Kemiallinen wc, hyvä vai huono?

Haiseeko?

Aion hankkia ensi kesänä rakennettavaan mökkiini kemiallisen wc:n. Minkälaisia kokemuksia teillä käyttäjät on tästä? Entä hinta/laatu-suhde?

9

36541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti haise

mutta aika ikävä lähteä sitä kirkolle huoltoasemalle tyhjentämään kun emäntä haluaa pytylle ja se on täysi.

Laita vaan sisälle tai ulos normaali kompostoiva pytty. Ei nekään haise, tyhjennys kerran vuoteen ja tuotteena kukkamultaa.

• käytettävän potra potin,ei haise kun käyttää ao nestettä,jätökset marjapuskiin

• parempi

Käyppä vilkaisemassa tuolta
      http://www.separett.fi/

Ei haise ja toimii kunnolla, kokemusta on muutaman vuoden ajalta.
      Mielestäni hinta/laatu kohdallaan.

- on bio wc joka erottelee nesteen ja kiinteän aineen.
      - on tuulettimella varustettu. (sähkö)
      - ei tarvitse lisäaineita (esim. hajunpoisto)
      - ei siis ole kemiallinen wc

Itse en laittaisi kem.wc:tä mökille.

• Veneilijä&Mökkeilijä

Kemiallisella WC:llä asiointi ei ole "lopullinen" ratkaisu onglemalle, eli jätöksistä eroon pääsemiseksi.
        Tankkia täytyy kantaa ja raahata jonnekin ja olla erittäin tarkkana ettei housunlahkeelle tai muualle pulppua lientä tankkia tyhjennettäessä.
        Itse pidän kemiallisen WC:n käyttöä hankalana ja työläänä tuon monimutkaisen tyhjentämisen vuoksi.
        Uuteen suunnittelun alla olevaan mökkiimme aion laittaa sisälle kompostoivan kuivakäymälän. Kokemukset ulkohuusissa olevasta vastaavasta ovat sen verran rohkaisevia.
        Virtsa erotetaan ja ohjataan putkella erilliseen käsittelyyn mökin alle. Itse käymälä tyhjennetään tarvittaessa, arviolta kerran vuodessa.

• wc on

hyvä asuntoautossa, -vaunussa jne. mutta ei sopiva pysyväksi mökkiratkaisuksi. Litkun lisääminen ja usein tyhjentäminen alkaa rassata.

• tikistelijä
      • UM:)

sähköä. Mulla se ongelma. Mutta eihän tää ollutkaan mun ongelma.

Oli kokeilussa kemiallinen wc ja en kyllä tykänny sitä tyhjentää ja pestä. Eihän sitä edes pysty täysin kunnolla pesemään sisältä, kun on vaan sellainen pieni nyrkinmentävä reikä. Jäi pois käytöstä.

• ei kokemusta siitä
        UM:) kirjoitti:

sähköä. Mulla se ongelma. Mutta eihän tää ollutkaan mun ongelma.

Oli kokeilussa kemiallinen wc ja en kyllä tykänny sitä tyhjentää ja pestä. Eihän sitä edes pysty täysin kunnolla pesemään sisältä, kun on vaan sellainen pieni nyrkinmentävä reikä. Jäi pois käytöstä.

...tarttee sähköä. Ei mulla ole siitä kokemusta, mutta Biolanin tuotteet on yleensä olleet OK ja tämänhän valmistusoikeudet ne osti.

• Entä ympäristö?

Onko joku selvittänyt mitä kemikaaleja kemiallisessa WC:ssä käytetään? Toisin sanoen mitkä on tälläisen tekniikan ympäristövaikutukset?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe