Hankkiakko dobermanni?

Takku_

Koirakuume on iskenyt ja olen alkanut ottaa selvää palvelu yms. koiraroduista. Itselläni on ollu koko lapsuuden ajan mm. hevosia ja useita metsästyskoiria kotipuolessa. Olen asunut aiemmin samassa taloudessa armeijakoulutuksen saaneen saksanpaimenkoiran kanssa. Kokemusta koiran erityiskouluttamisesta minulla ei ole, mutta normaalista koirankasvatuksesta kylläkin hieman.
Olen ollut monen rotuisten koirien kanssa tekemisissä ja mitään sylikoiraa en itselleni haluaisikaan.

Haukkaisinko liian suuren palan jos ottaisimme pariskuntana dopperin?

3

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +toope+

      Oletko tutustunu rotuun kuinka tarkasti?mene esim. sdy:n kotisivuille tutustumaan kasvattajiin ja rotuun.Noin muuten vaikutat kyllä ihan sopivaksi dobberi-ihmiseksi...

    • dobermanni2

      Mielestäni kannattaa ottaa jos kiinnostaa. Oma dopperini ainakin on todella kiltti kaikille, sympaattinen pikku prinsessa, joka välillä juonii minua vastaan. Silla on roimasti huumorintajua. Se oppii todella nopeasti niin hyvässä kuin pahassakin,koirani on todella palvelualtis ja totteleiovainen, sitä voi pitää vapaana, koska se ei lähde mihinkään pitkälle eikä ole kiinnostunut muista koirista, paitsi koirapuistossa(tulee hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Rotu tarvitsee vaihtelevaa tekemistä päivittäin sen olen huomannut ,muuten energia kohdistuu ilkeiyksiin(Tosin kaikki rodut tarvitsevat aivotyötä yms.. Ihmisillä on tosin paljon ennakkoluuloja rotua kohtaan esim saattavat vaihtaa kadun toiselle puolelle. Päivääkään en ole katunut dobermannin hankintaa, vaikka oli ensimmäinen koirani.

    • DobermanniRakas

      minun mielestä.... hankkikaa vaan... :)
      Itse en tiennyt juuri mitään koirista/dobermanneista mutta kuitenkin tuli hankittua dobberi uros ja hän on todella kiltti.
      Kuria tottakai on pakko olla, sisäsiisteys voi kestää jonkin verran. oma oli 1/2-1 vuoden vanha kunnes ei ollut enään paskaa ja kusta lattias... :) Protestia voi tottakai tulla. mutta ei ole kyllä ollut mitään hankaluuksia koiran kanssa ja en kuitenkaan tiennyt ensin mitään niistä, kunhan lukee ja kyselee paljon niin kyllä sitä oppii.
      Eli minun mielestä voisitte hyvinkin ottaa. Ovat kyllä suloisia veijarieta :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe