Aion hankkia ensi kesänä rakennettavaan mökkiini kemiallisen wc:n. Minkälaisia kokemuksia teillä käyttäjät on tästä? Entä hinta/laatu-suhde?
Kemiallinen wc, hyvä vai huono?
9
36541
Vastaukset
- varmasti haise
mutta aika ikävä lähteä sitä kirkolle huoltoasemalle tyhjentämään kun emäntä haluaa pytylle ja se on täysi.
Laita vaan sisälle tai ulos normaali kompostoiva pytty. Ei nekään haise, tyhjennys kerran vuoteen ja tuotteena kukkamultaa. - parempi
Käyppä vilkaisemassa tuolta
http://www.separett.fi/
Ei haise ja toimii kunnolla, kokemusta on muutaman vuoden ajalta.
Mielestäni hinta/laatu kohdallaan.
- on bio wc joka erottelee nesteen ja kiinteän aineen.
- on tuulettimella varustettu. (sähkö)
- ei tarvitse lisäaineita (esim. hajunpoisto)
- ei siis ole kemiallinen wc
Itse en laittaisi kem.wc:tä mökille.- Veneilijä&Mökkeilijä
Kemiallisella WC:llä asiointi ei ole "lopullinen" ratkaisu onglemalle, eli jätöksistä eroon pääsemiseksi.
Tankkia täytyy kantaa ja raahata jonnekin ja olla erittäin tarkkana ettei housunlahkeelle tai muualle pulppua lientä tankkia tyhjennettäessä.
Itse pidän kemiallisen WC:n käyttöä hankalana ja työläänä tuon monimutkaisen tyhjentämisen vuoksi.
Uuteen suunnittelun alla olevaan mökkiimme aion laittaa sisälle kompostoivan kuivakäymälän. Kokemukset ulkohuusissa olevasta vastaavasta ovat sen verran rohkaisevia.
Virtsa erotetaan ja ohjataan putkella erilliseen käsittelyyn mökin alle. Itse käymälä tyhjennetään tarvittaessa, arviolta kerran vuodessa.
- wc on
hyvä asuntoautossa, -vaunussa jne. mutta ei sopiva pysyväksi mökkiratkaisuksi. Litkun lisääminen ja usein tyhjentäminen alkaa rassata.
- tikistelijä
Lähes 10 vuoden kokemuksella suosittelen tätä.
http://www.naturum.fi/- UM:)
sähköä. Mulla se ongelma. Mutta eihän tää ollutkaan mun ongelma.
Oli kokeilussa kemiallinen wc ja en kyllä tykänny sitä tyhjentää ja pestä. Eihän sitä edes pysty täysin kunnolla pesemään sisältä, kun on vaan sellainen pieni nyrkinmentävä reikä. Jäi pois käytöstä. - ei kokemusta siitä
UM:) kirjoitti:
sähköä. Mulla se ongelma. Mutta eihän tää ollutkaan mun ongelma.
Oli kokeilussa kemiallinen wc ja en kyllä tykänny sitä tyhjentää ja pestä. Eihän sitä edes pysty täysin kunnolla pesemään sisältä, kun on vaan sellainen pieni nyrkinmentävä reikä. Jäi pois käytöstä....tarttee sähköä. Ei mulla ole siitä kokemusta, mutta Biolanin tuotteet on yleensä olleet OK ja tämänhän valmistusoikeudet ne osti.
- Entä ympäristö?
Onko joku selvittänyt mitä kemikaaleja kemiallisessa WC:ssä käytetään? Toisin sanoen mitkä on tälläisen tekniikan ympäristövaikutukset?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809