Paljon maksaa korisarjan tekeminen?

focusti

Eli jos ite tekis ainakin puskurit ja helmat nii paljo siih palais rahaa, et ekaks muotti ja sit vast valmis osa? Vai tulisko halvemmaks et ostais valmiit?

10

4089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehdä itse, mutta itse tekemällä laatukin on vaan sitä mitä itte saa aikaan, eli harvemmin mitään parempaa. saatikka sitten kehumisen arvoista.

      • huonolaatuista?

        Mistä helvetistä tulee sellainen käsitys, että itse tehty olisi jotenkin huonompi kuin kaupasta ostettu? Siinä olet oikeassa, että itse tehtynä laatu on sitä mitä itse saa aikaan. Ja koska tekijöitä on montaa tasoa, myös laatu vaihtelee täydestä p******a aivan huippulaatuun. Tottahan sitä harjoitusta tarvitaan, että saa kunnollista jälkeä aikaan, mutta mitä sitten? Jos ensimmäisellä kerralla ei onnistu, niin sitten tehdään uusiksi niin kauan että onnistuu.

        Olen ollut ymmärtävinäni, että tuningissa on tarkoituksena nimenomaan tehdä autosta persoonallisen näköinen. Tätä taustaa vasten tuntuu varsin kummalliselta, että itse tekemistä ei arvosteta ollenkaan, vaan lähtökohtana pidetään sitä, että itse tehty tarkoittaa jotakin onnetonta räpellystä. Minusta itse tehdyillä osilla on yksi aivan ylivertainen ominaisuus kaupasta ostettuihin verrattuna. Nimittäin se, että itse tekemällä saa juuri sellaisen kuin haluaa ja voi olla melko varma siitä, ettei toista samanlaista tule vastaan. Kaupasta kun ostat hienon korisarjan, niin joka toisessa vastaantulevassa tuunatussa autossa on sama korisarja. Onko se sitten kovinkin persoonallista?

        Minusta on melko omituista, että kun Tuning & harrasteautoilu-palstalla kysyy ohjeita itse tekemiseen (eli, persoonallisen auton tekemiseen), niin ensimmäinen vastaus yleensä on "Osta kaupasta, saat paremman, ja penemmällä vaivalla" Onko tuningin perimmäinen olemus siis sittenkin se, että tilataan nettikaupasta lexusvalot, korisarja, aluvanteet ja madallusjouset, ajetaan kilkkeiden kanssa lähimmälle pajalle ja käsketään pultata osat kiinni? Missä se persoonallisuus ja harrastaminen on?

        Oletteko muuten huomanneet, että kun puhutaan huippulaatuisesta tavarasta, se varsin usein on käsityönä tehtyä? Tekijä siis on ihan itse omilla käsillään tuotteen valmistanut...


      • huonolaatuista? kirjoitti:

        Mistä helvetistä tulee sellainen käsitys, että itse tehty olisi jotenkin huonompi kuin kaupasta ostettu? Siinä olet oikeassa, että itse tehtynä laatu on sitä mitä itse saa aikaan. Ja koska tekijöitä on montaa tasoa, myös laatu vaihtelee täydestä p******a aivan huippulaatuun. Tottahan sitä harjoitusta tarvitaan, että saa kunnollista jälkeä aikaan, mutta mitä sitten? Jos ensimmäisellä kerralla ei onnistu, niin sitten tehdään uusiksi niin kauan että onnistuu.

        Olen ollut ymmärtävinäni, että tuningissa on tarkoituksena nimenomaan tehdä autosta persoonallisen näköinen. Tätä taustaa vasten tuntuu varsin kummalliselta, että itse tekemistä ei arvosteta ollenkaan, vaan lähtökohtana pidetään sitä, että itse tehty tarkoittaa jotakin onnetonta räpellystä. Minusta itse tehdyillä osilla on yksi aivan ylivertainen ominaisuus kaupasta ostettuihin verrattuna. Nimittäin se, että itse tekemällä saa juuri sellaisen kuin haluaa ja voi olla melko varma siitä, ettei toista samanlaista tule vastaan. Kaupasta kun ostat hienon korisarjan, niin joka toisessa vastaantulevassa tuunatussa autossa on sama korisarja. Onko se sitten kovinkin persoonallista?

        Minusta on melko omituista, että kun Tuning & harrasteautoilu-palstalla kysyy ohjeita itse tekemiseen (eli, persoonallisen auton tekemiseen), niin ensimmäinen vastaus yleensä on "Osta kaupasta, saat paremman, ja penemmällä vaivalla" Onko tuningin perimmäinen olemus siis sittenkin se, että tilataan nettikaupasta lexusvalot, korisarja, aluvanteet ja madallusjouset, ajetaan kilkkeiden kanssa lähimmälle pajalle ja käsketään pultata osat kiinni? Missä se persoonallisuus ja harrastaminen on?

        Oletteko muuten huomanneet, että kun puhutaan huippulaatuisesta tavarasta, se varsin usein on käsityönä tehtyä? Tekijä siis on ihan itse omilla käsillään tuotteen valmistanut...

        ilmaista asian hieman huonosti.

        Totta on, että huippulaatu tulee yleensä käsintyönä tehtynä, mutta aloittelijalle (kuten alkuperäisestä viestistä käsitin) tulee halvemmaksi ostaa ainakin se ensimmäinen setti, ja kiinnittää se itse.

        Itse tein niin, että hommasin halvan (käytetyn) setin erimerkkiseen mutta melkein samankokoiseen autoon, ja pyysin tutun lasikuitveneitä korjaneen kaverin muotoilemaan sen sopivaksi autooni, kiinnityksen suoritin itse.


        Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen. tosin samat henkilöt on yleensä yrittäneet myöhemmin uudelleen, ja onnistuneet saamaan setin autoon kinni asti.

        Nyt vielä sanoisin alkuperäiselle kirjoittajalle.

        jos sulla on kavereita jotka on pelannut lasikuidun kanssa, tai jos itse olet, niin ei muta kuin yrittämään.
        Jos olet ensikertalainen, niin hommaa joku halpa sarja ja tee siihen pieniä parannuksia.


      • auttaisivat
        jannetin82 kirjoitti:

        ilmaista asian hieman huonosti.

        Totta on, että huippulaatu tulee yleensä käsintyönä tehtynä, mutta aloittelijalle (kuten alkuperäisestä viestistä käsitin) tulee halvemmaksi ostaa ainakin se ensimmäinen setti, ja kiinnittää se itse.

        Itse tein niin, että hommasin halvan (käytetyn) setin erimerkkiseen mutta melkein samankokoiseen autoon, ja pyysin tutun lasikuitveneitä korjaneen kaverin muotoilemaan sen sopivaksi autooni, kiinnityksen suoritin itse.


        Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen. tosin samat henkilöt on yleensä yrittäneet myöhemmin uudelleen, ja onnistuneet saamaan setin autoon kinni asti.

        Nyt vielä sanoisin alkuperäiselle kirjoittajalle.

        jos sulla on kavereita jotka on pelannut lasikuidun kanssa, tai jos itse olet, niin ei muta kuin yrittämään.
        Jos olet ensikertalainen, niin hommaa joku halpa sarja ja tee siihen pieniä parannuksia.

        "Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen."

        Tämä on varmasti totta. Moni taitaa aloittaa niiden puskurien ja korisarjojen tekemisen lähes olemattomilla lähtötiedoilla ja kokemuksella, joten jälkikin on sitten sen mukaista. Turhautuminen iskee, kun homma osoittautuukin kuviteltua työläämmäksi, aletaan oikoa ja lopputuloksena on rakennelma joka hädin tuskin edes pysyy koossa ja pinnanlaatu on kaukana välttävästä. Silti olisi mielestäni järkevämpää neuvoa aloittelijaa toteutuksessa ja kertoa mistä löytyy tietoa, kuin vastata tyyliin, "älä edes aloita, ei onnistu kuitenkaan".


      • focusti
        jannetin82 kirjoitti:

        ilmaista asian hieman huonosti.

        Totta on, että huippulaatu tulee yleensä käsintyönä tehtynä, mutta aloittelijalle (kuten alkuperäisestä viestistä käsitin) tulee halvemmaksi ostaa ainakin se ensimmäinen setti, ja kiinnittää se itse.

        Itse tein niin, että hommasin halvan (käytetyn) setin erimerkkiseen mutta melkein samankokoiseen autoon, ja pyysin tutun lasikuitveneitä korjaneen kaverin muotoilemaan sen sopivaksi autooni, kiinnityksen suoritin itse.


        Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen. tosin samat henkilöt on yleensä yrittäneet myöhemmin uudelleen, ja onnistuneet saamaan setin autoon kinni asti.

        Nyt vielä sanoisin alkuperäiselle kirjoittajalle.

        jos sulla on kavereita jotka on pelannut lasikuidun kanssa, tai jos itse olet, niin ei muta kuin yrittämään.
        Jos olet ensikertalainen, niin hommaa joku halpa sarja ja tee siihen pieniä parannuksia.

        Kukaan tuntemani henkilö ei ole koskaan käyttänyt lasikuitua tai vastaavia aineita. Miten niita halpis sarjoja voi muokata, pitääkö se pilkkoa sahalla? Miten siintä sitten saa jonkuu näkösen? Laittaako palojen välii/tilalle uretaania ja sitten lasikuitua? Miten muutens maali kestää lasikuidun päällä? Kun olen ymmärtänyt, et siihen ei pahemmin tartu/pysy. Yhden rakennelman olen kerran nähnyt, mutta siinä ol muotoilu epäonnistunut täysin (sivut eritasoisia/muotoisia).


      • focusti kirjoitti:

        Kukaan tuntemani henkilö ei ole koskaan käyttänyt lasikuitua tai vastaavia aineita. Miten niita halpis sarjoja voi muokata, pitääkö se pilkkoa sahalla? Miten siintä sitten saa jonkuu näkösen? Laittaako palojen välii/tilalle uretaania ja sitten lasikuitua? Miten muutens maali kestää lasikuidun päällä? Kun olen ymmärtänyt, et siihen ei pahemmin tartu/pysy. Yhden rakennelman olen kerran nähnyt, mutta siinä ol muotoilu epäonnistunut täysin (sivut eritasoisia/muotoisia).

        kun en itse ole häärinyt muuta kuin apupoikana, =/
        Koitin kaivaa eräitä puskurin valmistusohjeita mutta en löytänyt niitäkään.

        tässä kuitenkin jonkunnäköistä ohjeen poikasta
        http://www.mazdago.net/index.php?topic=7405.0
        linkki vie Mazda merkkikerhon keskustelupalstalle, juttuun joka käsittelee puskurin kehittämistä.


      • focusti
        jannetin82 kirjoitti:

        kun en itse ole häärinyt muuta kuin apupoikana, =/
        Koitin kaivaa eräitä puskurin valmistusohjeita mutta en löytänyt niitäkään.

        tässä kuitenkin jonkunnäköistä ohjeen poikasta
        http://www.mazdago.net/index.php?topic=7405.0
        linkki vie Mazda merkkikerhon keskustelupalstalle, juttuun joka käsittelee puskurin kehittämistä.

        tuosta oli vähän apua. Kait noilla ohjeilla jo jonkuulaisen saa väsättyy.


      • jaaaaaarrrrgg

    • jorma696

      paljonko muotin teettäminen maksaa hmm..
      ainakin 500€
      plus suunnittelu ?€
      plus lasikuitu materiaalit n.100-300€
      kannattaako?
      tiedän ainaki yhen firman minkä kautta saisit teetettyy uniikin puskurin mut hinta ei oo lähelläkään sarjavalmisteisten puskureidn hintoja

    • Aaltoboy_

      Vittu itte vaa rakentaan ei se kallista oo eikä eka kerta aina oo paras mut siitä se lähtee :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9367
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      69
      4864
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4531
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      59
      2887
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2088
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1576
    7. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      41
      1354
    8. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      47
      1276
    10. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1242
    Aihe