Siis.. Kyllähän teille saa nauraa ihan tajuttomasti:) ei oo suomussalmen meno muuttunut kyllä miksikään siitä, mitä viimeksi asuin siellä... Ollaan vaan kiinnostuneita enemmän toisten asioista kuin omista:) käyhän se niinkin!
Jatkakaa vain samaa rataa... heh...
Niin, ja kohta alkaa joululomat ja suomussalmellekin tulee vanhoja asukkaita takaisin käymään, niin niistähän sitä juttua vasta riittääkin! ja heidän perheistään ja tapahtumistaan :)
Suomussalmelaiset
20
2864
Vastaukset
- mehtis
Elämä on ihanaa
- Sinäkin..
Juu.. naura vaan ittelles...juurihan paljastit olevasi myös Suomussalmelainen.Oikeen semmosia Selekäkeikka nauruja....Voit päästellä...No niin helpottiko?
- Kuukkeli85
Joo, kyllä OLIN suomussalmelainen. Siellä olen syntynyt ja asunut osan elämästäni.. Mutten enää ole moneen vuoteen siellä asunut.. Mutta mitä olen siellä käynyt, niin meno ei ole muuttunut 10vuoteen miksikään:) samaa vanhaa rataa menee kuin ennenkin:D
- Paljasjalakanen
Minä taas olen huomannut aivan päinvastaisen
ilmiön. Minua henk. kohtaisesti ei voisi
toisten ihmisten asiat vähempää kiinnostaa,
mutta joudun kuitenkin vastentahtoisesti
kuulemaan kylän juorut niiden ihmisten
puhelinsoittojen kautta,jotka ovat jo aikaa
sitten muuttaneet pois. Minulle ei tule edes
Ylä-Kainuu lehteä, mutta nämä poismuuttaneet
kuulostavat lukevan senkin lehtirääpäleen
jokaista kirjainta myöten.Lisäksi he ovat
miltei päivittäin yhteydessä täällä asuviin
ja pysyvät näin ns. ajan hermolla.Ilman
heidän ystävällisiä yhteydenottojansa minä
en tietäisi kylän asioista yhtään mitään.- sivistyksen pariin
sieltä niin ei tartte olla muulle maailmalle katkerana.
- ex-kuntalainen
Itsekkin asustelin siellä nuorempana, nyt asun vähän etelämmässä ja vähän isommalla paikkakunnalla.
Lomilla kun aina tulee Suomussalmella käymään, niin menipä vaikka kauppaan tai ihan minne tahansa niin jo useampi silmäpari kiinteästi tuijottaa, ihan kuin Marsista olisin tullut! Vaikka tuskin olen sen kummemmin pukeutunut, kuin perussuomussalmelainen, ajan -89 keskiverto Corollalla (joita Suomussalmellakin näkee) enkä todellakaan mitään slangia yritä vääntää tai käyttäydy muutenkaan huomiota herättävästi. Eli pienet on piirit ja ulkopaikkakuntalaiset huomataan heti...- se vaan sinusta..
tuntuu siltä. Vai oletko sitten tosiaan huomiota herättävän erilainen? Corolla ja kaikkea... ja niin vielä uuden karheakin...
- saa nauraa
ja kyllä naurankin...suomussalmella eletään -70 lukua...joka stanan pikku nilkki kuvittelee olevansa ISO JOHTAJA, joka voi kohdella muita miten sattuu...tk:sta saa ruinata aikaa, jos et satu olemaan pikku nilkille sukua...kateus on jokaisen subjektiivinen oikeus, muita oikeuksia ei sitten olekaan (jos et satu olemaan pikkunilkille sukua). Toinen mahdollisuus selvitä on se, että olet joskus tehnyt pikkunilkille palveluksen (painanut villasella, katsonut läpi sormien tms) jonka varjolla voit lopun ikää nautiskella suomussalmelaisesta vieraanvaraisuudesta.
- suomussalmi
sinua huonosti kohdellut. Oletko jo ajatellut muuttaa muualle vai joko olet sen tehnyt?
Ihan sääliksi käy... - sääli
suomussalmi kirjoitti:
sinua huonosti kohdellut. Oletko jo ajatellut muuttaa muualle vai joko olet sen tehnyt?
Ihan sääliksi käy......no nyt selvisi sekin, miksi täällä niin kovasti muualle muuttajia on...jos ratkaisukeinoksi tuota tarjotaan;) ja säälihän on sairaus, joten älä turhaan itseäsi säälimällä sairastuta, kun tuonne päivystykseenkin on niin vaikea päästä;);)
- pois
sääli kirjoitti:
...no nyt selvisi sekin, miksi täällä niin kovasti muualle muuttajia on...jos ratkaisukeinoksi tuota tarjotaan;) ja säälihän on sairaus, joten älä turhaan itseäsi säälimällä sairastuta, kun tuonne päivystykseenkin on niin vaikea päästä;);)
kitinä. Se jota asuminen ja oleminen ahdistaa, Suomi on vapaa maa asua ja elellä siellä, mikä tuntuu sopivalle.
- Kuukkeli85
Kyllähän se niin on ettet sinä helpolla töitä saa suomussalmelta, jos et tosiaankaan ole jokin sukulainen pomolle.. Ollaan huomattu se jo aika hyvin, kun olen sieltä töitä etsinyt! Silloin vasta sinut otetaan kuuleviin korviin kun olet jotain sukua työnantajalle...
- peliä
juu...ei täällä näytä paljon pätevyydet painavan työnhaussa...niillekin vähille paikoille, joita tarjolla on, valitaan ulkopaikkakuntalaisia. Johtuiskohan se siitä, että nuo kiitettävä kunnanjohtajatar ja tyydyttävä hallituksejohtajatar -jutut halutaan pitää omana tietona...aika yleisesti näyttää kuitenkin tiedossa olevan, joten turha varokeino...heko
- yrittäjäksi
Suomussalmella, niin on töitä...
- YRITTÄJÄKSI SUOMUSSALMELLE
yrittäjäksi kirjoitti:
Suomussalmella, niin on töitä...
no johan murjasit...sittepähän sais kunnalta niitä tukiaisia...vois jättää liiketilan vuokrat maksamatta / kunta takais lainat / pääsis pikkunilkkien kanssa samaan sarjaan painimaan / vois olla kerrankin jotain SUURTA...no joo...kiitos ei;)
- tuo
YRITTÄJÄKSI SUOMUSSALMELLE kirjoitti:
no johan murjasit...sittepähän sais kunnalta niitä tukiaisia...vois jättää liiketilan vuokrat maksamatta / kunta takais lainat / pääsis pikkunilkkien kanssa samaan sarjaan painimaan / vois olla kerrankin jotain SUURTA...no joo...kiitos ei;)
kitinä työstä ja sen vähyydestä... sillä työtä kyllä riittää jos on vain tekijää. PS Sullahan on "kultaiset" käsitykset yrittämisen autuudesta, mutta ei se ihan noin mene.. usko pois.
- raukka merten takana
No jos kerran on niin naurettavaa,niin miksi roikut näillä sivuilla.
Ettei vaan koti-ikävä kalvais mieltä
Kauan sitten jouduin lähtemään sieltä,ja aina pitemmät lomat siellä vietän.
Välillä on karmea kaipuu takaisin,mutta kun se leipä on niin pieninä murusina...
Jouluna taas tullaan ja joka sekunnista tulen nauttimaan.
Kaikki jotka siellä saatte asua,olette maailman onnellisimmat ihmiset.
Kaikkea hyvää vaan sinne.
Jouluna "nähhään"- takana
on varmaankin monenmonta pois muuttanutta vaikka toisin haluaa ÄÄNEEN sanoa.Täällä asuvana kiitän rehellisyydestäsi!
On vaan ilo nähdä täällä lomailevia, jo se kertoo tänne kaipuusta ja ettei ole lähdetty "siltoja katkoen" - merten takaa
takana kirjoitti:
on varmaankin monenmonta pois muuttanutta vaikka toisin haluaa ÄÄNEEN sanoa.Täällä asuvana kiitän rehellisyydestäsi!
On vaan ilo nähdä täällä lomailevia, jo se kertoo tänne kaipuusta ja ettei ole lähdetty "siltoja katkoen"Tietysti aikanaan kun lähdettiin,oltiin vähän jotain,mutta kylmä kavala maailma pitää kyllä huolen siitä,että jalat tapaa kyllä maan aika nopeaan.
Jos oikein palaa sillat lähtiessä tuppaa housut kastumaan,kun konttaa takaisin päin.
- b,vh,hv
Hyötyjätehuollon palvelut Kainuun seudulla - Katso keräyspisteemme!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809