yo-kirjoitusten tulokset

................

Joko olette saaneet tietää? Itse sain ruotsista a:n (p*rk*l*!) ja äidinkielestä m:n...

46

7938

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sain

tulokset. Matikka M, englanti C, ussa M ja äikkä L. Harmittaa toi ussa kun se jäi pisteen päähän E:stä...

• maahinen88

Mää ryntäsin vähän aikaa sitten koululle kun sain kuulla että tuloksia saa hakea. Lyhyt matikka tuli täysinä pisteinä takasin ja historia 28 eli eenä :) Pelkäsin että jäisi ämmän puolelle, mutta nousi onneksi parilla pisteellä. Todella tyytyväinen olen tuloksiini
      :)

• Pasander

Kyllä :)!! En ois koskaan uskonu, että musta tulee ylioppilas. Tulee sittenkin. Äikkä B, Psyka B, Enkku B, Ruotsi A ja matikka ei haittaa ku oli valinnaisena i xD

Mutta joo. Hitto on hyvä olo nyt! :)

• Jeps jeps

Taisit tuskailla täällä vähän aikaa sitten tuon ruotsin kanssa että meneekö läpi. Toivoo ei kannata aina heittää hukkaan.

Onneks olkoon viel kerran!

• abi ja ylioppilas

Hieno juttu Pasander, olen iloinen puolestasi ;)

• Pasander
        abi ja ylioppilas kirjoitti:

Hieno juttu Pasander, olen iloinen puolestasi ;)

Paljon kiitoksia. On kyllä hyvä olo nyt. Lukio ohi,intti alkaa ja intin jälkeen koulupaikkakin tiedossa :). Elämä hymyilee. Niin, ruotsi lähti 123p:llä ja tuli takas 131p:nä eli ihan hyvin kävi :)

• ewe321

Huonompi homma..
      Äikkä putos pahasti..

• tulppu

Lyhyt matsku L :) (51 pisteellä) ja psyka nous M:ään (22 pistettä). Äikkä tosin C mutta keväällä nostan E:ehen :D Helpottunut olo, nyt pitää lähtee juhlimaan! Onnea kaikille muillekin!

• björn

äidinkieli:

opettajan arvostelu: 83p
      YTL: 83p

ruotsi:

opettajan arvostelu: 46 24 42 27 25 81=245p =E
      YTL: 46 21 44 18!!!!!! 25 81=235p =E

ihmettelen mikä muutti pisteet 27:stä 18:ksi.

ihan tyytyväinen voin olla tuloksiin.

• ja paperilla

b ruotsista L ja psykologiasta 2 pisteen turvin L :D

• ruotsalainenko

B-ruotsista L tuli 272 pisteellä! Oon kyllä tosi tyytyväinen, ku muuten mun taso ruottissa on ollu kasia. En olis ikinä uskaltanu tavotella ällää.. :)

• eipä älliä

pitkä matikka kahta, huom. KAHTA pistettä vaille L.. eli E:hen pitää tyytyä :( uusin kyllä keväällä, koska täydet pisteet tavoitteena :)
      fysiikasta M. ruotsista M. äidinkielestä C. englannista C. Venäjästä, jonka jo viime keväänä kirjotin, M. eli: ylioppilas olen :)

• täällä:

Äidinkieli L
        Ruotsi L
        Uskonto L (täydet pisteet, :)))))))) )
        Englanti E (kolmea pistettä vaille L, keväällä uudestaan)

Vaikka englanti voisikin vähän korpeilla, en silti osaa olla kuin iloinen ja onnellinen.

• gaffigubbi

A-englanti: 282 -> L
      A-ruotsi: 277 -> L
      B-matikka: 58 -> L
      Ev.lut. uskonto: 26 -> E

Ihmeen matalat olivat muuten palikkamatikan pisterajat. Koehan oli ihan läppä.

• Ei ehkä kaikille muille

Rauhoitu ennen kuin kusi nousee päähän.

• Voi helv*tti!!!

Äikkä E 90 pisteellä --> L:n raja 92!

Enkku C!!! Osaan enkkua helkkarin hyvin...? Aina saanu kymppejä ja nyt tämä! Jäi M:stä kahdeksan pisteen päähän.

Ruotsi B!!! Aina saanu ysejä ja nyt tämä! Jäi C:stä seitsemän pisteen päähän.

Matikka improbatur...kompensaatiopisteitä 13...jäin yhden kompensaatiopisteen päähän ylioppilastodistuksesta. Onko mulla mahdollisuuksia valittaa tästä lautakunnalle vai kyselenkö tyhmiä?

• uusi ylioppilas

Aina vaan ei voi voittaa. Lukion numerot eivät oikeastaan kerro yhtään mitään. Yo-kirjoitukset mittaavat sentään edes vähän sitä, mitä on pitkällä aikavälillä oppinut. Ehkä sulla ens vuonna tärppää. Nyt keskittyisin vain siihen, että voisi iloita muiden puolesta ja juhlia kunnolla. Kyllä se siitä. Keväällähän voi koettaa uusia.

• ei muuta kun uusimaan

uusit keväällä sitten. tai kirjotat jostain ylimääräsestä aineesta vaikka an.

aika oudolle kuulostaa jos olet saanut kokeista ysejä tai kymppejä ja kirjotat b ja c nii...

voit pyytää tarkistusarvostelun, mutta vain 10% muuttuu. lisäksi arvostelu maksaa 50e (jos numero muuttuu, saat rahasi takaisin)

• Siis kirjoitan myöhemmin
        ei muuta kun uusimaan kirjoitti:

uusit keväällä sitten. tai kirjotat jostain ylimääräsestä aineesta vaikka an.

aika oudolle kuulostaa jos olet saanut kokeista ysejä tai kymppejä ja kirjotat b ja c nii...

voit pyytää tarkistusarvostelun, mutta vain 10% muuttuu. lisäksi arvostelu maksaa 50e (jos numero muuttuu, saat rahasi takaisin)

espanjan, saksan, uusin englannin ja ehkä kirjoitan historian. En tiedä viitsinkö edes tuon matikan kanssa alkaa sähläämään. Ajattelin kyllä pyytää tuota tarkistusarvostelua, sillä sekä äikässä, enkussa että ruotsissa jäin vain muutaman pisteen päähän paremmasta arvosanasta.

Mä olen tällainen ikuisuus/huvin vuoksi -opiskelija, aiemmin itseni merkonomiksi lukenut. Vaan mitäpä merkitystä sillä on ku pätkätöitä teen, joka ainoa aamu työkkäriin mä meen...hehee...ja sitten nää teinit pääsee a:n papereilla ihan ylioppilaiksi. Voi v*tun hellalettas. Noo, ruokottomaksi menee tää mun touhu eli suvaitsen lopettaa.

• puolesta kun itellä jäi
        uusi ylioppilas kirjoitti:

Aina vaan ei voi voittaa. Lukion numerot eivät oikeastaan kerro yhtään mitään. Yo-kirjoitukset mittaavat sentään edes vähän sitä, mitä on pitkällä aikavälillä oppinut. Ehkä sulla ens vuonna tärppää. Nyt keskittyisin vain siihen, että voisi iloita muiden puolesta ja juhlia kunnolla. Kyllä se siitä. Keväällähän voi koettaa uusia.

niin pienestä kiinni. Ja keiden muiden? Niin no, avomiehen pikkuveli kävi enkun kirjoittamassa, hmh, meniköhän sillä hyvin? Tyhmyyttäni menin sitä matikkaa vääntämään ja tulos on tässä. 11 vuotta englantia koulussa ja v*tun c. Yläasteella priimus ruotsissa, fitton också på den saken. Jaa, olikohan tuokaan mitään ruotsia, heh.

Paistaa aivan varmasti läpi kuinka katkera ja kateellinen olen uusille ylioppilaille, mutta olisin ansainnut tämän. Prkl ansainnut.

Nyt onnittelen uusia ylioppilaita. Ai mutta hitto, en vain pysty, en helkkari pysty! Njoo onneksi olkoon...gaudiamus igitur, jetsunjee.

• LOL__
        Siis kirjoitan myöhemmin kirjoitti:

espanjan, saksan, uusin englannin ja ehkä kirjoitan historian. En tiedä viitsinkö edes tuon matikan kanssa alkaa sähläämään. Ajattelin kyllä pyytää tuota tarkistusarvostelua, sillä sekä äikässä, enkussa että ruotsissa jäin vain muutaman pisteen päähän paremmasta arvosanasta.

Mä olen tällainen ikuisuus/huvin vuoksi -opiskelija, aiemmin itseni merkonomiksi lukenut. Vaan mitäpä merkitystä sillä on ku pätkätöitä teen, joka ainoa aamu työkkäriin mä meen...hehee...ja sitten nää teinit pääsee a:n papereilla ihan ylioppilaiksi. Voi v*tun hellalettas. Noo, ruokottomaksi menee tää mun touhu eli suvaitsen lopettaa.

"ja sitten nää teinit pääsee a:n papereilla ihan ylioppilaiksi. Voi v*tun hellalettas."

Taitaa harmittaa :D

• Saman kokenut

Tuo on tosi paska juttu.. Itellä kävi keväällä lähes samallai. Enkku jäi YHDEN pisteen päähän a:n rajasta. Kompensaatiopisteitä oli 11, kun 12 olisi korvannut englannista saamani i :n.
        MUTTA lähetin tarkistusarvostelupyynnön enkun aineesta (joka oli jostain syystä ytl:ssä laskenut 2 pistettä ja en saanut lakkia) ja sit sain kesäkuussa postissa kirjeen et ytl on nostanu mun aineen pisteitä kahdella ja uusi arvosana on approbatur!
        Älä luovu toivosta. Kannattaa yrittää! Toki en siltikää ehtinyt juhlimaan keväällä, koska tarkistusarvostelupyynnöt katsotaan vasta kesällä, mutta tulipahan lakki ja ei tarvinutkaan mennä nyt syksyllä uusimaa! Pidinki omat juhlat elokuussa ja oli ehkä parhaat ikinä! :)
        Ja eniten vituttaa et tosi ilkeä enkun ope sanoi keväällä tulosten tultua et mitään ei oo tehtävissä.. ja et menee rahat hukkaa jos lähettää tarkistusarvosteluun, et eine ala nostaan yhtä pistettä.. Olin toki aika masentunut tuon YHDEN pisteen takia. Lähetin sen kuitenkin ja kävi enemmän ku hyvin!

Tsemppiä! Kyllä se lakki vielä tulee! :)

• asiallinen_tuntija

Et sitten ylimääräisenä keksinyt kirjoittaa sitä matikkaa niin arvosanalla ei olisi ollut lakinsaamisen kannalta mitään väliä?

• niin monia aineita, että
        asiallinen_tuntija kirjoitti:

Et sitten ylimääräisenä keksinyt kirjoittaa sitä matikkaa niin arvosanalla ei olisi ollut lakinsaamisen kannalta mitään väliä?

mulla olisi ollut siihen mahdollisuutta. Olen iltaopiskelija enkä mikään päivästä toiseen lukiolla roikkuva teini.

• pööpöö

Ylioppilaskokeissa mitataan todellinen osaaminen, koska kaikilla on samat henkilöt tarkastamassa kokeita. Ku muuten joissain kokeissa tehään kokeita kirjan kanssa (en nyt tarkota että sun lukiossa), opettajat tykkää jostain oppilaasta, tai opettajat laittaa pieniä koealueita että oppilaat sais hyviä numeroita. Esim kaveri on sellasessa lukiossa, jossa koealue ei saa ylittää sataa sivua, ja mulla on 250 sivusia koealueita vähän väliä niin on enemmän asiaa muistettavana.

mut kyl se siitä! aina voi korottaa ja ei peli oo menetetty! eikä noi ees ollu huonoja numeroita, perustasoa.

• kaikillahan
        pööpöö kirjoitti:

Ylioppilaskokeissa mitataan todellinen osaaminen, koska kaikilla on samat henkilöt tarkastamassa kokeita. Ku muuten joissain kokeissa tehään kokeita kirjan kanssa (en nyt tarkota että sun lukiossa), opettajat tykkää jostain oppilaasta, tai opettajat laittaa pieniä koealueita että oppilaat sais hyviä numeroita. Esim kaveri on sellasessa lukiossa, jossa koealue ei saa ylittää sataa sivua, ja mulla on 250 sivusia koealueita vähän väliä niin on enemmän asiaa muistettavana.

mut kyl se siitä! aina voi korottaa ja ei peli oo menetetty! eikä noi ees ollu huonoja numeroita, perustasoa.

ei suinkaan yo-kokeissakaan ole samat henkilöt kokeita tarkastamassa. Eri kouluilla on eri sensorit, ja kyllä heillä on eroja siinä kuinka arvostelevat, vaikka kuinka olisi sovittu yhteisistä perusteista.

Mutta se on totta, että eri opettajilla on erilaisia arvostelusysteemejä. Meilläkin jotkut opettajat antavat numeroita tosi helposti, ja toiset taas ovat hemmetin tiukkoja. Minusta tiukkuus on parempi, koska se antaa paremman kuvan todellisesta osaamisesta sitten yo-kokeissa.

• Lady<3

Elikkä äidinkieli C.. Aika heikoilla pisteillä. Olen saanut viime vuodet vähintään 80 p, mutta tottahan on että ne eivät välttämättä kerro mitään.
      Ja uskonto oli E. En taida tajuta vieläkään kuinka hyvä numero se on kun en oo hihkunut asiasta. Mieltä kai painaa tuo äikkä, muttta se uusitaan keväällä.

• neiti kesäheinä

Joopa joo... opettajissa on eroja.
        Mulla on äikän ka 8. Aineista tullut C:tä ja M:ää...kunnes ylppäreissä tuli A.

• flaming-katy

äikästä L (henk-koht. riemuvoitto opettajasta, koska molemmat aineet lähti heikkoina e)
      englanti E (nii vähä jäi Lstä että varmasti uusin)
      historia ja mantsa M (vituttaa koska historiaa luin tosissani ja mantsasta vain kirjojen tiivistelmät, ja sama tulos!)

• perjantaina

Psykasta 30 p --> E
      Mantsa 26 p ---> M (prkl ku yhen pisteen päähän jäi E:stä..!) Njoo, mut tosi tyytyväinen oon, ku mantsaakan en lukenu paljo yhtään :]

• yo joskus vuonna pottu

Nyt te mietitte hirveästi niitä tuloksia... Minustakin tuntui aikanaan todella hienolta olla ylioppilas. Muutaman vuoden päästä vain nauratte koko systeemille ja ytl:n mielivallalle.

Pääsin opiskelemaan yliopistoon eikä sen jälkeen ollut enää mitään väliä, miten kirjoitukset olivat menneet. Kukaan ei kysy missään, että miten hyvin sulla meni muuten hissa yo:ssa. Jotta todistuksesta olisi jotain hyötyä, niin sen täytyy olla hyvä. Ei A:n papereista ole mitään hyötyä, jos hakee yliopistoon - samanlaista yrittämistä kuin amispohjalta.

Nyt se elämä vasta alkaa. Ylioppilas on käytännössä yhtä tyhjän päällä ilman opiskelupaikkaa kuin peruskoulun jälkeen ilman opiskelupaikkaa jäänyt. Itse ainakin huomasin sen, että ylioppilas ei ole minkään arvoinen. Nykyään ylioppilaita valmistuu kuin sieniä sateella, mikä on ikävää. Lukion sisäänpääsyrajoja tulisi tiukentaa, koska ei kaikille riitä opiskelupaikkoja. Eivätkä kaikki voi olla tohtoreita.

• abi07

Mun mielestä A:n papereistakin on jotain hyötyä.. Onhan siinä sentään se tutkinto suoritettu. Tiedän monia jotka on yliopistoonkin päässeet A papereilla ja yliopistotouhu on kiinnostanut enemmän kuin mikään koulu aikaisemmin. Ei huonot paperit mikään este ole, mutta onhan ne hyvt paperit tietenkin hyödyllisemmät. Sitä en mee kieltämään. Kaikille löytyy oma paikka (työ)elämässä!

• murupussi

Äikkä C (lähti M, eli tippu, keväällä uusintaan)

Englanti M (samana takaisin, mutta jäi vaan 3 pistettä E:stä, eli uusin tämänkin)

Muuta en sitten kirjoittanutkaan. Enkkua varten en edes harjoitellut! :D Äikässä olin varma, että tulee huonompana takasin kuin lähti, koska siinä otsikkoaineessa tuli kauhia paniikki yhdessä vaiheessa ja halusin vain pois sieltä :P

• HermotMenee

Lyhyt matikka lähti 48 pisteellä ja tuli takaisin 45 pisteellä - L:n raja oli 48 pistettä.

PIKKASEN KETUTTAA!!!!!!!

• mitääään

Se on vain lyhyt matikka, joten sillä arvosanalla ei tee muutenkaan mitään.

• HermotMenee
        mitääään kirjoitti:

Se on vain lyhyt matikka, joten sillä arvosanalla ei tee muutenkaan mitään.

Olipa typerä vastaus!
        Tottakai jokaisella ällällä jotain tekisi!
        Kyl mä mielummin sanon, et matikasta L kuin E - oli sitten lyhyt tai pitkä.

Haista pitkät vain!

• Laudaturisti

Näin:

Äidinkieli: Laudatur
      Englanti A1: Laudatur
      Pitkä matematiikka: Laudatur (täydet)
      Fysiikka (viime keväältä): Laudatur (täydet)
      Kemia: Laudatur
      Biologia: Laudatur (täydet)
      A-ruotsi: Eximia
      C-Ranska: Laudatur

Olen suht tyytyväinen, mutta tuo ruotsi jäi kyllä harmittamaan. Luin lyhyenä. Koe lähti Laudaturina, mutta palasi e:nä -->tarkistusarvosteluun. Muuten keväällä -->uusinta. Kuitenkaan ei tunnu, että olisin antanut kaikkeni.

• kehuu että

on saanut noin monta laudaturia eikä tiedä, ettei ruotsia voi lukea lyhyenä.

Taitaa olla turhaa puhetta!

• Vitsi

Kukaan ei usko et kirjotit melkein 8 ällää. Sen tekee vaan yks tyyppi vuodessa. Jos oisit oikeesti saanu 7 ällää, et lesois netissä. Ihan hyvinhän se meni...

• Laudaturisti
        Vitsi kirjoitti:

Kukaan ei usko et kirjotit melkein 8 ällää. Sen tekee vaan yks tyyppi vuodessa. Jos oisit oikeesti saanu 7 ällää, et lesois netissä. Ihan hyvinhän se meni...

Kateushan se tunnetusti maan perii.

• nimettömänä
        Laudaturisti kirjoitti:

helppo valehdella suorituksensa, jos haluaa sillä lailla itselleen väärää arvostusta. Voihan tietysti joku monta laudaturia saanut olla sellainen kusipää että niillä kehuu, mutta minun tuntemani monen laudaturin ylioppilaat ovat aina olleet saavutustensa suhteen hyvin nöyriä eivätkä ole niillä kehuneet.

Mutta jos olet tuollainen kusipää todellakin, niin kyllä se maailman tahko laahaa särmiä joka jästipäästä. Siitä voit olla varma, että edestäsi löydät.

• neiti kesäheinä
        Laudaturisti kirjoitti:

Etpäs olekaan laudaturisti! Muuten et olisi tota E:tä saanu.
        Ymmärrän kyll kiukkus. Mulla tippu pitkä ruotsi b:stä A:han. Ja pisteissä se oli toistakymmentä!
        Surkuhupaisaa...kirjotin elämäni surkeimman ruotsin aineen ja parhaimman enkun aineen.. Ei siinä muuten mitään, mutta olen enkussa TOD huono!!

• ....

Oon tosi huono ruotsissa ja en lukenu siihen yhtään, joten olen tosi onnellinen, että sain siitä B:n. :) En oo koskaan pitäny itteäni kympin oppilaana, joten yllätyin kun sain psykologiasta L:n. :) Eli hyvin mulla meni, vaikka jotkut näyttävät olevan sitä mieltä, etteivät mitkään muut kuin L:t kelpaa.

• kevääl07

Sain ruotsist A:n. maantiedost A:n ,Äikäst ja (pitkästä)enkus B:n jee , ei kovin hyvi menny. ainakinuusin enkun ruotsia ei kantsi ees koittaa

• meikä vaan

Maantiede: M
      Historia: M
      Äidinkieli: M

Enkusta alla L viime keväältä.

Ihan tyytyväinen oon, mut tavallaan en koska kaikki kolme ainetta jäivät kahden pisteen päähän E:stä. Historiaa luin ihan kohtalaisesti, mutta maantiedettä en juuri lainkaan. Pitää nyt tässä päättää, jos vaikka uusisi mantsan keväällä. Keväällä sitten vielä jäljellä lyhyt matikka, uskonto ja todennäköisesti lyhyt ruotsi.

• Hiuz

Siinähän se tuliki, että onnee vaan kaikille kirjotusten ja valkolakkien johdosta^^

Itse kirjoitin nyt
        keskipitkä ruotsi B
        pitkä englanti B
        lyhyt matikka E

Enemmän kuin tyytyväinen. Ruotsia korottamaan keväällä, ja lisäksi äikkä ja maantieto :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe