Mahtavin yhdistelmän

paino?

Niin,mikä on suurin paino jota olette hallinneet maantiellä? Olen kuullut että tukkirekka vaunuineen voi lastissa painaa sen 60 tonniakin? Eikö kukaan ole päässyt 100 tonniin,se olisi aikamoinen respectin paikka jo.

23

7989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60tonnii

      Kyllähän puujunat painaa aina vähintään 60 tonnia, mutta eiköhä erikoiskuljetuksissa päästä yli 100 tonniin

      • puunajelija

        Jostai Hartolan-Jyväskylän suunnalta oleva puuautomies vei tehtaalle kuorman jonka kok.paino oli 99.9 tn.Tuli kuulema parin viikon ajokielto sille tehtaalle.Kyllä puumiehet varmaan tunteekin kyseisen herran.


      • 55tonnii

        ei puuautotkaan aina paina edes 60tonnia.esim kesällä ite tuli ajeltua 50-55 tonnin painoilla kun kuivasta mäntykuidusta enempää painoa saanut,mutta saihan siitä vajaakuorma lisän.mutta aina yritetään ajaa yli 60tonnin kuormilla ja maksimissaan 65tonnin(eivät maksa enemmästä)


      • puunajelija kirjoitti:

        Jostai Hartolan-Jyväskylän suunnalta oleva puuautomies vei tehtaalle kuorman jonka kok.paino oli 99.9 tn.Tuli kuulema parin viikon ajokielto sille tehtaalle.Kyllä puumiehet varmaan tunteekin kyseisen herran.

        toisellakin tehtaalla on nähty vastaava lukema :)
        Myös hurjempia. Totuushan on kuitenkin se, että painavimmat kuormat eivät -luojan kiitos - ole koskaan päässeet vaakalle.


    • Normi rahtikuorma mikä päällä lähettäjän vaatimuksesta 38-40 ton eli kokonaismassa lähes joka keikalla vähintään 63 ton. Vaakattuna..

      • m-b

        kaskisen metsä-botnialle suurin netto mitä on viety, oli 102 t netto joskus 80-90 luvun vaihteessa.

        En ole nähnyt mustaa valkosella, mutta joskus aikoinaan niin sanottiin.

        Oma suurin brutto oli elokuulla 79980


    • pieniä

      Kai nuo 100-tonniset ovat vain alkusoittoa ja suurin osa niistäkin vain suurenneltuja huhuja.
      Varmasti Nurmisen tai Kuljetusneliön miehillä olisi heittää isompiakin lukuja, kun joskus näkee kuljetuksia, joissa on kaksi vetoautoa ja yksi vielä työntämässä.

      • Provo-Veturimies

        Kylläpä poijjaat teijän painot on aikas pikkasia.Menneellä viikolla esim.vedettiin 48 vaunua raskasta polttoöljyä halki etelä-suomen Venäjälle.Yhden vaunun kuorma on n.58-64 tonnia.Siinä poijjaat rauta valittaa kun"Lokomolla" aletaan repimään tollasta massaa eteenpäin.P***kele,kyllä näin on.Ja koitetaan "Kaanjoilla" pysyä pois tieltä niissä tasoristeyksissä.Lähtee muuten lepikkoon tollaset 100:n tonnin pölliautotkin että heilahtaa jos"Lokomo"vähän hipasee.On meinaan massat jotain ihan toista luokkaa!!! ; ) Siis meillä VR:llä.


      • Katsastusinsinööri
        Provo-Veturimies kirjoitti:

        Kylläpä poijjaat teijän painot on aikas pikkasia.Menneellä viikolla esim.vedettiin 48 vaunua raskasta polttoöljyä halki etelä-suomen Venäjälle.Yhden vaunun kuorma on n.58-64 tonnia.Siinä poijjaat rauta valittaa kun"Lokomolla" aletaan repimään tollasta massaa eteenpäin.P***kele,kyllä näin on.Ja koitetaan "Kaanjoilla" pysyä pois tieltä niissä tasoristeyksissä.Lähtee muuten lepikkoon tollaset 100:n tonnin pölliautotkin että heilahtaa jos"Lokomo"vähän hipasee.On meinaan massat jotain ihan toista luokkaa!!! ; ) Siis meillä VR:llä.

        Kesällä kuljetusneliö kuljetti Tikkurilan asemalta Valimotielle 256 tonnisen muuntajan.
        Tuusulan moottoritieltä rakennettiin ylimääräinen ramppi. Kuljetus alkoi keskiyöllä ja siinä oli pari poliisipartiota omien ohjaajien lisäksi. Meni Kehä III:lla ja Tuusulantiellä osan matkaa vastakarvaan.


      • Rahtarisika
        Provo-Veturimies kirjoitti:

        Kylläpä poijjaat teijän painot on aikas pikkasia.Menneellä viikolla esim.vedettiin 48 vaunua raskasta polttoöljyä halki etelä-suomen Venäjälle.Yhden vaunun kuorma on n.58-64 tonnia.Siinä poijjaat rauta valittaa kun"Lokomolla" aletaan repimään tollasta massaa eteenpäin.P***kele,kyllä näin on.Ja koitetaan "Kaanjoilla" pysyä pois tieltä niissä tasoristeyksissä.Lähtee muuten lepikkoon tollaset 100:n tonnin pölliautotkin että heilahtaa jos"Lokomo"vähän hipasee.On meinaan massat jotain ihan toista luokkaa!!! ; ) Siis meillä VR:llä.

        Vai että peräti 48 vaunua. Tuu viivoille sen konees kanssa nii katotaan kumpi jää. Jos se on Dv12 keittää se aika varmasti ja Seeprahan on vaan ratapihakone. Ja molemmat jostain 70-luvulta uusimmat.


      • UntaMoinen
        Rahtarisika kirjoitti:

        Vai että peräti 48 vaunua. Tuu viivoille sen konees kanssa nii katotaan kumpi jää. Jos se on Dv12 keittää se aika varmasti ja Seeprahan on vaan ratapihakone. Ja molemmat jostain 70-luvulta uusimmat.

        Läski rahtari veti taas kaljapäissään herneet nenään,kun huomas jäävänsä häviölle.On se kumma kun ei kantti(pää)kestä!Rasvan päivittäinen syönti ja peltikopissa asuminen kyllä jättävät jälkensä muuallekkin kuin läskiseen perseeseen.Olis hauska tietää muuten miten tuhansien tonnien painoisella junalla lähdetään viivoille jonkun kuorma-auton kanssa!!??Rekkaspede voi kyllä tuolla maantiellä(jos ei kaada romuaan)tuntea olevansa maanteiden kunkku puukengät jalassaan,mutta junan kanssa jäät aina ja kaikkialla toiseksi.Piste. (Ja sekö harmittaa??)


      • Ilja Repin
        UntaMoinen kirjoitti:

        Läski rahtari veti taas kaljapäissään herneet nenään,kun huomas jäävänsä häviölle.On se kumma kun ei kantti(pää)kestä!Rasvan päivittäinen syönti ja peltikopissa asuminen kyllä jättävät jälkensä muuallekkin kuin läskiseen perseeseen.Olis hauska tietää muuten miten tuhansien tonnien painoisella junalla lähdetään viivoille jonkun kuorma-auton kanssa!!??Rekkaspede voi kyllä tuolla maantiellä(jos ei kaada romuaan)tuntea olevansa maanteiden kunkku puukengät jalassaan,mutta junan kanssa jäät aina ja kaikkialla toiseksi.Piste. (Ja sekö harmittaa??)

        Tjule sinä veturimijes oman pikkuveturisi kanssa kisoihin tänne Venäjälle! Laitetaan perään 6000t ja lähdetjään vetämään. Minun 3M62 veturi vetää vielä sinun junasi oman junani perässä ilman tuskia!


      • IlJevitsh
        Ilja Repin kirjoitti:

        Tjule sinä veturimijes oman pikkuveturisi kanssa kisoihin tänne Venäjälle! Laitetaan perään 6000t ja lähdetjään vetämään. Minun 3M62 veturi vetää vielä sinun junasi oman junani perässä ilman tuskia!

        Pjirun usjottavja kirjoitjush sjulla.Tjottakai sä oletj Vjenäjällä,Toveri hjyvä!!Ja vjielä vjeturinkuljettaja. Da daa


    • muissakin saa olla

      eikä ainoastaan puuautoissa. esim. turve autoilla ajetaan kans aina kantavuuskuormilla sekä monilla muillakin kuten bulkki, säiliö ja useasti rahtiajossakin kun on painavaa tavaraa.

      • kappalemies

        Joo kyllä kappalevehkeissäki painoa on ku etelästä ajellaan pohjoiseen ja toisikkipäin. kerrankin vetoauton akselipainomittari näytti 3-akselisessa 18 tonnia. menee akselipainot vähä yli. oli se kyllä vakaa ajaa :)


      • kokonaispainoa
        kappalemies kirjoitti:

        Joo kyllä kappalevehkeissäki painoa on ku etelästä ajellaan pohjoiseen ja toisikkipäin. kerrankin vetoauton akselipainomittari näytti 3-akselisessa 18 tonnia. menee akselipainot vähä yli. oli se kyllä vakaa ajaa :)

        vaa,alla, perille olin tyytyväinen ettei lp:n miehillä ollut asiaa


    • ++++

      Olin joskus 89-90 luvun taitteessa Siilinjärven avolouhoksella ajamassa louhosta ylös Cat777:lla auto painoi kuormineen noin 180-220 tonnia,lava oli noin 50 kuutioinen.

    • bulkbulk

      Oli tavallista että yö-kuormien kokonaispainot oli 70-75 tonnia, auto painoi n.18 tonnia.
      Päivällä sit vähän nätimpiä painoja... Kun tonnilisät poistui putosi painotkin...

      • Rattimies

        Tarkemmin kun katsoo tuota road trainia, niin huomaa että siinä on kytkettynä puolikkaanveturi linkkivaunu traileri dolly linkkivaunu traileri dolly linkkivaunu traileri. Road trainia kun ei saa luonnollisesti ajaa kuin valtateillä, mutta kaupunkiin voi ajaa linkkivaunu ja traileri perässään. Eli dollyt vaan jätetään pätkimispaikalle ja käydään kolmessa osassa (tai kolmella veturilla) purkamassa ja lastaamassa. Ei loppujen lopuksi niin kauheen kauaa kestä noin toi kuormantekokaan.

        Eikös tollaset voitais sallia täälläkin moottoriteille kesäisin. =) Keimolassa kasaan ja lakalaivassa palasiksi. Kyllä tavara liikkuis.


    • ennätysmittailija

      eikä ole laillisuudesta tietoakaan. tarkkaa en muista, mutta n. 360 tonnia on vaakassa Suomessa käynyt. Ja EI ollut erikoiskuljetus...

      Enkä ollut minä onneksi puikoissa.

      • akselia

        löytyi tuota kuormaa kantamaan, epäilen että niitä on ollut joku 15-20?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1117
    3. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      902
    6. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      783
    10. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe