/ -type f -iname "*"`

        egrep -L 'PLPZ=11' `find /Users/xxxxxx/VirtualBox/NC_koodit_muokatut/ -type f -iname "*"`

        Windows-maailmassa ja CAM-ohjelman edustajan ainoa neuvo oli: ajakaa jokaisesta ohjelmasta simulaatioajo. Arvaapa paljonko olisi mennyt aikaa? 240 tuntia. Ja noilla muutamalla rivillä eliminoitiin vakavat vahingot, löysihän ne virheitä joita etsimään ne oli luotu.


    • jason-blue

      sillä ainakin onnistuu...

      • Tekstinikkari

        Löytyihän se Neo Office tästäkin koneesta, mutta enpä ole käyttänyt aiemin muuta kuin kuin kokeeksi. (Olin unohtanut että mulla oli se.) Yhtenä syynä sen toivottoman hidas avautuminen. (Otin aikaa äsken. Vei 2 minuttia 51 sekuntia kunnes valmiina vastaanottamaan tekstiä.) Ja dokumentin statistiikkakin löytyi.

        Keksin itse äsken helpomman tavan: Kirjoita dokumentti texturilla teksimuodossa. Sen jälkeen katso hiiren oikealla napilla "Näytä tietoja". Sieltä näet dokumentin merkkien määrän kohdassa Koko.

        Esim Koko: 4 Kt levyllä (73 tavua)

        Tuo 73 tavua on merkkien määrä välilyönnit mukaan lukien.


      • jason-blue
        Tekstinikkari kirjoitti:

        Löytyihän se Neo Office tästäkin koneesta, mutta enpä ole käyttänyt aiemin muuta kuin kuin kokeeksi. (Olin unohtanut että mulla oli se.) Yhtenä syynä sen toivottoman hidas avautuminen. (Otin aikaa äsken. Vei 2 minuttia 51 sekuntia kunnes valmiina vastaanottamaan tekstiä.) Ja dokumentin statistiikkakin löytyi.

        Keksin itse äsken helpomman tavan: Kirjoita dokumentti texturilla teksimuodossa. Sen jälkeen katso hiiren oikealla napilla "Näytä tietoja". Sieltä näet dokumentin merkkien määrän kohdassa Koko.

        Esim Koko: 4 Kt levyllä (73 tavua)

        Tuo 73 tavua on merkkien määrä välilyönnit mukaan lukien.

        What tha???

        Mulla on latest and greatest versio ja se salaman nopee verratuna OpenOfficeen. Käynnistyy 12 sekunnissa.


      • Tekstinikkari
        jason-blue kirjoitti:

        What tha???

        Mulla on latest and greatest versio ja se salaman nopee verratuna OpenOfficeen. Käynnistyy 12 sekunnissa.

        Nyt meni 2 min, 18 s. Versio on 1.2
        Kaikki muukin on hidasta kun NeoOfficea avataan.
        Mikä mättää?


      • microsoftmies
        Tekstinikkari kirjoitti:

        Nyt meni 2 min, 18 s. Versio on 1.2
        Kaikki muukin on hidasta kun NeoOfficea avataan.
        Mikä mättää?

        Käytän itse MS MacOfficea mutta kokeiles päivittää NeoOffice versioon 2.


      • Tekstinikkari
        microsoftmies kirjoitti:

        Käytän itse MS MacOfficea mutta kokeiles päivittää NeoOffice versioon 2.

        Päivityksen ja korjaussarjan jälkeen käynnistyminen vei 1 min 52 s. Eli sikahidas edelleen.

        PS. Texturilla luodun dokumentin skandit ei toimi NeoOfficessa ja päin vastoin. Taitaa olla harrastelijoiden tekele koko juttu.


      • jason-blue
        Tekstinikkari kirjoitti:

        Päivityksen ja korjaussarjan jälkeen käynnistyminen vei 1 min 52 s. Eli sikahidas edelleen.

        PS. Texturilla luodun dokumentin skandit ei toimi NeoOfficessa ja päin vastoin. Taitaa olla harrastelijoiden tekele koko juttu.

        Onko RTF? Mä koitin ja hyvin toimi

        OS X 10.4.8 Intel
        NeoOffice 2.0 Aqua Beta 3 Patch 0

        Noissa patcheissä mennään versiossa 7, tarttee varmaan ittekkin asentaa.


      • DinoDeDevill
        Tekstinikkari kirjoitti:

        Löytyihän se Neo Office tästäkin koneesta, mutta enpä ole käyttänyt aiemin muuta kuin kuin kokeeksi. (Olin unohtanut että mulla oli se.) Yhtenä syynä sen toivottoman hidas avautuminen. (Otin aikaa äsken. Vei 2 minuttia 51 sekuntia kunnes valmiina vastaanottamaan tekstiä.) Ja dokumentin statistiikkakin löytyi.

        Keksin itse äsken helpomman tavan: Kirjoita dokumentti texturilla teksimuodossa. Sen jälkeen katso hiiren oikealla napilla "Näytä tietoja". Sieltä näet dokumentin merkkien määrän kohdassa Koko.

        Esim Koko: 4 Kt levyllä (73 tavua)

        Tuo 73 tavua on merkkien määrä välilyönnit mukaan lukien.

        "Keksin itse äsken helpomman tavan: Kirjoita dokumentti texturilla teksimuodossa."

        Kokeileppa teksturia nimeltään Tex-Edit Plus
        http://www.tex-edit.com/

        Se laskee merkit & rivit sekä kaiken muunkin. Käynnistyy alle sekunnin, no melkein ;-)


      • Tekstinikkari
        jason-blue kirjoitti:

        Onko RTF? Mä koitin ja hyvin toimi

        OS X 10.4.8 Intel
        NeoOffice 2.0 Aqua Beta 3 Patch 0

        Noissa patcheissä mennään versiossa 7, tarttee varmaan ittekkin asentaa.

        Muodon on oltava pelkkä teksi. Muuten mukaan tulee muotoilukomennot. Tosin jos muotoilua ei ole, niin rtf ja pelkkä teksti näyttivät olevan yhtä isoja.

        Koetekstissä oli 36 merkkiä sekä txt että rtf muodossa. Sen jälkeen lisäsin tekstiin lihavointia. Koko nousi 430 merkkiin.


        Mulla on Power PC, ei Intel prosessori! Onkohan Neo Officessa Intelin pentiumille kirjoitettua koodia jota simuloidaan? Se selittäsi nopeuseron.

        Neo Office on sama, patch 7.


      • Tekstinikkari
        DinoDeDevill kirjoitti:

        "Keksin itse äsken helpomman tavan: Kirjoita dokumentti texturilla teksimuodossa."

        Kokeileppa teksturia nimeltään Tex-Edit Plus
        http://www.tex-edit.com/

        Se laskee merkit & rivit sekä kaiken muunkin. Käynnistyy alle sekunnin, no melkein ;-)

        ... kun löytyy sopiva väli, nyt pitää jatkaa töitä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      66
      822
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      760
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe