Koirakuume on iskenyt ja olen alkanut ottaa selvää palvelu yms. koiraroduista. Itselläni on ollu koko lapsuuden ajan mm. hevosia ja useita metsästyskoiria kotipuolessa. Olen asunut aiemmin samassa taloudessa armeijakoulutuksen saaneen saksanpaimenkoiran kanssa. Kokemusta koiran erityiskouluttamisesta minulla ei ole, mutta normaalista koirankasvatuksesta kylläkin hieman.
Olen ollut monen rotuisten koirien kanssa tekemisissä ja mitään sylikoiraa en itselleni haluaisikaan.
Haukkaisinko liian suuren palan jos ottaisimme pariskuntana dopperin?
Hankkiakko dobermanni?
3
683
Vastaukset
- +toope+
Oletko tutustunu rotuun kuinka tarkasti?mene esim. sdy:n kotisivuille tutustumaan kasvattajiin ja rotuun.Noin muuten vaikutat kyllä ihan sopivaksi dobberi-ihmiseksi...
- dobermanni2
Mielestäni kannattaa ottaa jos kiinnostaa. Oma dopperini ainakin on todella kiltti kaikille, sympaattinen pikku prinsessa, joka välillä juonii minua vastaan. Silla on roimasti huumorintajua. Se oppii todella nopeasti niin hyvässä kuin pahassakin,koirani on todella palvelualtis ja totteleiovainen, sitä voi pitää vapaana, koska se ei lähde mihinkään pitkälle eikä ole kiinnostunut muista koirista, paitsi koirapuistossa(tulee hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Rotu tarvitsee vaihtelevaa tekemistä päivittäin sen olen huomannut ,muuten energia kohdistuu ilkeiyksiin(Tosin kaikki rodut tarvitsevat aivotyötä yms.. Ihmisillä on tosin paljon ennakkoluuloja rotua kohtaan esim saattavat vaihtaa kadun toiselle puolelle. Päivääkään en ole katunut dobermannin hankintaa, vaikka oli ensimmäinen koirani.
- DobermanniRakas
minun mielestä.... hankkikaa vaan... :)
Itse en tiennyt juuri mitään koirista/dobermanneista mutta kuitenkin tuli hankittua dobberi uros ja hän on todella kiltti.
Kuria tottakai on pakko olla, sisäsiisteys voi kestää jonkin verran. oma oli 1/2-1 vuoden vanha kunnes ei ollut enään paskaa ja kusta lattias... :) Protestia voi tottakai tulla. mutta ei ole kyllä ollut mitään hankaluuksia koiran kanssa ja en kuitenkaan tiennyt ensin mitään niistä, kunhan lukee ja kyselee paljon niin kyllä sitä oppii.
Eli minun mielestä voisitte hyvinkin ottaa. Ovat kyllä suloisia veijarieta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6258247Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3483168Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4142223- 1281347
- 311323
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151245Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1081155- 931103
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651075- 46933