Matsui parempi kuin Sony?

TietämätönTyttö

Hei, olen ostamssa 32" tuuman lcd televisiota ja törmäsin merkkiin nimeltä Matsui.
Ystäväni väittää, että Matsui on parempi kuin Sony. Hän perustelee väitettä sillä, että niissä on kuulemma samat komponentit ja ainoastaan kuoret on erit. Onko näin?
Jos asia pitää paikkansa niin mitä järkeä on ostaa Sonyn ylihintaisia televisiota jos "paremman" Matsuin saa alle puoleen hintaan?

30

30409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salettiin

ole samat.

Nuo halpamerkit käyttävät vuotta vanhaa paneelitekniikkaa eikä varmaan muutkaan komponentit sieltä laadukkaimmasta päästä ole.

Kyllä tuohon puolta halvempaan hintaan selitys löytyy ja se on komponentit.

• Jaska-3

Väite on osaksi totta... siis siinä mielessä, että se halvin (599,-) maksava 32-tuumainen Matsui edustaa vanhaa tekniikka. Se ei ole täräväpiirtomalli ja siinä ei ole juuri muita liittimiä kuin 2 scarttia.

Mutta samassa liikkeessä on myös sen parempi malli (hinta 779,- muistaakseni), joka edustaa uusinta paneelitekniikkaa. Kuva on ihan toista tasoa kuin halvemmassa (vaikka sekin vaikutti ihan kelvolliselta Philipsin ja JVC:n rinnalla). Siinä mallissa on kaikki mahdolliset liitännät, kuten kameraliitäntä, dvi,kompos., tietty scartit ja vga-liitin. Ja audioliitännät. Ja taitaa Matsui olla vielä ainoa merkki, jossa tulee mukana sekä pöytä-, että seinäteline. Tiedoksi vaan, että edullisimmat tarvikeseinätelineet maksavat siinä 130-150 eygeniä.

Eli en edes harkitsisi mitään ylihintaista Sonya tai vastaavaa, jolle tulee hintaa kaksi kertaa Matsuin verran. Ei tällainen telkkari ole mikään ainutlaatuinen ja elämän suurin ostos. Ei mulla ainakaan ole mitään tunteita tiettyjä merkkejä kohtaan. Jos vaan uskaltaa olla terveen ennakkoluuloton, niin siitä vaan Giganttiin. Minua ei tämä Matsui-sana yksistään pelota, siitähän tässä nimenomaan on kyse...

• heitit
        Jaska-3 kirjoitti:

Väite on osaksi totta... siis siinä mielessä, että se halvin (599,-) maksava 32-tuumainen Matsui edustaa vanhaa tekniikka. Se ei ole täräväpiirtomalli ja siinä ei ole juuri muita liittimiä kuin 2 scarttia.

Mutta samassa liikkeessä on myös sen parempi malli (hinta 779,- muistaakseni), joka edustaa uusinta paneelitekniikkaa. Kuva on ihan toista tasoa kuin halvemmassa (vaikka sekin vaikutti ihan kelvolliselta Philipsin ja JVC:n rinnalla). Siinä mallissa on kaikki mahdolliset liitännät, kuten kameraliitäntä, dvi,kompos., tietty scartit ja vga-liitin. Ja audioliitännät. Ja taitaa Matsui olla vielä ainoa merkki, jossa tulee mukana sekä pöytä-, että seinäteline. Tiedoksi vaan, että edullisimmat tarvikeseinätelineet maksavat siinä 130-150 eygeniä.

Eli en edes harkitsisi mitään ylihintaista Sonya tai vastaavaa, jolle tulee hintaa kaksi kertaa Matsuin verran. Ei tällainen telkkari ole mikään ainutlaatuinen ja elämän suurin ostos. Ei mulla ainakaan ole mitään tunteita tiettyjä merkkejä kohtaan. Jos vaan uskaltaa olla terveen ennakkoluuloton, niin siitä vaan Giganttiin. Minua ei tämä Matsui-sana yksistään pelota, siitähän tässä nimenomaan on kyse...

osuvasti! Saat taatusti mielipideryöpyn niskaasi! Ei siinä mitään, mielipiteitä saa esittää.Oikeestaan oot ihan oikeassa,koska mielikuvista nykylaitteiden suhteen on kysymys. Täytyy käydä tsekkaamassa toi laite.

• vertaus

on Matsui

• niin...

ei firma näytä edes valmistavan televisioita

Helkama merkilläkin myytiin Suomessa televisioita

• muttei
        niin... kirjoitti:

televisioita.Veneitä ja koneita ja laitteita yms.

• mutta eikös
        niin... kirjoitti:

esim.Beko huipputelkkareissa ole ihan sama koneisto kuin Sonyssa taikka Panasonicissa?Näin olen hevosilta kuullut..

• eeed

vai että japanin. BULL! matsui on brittimerkki! matsui nyt vaan sattuu kuulostamaan luotettavalta(?) japanilaiselta merkiltä. mahtavaa kusetusta

• Harri Koskinen

Joo mulla on taloudessani 2 32" tuumasta televisiota ja pakko myöntää, että en ole huomannut sonyn ja matsuin mallien välillä mitään eroa. Ainoa silmiinpistävä ero on matsuin futuristinen muotoilu.

• Lasse Mäkynen

Näin erittäin vaativana hifistinä, en voi muuta sanoa kun että huh huh. Minä wanhana kulta korvana/silmänä seurailin näitä keskuteluja aikani ja mietin, että voiko mukana olla totuuden siemen.

Päiviä kestäneen taustatyön jälkeen marssin paikalliseen elektroniikkaliikkeeseen ja polveni olivat pettää. Pettää, sillä vierekkäin olivat Panasonicin, Lg:n, Sonyn ja Matsuin 32" lcd televisiot ja mikäs sieltä nousi laadullaan esiin kuin feeniks lintu tuhkasta aikanaan? Se oli Matsui! Sen kuvan terävyys ja kirkkaus olivat parasta mitä olen ikinä nähnyt ja se ääni... pistin välittömästi eurot tiskiin ja nyt ihailen nyt sen laadukasta kuvaa ja todella siis todella futuristista muotoilua.

• Keke69-96
        Lasse Mäkynen kirjoitti:

Näin erittäin vaativana hifistinä, en voi muuta sanoa kun että huh huh. Minä wanhana kulta korvana/silmänä seurailin näitä keskuteluja aikani ja mietin, että voiko mukana olla totuuden siemen.

Päiviä kestäneen taustatyön jälkeen marssin paikalliseen elektroniikkaliikkeeseen ja polveni olivat pettää. Pettää, sillä vierekkäin olivat Panasonicin, Lg:n, Sonyn ja Matsuin 32" lcd televisiot ja mikäs sieltä nousi laadullaan esiin kuin feeniks lintu tuhkasta aikanaan? Se oli Matsui! Sen kuvan terävyys ja kirkkaus olivat parasta mitä olen ikinä nähnyt ja se ääni... pistin välittömästi eurot tiskiin ja nyt ihailen nyt sen laadukasta kuvaa ja todella siis todella futuristista muotoilua.

Kuulin juttua, että Matsui merkiltä olisi tullut digiboxikin markkinoille, onko kellään tietoa että onko sonylla taas kauha sopassa?

• Alondo Masserat
        Keke69-96 kirjoitti:

Kuulin juttua, että Matsui merkiltä olisi tullut digiboxikin markkinoille, onko kellään tietoa että onko sonylla taas kauha sopassa?

Olen tutustunut työni kautta (lehdessä asiantuntijana) kyseiseen Matsuin digiboxiin ja on sanottava, ettei se Sony ole. Ennen kuin vaivut synkkyyteen ja epätietoisuuteen voin paljastaa pienen salaisuuden, Matsuin digiboxi on sisuskaluiltaan Topfield tf-5100, tietysti yhdellä virittimellä ja ilman kovalevyä. Kannattaa nyt ostaa kyseinen laite, sillä alkuvuodesta ilmestyvien testien jälkeen se tullaan myymää loppuun nopeasti.

• Keke69-96
        Alondo Masserat kirjoitti:

Olen tutustunut työni kautta (lehdessä asiantuntijana) kyseiseen Matsuin digiboxiin ja on sanottava, ettei se Sony ole. Ennen kuin vaivut synkkyyteen ja epätietoisuuteen voin paljastaa pienen salaisuuden, Matsuin digiboxi on sisuskaluiltaan Topfield tf-5100, tietysti yhdellä virittimellä ja ilman kovalevyä. Kannattaa nyt ostaa kyseinen laite, sillä alkuvuodesta ilmestyvien testien jälkeen se tullaan myymää loppuun nopeasti.

Kiitos tiedoista, sehän on selvää että laite on painonsa arvosta kultaa mutta että Topfieldi!! En ois ikinä uskonu!! Taijan ostaa heti 2 kappaletta ;D

• Öhömmm

Jos pistää Sonylta vaikka tuon S-sarjalaisen ja Matsuin rinnakkain ei tarvi enempää kysellä.. Ei noita voi edes verrata. Esim väritoisto on sonyssa huomattavasti parempi. Matsuilla ja Sonylla ei ole mitään yhtenäisyyttä: http://en.wikipedia.org/wiki/Matsui

Lyhennettynä: Matsui ei ole itsenäinen valmistaja vaan englantilainen brandinimi. Matsui nimi valittiin koska se kuulostaa japanilaiselta. Sillä saatiin kuluttaja luulemaan, että tuote on japanilainen ja japanilaisethan tunnetaan laadukkaan elektroniikan valmistajina. Matsuin omistaa sama sijaittaja ryhmittymä joka omistaa mm gigantti kodintekniikka ketjun. Eli tuo matsui merkki voidaan helposti lyödä minkä tahansa laatikon kylkeen eikä se sinänsä kerro vielä laitteesta mitään. Sama juttu kuin Salora nykyään. Turkista tulee mutta tarraa kylkeen ja sitten on sydämmeltään suomalainen.

• Bekon

moninkertaiset testivoittajan veljet tule myös Turkista?

• Jape-80

Wikipedia on myös joskus väärässä, ainakin tässä tapauksessa. Itse asiassa Matsui on Sony, miksi kaksi eri brändiä? -No, siksi että Matsui merkillä Sony voi pitää Sony brändin arvonkorkealla ja silti myydä myös edullisia televisioita!

Siis, haloo ottakaa asioista selvää ennen kun alatte tiettyjä "merkkejä "kuten Matsuita morkkaamaan.

• Elmo
        Jape-80 kirjoitti:

Wikipedia on myös joskus väärässä, ainakin tässä tapauksessa. Itse asiassa Matsui on Sony, miksi kaksi eri brändiä? -No, siksi että Matsui merkillä Sony voi pitää Sony brändin arvonkorkealla ja silti myydä myös edullisia televisioita!

Siis, haloo ottakaa asioista selvää ennen kun alatte tiettyjä "merkkejä "kuten Matsuita morkkaamaan.

Olen töissä eräässä suuressa kodinelektroniikka ketjussa mutten Gigantissa, niin ärsyttää kun meidän ketjussa ei ole myynnissä kyseistä merkkiä. Loistava kone ja kun eroa Sonyyn ei ole kuin merkki. Kaveri haki Gigantista koneen ja itsekkin epäilin, mutta kun näin koneen veitsenterävän kuvan niin mykistyin. Matsui=Sony

• Asiantuntija
        Elmo kirjoitti:

Olen töissä eräässä suuressa kodinelektroniikka ketjussa mutten Gigantissa, niin ärsyttää kun meidän ketjussa ei ole myynnissä kyseistä merkkiä. Loistava kone ja kun eroa Sonyyn ei ole kuin merkki. Kaveri haki Gigantista koneen ja itsekkin epäilin, mutta kun näin koneen veitsenterävän kuvan niin mykistyin. Matsui=Sony

Niinpä Elmo meillä sama juttu, moni asiakas kyselee Matsuita päivittäin. Eihän meillä suurissa tavarataloissa kuitenkaan ole mitään tuollaisia helmiä.

• yks vaan
        Asiantuntija kirjoitti:

Niinpä Elmo meillä sama juttu, moni asiakas kyselee Matsuita päivittäin. Eihän meillä suurissa tavarataloissa kuitenkaan ole mitään tuollaisia helmiä.

meillä matsui on jokapäiväinen merkkimenekkitavara. eikä yhtään ole tullut palautettuna tai huoltoon!

voin suositella lämpimästi jos haluaa kestävän, edukkaan ja muutenkin tyylikkään laitteen olohuoneen pikku tv-tasolle!!

• ollakin

yhteyttä, mikäli Matsuin duunarit käyvät Sonyn roskiksella hakemassa tuotteisiinsa komponentit.

• Doug

että Matsui on siellä suhteellisen tunnettu merkki. Itseasiassa USA:ssa asuessani minulla oli walmartista ostettu matsuin 32" lcd televisio. Ainakin kyseisessä liikkeessä sanottiin, että matsui on itseasiassa amerikan markkinoille tarkoitettu sony. Totuutta en sitten tiedä?

• HifiMies
        Doug kirjoitti:

että Matsui on siellä suhteellisen tunnettu merkki. Itseasiassa USA:ssa asuessani minulla oli walmartista ostettu matsuin 32" lcd televisio. Ainakin kyseisessä liikkeessä sanottiin, että matsui on itseasiassa amerikan markkinoille tarkoitettu sony. Totuutta en sitten tiedä?

Näin se on, mäkin näin jenkeissä helvetisti Matsuin telkkuja ja myyjät sano et se on oikeesti Sonyn brändi.............

• Antero64

Nyt loppu meidän perheessä television ostamisen venytttäminen, sillä Matsui on julkaisut uuden 37" mallin (LM37NS1) ja lukiessani tätä keskustelua minulle paljastui yhtä sun toista "Matsuin" todellisesta luonteesta.
      Ei muuta kuin kiitos kaikille tästä totuuden paljastamisesta :)
      ps. Kaikkia ne japanin pojat keksii, myydä nyt eri merkillä samaa televisiota eri hinnoilla. No tyhmä se on joka ei ota asioista selvää.

• jOOPSis

Jos kuoret on eri mutta KOMPONENTIT samat, miten toinen sitte olis toista paree? Kuoret ei tee laitteesta parempaa/huonompaa vaan se sisin. Hei Helou!!! Eix ne sitte ole yhtähyviä vai aatteleppaite lookisesti

• Hmmmm

Tämä nyt ei varsinaisesti liity Matsuin televisioihin, mutta laitanpa tämän silti.

Ostin tässä matsui-merkkisen digiboxin ja sen ohjekirjassa lukee teknisten tietojen kohdalla jotain laitteiston konfiguroinnista. Pääprosessoriksi mainitaan Philips PNX8316 ja demodulaattoriksi Philips TDA 10046A.

Olenkohan nyt käsittänyt väärin, vai onko matsuin tuotteissa philipsinkin sormet pelissä.

• Happof2

Itse ostin matsuin 42" LCD,n ja olen ollut hyvin tyytyväinen koneeseen. Viellä kun joku osaisi kertoa, että mikä on paras/helpoin tapa liittää tuo tv tietokoneeseen?

TV,ssä on PC tila. PC tila vaatii toimiakseen D-sub kaapelin? tietoa tasosta?

• Matsuin omistaja

Olen itse ollut niin tyhmä ja hurahtanut halvempaan Matsui-merkkiseen TV:een! Perhana jos nyt säisin päättää että minkä ottaisin, niin kyllä Sonyn puoleen kääntyisin!!!!.... Matsuissani on ollut niiiiiiiin paljon kaikkea pikkuvikaa ja olen käyttänyt sitä huollossa ainakin kolme kertaa!.. Kajarit tärisee oudosti ja se kuulemma on valmistajan mielestä ihan normaalia! Että jos yhtään haluat säästää hermojasi,niin osta mielummin se kalliimpi TV ja nauti TV:n katselusta...

• Asiasta tietävä

Sittähän se hinta Matsuilla halvempi, että käytetään kaikista halvinta työvoimaa, mitä
      on saatavilla, muut KAIKKI käyttävät kalliinpaa työvoimaa. ! Osat tosiaan on paljon
      PHILIPS osia, tosin osassa voi olla jotain vanhempaa komponenttia mukana, mutta
      kyllä muutkin TV:n valmistajat käyttävät samaa homma ,että kätetään vanhempia
      komponentteja mm. TV.ssä.

• tämän bonjaaja

Vaadit psyykkistä hoitoa koska olet rasite yhteiskunnalle. Sairaalassa voit onanoida kaivellen vanhoja viestiketjuja suomi24:lla, samalla kun hoitaja yrittää löytää suonta siitä sinun alikehittyneestä käsivarrestasi. Kuvaus ali-ihminen on hyvä määritelmä tuollaisille sairaille yksilöille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2342
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      245
      2313
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1538
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      35
      1365
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      60
      1348
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1309
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1220
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      81
      998
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      989
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      989
    Aihe