Hankkiakko dobermanni?

Takku_

Koirakuume on iskenyt ja olen alkanut ottaa selvää palvelu yms. koiraroduista. Itselläni on ollu koko lapsuuden ajan mm. hevosia ja useita metsästyskoiria kotipuolessa. Olen asunut aiemmin samassa taloudessa armeijakoulutuksen saaneen saksanpaimenkoiran kanssa. Kokemusta koiran erityiskouluttamisesta minulla ei ole, mutta normaalista koirankasvatuksesta kylläkin hieman.
Olen ollut monen rotuisten koirien kanssa tekemisissä ja mitään sylikoiraa en itselleni haluaisikaan.

Haukkaisinko liian suuren palan jos ottaisimme pariskuntana dopperin?

3

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +toope+

      Oletko tutustunu rotuun kuinka tarkasti?mene esim. sdy:n kotisivuille tutustumaan kasvattajiin ja rotuun.Noin muuten vaikutat kyllä ihan sopivaksi dobberi-ihmiseksi...

    • dobermanni2

      Mielestäni kannattaa ottaa jos kiinnostaa. Oma dopperini ainakin on todella kiltti kaikille, sympaattinen pikku prinsessa, joka välillä juonii minua vastaan. Silla on roimasti huumorintajua. Se oppii todella nopeasti niin hyvässä kuin pahassakin,koirani on todella palvelualtis ja totteleiovainen, sitä voi pitää vapaana, koska se ei lähde mihinkään pitkälle eikä ole kiinnostunut muista koirista, paitsi koirapuistossa(tulee hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Rotu tarvitsee vaihtelevaa tekemistä päivittäin sen olen huomannut ,muuten energia kohdistuu ilkeiyksiin(Tosin kaikki rodut tarvitsevat aivotyötä yms.. Ihmisillä on tosin paljon ennakkoluuloja rotua kohtaan esim saattavat vaihtaa kadun toiselle puolelle. Päivääkään en ole katunut dobermannin hankintaa, vaikka oli ensimmäinen koirani.

    • DobermanniRakas

      minun mielestä.... hankkikaa vaan... :)
      Itse en tiennyt juuri mitään koirista/dobermanneista mutta kuitenkin tuli hankittua dobberi uros ja hän on todella kiltti.
      Kuria tottakai on pakko olla, sisäsiisteys voi kestää jonkin verran. oma oli 1/2-1 vuoden vanha kunnes ei ollut enään paskaa ja kusta lattias... :) Protestia voi tottakai tulla. mutta ei ole kyllä ollut mitään hankaluuksia koiran kanssa ja en kuitenkaan tiennyt ensin mitään niistä, kunhan lukee ja kyselee paljon niin kyllä sitä oppii.
      Eli minun mielestä voisitte hyvinkin ottaa. Ovat kyllä suloisia veijarieta :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1072
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      973
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe