Paljon maksaa korisarjan tekeminen?

focusti

Eli jos ite tekis ainakin puskurit ja helmat nii paljo siih palais rahaa, et ekaks muotti ja sit vast valmis osa? Vai tulisko halvemmaks et ostais valmiit?

10

4148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehdä itse, mutta itse tekemällä laatukin on vaan sitä mitä itte saa aikaan, eli harvemmin mitään parempaa. saatikka sitten kehumisen arvoista.

      • huonolaatuista?

        Mistä helvetistä tulee sellainen käsitys, että itse tehty olisi jotenkin huonompi kuin kaupasta ostettu? Siinä olet oikeassa, että itse tehtynä laatu on sitä mitä itse saa aikaan. Ja koska tekijöitä on montaa tasoa, myös laatu vaihtelee täydestä p******a aivan huippulaatuun. Tottahan sitä harjoitusta tarvitaan, että saa kunnollista jälkeä aikaan, mutta mitä sitten? Jos ensimmäisellä kerralla ei onnistu, niin sitten tehdään uusiksi niin kauan että onnistuu.

        Olen ollut ymmärtävinäni, että tuningissa on tarkoituksena nimenomaan tehdä autosta persoonallisen näköinen. Tätä taustaa vasten tuntuu varsin kummalliselta, että itse tekemistä ei arvosteta ollenkaan, vaan lähtökohtana pidetään sitä, että itse tehty tarkoittaa jotakin onnetonta räpellystä. Minusta itse tehdyillä osilla on yksi aivan ylivertainen ominaisuus kaupasta ostettuihin verrattuna. Nimittäin se, että itse tekemällä saa juuri sellaisen kuin haluaa ja voi olla melko varma siitä, ettei toista samanlaista tule vastaan. Kaupasta kun ostat hienon korisarjan, niin joka toisessa vastaantulevassa tuunatussa autossa on sama korisarja. Onko se sitten kovinkin persoonallista?

        Minusta on melko omituista, että kun Tuning & harrasteautoilu-palstalla kysyy ohjeita itse tekemiseen (eli, persoonallisen auton tekemiseen), niin ensimmäinen vastaus yleensä on "Osta kaupasta, saat paremman, ja penemmällä vaivalla" Onko tuningin perimmäinen olemus siis sittenkin se, että tilataan nettikaupasta lexusvalot, korisarja, aluvanteet ja madallusjouset, ajetaan kilkkeiden kanssa lähimmälle pajalle ja käsketään pultata osat kiinni? Missä se persoonallisuus ja harrastaminen on?

        Oletteko muuten huomanneet, että kun puhutaan huippulaatuisesta tavarasta, se varsin usein on käsityönä tehtyä? Tekijä siis on ihan itse omilla käsillään tuotteen valmistanut...


      • huonolaatuista? kirjoitti:

        Mistä helvetistä tulee sellainen käsitys, että itse tehty olisi jotenkin huonompi kuin kaupasta ostettu? Siinä olet oikeassa, että itse tehtynä laatu on sitä mitä itse saa aikaan. Ja koska tekijöitä on montaa tasoa, myös laatu vaihtelee täydestä p******a aivan huippulaatuun. Tottahan sitä harjoitusta tarvitaan, että saa kunnollista jälkeä aikaan, mutta mitä sitten? Jos ensimmäisellä kerralla ei onnistu, niin sitten tehdään uusiksi niin kauan että onnistuu.

        Olen ollut ymmärtävinäni, että tuningissa on tarkoituksena nimenomaan tehdä autosta persoonallisen näköinen. Tätä taustaa vasten tuntuu varsin kummalliselta, että itse tekemistä ei arvosteta ollenkaan, vaan lähtökohtana pidetään sitä, että itse tehty tarkoittaa jotakin onnetonta räpellystä. Minusta itse tehdyillä osilla on yksi aivan ylivertainen ominaisuus kaupasta ostettuihin verrattuna. Nimittäin se, että itse tekemällä saa juuri sellaisen kuin haluaa ja voi olla melko varma siitä, ettei toista samanlaista tule vastaan. Kaupasta kun ostat hienon korisarjan, niin joka toisessa vastaantulevassa tuunatussa autossa on sama korisarja. Onko se sitten kovinkin persoonallista?

        Minusta on melko omituista, että kun Tuning & harrasteautoilu-palstalla kysyy ohjeita itse tekemiseen (eli, persoonallisen auton tekemiseen), niin ensimmäinen vastaus yleensä on "Osta kaupasta, saat paremman, ja penemmällä vaivalla" Onko tuningin perimmäinen olemus siis sittenkin se, että tilataan nettikaupasta lexusvalot, korisarja, aluvanteet ja madallusjouset, ajetaan kilkkeiden kanssa lähimmälle pajalle ja käsketään pultata osat kiinni? Missä se persoonallisuus ja harrastaminen on?

        Oletteko muuten huomanneet, että kun puhutaan huippulaatuisesta tavarasta, se varsin usein on käsityönä tehtyä? Tekijä siis on ihan itse omilla käsillään tuotteen valmistanut...

        ilmaista asian hieman huonosti.

        Totta on, että huippulaatu tulee yleensä käsintyönä tehtynä, mutta aloittelijalle (kuten alkuperäisestä viestistä käsitin) tulee halvemmaksi ostaa ainakin se ensimmäinen setti, ja kiinnittää se itse.

        Itse tein niin, että hommasin halvan (käytetyn) setin erimerkkiseen mutta melkein samankokoiseen autoon, ja pyysin tutun lasikuitveneitä korjaneen kaverin muotoilemaan sen sopivaksi autooni, kiinnityksen suoritin itse.


        Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen. tosin samat henkilöt on yleensä yrittäneet myöhemmin uudelleen, ja onnistuneet saamaan setin autoon kinni asti.

        Nyt vielä sanoisin alkuperäiselle kirjoittajalle.

        jos sulla on kavereita jotka on pelannut lasikuidun kanssa, tai jos itse olet, niin ei muta kuin yrittämään.
        Jos olet ensikertalainen, niin hommaa joku halpa sarja ja tee siihen pieniä parannuksia.


      • auttaisivat
        jannetin82 kirjoitti:

        ilmaista asian hieman huonosti.

        Totta on, että huippulaatu tulee yleensä käsintyönä tehtynä, mutta aloittelijalle (kuten alkuperäisestä viestistä käsitin) tulee halvemmaksi ostaa ainakin se ensimmäinen setti, ja kiinnittää se itse.

        Itse tein niin, että hommasin halvan (käytetyn) setin erimerkkiseen mutta melkein samankokoiseen autoon, ja pyysin tutun lasikuitveneitä korjaneen kaverin muotoilemaan sen sopivaksi autooni, kiinnityksen suoritin itse.


        Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen. tosin samat henkilöt on yleensä yrittäneet myöhemmin uudelleen, ja onnistuneet saamaan setin autoon kinni asti.

        Nyt vielä sanoisin alkuperäiselle kirjoittajalle.

        jos sulla on kavereita jotka on pelannut lasikuidun kanssa, tai jos itse olet, niin ei muta kuin yrittämään.
        Jos olet ensikertalainen, niin hommaa joku halpa sarja ja tee siihen pieniä parannuksia.

        "Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen."

        Tämä on varmasti totta. Moni taitaa aloittaa niiden puskurien ja korisarjojen tekemisen lähes olemattomilla lähtötiedoilla ja kokemuksella, joten jälkikin on sitten sen mukaista. Turhautuminen iskee, kun homma osoittautuukin kuviteltua työläämmäksi, aletaan oikoa ja lopputuloksena on rakennelma joka hädin tuskin edes pysyy koossa ja pinnanlaatu on kaukana välttävästä. Silti olisi mielestäni järkevämpää neuvoa aloittelijaa toteutuksessa ja kertoa mistä löytyy tietoa, kuin vastata tyyliin, "älä edes aloita, ei onnistu kuitenkaan".


      • focusti
        jannetin82 kirjoitti:

        ilmaista asian hieman huonosti.

        Totta on, että huippulaatu tulee yleensä käsintyönä tehtynä, mutta aloittelijalle (kuten alkuperäisestä viestistä käsitin) tulee halvemmaksi ostaa ainakin se ensimmäinen setti, ja kiinnittää se itse.

        Itse tein niin, että hommasin halvan (käytetyn) setin erimerkkiseen mutta melkein samankokoiseen autoon, ja pyysin tutun lasikuitveneitä korjaneen kaverin muotoilemaan sen sopivaksi autooni, kiinnityksen suoritin itse.


        Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen. tosin samat henkilöt on yleensä yrittäneet myöhemmin uudelleen, ja onnistuneet saamaan setin autoon kinni asti.

        Nyt vielä sanoisin alkuperäiselle kirjoittajalle.

        jos sulla on kavereita jotka on pelannut lasikuidun kanssa, tai jos itse olet, niin ei muta kuin yrittämään.
        Jos olet ensikertalainen, niin hommaa joku halpa sarja ja tee siihen pieniä parannuksia.

        Kukaan tuntemani henkilö ei ole koskaan käyttänyt lasikuitua tai vastaavia aineita. Miten niita halpis sarjoja voi muokata, pitääkö se pilkkoa sahalla? Miten siintä sitten saa jonkuu näkösen? Laittaako palojen välii/tilalle uretaania ja sitten lasikuitua? Miten muutens maali kestää lasikuidun päällä? Kun olen ymmärtänyt, et siihen ei pahemmin tartu/pysy. Yhden rakennelman olen kerran nähnyt, mutta siinä ol muotoilu epäonnistunut täysin (sivut eritasoisia/muotoisia).


      • focusti kirjoitti:

        Kukaan tuntemani henkilö ei ole koskaan käyttänyt lasikuitua tai vastaavia aineita. Miten niita halpis sarjoja voi muokata, pitääkö se pilkkoa sahalla? Miten siintä sitten saa jonkuu näkösen? Laittaako palojen välii/tilalle uretaania ja sitten lasikuitua? Miten muutens maali kestää lasikuidun päällä? Kun olen ymmärtänyt, et siihen ei pahemmin tartu/pysy. Yhden rakennelman olen kerran nähnyt, mutta siinä ol muotoilu epäonnistunut täysin (sivut eritasoisia/muotoisia).

        kun en itse ole häärinyt muuta kuin apupoikana, =/
        Koitin kaivaa eräitä puskurin valmistusohjeita mutta en löytänyt niitäkään.

        tässä kuitenkin jonkunnäköistä ohjeen poikasta
        http://www.mazdago.net/index.php?topic=7405.0
        linkki vie Mazda merkkikerhon keskustelupalstalle, juttuun joka käsittelee puskurin kehittämistä.


      • focusti
        jannetin82 kirjoitti:

        kun en itse ole häärinyt muuta kuin apupoikana, =/
        Koitin kaivaa eräitä puskurin valmistusohjeita mutta en löytänyt niitäkään.

        tässä kuitenkin jonkunnäköistä ohjeen poikasta
        http://www.mazdago.net/index.php?topic=7405.0
        linkki vie Mazda merkkikerhon keskustelupalstalle, juttuun joka käsittelee puskurin kehittämistä.

        tuosta oli vähän apua. Kait noilla ohjeilla jo jonkuulaisen saa väsättyy.


      • jaaaaaarrrrgg
        focusti kirjoitti:

        tuosta oli vähän apua. Kait noilla ohjeilla jo jonkuulaisen saa väsättyy.

        http://www.tpu.fi/~m3jalkki/playssy/puskuriprojekti1.html

        aika selkeet ohjeet


    • jorma696

      paljonko muotin teettäminen maksaa hmm..
      ainakin 500€
      plus suunnittelu ?€
      plus lasikuitu materiaalit n.100-300€
      kannattaako?
      tiedän ainaki yhen firman minkä kautta saisit teetettyy uniikin puskurin mut hinta ei oo lähelläkään sarjavalmisteisten puskureidn hintoja

    • Aaltoboy_

      Vittu itte vaa rakentaan ei se kallista oo eikä eka kerta aina oo paras mut siitä se lähtee :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1589
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1196
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      56
      1061
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      888
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      40
      783
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 62
      696
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      588
    Aihe