Paljon maksaa korisarjan tekeminen?

focusti

Eli jos ite tekis ainakin puskurit ja helmat nii paljo siih palais rahaa, et ekaks muotti ja sit vast valmis osa? Vai tulisko halvemmaks et ostais valmiit?

10

3787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehdä itse, mutta itse tekemällä laatukin on vaan sitä mitä itte saa aikaan, eli harvemmin mitään parempaa. saatikka sitten kehumisen arvoista.

      • huonolaatuista?

        Mistä helvetistä tulee sellainen käsitys, että itse tehty olisi jotenkin huonompi kuin kaupasta ostettu? Siinä olet oikeassa, että itse tehtynä laatu on sitä mitä itse saa aikaan. Ja koska tekijöitä on montaa tasoa, myös laatu vaihtelee täydestä p******a aivan huippulaatuun. Tottahan sitä harjoitusta tarvitaan, että saa kunnollista jälkeä aikaan, mutta mitä sitten? Jos ensimmäisellä kerralla ei onnistu, niin sitten tehdään uusiksi niin kauan että onnistuu.

        Olen ollut ymmärtävinäni, että tuningissa on tarkoituksena nimenomaan tehdä autosta persoonallisen näköinen. Tätä taustaa vasten tuntuu varsin kummalliselta, että itse tekemistä ei arvosteta ollenkaan, vaan lähtökohtana pidetään sitä, että itse tehty tarkoittaa jotakin onnetonta räpellystä. Minusta itse tehdyillä osilla on yksi aivan ylivertainen ominaisuus kaupasta ostettuihin verrattuna. Nimittäin se, että itse tekemällä saa juuri sellaisen kuin haluaa ja voi olla melko varma siitä, ettei toista samanlaista tule vastaan. Kaupasta kun ostat hienon korisarjan, niin joka toisessa vastaantulevassa tuunatussa autossa on sama korisarja. Onko se sitten kovinkin persoonallista?

        Minusta on melko omituista, että kun Tuning & harrasteautoilu-palstalla kysyy ohjeita itse tekemiseen (eli, persoonallisen auton tekemiseen), niin ensimmäinen vastaus yleensä on "Osta kaupasta, saat paremman, ja penemmällä vaivalla" Onko tuningin perimmäinen olemus siis sittenkin se, että tilataan nettikaupasta lexusvalot, korisarja, aluvanteet ja madallusjouset, ajetaan kilkkeiden kanssa lähimmälle pajalle ja käsketään pultata osat kiinni? Missä se persoonallisuus ja harrastaminen on?

        Oletteko muuten huomanneet, että kun puhutaan huippulaatuisesta tavarasta, se varsin usein on käsityönä tehtyä? Tekijä siis on ihan itse omilla käsillään tuotteen valmistanut...


      • huonolaatuista? kirjoitti:

        Mistä helvetistä tulee sellainen käsitys, että itse tehty olisi jotenkin huonompi kuin kaupasta ostettu? Siinä olet oikeassa, että itse tehtynä laatu on sitä mitä itse saa aikaan. Ja koska tekijöitä on montaa tasoa, myös laatu vaihtelee täydestä p******a aivan huippulaatuun. Tottahan sitä harjoitusta tarvitaan, että saa kunnollista jälkeä aikaan, mutta mitä sitten? Jos ensimmäisellä kerralla ei onnistu, niin sitten tehdään uusiksi niin kauan että onnistuu.

        Olen ollut ymmärtävinäni, että tuningissa on tarkoituksena nimenomaan tehdä autosta persoonallisen näköinen. Tätä taustaa vasten tuntuu varsin kummalliselta, että itse tekemistä ei arvosteta ollenkaan, vaan lähtökohtana pidetään sitä, että itse tehty tarkoittaa jotakin onnetonta räpellystä. Minusta itse tehdyillä osilla on yksi aivan ylivertainen ominaisuus kaupasta ostettuihin verrattuna. Nimittäin se, että itse tekemällä saa juuri sellaisen kuin haluaa ja voi olla melko varma siitä, ettei toista samanlaista tule vastaan. Kaupasta kun ostat hienon korisarjan, niin joka toisessa vastaantulevassa tuunatussa autossa on sama korisarja. Onko se sitten kovinkin persoonallista?

        Minusta on melko omituista, että kun Tuning & harrasteautoilu-palstalla kysyy ohjeita itse tekemiseen (eli, persoonallisen auton tekemiseen), niin ensimmäinen vastaus yleensä on "Osta kaupasta, saat paremman, ja penemmällä vaivalla" Onko tuningin perimmäinen olemus siis sittenkin se, että tilataan nettikaupasta lexusvalot, korisarja, aluvanteet ja madallusjouset, ajetaan kilkkeiden kanssa lähimmälle pajalle ja käsketään pultata osat kiinni? Missä se persoonallisuus ja harrastaminen on?

        Oletteko muuten huomanneet, että kun puhutaan huippulaatuisesta tavarasta, se varsin usein on käsityönä tehtyä? Tekijä siis on ihan itse omilla käsillään tuotteen valmistanut...

        ilmaista asian hieman huonosti.

        Totta on, että huippulaatu tulee yleensä käsintyönä tehtynä, mutta aloittelijalle (kuten alkuperäisestä viestistä käsitin) tulee halvemmaksi ostaa ainakin se ensimmäinen setti, ja kiinnittää se itse.

        Itse tein niin, että hommasin halvan (käytetyn) setin erimerkkiseen mutta melkein samankokoiseen autoon, ja pyysin tutun lasikuitveneitä korjaneen kaverin muotoilemaan sen sopivaksi autooni, kiinnityksen suoritin itse.


        Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen. tosin samat henkilöt on yleensä yrittäneet myöhemmin uudelleen, ja onnistuneet saamaan setin autoon kinni asti.

        Nyt vielä sanoisin alkuperäiselle kirjoittajalle.

        jos sulla on kavereita jotka on pelannut lasikuidun kanssa, tai jos itse olet, niin ei muta kuin yrittämään.
        Jos olet ensikertalainen, niin hommaa joku halpa sarja ja tee siihen pieniä parannuksia.


      • auttaisivat
        jannetin82 kirjoitti:

        ilmaista asian hieman huonosti.

        Totta on, että huippulaatu tulee yleensä käsintyönä tehtynä, mutta aloittelijalle (kuten alkuperäisestä viestistä käsitin) tulee halvemmaksi ostaa ainakin se ensimmäinen setti, ja kiinnittää se itse.

        Itse tein niin, että hommasin halvan (käytetyn) setin erimerkkiseen mutta melkein samankokoiseen autoon, ja pyysin tutun lasikuitveneitä korjaneen kaverin muotoilemaan sen sopivaksi autooni, kiinnityksen suoritin itse.


        Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen. tosin samat henkilöt on yleensä yrittäneet myöhemmin uudelleen, ja onnistuneet saamaan setin autoon kinni asti.

        Nyt vielä sanoisin alkuperäiselle kirjoittajalle.

        jos sulla on kavereita jotka on pelannut lasikuidun kanssa, tai jos itse olet, niin ei muta kuin yrittämään.
        Jos olet ensikertalainen, niin hommaa joku halpa sarja ja tee siihen pieniä parannuksia.

        "Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen."

        Tämä on varmasti totta. Moni taitaa aloittaa niiden puskurien ja korisarjojen tekemisen lähes olemattomilla lähtötiedoilla ja kokemuksella, joten jälkikin on sitten sen mukaista. Turhautuminen iskee, kun homma osoittautuukin kuviteltua työläämmäksi, aletaan oikoa ja lopputuloksena on rakennelma joka hädin tuskin edes pysyy koossa ja pinnanlaatu on kaukana välttävästä. Silti olisi mielestäni järkevämpää neuvoa aloittelijaa toteutuksessa ja kertoa mistä löytyy tietoa, kuin vastata tyyliin, "älä edes aloita, ei onnistu kuitenkaan".


      • focusti
        jannetin82 kirjoitti:

        ilmaista asian hieman huonosti.

        Totta on, että huippulaatu tulee yleensä käsintyönä tehtynä, mutta aloittelijalle (kuten alkuperäisestä viestistä käsitin) tulee halvemmaksi ostaa ainakin se ensimmäinen setti, ja kiinnittää se itse.

        Itse tein niin, että hommasin halvan (käytetyn) setin erimerkkiseen mutta melkein samankokoiseen autoon, ja pyysin tutun lasikuitveneitä korjaneen kaverin muotoilemaan sen sopivaksi autooni, kiinnityksen suoritin itse.


        Tyhjästä aloittamalla moni on aloittanut, ja noin yksi viidestä rakennelmasta on koskaan päätynyt autoon kiinni. Niistäkin vain osa on ollut edes kohtuulaatuisia, eli kestänyt enemmän kuin yhden kesän.
        ne kesken jääneet kyhäelmät on yleensä kaatunut armottomaan vi***ukseen. tosin samat henkilöt on yleensä yrittäneet myöhemmin uudelleen, ja onnistuneet saamaan setin autoon kinni asti.

        Nyt vielä sanoisin alkuperäiselle kirjoittajalle.

        jos sulla on kavereita jotka on pelannut lasikuidun kanssa, tai jos itse olet, niin ei muta kuin yrittämään.
        Jos olet ensikertalainen, niin hommaa joku halpa sarja ja tee siihen pieniä parannuksia.

        Kukaan tuntemani henkilö ei ole koskaan käyttänyt lasikuitua tai vastaavia aineita. Miten niita halpis sarjoja voi muokata, pitääkö se pilkkoa sahalla? Miten siintä sitten saa jonkuu näkösen? Laittaako palojen välii/tilalle uretaania ja sitten lasikuitua? Miten muutens maali kestää lasikuidun päällä? Kun olen ymmärtänyt, et siihen ei pahemmin tartu/pysy. Yhden rakennelman olen kerran nähnyt, mutta siinä ol muotoilu epäonnistunut täysin (sivut eritasoisia/muotoisia).


      • focusti kirjoitti:

        Kukaan tuntemani henkilö ei ole koskaan käyttänyt lasikuitua tai vastaavia aineita. Miten niita halpis sarjoja voi muokata, pitääkö se pilkkoa sahalla? Miten siintä sitten saa jonkuu näkösen? Laittaako palojen välii/tilalle uretaania ja sitten lasikuitua? Miten muutens maali kestää lasikuidun päällä? Kun olen ymmärtänyt, et siihen ei pahemmin tartu/pysy. Yhden rakennelman olen kerran nähnyt, mutta siinä ol muotoilu epäonnistunut täysin (sivut eritasoisia/muotoisia).

        kun en itse ole häärinyt muuta kuin apupoikana, =/
        Koitin kaivaa eräitä puskurin valmistusohjeita mutta en löytänyt niitäkään.

        tässä kuitenkin jonkunnäköistä ohjeen poikasta
        http://www.mazdago.net/index.php?topic=7405.0
        linkki vie Mazda merkkikerhon keskustelupalstalle, juttuun joka käsittelee puskurin kehittämistä.


      • focusti
        jannetin82 kirjoitti:

        kun en itse ole häärinyt muuta kuin apupoikana, =/
        Koitin kaivaa eräitä puskurin valmistusohjeita mutta en löytänyt niitäkään.

        tässä kuitenkin jonkunnäköistä ohjeen poikasta
        http://www.mazdago.net/index.php?topic=7405.0
        linkki vie Mazda merkkikerhon keskustelupalstalle, juttuun joka käsittelee puskurin kehittämistä.

        tuosta oli vähän apua. Kait noilla ohjeilla jo jonkuulaisen saa väsättyy.


      • jaaaaaarrrrgg

    • jorma696

      paljonko muotin teettäminen maksaa hmm..
      ainakin 500€
      plus suunnittelu ?€
      plus lasikuitu materiaalit n.100-300€
      kannattaako?
      tiedän ainaki yhen firman minkä kautta saisit teetettyy uniikin puskurin mut hinta ei oo lähelläkään sarjavalmisteisten puskureidn hintoja

    • Aaltoboy_

      Vittu itte vaa rakentaan ei se kallista oo eikä eka kerta aina oo paras mut siitä se lähtee :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe