hajataitteisuus

todettiin

aamupäivällä kun kävin näöntarkastuksessa. Mitä se oikeesti meinaa kun en ole sitä itse edes huomannut? Osaako kukaan neuvoa....optikko sanoi vaan että se on toisessa silmässä pahempi mutta voiko se esim. joskus vielä pahentua? Miten hajataitteisuus vaikuttaa elämään ja mitä se oikeasti on?

4

1637

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ari

jos olen itse oikein ymmärtänyt, niin silmän linssi ei tarkenna näkemäänsä oikeaan kohtaan paikassa josta kuva välittyy aivoihin(silmämunan sisällä). Hajataittoisuuden pystyy korjaamaan linsseillä(jotka säätävät kuvan oikeaan kohtaan). En ole varma mutta luulen että myös leikkauksella pystyy poistamaan hajataittoisuuden. Itselläni on molemmissa silmissä ja toisessa pahempi, mutta korjattu silmälaseilla eikä haittaa millään lailla.

• Ari

Toisin sanoen silmän linssi kyllä tarkentaa kuvan, mutta koska se ei osu aivan oikeaan kohtaan silmän sisällä, niin kuva ei välity aivoihin asti aivan tarkkana. Tämä siis voidaan korjata silmälaseilla.

• Valokeiju

Mulla kanssa todettiin tuo hajataitto. "Migreenille" löytyi luonnollinen selitys 20 vuoden jälkeen. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Silmälääkärikäynti oli hintansa arvoinen!!!

• muuntuva ominaisuus

Hajataitto tarkoittaa yleensä sitä, että näkee pystyviivat kahtena eli näkeminen on epätarkkaa. Tämä toki rasittaa ja voi siten aiheuttaa esimerkiksi päänsärkyä. Lukeminen vaikeutuu ja hidastuu.
      Hajataitto on helppo korjata laseilla. Hajataiton suuruus ei ole vakio. Ihmisille, jotka ovat voimakkaasti likinäköisiä, kehittyy helposti hajataittoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3560
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3533
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3322
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2779
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2036
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1962
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      42
      1704
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1635
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1400
    Aihe