nitrolaastari

supistuksiin

Hei sain nitrolaastarin supistuksiin, joita on ollut viikolta 12. Olen viikolla 20 0. Onko kellään kokemusta laastarista ja kuinka pitkäksi aikaa se määrättiin? Entä auttoiko? Tuliko ikäviä sivuvaikutuksia? Kiitos kaikista vastauksista :)

5

1938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minitran

      Vähän myöhässä vastailen mut vastaan kumminki ku ei muita vastauksia näköjää sulle ole tullu :)
      Mä sain kans nitrolaastareita noita minitraneita supisteluun. Olin viikolla 28 sillon. Nyt oon viikoilla 32 5 ja edellee niitä käytän. Tuli ensin pää kipeäks ensimmäisenä päivänä aika kovastikin mutta ei sen jälkeen enää. Samoin sydän tykkäs tykytellä lujempaa mutta pian sekin tottu ja on iha normaali ny.
      Oon mietiny onko tosta edes hyötyä mut empä uskalla itekseni lopettaa käyttöä. Mä kun jouduin makaa sairaalassa 2 viikkoa ku kohdunsuu vähän auki ja supisteli kivuttomasti. Nyt oon ollu 3viikkoa kotosalla pakkolevossa (arvaa vaan onnistuuko se, varsinki ku joulu tekee tuloaan). Tylsää vaan maata ja maata ja maaaataaaaa... Mikä sun tilanne on nyt?

      • alkup..

        Kiitos paljon vastauksestasi. Mä muuten ihan tykkäsin laastareista, mutta ne piti lopettaa mun astman takia. Mulla ne tepsi hyvin supistuksiin ja oli ihan juhlaa kun sai rauhassa olla ylhäällä kokonaista neljä tuntia päivässä (lähinnä istuskelua). Nyt sitten sain uuden lääkkeen adalat oros -nimisen ja se on musta todella kurja lääke. Olen todella huolissani vauvan voinnista. Olen viikolla 24 ja vielä on aikaa turvalliseen viikkoon 35... Mä olen ollut sohvassa melkein viikolta 12 asti. Taidanpa kysyä taas, jos joku olisi käyttänyt tota adalat-lääkettä... Hyvää jatkoa sinulle, olisi hauska kuulla kuulumisiasi uudestaan.


      • minä täällä taas :)
        alkup.. kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksestasi. Mä muuten ihan tykkäsin laastareista, mutta ne piti lopettaa mun astman takia. Mulla ne tepsi hyvin supistuksiin ja oli ihan juhlaa kun sai rauhassa olla ylhäällä kokonaista neljä tuntia päivässä (lähinnä istuskelua). Nyt sitten sain uuden lääkkeen adalat oros -nimisen ja se on musta todella kurja lääke. Olen todella huolissani vauvan voinnista. Olen viikolla 24 ja vielä on aikaa turvalliseen viikkoon 35... Mä olen ollut sohvassa melkein viikolta 12 asti. Taidanpa kysyä taas, jos joku olisi käyttänyt tota adalat-lääkettä... Hyvää jatkoa sinulle, olisi hauska kuulla kuulumisiasi uudestaan.

        Millä lailla kurja lääke? Empäs oo ikinä kuullutkaan tuon nimisestä.
        Mulla on vielä yhdelle päivälle laastari, huomiselle. Olin perjantaina 15pvä äitipolin kontrollikäynnillä ja vihdoinkin oli semmoinen käynti että siellä olles tuli hyvä mieli. Vaikkakin paikat pehmeänä ja hiukka auki, mutta kolme senttiä synnytyskanavaa jälellä, mitä se on aina ollutkin. Mikä teki paremman mielen oli se kun lääkäri sanoi että ku laastarit loppuu niin ei tartte enempää hommata. Ja että ei tartte enää nii hirmusesti välttää liikkumistakkaan. Niinku mä olisin sitä välttänyt aiemminkaan :D Niin ja jos synnytys nyt käynnistyis niin ne ei enää alkais edes estää. Oon yrittäny pitää itteni makuuasenossa mutta ei millään malta! Kyllä vaan kostautuu enempi liikkuminen, huhhuh... Toissapäivän ja eilisen oon melkeimpä ollut liikkeessä koko ajan täällä kotosalla. Kuinka hyvältä tuntuukaan jynssätä yks vessanpönttö puhtaaksi! :D Tänään oon ollu tosi kipeä alamahasta... Jo yöllä kääntyessä kouraisee niin lujaa et siihen herää. Ei se kai supistelua ole, koska kohtu ei tunnu kovettuvan. Kohdunkannattimet kai? Mutta ompa noita suppareitakin alkanut olemaan, hennon kipeähköjä. Yritän kumminki sen verran itseeni hillitä että voisin edes tän ihanan jouluajan olla kotona. Vaan eipä ne synny ennenkun on tarkoitus, ei sunkaan pikkuises :)
        Toivon kovasti kätöset ristissä että pääset turvallisille viikoille ja että kaikki, ihan kaikki, menee hyvin!
        Voimia ja haleja sulle :)
        Niin ja hyvää joulua!!!


      • vielä yks juttu
        minä täällä taas :) kirjoitti:

        Millä lailla kurja lääke? Empäs oo ikinä kuullutkaan tuon nimisestä.
        Mulla on vielä yhdelle päivälle laastari, huomiselle. Olin perjantaina 15pvä äitipolin kontrollikäynnillä ja vihdoinkin oli semmoinen käynti että siellä olles tuli hyvä mieli. Vaikkakin paikat pehmeänä ja hiukka auki, mutta kolme senttiä synnytyskanavaa jälellä, mitä se on aina ollutkin. Mikä teki paremman mielen oli se kun lääkäri sanoi että ku laastarit loppuu niin ei tartte enempää hommata. Ja että ei tartte enää nii hirmusesti välttää liikkumistakkaan. Niinku mä olisin sitä välttänyt aiemminkaan :D Niin ja jos synnytys nyt käynnistyis niin ne ei enää alkais edes estää. Oon yrittäny pitää itteni makuuasenossa mutta ei millään malta! Kyllä vaan kostautuu enempi liikkuminen, huhhuh... Toissapäivän ja eilisen oon melkeimpä ollut liikkeessä koko ajan täällä kotosalla. Kuinka hyvältä tuntuukaan jynssätä yks vessanpönttö puhtaaksi! :D Tänään oon ollu tosi kipeä alamahasta... Jo yöllä kääntyessä kouraisee niin lujaa et siihen herää. Ei se kai supistelua ole, koska kohtu ei tunnu kovettuvan. Kohdunkannattimet kai? Mutta ompa noita suppareitakin alkanut olemaan, hennon kipeähköjä. Yritän kumminki sen verran itseeni hillitä että voisin edes tän ihanan jouluajan olla kotona. Vaan eipä ne synny ennenkun on tarkoitus, ei sunkaan pikkuises :)
        Toivon kovasti kätöset ristissä että pääset turvallisille viikoille ja että kaikki, ihan kaikki, menee hyvin!
        Voimia ja haleja sulle :)
        Niin ja hyvää joulua!!!

        en näköjään ole maininnut että odotan kaksosia :) ajattelin vaan sanoa ku huomasin et kirjotin tuonne että "eipä ne synny ennenkun on tarkoitus" ja sitte vasta aloin aatella et olinko kaksosista maininnutkaan. No nytpäs tiedät :)


      • alkup,,,
        vielä yks juttu kirjoitti:

        en näköjään ole maininnut että odotan kaksosia :) ajattelin vaan sanoa ku huomasin et kirjotin tuonne että "eipä ne synny ennenkun on tarkoitus" ja sitte vasta aloin aatella et olinko kaksosista maininnutkaan. No nytpäs tiedät :)

        Hei ja kiitos vastauksesta! Mullakin on mennyt pari päivää paremmin ja ihan ilman lääkkeitä! Mun piti lopettaa se adalat, koska en pysynyt enää maatessani tajuissani, kun verenpaine laski niin alas. Sitä paitsi olin vähän huolissani, kun pakkauksessa sanotaan, ettei lääkettä saa käyttää raskauden aikana, vaikka se on kuulemma ihan yleisesti käytetty supistusten estossa. Nyt jos alkaa taas supistelut, on turvauduttava taas nitrolaastareihin. Kyllä mulla on jo aika hyvä mieli, koska olen viikolla 25 ja kanavaa jäljellä reippaat neljä senttiä enkä ole pehmeä. Kyllä tämä tästä! Onnea kaksosista ja oikein hyvää KOTIjoulua :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe