aamupäivällä kun kävin näöntarkastuksessa. Mitä se oikeesti meinaa kun en ole sitä itse edes huomannut? Osaako kukaan neuvoa....optikko sanoi vaan että se on toisessa silmässä pahempi mutta voiko se esim. joskus vielä pahentua? Miten hajataitteisuus vaikuttaa elämään ja mitä se oikeasti on?
hajataitteisuus
4
1637
Vastaukset
- Ari
jos olen itse oikein ymmärtänyt, niin silmän linssi ei tarkenna näkemäänsä oikeaan kohtaan paikassa josta kuva välittyy aivoihin(silmämunan sisällä). Hajataittoisuuden pystyy korjaamaan linsseillä(jotka säätävät kuvan oikeaan kohtaan). En ole varma mutta luulen että myös leikkauksella pystyy poistamaan hajataittoisuuden. Itselläni on molemmissa silmissä ja toisessa pahempi, mutta korjattu silmälaseilla eikä haittaa millään lailla.
- Ari
Toisin sanoen silmän linssi kyllä tarkentaa kuvan, mutta koska se ei osu aivan oikeaan kohtaan silmän sisällä, niin kuva ei välity aivoihin asti aivan tarkkana. Tämä siis voidaan korjata silmälaseilla.
- Valokeiju
Mulla kanssa todettiin tuo hajataitto. "Migreenille" löytyi luonnollinen selitys 20 vuoden jälkeen. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Silmälääkärikäynti oli hintansa arvoinen!!!
- muuntuva ominaisuus
Hajataitto tarkoittaa yleensä sitä, että näkee pystyviivat kahtena eli näkeminen on epätarkkaa. Tämä toki rasittaa ja voi siten aiheuttaa esimerkiksi päänsärkyä. Lukeminen vaikeutuu ja hidastuu.
Hajataitto on helppo korjata laseilla. Hajataiton suuruus ei ole vakio. Ihmisille, jotka ovat voimakkaasti likinäköisiä, kehittyy helposti hajataittoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703560Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483533Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463322- 532779
- 322036
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301962Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k421704- 481676
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961635- 391400