Mahtavin yhdistelmän

paino?

Niin,mikä on suurin paino jota olette hallinneet maantiellä? Olen kuullut että tukkirekka vaunuineen voi lastissa painaa sen 60 tonniakin? Eikö kukaan ole päässyt 100 tonniin,se olisi aikamoinen respectin paikka jo.

23

7977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60tonnii

      Kyllähän puujunat painaa aina vähintään 60 tonnia, mutta eiköhä erikoiskuljetuksissa päästä yli 100 tonniin

      • puunajelija

        Jostai Hartolan-Jyväskylän suunnalta oleva puuautomies vei tehtaalle kuorman jonka kok.paino oli 99.9 tn.Tuli kuulema parin viikon ajokielto sille tehtaalle.Kyllä puumiehet varmaan tunteekin kyseisen herran.


      • 55tonnii

        ei puuautotkaan aina paina edes 60tonnia.esim kesällä ite tuli ajeltua 50-55 tonnin painoilla kun kuivasta mäntykuidusta enempää painoa saanut,mutta saihan siitä vajaakuorma lisän.mutta aina yritetään ajaa yli 60tonnin kuormilla ja maksimissaan 65tonnin(eivät maksa enemmästä)


      • puunajelija kirjoitti:

        Jostai Hartolan-Jyväskylän suunnalta oleva puuautomies vei tehtaalle kuorman jonka kok.paino oli 99.9 tn.Tuli kuulema parin viikon ajokielto sille tehtaalle.Kyllä puumiehet varmaan tunteekin kyseisen herran.

        toisellakin tehtaalla on nähty vastaava lukema :)
        Myös hurjempia. Totuushan on kuitenkin se, että painavimmat kuormat eivät -luojan kiitos - ole koskaan päässeet vaakalle.


    • Normi rahtikuorma mikä päällä lähettäjän vaatimuksesta 38-40 ton eli kokonaismassa lähes joka keikalla vähintään 63 ton. Vaakattuna..

      • m-b

        kaskisen metsä-botnialle suurin netto mitä on viety, oli 102 t netto joskus 80-90 luvun vaihteessa.

        En ole nähnyt mustaa valkosella, mutta joskus aikoinaan niin sanottiin.

        Oma suurin brutto oli elokuulla 79980


    • pieniä

      Kai nuo 100-tonniset ovat vain alkusoittoa ja suurin osa niistäkin vain suurenneltuja huhuja.
      Varmasti Nurmisen tai Kuljetusneliön miehillä olisi heittää isompiakin lukuja, kun joskus näkee kuljetuksia, joissa on kaksi vetoautoa ja yksi vielä työntämässä.

      • Provo-Veturimies

        Kylläpä poijjaat teijän painot on aikas pikkasia.Menneellä viikolla esim.vedettiin 48 vaunua raskasta polttoöljyä halki etelä-suomen Venäjälle.Yhden vaunun kuorma on n.58-64 tonnia.Siinä poijjaat rauta valittaa kun"Lokomolla" aletaan repimään tollasta massaa eteenpäin.P***kele,kyllä näin on.Ja koitetaan "Kaanjoilla" pysyä pois tieltä niissä tasoristeyksissä.Lähtee muuten lepikkoon tollaset 100:n tonnin pölliautotkin että heilahtaa jos"Lokomo"vähän hipasee.On meinaan massat jotain ihan toista luokkaa!!! ; ) Siis meillä VR:llä.


      • Katsastusinsinööri
        Provo-Veturimies kirjoitti:

        Kylläpä poijjaat teijän painot on aikas pikkasia.Menneellä viikolla esim.vedettiin 48 vaunua raskasta polttoöljyä halki etelä-suomen Venäjälle.Yhden vaunun kuorma on n.58-64 tonnia.Siinä poijjaat rauta valittaa kun"Lokomolla" aletaan repimään tollasta massaa eteenpäin.P***kele,kyllä näin on.Ja koitetaan "Kaanjoilla" pysyä pois tieltä niissä tasoristeyksissä.Lähtee muuten lepikkoon tollaset 100:n tonnin pölliautotkin että heilahtaa jos"Lokomo"vähän hipasee.On meinaan massat jotain ihan toista luokkaa!!! ; ) Siis meillä VR:llä.

        Kesällä kuljetusneliö kuljetti Tikkurilan asemalta Valimotielle 256 tonnisen muuntajan.
        Tuusulan moottoritieltä rakennettiin ylimääräinen ramppi. Kuljetus alkoi keskiyöllä ja siinä oli pari poliisipartiota omien ohjaajien lisäksi. Meni Kehä III:lla ja Tuusulantiellä osan matkaa vastakarvaan.


      • Rahtarisika
        Provo-Veturimies kirjoitti:

        Kylläpä poijjaat teijän painot on aikas pikkasia.Menneellä viikolla esim.vedettiin 48 vaunua raskasta polttoöljyä halki etelä-suomen Venäjälle.Yhden vaunun kuorma on n.58-64 tonnia.Siinä poijjaat rauta valittaa kun"Lokomolla" aletaan repimään tollasta massaa eteenpäin.P***kele,kyllä näin on.Ja koitetaan "Kaanjoilla" pysyä pois tieltä niissä tasoristeyksissä.Lähtee muuten lepikkoon tollaset 100:n tonnin pölliautotkin että heilahtaa jos"Lokomo"vähän hipasee.On meinaan massat jotain ihan toista luokkaa!!! ; ) Siis meillä VR:llä.

        Vai että peräti 48 vaunua. Tuu viivoille sen konees kanssa nii katotaan kumpi jää. Jos se on Dv12 keittää se aika varmasti ja Seeprahan on vaan ratapihakone. Ja molemmat jostain 70-luvulta uusimmat.


      • UntaMoinen
        Rahtarisika kirjoitti:

        Vai että peräti 48 vaunua. Tuu viivoille sen konees kanssa nii katotaan kumpi jää. Jos se on Dv12 keittää se aika varmasti ja Seeprahan on vaan ratapihakone. Ja molemmat jostain 70-luvulta uusimmat.

        Läski rahtari veti taas kaljapäissään herneet nenään,kun huomas jäävänsä häviölle.On se kumma kun ei kantti(pää)kestä!Rasvan päivittäinen syönti ja peltikopissa asuminen kyllä jättävät jälkensä muuallekkin kuin läskiseen perseeseen.Olis hauska tietää muuten miten tuhansien tonnien painoisella junalla lähdetään viivoille jonkun kuorma-auton kanssa!!??Rekkaspede voi kyllä tuolla maantiellä(jos ei kaada romuaan)tuntea olevansa maanteiden kunkku puukengät jalassaan,mutta junan kanssa jäät aina ja kaikkialla toiseksi.Piste. (Ja sekö harmittaa??)


      • Ilja Repin
        UntaMoinen kirjoitti:

        Läski rahtari veti taas kaljapäissään herneet nenään,kun huomas jäävänsä häviölle.On se kumma kun ei kantti(pää)kestä!Rasvan päivittäinen syönti ja peltikopissa asuminen kyllä jättävät jälkensä muuallekkin kuin läskiseen perseeseen.Olis hauska tietää muuten miten tuhansien tonnien painoisella junalla lähdetään viivoille jonkun kuorma-auton kanssa!!??Rekkaspede voi kyllä tuolla maantiellä(jos ei kaada romuaan)tuntea olevansa maanteiden kunkku puukengät jalassaan,mutta junan kanssa jäät aina ja kaikkialla toiseksi.Piste. (Ja sekö harmittaa??)

        Tjule sinä veturimijes oman pikkuveturisi kanssa kisoihin tänne Venäjälle! Laitetaan perään 6000t ja lähdetjään vetämään. Minun 3M62 veturi vetää vielä sinun junasi oman junani perässä ilman tuskia!


      • IlJevitsh
        Ilja Repin kirjoitti:

        Tjule sinä veturimijes oman pikkuveturisi kanssa kisoihin tänne Venäjälle! Laitetaan perään 6000t ja lähdetjään vetämään. Minun 3M62 veturi vetää vielä sinun junasi oman junani perässä ilman tuskia!

        Pjirun usjottavja kirjoitjush sjulla.Tjottakai sä oletj Vjenäjällä,Toveri hjyvä!!Ja vjielä vjeturinkuljettaja. Da daa


    • muissakin saa olla

      eikä ainoastaan puuautoissa. esim. turve autoilla ajetaan kans aina kantavuuskuormilla sekä monilla muillakin kuten bulkki, säiliö ja useasti rahtiajossakin kun on painavaa tavaraa.

      • kappalemies

        Joo kyllä kappalevehkeissäki painoa on ku etelästä ajellaan pohjoiseen ja toisikkipäin. kerrankin vetoauton akselipainomittari näytti 3-akselisessa 18 tonnia. menee akselipainot vähä yli. oli se kyllä vakaa ajaa :)


      • kokonaispainoa
        kappalemies kirjoitti:

        Joo kyllä kappalevehkeissäki painoa on ku etelästä ajellaan pohjoiseen ja toisikkipäin. kerrankin vetoauton akselipainomittari näytti 3-akselisessa 18 tonnia. menee akselipainot vähä yli. oli se kyllä vakaa ajaa :)

        vaa,alla, perille olin tyytyväinen ettei lp:n miehillä ollut asiaa


    • ++++

      Olin joskus 89-90 luvun taitteessa Siilinjärven avolouhoksella ajamassa louhosta ylös Cat777:lla auto painoi kuormineen noin 180-220 tonnia,lava oli noin 50 kuutioinen.

    • bulkbulk

      Oli tavallista että yö-kuormien kokonaispainot oli 70-75 tonnia, auto painoi n.18 tonnia.
      Päivällä sit vähän nätimpiä painoja... Kun tonnilisät poistui putosi painotkin...

      • Rattimies

        Tarkemmin kun katsoo tuota road trainia, niin huomaa että siinä on kytkettynä puolikkaanveturi linkkivaunu traileri dolly linkkivaunu traileri dolly linkkivaunu traileri. Road trainia kun ei saa luonnollisesti ajaa kuin valtateillä, mutta kaupunkiin voi ajaa linkkivaunu ja traileri perässään. Eli dollyt vaan jätetään pätkimispaikalle ja käydään kolmessa osassa (tai kolmella veturilla) purkamassa ja lastaamassa. Ei loppujen lopuksi niin kauheen kauaa kestä noin toi kuormantekokaan.

        Eikös tollaset voitais sallia täälläkin moottoriteille kesäisin. =) Keimolassa kasaan ja lakalaivassa palasiksi. Kyllä tavara liikkuis.


    • ennätysmittailija

      eikä ole laillisuudesta tietoakaan. tarkkaa en muista, mutta n. 360 tonnia on vaakassa Suomessa käynyt. Ja EI ollut erikoiskuljetus...

      Enkä ollut minä onneksi puikoissa.

      • akselia

        löytyi tuota kuormaa kantamaan, epäilen että niitä on ollut joku 15-20?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2678
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      132
      2435
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      2021
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1813
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1346
    6. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1317
    7. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1284
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      997
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      143
      968
    10. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      20
      913
    Aihe