Niin,mikä on suurin paino jota olette hallinneet maantiellä? Olen kuullut että tukkirekka vaunuineen voi lastissa painaa sen 60 tonniakin? Eikö kukaan ole päässyt 100 tonniin,se olisi aikamoinen respectin paikka jo.
Mahtavin yhdistelmän
23
7977
Vastaukset
- 60tonnii
Kyllähän puujunat painaa aina vähintään 60 tonnia, mutta eiköhä erikoiskuljetuksissa päästä yli 100 tonniin
- puunajelija
Jostai Hartolan-Jyväskylän suunnalta oleva puuautomies vei tehtaalle kuorman jonka kok.paino oli 99.9 tn.Tuli kuulema parin viikon ajokielto sille tehtaalle.Kyllä puumiehet varmaan tunteekin kyseisen herran.
- 55tonnii
ei puuautotkaan aina paina edes 60tonnia.esim kesällä ite tuli ajeltua 50-55 tonnin painoilla kun kuivasta mäntykuidusta enempää painoa saanut,mutta saihan siitä vajaakuorma lisän.mutta aina yritetään ajaa yli 60tonnin kuormilla ja maksimissaan 65tonnin(eivät maksa enemmästä)
puunajelija kirjoitti:
Jostai Hartolan-Jyväskylän suunnalta oleva puuautomies vei tehtaalle kuorman jonka kok.paino oli 99.9 tn.Tuli kuulema parin viikon ajokielto sille tehtaalle.Kyllä puumiehet varmaan tunteekin kyseisen herran.
toisellakin tehtaalla on nähty vastaava lukema :)
Myös hurjempia. Totuushan on kuitenkin se, että painavimmat kuormat eivät -luojan kiitos - ole koskaan päässeet vaakalle.
Normi rahtikuorma mikä päällä lähettäjän vaatimuksesta 38-40 ton eli kokonaismassa lähes joka keikalla vähintään 63 ton. Vaakattuna..
- m-b
kaskisen metsä-botnialle suurin netto mitä on viety, oli 102 t netto joskus 80-90 luvun vaihteessa.
En ole nähnyt mustaa valkosella, mutta joskus aikoinaan niin sanottiin.
Oma suurin brutto oli elokuulla 79980
- pieniä
Kai nuo 100-tonniset ovat vain alkusoittoa ja suurin osa niistäkin vain suurenneltuja huhuja.
Varmasti Nurmisen tai Kuljetusneliön miehillä olisi heittää isompiakin lukuja, kun joskus näkee kuljetuksia, joissa on kaksi vetoautoa ja yksi vielä työntämässä.- Provo-Veturimies
Kylläpä poijjaat teijän painot on aikas pikkasia.Menneellä viikolla esim.vedettiin 48 vaunua raskasta polttoöljyä halki etelä-suomen Venäjälle.Yhden vaunun kuorma on n.58-64 tonnia.Siinä poijjaat rauta valittaa kun"Lokomolla" aletaan repimään tollasta massaa eteenpäin.P***kele,kyllä näin on.Ja koitetaan "Kaanjoilla" pysyä pois tieltä niissä tasoristeyksissä.Lähtee muuten lepikkoon tollaset 100:n tonnin pölliautotkin että heilahtaa jos"Lokomo"vähän hipasee.On meinaan massat jotain ihan toista luokkaa!!! ; ) Siis meillä VR:llä.
- Katsastusinsinööri
Provo-Veturimies kirjoitti:
Kylläpä poijjaat teijän painot on aikas pikkasia.Menneellä viikolla esim.vedettiin 48 vaunua raskasta polttoöljyä halki etelä-suomen Venäjälle.Yhden vaunun kuorma on n.58-64 tonnia.Siinä poijjaat rauta valittaa kun"Lokomolla" aletaan repimään tollasta massaa eteenpäin.P***kele,kyllä näin on.Ja koitetaan "Kaanjoilla" pysyä pois tieltä niissä tasoristeyksissä.Lähtee muuten lepikkoon tollaset 100:n tonnin pölliautotkin että heilahtaa jos"Lokomo"vähän hipasee.On meinaan massat jotain ihan toista luokkaa!!! ; ) Siis meillä VR:llä.
Kesällä kuljetusneliö kuljetti Tikkurilan asemalta Valimotielle 256 tonnisen muuntajan.
Tuusulan moottoritieltä rakennettiin ylimääräinen ramppi. Kuljetus alkoi keskiyöllä ja siinä oli pari poliisipartiota omien ohjaajien lisäksi. Meni Kehä III:lla ja Tuusulantiellä osan matkaa vastakarvaan. - Rahtarisika
Provo-Veturimies kirjoitti:
Kylläpä poijjaat teijän painot on aikas pikkasia.Menneellä viikolla esim.vedettiin 48 vaunua raskasta polttoöljyä halki etelä-suomen Venäjälle.Yhden vaunun kuorma on n.58-64 tonnia.Siinä poijjaat rauta valittaa kun"Lokomolla" aletaan repimään tollasta massaa eteenpäin.P***kele,kyllä näin on.Ja koitetaan "Kaanjoilla" pysyä pois tieltä niissä tasoristeyksissä.Lähtee muuten lepikkoon tollaset 100:n tonnin pölliautotkin että heilahtaa jos"Lokomo"vähän hipasee.On meinaan massat jotain ihan toista luokkaa!!! ; ) Siis meillä VR:llä.
Vai että peräti 48 vaunua. Tuu viivoille sen konees kanssa nii katotaan kumpi jää. Jos se on Dv12 keittää se aika varmasti ja Seeprahan on vaan ratapihakone. Ja molemmat jostain 70-luvulta uusimmat.
- UntaMoinen
Rahtarisika kirjoitti:
Vai että peräti 48 vaunua. Tuu viivoille sen konees kanssa nii katotaan kumpi jää. Jos se on Dv12 keittää se aika varmasti ja Seeprahan on vaan ratapihakone. Ja molemmat jostain 70-luvulta uusimmat.
Läski rahtari veti taas kaljapäissään herneet nenään,kun huomas jäävänsä häviölle.On se kumma kun ei kantti(pää)kestä!Rasvan päivittäinen syönti ja peltikopissa asuminen kyllä jättävät jälkensä muuallekkin kuin läskiseen perseeseen.Olis hauska tietää muuten miten tuhansien tonnien painoisella junalla lähdetään viivoille jonkun kuorma-auton kanssa!!??Rekkaspede voi kyllä tuolla maantiellä(jos ei kaada romuaan)tuntea olevansa maanteiden kunkku puukengät jalassaan,mutta junan kanssa jäät aina ja kaikkialla toiseksi.Piste. (Ja sekö harmittaa??)
- Ilja Repin
UntaMoinen kirjoitti:
Läski rahtari veti taas kaljapäissään herneet nenään,kun huomas jäävänsä häviölle.On se kumma kun ei kantti(pää)kestä!Rasvan päivittäinen syönti ja peltikopissa asuminen kyllä jättävät jälkensä muuallekkin kuin läskiseen perseeseen.Olis hauska tietää muuten miten tuhansien tonnien painoisella junalla lähdetään viivoille jonkun kuorma-auton kanssa!!??Rekkaspede voi kyllä tuolla maantiellä(jos ei kaada romuaan)tuntea olevansa maanteiden kunkku puukengät jalassaan,mutta junan kanssa jäät aina ja kaikkialla toiseksi.Piste. (Ja sekö harmittaa??)
Tjule sinä veturimijes oman pikkuveturisi kanssa kisoihin tänne Venäjälle! Laitetaan perään 6000t ja lähdetjään vetämään. Minun 3M62 veturi vetää vielä sinun junasi oman junani perässä ilman tuskia!
- IlJevitsh
Ilja Repin kirjoitti:
Tjule sinä veturimijes oman pikkuveturisi kanssa kisoihin tänne Venäjälle! Laitetaan perään 6000t ja lähdetjään vetämään. Minun 3M62 veturi vetää vielä sinun junasi oman junani perässä ilman tuskia!
Pjirun usjottavja kirjoitjush sjulla.Tjottakai sä oletj Vjenäjällä,Toveri hjyvä!!Ja vjielä vjeturinkuljettaja. Da daa
- muissakin saa olla
eikä ainoastaan puuautoissa. esim. turve autoilla ajetaan kans aina kantavuuskuormilla sekä monilla muillakin kuten bulkki, säiliö ja useasti rahtiajossakin kun on painavaa tavaraa.
- kappalemies
Joo kyllä kappalevehkeissäki painoa on ku etelästä ajellaan pohjoiseen ja toisikkipäin. kerrankin vetoauton akselipainomittari näytti 3-akselisessa 18 tonnia. menee akselipainot vähä yli. oli se kyllä vakaa ajaa :)
- kokonaispainoa
kappalemies kirjoitti:
Joo kyllä kappalevehkeissäki painoa on ku etelästä ajellaan pohjoiseen ja toisikkipäin. kerrankin vetoauton akselipainomittari näytti 3-akselisessa 18 tonnia. menee akselipainot vähä yli. oli se kyllä vakaa ajaa :)
vaa,alla, perille olin tyytyväinen ettei lp:n miehillä ollut asiaa
- ++++
Olin joskus 89-90 luvun taitteessa Siilinjärven avolouhoksella ajamassa louhosta ylös Cat777:lla auto painoi kuormineen noin 180-220 tonnia,lava oli noin 50 kuutioinen.
- bulkbulk
Oli tavallista että yö-kuormien kokonaispainot oli 70-75 tonnia, auto painoi n.18 tonnia.
Päivällä sit vähän nätimpiä painoja... Kun tonnilisät poistui putosi painotkin... - painoa
tilasitteko multakuorman puutarhaanne...
http://www.lkw-infos.eu/images/themengalerien/lkw-weltweit/australien/Australien-Holz-160204-05.jpg- Rattimies
Tarkemmin kun katsoo tuota road trainia, niin huomaa että siinä on kytkettynä puolikkaanveturi linkkivaunu traileri dolly linkkivaunu traileri dolly linkkivaunu traileri. Road trainia kun ei saa luonnollisesti ajaa kuin valtateillä, mutta kaupunkiin voi ajaa linkkivaunu ja traileri perässään. Eli dollyt vaan jätetään pätkimispaikalle ja käydään kolmessa osassa (tai kolmella veturilla) purkamassa ja lastaamassa. Ei loppujen lopuksi niin kauheen kauaa kestä noin toi kuormantekokaan.
Eikös tollaset voitais sallia täälläkin moottoriteille kesäisin. =) Keimolassa kasaan ja lakalaivassa palasiksi. Kyllä tavara liikkuis.
- ennätysmittailija
eikä ole laillisuudesta tietoakaan. tarkkaa en muista, mutta n. 360 tonnia on vaakassa Suomessa käynyt. Ja EI ollut erikoiskuljetus...
Enkä ollut minä onneksi puikoissa.- akselia
löytyi tuota kuormaa kantamaan, epäilen että niitä on ollut joku 15-20?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu615033Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti183142- 1422695
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett162268- 1241790
- 151643
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1601451Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731397- 951287
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1031258