Mietin tässä saako suomessa antaa tytölle nimeksi Maria Magdaleena?En odota ja asia ei sinällään ole ajankohtainen, mutat mietin että jos saan toisen tyttö lapsen haluisin antaa sille nimeksi Maria Magdaleena, mutta saanko?
Saanko antaa nimeksi?
10
687
Vastaukset
- greyeyes
Kauniit nimet olet valinnut, ihan kunnon vanhanaikaiset eikä mitään tyyliin "Vilja-Pelto" tai jotain muuta vastaavaa.
Ajattelitko että raamatullinen tausta olisi Maria Magdalenaksi nimeämisen esteenä? Totta kai saat antaa tuollaiset nimet lapsellesi. - mutta mieti
asiaa lapsen näkökulmasta. Sitä haukuttaisiin, että sillä on huoran nimi, eikä sille voisi mitään, kert raamatullisestihan se on huoran nimi.
- Mietitys
Mistä lapset tietävät että kyseessä on raamatullisesti huoran nimi? Ei kai uskontotunnilla moista opeteta? Vai mistä tämmöisiä lasten päihin iskostetaan?
- Liisa-Maria
ei siihen ole mitään estettä. Mutta yhtä hyvin voisit antaa vaikka Marja-Leena tai Marleena.
- nimiä
, joita nimikalenterissa esiintyy, saa yhdistellä ihan mielensä mukaan.
- vaan, että
jos saatkin pojan niin annatko nimeksi Jeesus?
- mutta...
Eri asia on sitten kannattaako, ja onko tuo nätti nimi. Vastaus on nimittäin ei.
- AnonyymiUUSI
Ääliö!!!!! Saatanan idiootti aivan kuin kyseessä olisi jokin tieteellinen tosiasia, johon SINÄ jostain ylhäältä latelee oikeita vastauksia, vaikka kyseessä on puhtaasti makuasia!!!!!
- Perla
olisi ihana. Nuo huorajutut tuolla aikaisemmin on ihan pelkkää raamatun tulkintaa, Maria Magdalena tarkoittaa pelkästään Magdalan Mariaa - siis synnyinpaikkansa mukaan nimetty niin kuin Jeesus Nasaretilainenkin.
- yx mammuli
Kiitän vastauksistanne.Uskonnolliset asiat ja arvot ovat jokaisen henkilökohtainen asia ja en välitä panettelijoista.En myöskään pilkkaa Jumalaa.Olen uskonnollinen ja mielestäni Maria Magdaleena on kaunis nimi.Uskon opit ovat omassa arvossaan ja mielestäni on todella naurettavaa että joku voisi ajatella että annan lapselleni huoran nimen.Toisen mielestä on ja toisen ei, mutta älkäämme tuomitko.Niin en itse tee ja toivoisin ettei kukaan tekisi niin minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232473Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531753Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111084Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2971040- 259982
- 146893
- 56864
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110759- 46745
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8728